Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 21. 2. 2011 | 64 komentářů
Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 2. 2011 14:34, kaja

Pokud je nějaká norma (zvyk) špatná a společnost je jí plná, neznamená to, že se jí mají všichni přizpůsobit a ti, kdo tak nečiní, jsou naivkové a mají za to pykat, ale naopak se normu (zvyk) máme snažit napravit. Jen tak se společnost dokáže vyvíjet. Od toho je tu soubor právních norem, ale také různých etických kodexů a dalších samoregulačních opatření. K tomu také slouží neziskové organizace, sociologové a další.

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 2. 2011 7:59, Petr

Výmluvy, výmluvy, výmluvy. Vždy platilo, že nejvíce vydělává na ledské blbosti. když důchodce podepíše JAKÝKOLI papír, aniž by ho četl a porozumel mu, dobře mu tak. To není o věku.

Zobrazit celé vlákno

-32
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 64 komentářů)

21. 2. 2011 21:28 | Karel

Pokud se nějaký excesy vyskytujou ojediněle, tak budiž, dá se to brát jako selhání jednotlivce, ale jak je to masivní jev, je to vždycky chyba v systému nebo záměr (nastavení pravidel-zákonů, regulace, atd.).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 18:58 | venca

T-mobil mě umluvil na tarif 300 hit. Jesti nebudu dočerpávat tento paušál, mohu si po roce změnit tarif na 200,- Kč. Protože jsem šel do důchodu a telefon jsem již tolik nepoužíval, chtěl jsem to tedy změnit na 200,-kč. Ale ouha, už to bylo změněno a nejmenší částka je 300,-.Velmi nesolidní jednání. Nebo jsem si kopil od nich simku do autoalarmu. Po čase jsem zjistil, že mi aktivivali sami od sebe brouzdání po internetu. Po reklamaci mi tuto službu zrušili a peníze mi však vrátili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 18:24 | dana

Něco podobného se stalo mojí kolegyni....celá šťastná přišla do práce a jedním dechem nám vyprávěla,jak ji zastavil pohledný,dobře komunikující mladík a za směšnou částku,400kč s ní sepsal smlouvu,která měla jisté výhody na volání a sms co se týče rodinných příslušníků a světe div se ....k tomu i novou SIM kartu,na kterou měla zavolat ráno a tím se jí nabije na vybranou částku 400kč,bohužel,tomu tak nebylo,karta byla samozřejmě nefunkční a číslo na onoho mladíka také neexistovalo......chybami se člověk učí
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 17:44 | Vláďa

Vodafone vám v klidu naúčtuje i služby poskytnuté někomu jinému a ještě mu sdělí vaše osobní údaje .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 17:39 | Oli

S dealerem, kterého potkám na ulici, bych smlouvu už nikdy nepodepsal. Kdysi sem tu chybu udělal a přineslo mi to akorát starosti. Dealer mi podával zcela klamné informace. Uznávám, že jsem si možná smlouvu důkladně nepřečetl, ale přesto je toto chování nepřípustné.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 16:53 | Rejpal

V Karviné agent od Telefonicy O2 vecpal 91leté důchodkyni za 16 stovek mobilní telefon pro důchodce a doporučil zrušit pevnou linku. Naivní 91 babka na to kývla a pán vše zařídil. Hloupá babka teď platí paušál jako před tím, ovšem složenkama (předtím to měla v sipo) a s mobilem není už schopna manipulovat, také nezvládá nabíjení a na stole ji nadále stojí nefunkční přístroj pevné linky. Bohužel smlouva je na dva roky a tak teď čeká až skončí úvazek a "hodný" pán z Telefonicy příjde a nechá ji zapojit zase starý přístroj.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 15:48 | Martin

jojo, podepsat muzes, precist musis... A za chyby se plati. Uroven pravniho povedomi u nasich obcanu je k placi. Divim se, ze se to jeste poradne nezacalo ucit na skolach. Treba takovy zakon o ochrane osobnich udaju (c. 101/2000 Sb.) je celkem nenarocne a presto poucne poctenicko.
A propos, nejake pribehy z dilny operatoru Telefonica O2 a Vodafone by taky nebyly, aby jim to nebylo lito :-)? Urcite take nechteji slevu zadarmo a predpokladam, ze maji stejne obratne pravniky, jako T-Mobile.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 15:15 | Petr

Pro nechápavé (např. kaja): ANO. Pro ještě méně nechápavé: tomu se říká sarkasmus. :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 14:35 | Jaroslav

Operátor T-mobile občas zavolá a nabízí pro mne výhodnější smlouvu.Nemám rád novoty,nové smlouvy nezavírám,svým podpisem šetřím,s operátorem nemám potíže,slušně se domluvíme.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 14:34 | kaja

Pokud je nějaká norma (zvyk) špatná a společnost je jí plná, neznamená to, že se jí mají všichni přizpůsobit a ti, kdo tak nečiní, jsou naivkové a mají za to pykat, ale naopak se normu (zvyk) máme snažit napravit. Jen tak se společnost dokáže vyvíjet. Od toho je tu soubor právních norem, ale také různých etických kodexů a dalších samoregulačních opatření. K tomu také slouží neziskové organizace, sociologové a další.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 14:18 | Pavel

tak jsem se po chvíli vrátil a znovu jste mě ubezpečili, že je asi daleko snadnější a IN hledat chyby na zlých a proradných dealerech než se zamyslet nad tím co podepisuju. Tak si tedy dále brečte nad tím, jak Vás někdo doběhl a vy jste to přece mysleli táááák dobře. Stěžujte si u ombudsmana a třeba i na lampárně že jste sice podepsali něco co jste mnohdy ani nečetli a když už četli, že jste tomu nerozuměli a že jste si mysleli že podepisujete něco jiného. Koneckonců kdyby ten zlý dealer nepřišel, tak byste nemohli nic podepsat a měli byste svatý pokoj. I kdybyste mi naklikali milion minusů, stejně Vás to odpovědnosti za svoje činy nezbaví. Pokud budete pořád hledat chyby na těch druhých a bezmocně lomit rukama jak jste nevinně naletěli, tak pořád budou mít podvodníci navrch. Když vidím to rozhořčení nad mými příspěvky, dívím se, že nenapíšete v čem nemám pravdu. Pořád se oháníte vzletnými větami o morálce - tak proč místo podepisování stupidních smluv radši nepoučíte dealery o nutnosti dodržovat morální zásady? Uvědomte si konečně, že žijeme v džungli a ještě hodně, hodně dlouho tady bude platit právo silnějšího a chytřejšího. Pokud říkáte že využít slabosti důchodců je přinejmenším nemorální, ano, souhlasím, ovšem dodávám, že podepsat něco co nečtu nebo něco čemu nerozumím je stupidní.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 14:07 | kaja

Důchodce má žádost opatřit podpisem jeho rodičů Operátore?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 13:48 | Operator

Poskytování služeb zdarma pro důcodce, jak uvádí Danka, je možné za předpokladu, že žadatel opatří svou žádost podpisy svých rodičů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 13:14 | danka

Důchodci s důchodem pod 8.000- Kč by měli mít volání zdarma.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 13:01 | Ivana

Samozřejmě, že musíme dávat pozor, co podepíšeme. Využívat ale slabosti důchodců je přinejmenším nemorální.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 12:43 | Petr

Co tu furt řešíte? Že se mezi námi pohybují podvodníci? To přece není nic nového pod sluncem! Že se nejvíc vydělává na lidské blbosti? Ale no tak, jste snad první den na světě? Že se důvěřivost nevyplácí? Že chudáčci důchodci podepíšou napočkání komukoli, cokoli? Pokud jsou svéprávní, pak nemají rozum. Copak někdo při smyslech DNESKA podepíše něco, co ani nepřečte (špatný zrak, malá písmenka)? Pokud ano, ať si pak nestěžuje. . Taky mě každou chvíli obtěžují různí vnucovači. NIKDY na jejich nabídky nereflektuji a hovor ukončím. Pokud něco potřebuji, SÁM si zjistím informace a zajistím si to.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 12:31 | Jsou to zlodeji a vrazi z 48...Co nam chteji refor

Ja u Vodafonu nechal 100 000 CZK za posl 5 let,Kdyz jsem to chtel zrusit, tak mi zacala nabizet slevy, ale celych 5 let se nikdo neozval a jen kasirovali. Tak jsem prestal mobil pouzivat uplne a je to nejlepsi.. J.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 11:58 | Eva

Mohou za to oba.Já s ním mluvila a několikrát zdůraznila,že žádný jiný tarif nechceme,že jsem volala na O2 a že je to podvod a že lže.Byla jsem nazvána hyenou,která nedopřeje ubohé stařence levnější volání,to vše po telefonu,nebot bydlíme skoro 100 km od tchýně.Tchýně mu dala číslo na můj mobil,aby z nás dostal to rodné číslo.Když nepochodil,tak s ní smlouvu sepsal sám,s tím,že stejně je jedno kdo to podepíše atd,atd a že já jsem tedy pěkná mrcha,co jí nechce dopřát aby chudinka ušetřila.Tak nevím,jestli je ten dealer podvodník,kterému nestačí říct několikrát,že nc nechci,nebo jen chudák,kterému ta ženská držela nůž pod krkem a nutila ho tu smlouvu vyplnit a falšovat údaje..On dostal provizi a ona platí už skoro dva roky.Ostatně o té firmě byla nedávno reportáž v poředu Černé ovce,kde byla další napálená důchodkyně,která jim naletěla,ta ovšem není podvodnice a nefalšuje podpis dětí,když doufá,že jí z tohop něco kápne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2011 11:57 | kaja

Souhlasím s Jakubem, je třeba o tom mluvit. Měli bychom firmám dávat jasně najevo, že s těmito praktikami nesouhlasíme. Já např. raději z opatrnosti skoro žádné nabídky dealerů společností nepřijímám. Ale naprosto nesouhlasím s tím, co dělají. A jsem hluboce přesvědčen, že škodí našemu podnikatelskému prostředí. Za firmy, které k těmto praktikám přistupují, se stydím.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2011 11:51 | Pavel

A o čem píšu já? O tom, že pokud se někam podepisuju, měl bych si to přečíst a rozumět tomu. Pokud je ochoten někdo při příležitosti výměny telefonního přístroje podepsat (trošku přeženu) smlouvu o prodeji bytu, potom jsme tam, kde jsem začínal - měl by uvažovat o zřízení opatrovníka. Klidně ať každý důvěřuje, mě jenom zaráží, že za podpis svéprávného zákazníka na smlouvě vlastně může dealer.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Ševčík

ekonom

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services