Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 21. 2. 2011 | 64 komentářů
Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 2. 2011 14:34, kaja

Pokud je nějaká norma (zvyk) špatná a společnost je jí plná, neznamená to, že se jí mají všichni přizpůsobit a ti, kdo tak nečiní, jsou naivkové a mají za to pykat, ale naopak se normu (zvyk) máme snažit napravit. Jen tak se společnost dokáže vyvíjet. Od toho je tu soubor právních norem, ale také různých etických kodexů a dalších samoregulačních opatření. K tomu také slouží neziskové organizace, sociologové a další.

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 2. 2011 7:59, Petr

Výmluvy, výmluvy, výmluvy. Vždy platilo, že nejvíce vydělává na ledské blbosti. když důchodce podepíše JAKÝKOLI papír, aniž by ho četl a porozumel mu, dobře mu tak. To není o věku.

Zobrazit celé vlákno

-32
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 64 komentářů)

21. 2. 2011 11:48 | Pavel

proč tak černobíle? Takže mám na volbu být obětí nebo podvodníkem? Ne, ne, ne - to jsou ošklivá slůvka. Myslím, že by úplně stačilo aby si každý uvědomil, že odpovídá za svoje jednání - na jedné straně prodejce by měl mít smlouvy v souladu se zákonem (v naprosté většině dosud řešených kauz v souladu se zákonem byly)a stejně tak zákazník, který by si měl být vědom právních následků uzavřené smlouvy.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:42 | Jakub

Je trochu rozdíl mezi tím, že se z vlastní vůle rozhodnete koupit ovčí deku za velké peníze, a mezi případem paní Fritzové v článku, která byla přesvědčena, že jí dealer přišel vyměnit starý přístroj za nový a že mu podepsisuje protokol o jeho převzetí. To je prokazatelný podvod a křivárna na druhou. Když přijmeme filosofii, že takový svět zkrátka je a že jsme naivkové, když to tak nebereme, můžeme časem dospět do fáze, kdy žádné podvody nikdo postihovat nebude, vždycky se nad nimi mávne rukou a nakonec budou krást úplně všihni. Já osobně jsem rád, že se o takových všcch píše a myslím, že by se o nich mělo mluvit hodně nahlas a dávat najevo obecné znepokojení, bojovat s tím. Jen tak totiž máme šanci, že se něco začne měnit. Lhostejností a odevzdaností se nedopracujeme nikam.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:39 | kaja

Stačí trochu upravit naše zákonodárství a zlepšit vymahatelnost práva. Navíc u nás nepochopitelně chybí trestní odpovědnost právnických firem. Samozřejmě, že lze legislativou dosáhnout toho, že smlouvy budou košer. A ani to není tak těžké. Podívejte se např. na "staré" demokratické státy jako např. Rakousko, Švédsko, Francie, tam by si firmy nic takového nedovolily. Což je dáno nejen přísněnší právní úpravou, ale také kulturou podnikání. Dlouhodobé vize firem a dlouhodobé budování vztahů se zákazníky, kteří jsou spokojení a tudíž také věrnější firmám jsou více než krátkobé zisky udělané sice možná ještě legálně, ale rozhodně nikoli legitimní cestou.Podle výzkumů jsme v důvěře v podnikání někde na 110. místě světa - na úrovni afrických diktatur.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:34 | Pavel

proč myslíte, že jsem dealer? Patřím do kategorie, která smlouvu přečte a když souhlasím, tak podepíši, když nesouhlasím tak nepodepíši. Pokud podepíši, že kupuji ovčí deku za dvacet tisíc, tak si v duchu řeknu že jsem idiot a zaplatím to - neviním delara za to, že jsem já podepsal. Myslím, že demokracie je také o svobodném rozhodnutí a osobní odpovědnosti. A k tomu jestli jsem dealer? Ne, nejsem, i já jsem naletěl u Vodafonu - jenomže jsem naletěl já. Ani mě nenapadlo svalovat vinu na prodejce. Já jsem totiž mohl naprosto svobodně odmítnout.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:28 | Pavel

jak vidím, k mým příspěvkům je naklikáno mínusových bodů - spíš bych uvítal s čím nesouhlasíte. Jistě je velmi plodné diskutovat o tom jak by to mělo být, ale praktičtější je jak reagovat na situaci která skutečně je - a to bezmezná vláda peněz. Kdyby to bylo jak ve Vámi vysněném ideálním světě, tak můžeme klidně zrušit dvě třetiny advokátů. Nebo si skutečně myslíte, že lze nějak právně ošetřit, aby smlouvy byly za všech okolností košer, aby se na důchodce a krátkozraké vztahovala jiná pravidla pro platnost smluv apod? Já jsem pouze nazval pravým jménem stav, který panuje a uvítám upozornění na to v čem se mýlím.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 11:26 | kaja

Raději budu důvěřivý a sem tam doplatím na nějakého podvodníka, než abych se stal podvodníkem sám. Věřím, že se jednou naše společnost opět dostane do fáze, kdy budeme moci věřit, že hodnoty jako morálka, čest a spravedlnost neboudou jen prázdnými pojmy.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 11:25 | Jakub

Pane Pavle, a do jaké kategorie patříte Vy? Tipuju č.3: dealer mobilních operátorů :)
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:20 | Iveta

Jestli tomu podle Vaší poslední věty dobře rozumím, tak tchýně podepsala Vašeho manžela, ale může za to ten darebák dealer????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:17 | Pavel

není problém - patříte do kategorie č. 2 - nesete následky. Osobně ale nevím, proč se derete v dnešní době do skupiny svéprávných lidí, když svojí důvěřovostí evidenteně splňujete předpoklady pro nesvéprávné. Jste ideálním klientem pro prodavače dek, hrnců, zájezdů a jiných produktů bez kterých nelze žít.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:05 | kaja

Já sám disponuji svéprávností, avšak stejně nechci trávit hodiny a hodiny tím, že budu přemýšlet o každém slovu ve smlouvě, jestli se mě náhodou operátor či jakákoli jiná firma nesnaží napálit. Firmy velmi dobře vědí, že číst několik stránek nesrozumitelného textu, navíc tak miniaturním písmem, je skoro nad možnosti člověka. Proto to tak dělají. Pokud za mnou přijde člověk s průkazem, že je od společnosti XY a že pro mě má určitou nabídku, tak bych předpokládal,že slušná firma svou nabídku splní. Takže když mi operátor řekne, že budu platit např. 500 Kč měsíčně paušál, tak předpokládám, že budu platit 500 Kč a ne 750, protože jsem si zapomněl přečíst dodatek na straně 18. Jedná se o etiku podnikání, nikoli o svéprávnost člověka.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:04 | Eva

Přesně,adresy dostanou od jiných operátorů,pojištoven,splátkový chspolečností atd.Snad v každé smlouvě je souhlas s nakládáním osobních údajů.Další věcí jsou důchodci ( a nejen oni) spousta lidí bohužel slyší jen na slova-výhoda,budete méně platit,nojo jste chudák důchodce a tak máme pro vás velkou slevu a ještě dáreček...to je 99% toho,na co je dostanou.Co na tom,že se sleva týká jen volání do zahraničí a za tuto slevu platí měsíční paušál několik stovek a ze smlouvy se mohou jen vyplatit,což je stejná částka,kterou zaplatí společnosti za dobu trvání smlouvy.Dokud budou naše zákony nastaveny ve prospěch těchto podvodníků,můžeme jen doufat,že si dáme velký pozor a nenaletíme.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 10:55 | Jakub

To je jeden pohled na věc. Ale co ten druhý... Připadá vám v pořádku, že se někdo živí tím, že obchází důchodce, lže jim, klame je, představuje se jako pracovník úplně jiné společnosti, než pro kterou pracuje, a pak na jejich naivitě vydělává? Další věc, která by mě na příběhu popisovaném v článku nesmírně zajímala je, kde ten dealer vzal adresy lidí, kteří jsou klienty U-fonu???
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 10:49 | Pavel

asi to zní hrozně, ale pokud disponuji svéprávností, potom mám dvě volby - podepsat (přečetl jsem a rozumím) nebo nepodepsat (nepřečetl jsem nebo nerozumím, nebo obojí). Pokud je moje rozlišovací schopnost snížena natolik, že jsem ochoten podepsat cokoliv, potom toto lze řešit zbavením svéprávnosti nebo prostě nést následky.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 10:22 | Jakub

Mám jen jednu zkušenost s pouličním prodejci mobilních tarifů, i když mě stejně jako každého v Praze pronásledují na každém kroku. Chtěl jsem změnit mobilního operátora a přejít na výhodnější tarif, který nabízelo O2. Když mě tedy opět oslovil prodejce na ulici, řekl jsem si - proč toho nevyužít a neušetřit čas místo běhání na pobočku. Podvodu jsem se nebál, tarif jsem měl dopředu vybraný a podmínky jsem znal. Mladík byl převelice ochotný. Podepsal jsem smlouvu a on mě ujistil, že číslo bude přeneseno k novému operátorovi. Nicméně celá akce proběhla nějak špatně,nemohl jsem posílat SMS zprávy a tarif vůbec nefungoval. Takže mi nezbývalo než složitě obcházet pobočky a věc vyřizovat. Musel jsem nakonec uzavřít úplně novou smlouvu. Já osobně bych podomní a pouliční prodej tohoto druhu zakázal. Prodejci jsou v lepším případě neschopní, v horším podvádí. Případ podvedené dámy v článku mi přijde otřesný. Stejně jako příběhy popisované v diskusi. Starší lidé opravdu nemohou za to, že text psaný miniauturním písmem nemohou přečíst. Ale není to jen problém důchodců, jsou schopní podvést kohokoli. Operátoři se sice schovávají za to, že takový prodej neprovozují sami, že to dělají jejich partnerské firmy, ale je to jejich vizitka, s podvodníky by se paktovat neměli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 10:08 | kaja

Představa demokracie jako prostředí, kde si každý musí důkladně prověřovat slovo každého, aby se nenechal napálit, se mi nelíbí. Petr píše, dobře tak lidem, kteří papíry pořádně nečtou. To, že se zpravidla jedná o důchodce, je dáno mj. tím, že důvěřují lidem, kteří za nimi přijdou a představují se jménem velké, známé společnosti. Jsou pro to hloupí a mají doplácet na to, že jsou důvěřiví? Podle mého názoru ne!! Společenosti, které tohle praktikují by se měly stydět. A to, že se některé vymlouvají na to, že to dělají nějací najatí externí spolupracovníci, je sprostý alibismus. Prachy, nikoli etika u nás vítězí.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 9:59 | kaja

Moc zajímavý článek. Konečně někdo upozornil na podfuky, které se týkají tisíců lidí.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 9:29 | Karel Janů

Bohužel s Vámi nesouhlasím - každá skupina lidí je nějak vybavena a některé věci je a některé není schopna chápat. A marketéři to dobře vědí a pracují s těmito předpoklady. Máte v rodině někoho, komu je třeba 70 let? Zkuste mu dát přečíst nějakou smlouvu psanou drobným písmem. Je vůbec fyzicky schopen ty informace přečíst? Nemluvím o porozumění, ale opravdu o fyzickém omezení daném věkem...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 8:37 | Eva

Praktiky operátorů a hlavně jejich prodejců jsou opravdu na ránu pěstí.Je to skoro dva roky,co mi volala nadšeně tchýně,že je u ní nějaký mladík od O2 a že má pro ní jako pro důchodkyni (70) výhodný tarif pro pevnou linku.Ale protože je linka vedena na manžela (jejího syna) potřebuje jeho rodné číslo.Když jsem se jí ptala co to vlastně je za tarif atd. tak mi předala toho prodejce.Ten začal že babička si zaslouží ušetřit a oni nabízejí levný tarif pro důchodce a bla bla bla...Na mojí otázku o jakého operátora jde řekl O2. a at mu dám rodné číslo manžela,že to s tchýní sepíše.Odmítla jsem,že po telefonu někomu nebudu dávat takové info a že si nejprve zjistím o co vůbec jde.Byla jsem označena za mrchu,která nedopřeje důchodkyni,aby ušetřila za paušál.Volala jsem na O2 a tam pochopitelně o ničem podobném nevěděli,že takovou nabídku nemají.Jaké bylo naše překvapení,když za tři měsíce při návštěvě tchýně vytáhla složenky a at zaplatíme telefon,že jí chodí účet od O2 a ještě jeden od firmy EUPHONY a že nemá jako chudák důchodce peníze tak at to zaplatí manžel,že je to psané na něj.Když se s ní dohadoval,že ani neví co to je,vytáhla baba smlouvu s touhle firmou,kterou sepsala s tím HODNÝM PÁNEM...a ejhle..vymyšlené rodné číslo,podle kterého je z manžela žena a ještě o 20 let starší a zfalšovaný podpis.Firma arogantní,jejich prodejce je prý v pohodě,jen my jsem podvodníci atd.Nemám sílu s nima bojovat a ani chut.Tchýni jsem řekla,že pokud ještě jednou podepíše manžela na nějakou smlouvu (nebylo to poprvé-pojištovna atd..) nahlásíme to policii a at si tu její výhodnou nabídku zaplatí.Takže jak je vidět,pro proviz se neštítí ani podvodu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 8:08 | Jana M.

Dobrý den, a jak se dá k takové nabídce dostat?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 7:59 | Petr

Výmluvy, výmluvy, výmluvy. Vždy platilo, že nejvíce vydělává na ledské blbosti. když důchodce podepíše JAKÝKOLI papír, aniž by ho četl a porozumel mu, dobře mu tak. To není o věku.
-32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Bezděk

ekonom

Eva Jiřičná

architektka

Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Eva Jiřičná
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services