Aleš Tůma: Na míru šitá atomovka
Kdo považuje banky a pojišťovny za veskrze nudné instituce, hluboce se mýlí. Ve skutečnosti jsou mimořádně kreativní
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 2 komentářů)
14. 3. 2011 22:29 | HMA
vnímám v Tvém textu drobný rozpor:
Na jedné straně připouštíš, že emitentovi dluhopisu je celkem jedno, kolik ti a kdy vyplatí:
"Inu, není nic jednoduššího než zajistit si pozici sjednáním jiného kontraktu s opačnými podmínkami."
Na druhé straně ale tvrdíš, že "Pokud je na jedné straně německá penzistka nebo český živnostník a na druhé straně tým specialistů na oceňování opcí s doktoráty z kvantové fyziky, na koho si vsadíte, že v průměru vydělá více?".
Dobrá banka vydává produkty, o kterých skutečně věří, že klientovi vydělají. Pokud nevydělají, tak málokterý klient peníze v tomto typu produktu nechá. Není cílem banky klienta podfouknout a v lepším případě mu nevyplatit žádný výnos, v horším mu ještě vzít část jistiny. Tedy pokud neobchodujete s GS, kteří zabalily vědro pomejí do struktury, prodali jí klientům a ještě si jí pojistili v AIG.
PS nejsem na prodeji struktur jakkoliv zainteresován.
28. 2. 2011 14:48 | Vít Suchý