Hodláme stavební spoření změnit, nebo rovnou zrušit?

Jiří Šedivý | rubrika: Co se děje | 7. 2. 2011 | 21 komentářů
Mají diskutované úpravy stavební spoření zefektivnit, či zlikvidovat? Avizované úpravy stavební spoření ruší. Likvidují totiž klíčové prvky jeho podstaty, píše tajemník Asociace českých stavebních spořitelen Jiří Šedivý v reakci na komentář Tomáše Prouzy Čeká stavební spoření poprava v přímém přenosu?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 6. 2011 22:54, Pavel

No já nevím. Přestože se ve stavebku docela slušně vyznám, vždycky raději komunikuji se svoji poradkyní. Známe se dlouhá léta, nic mi nenabízí, protože zná mé priority a zvyky. A já k ní mám důvěru. A co neví na místě, to mi zjistí a dodá zpravidla druhý den. Mám dvě spoření u dvou různých SS a dvě poradkyně. Obě jsou schopné a je dobře, že jsou na svých místech. Potřebuju je sice zřídka, ale vždycky dostanu relevantní informace. Nemám dojem, že by mě někdo chtěl okrást a nebo nějak přechytračit. Naopak, dostávám se i k informacím ne zcela veřejným a docela užitečným pro další rozhodování. Je ale pravda, že Kalouskovy reformy udělaly zásek do stavebka takovej, že se z toho těžko vzpamatuje. Dojedu obě spoření a nové za těchto podmínek již nezaložím.

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 2. 2011 11:34

Citace - Wolf / 07.02.2011 11:14

Neprijde vam uchylne platit sporitelne radove stovky korun rocne za to, ze jim za smesny urok pujcujete sve desetitisice radove na nekolik let? Nebyt obrovske dotace ze statniho rozpoctu, tzn od danovych poplatniku, tak s urokem okolo 2% rocne je stavebko absolutne nezajimave. Na sporeni by byl podstatne vyhodnejsi napr. terminovany vklad. SS jen parazituji na statu,


Poplatek za vedení účtu ss je cca 300 Kč ročně. Vy byste tu směšnou částku utratil stejně za kraviny, takhle z ní žijou zaměstnanci sspořitelny.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

23. 6. 2011 22:54 | Pavel

No já nevím. Přestože se ve stavebku docela slušně vyznám, vždycky raději komunikuji se svoji poradkyní. Známe se dlouhá léta, nic mi nenabízí, protože zná mé priority a zvyky. A já k ní mám důvěru. A co neví na místě, to mi zjistí a dodá zpravidla druhý den. Mám dvě spoření u dvou různých SS a dvě poradkyně. Obě jsou schopné a je dobře, že jsou na svých místech. Potřebuju je sice zřídka, ale vždycky dostanu relevantní informace. Nemám dojem, že by mě někdo chtěl okrást a nebo nějak přechytračit. Naopak, dostávám se i k informacím ne zcela veřejným a docela užitečným pro další rozhodování. Je ale pravda, že Kalouskovy reformy udělaly zásek do stavebka takovej, že se z toho těžko vzpamatuje. Dojedu obě spoření a nové za těchto podmínek již nezaložím.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2011 12:56 | Zlata

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak zrušit stavební spoření uzavírala jsem ho minulý rok a vložila jsem tam 20 000,- a ted bych ty peníze nutně potřebovala. Slyšela jsem že, pokud to zruším a uzavřu novou smlouvu tak peníze mi budou vyplaceny do týdne..je to možné? A mohu to zrušit na pobočkách České pošty?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2011 8:19 | Pavel IV.

Co to plácáte? Rozhodující je snad obsah smlouvy o stavebním spoření. Zkuste si přečíst názvy různých produktů - tam taky platí že název je obsah? Pokud má být vázáno stavební spoření na stavbu, potom není nic jednoduššího, než to ošetřit ve smlouvě. Od počátku ale, pokud vím, spořitelny lákaly střadatele hlavně na státní příspěvek a možnost použítí na cokoliv.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2011 2:33

No to snad ne, jen proto, že je u HÚ vyšší poplatek za vedení účtu, je půjčka ze SS lepší?? :-D A že SS půjčí i miliony, to určitě ano.. ale co úroky z vlastních naspořených peněz v překlenovacím období?? Při představě, že si půjčuju 2 miliony ze SS s pár naspořenými desetitisíci dostávám vyrážku.. :-D A že jsou i tupci, co si s nulou založí SS a vezmou úvěr na 2,5 mega a ani jim nevadí, že budou 100 let dospořovat do řádného úvěru.. :-D Jen je mi líto, že v takovém případě nejsem akcionářem spořitelny.. :-D
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2011 0:37 | Pavel

Půjčka ze SS je podstatně výhodnější než hypotéka. Mluvím z vlastní praxe. Především poplatek za vedení účtu je u bank 150-200 Kč/měs a SS 300-400 Kč/rok. SS dnes půjčí i milionové částky a v tomto směru se hypotékám konečně vyrovnalo. Mimořádná splátka bez sankcí není u SS na rozdíl od hypoték problém. Je toho víc, ale podstatné jsem uvedl. SS je nyní ovšem mrtvolou a zavedením účelovosti dostane jen ránu z milosti.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2011 21:25 | spořínek

jedná se o STAVEBNÍ spoření. Tečka. Kdo chce auto, televizi, pračku atd. ať si spoří jinak. Někdo to snad nedokáže pochopit ?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2011 8:33 | Pavel

Ono ale z druhé strany barikádytedy od daňových poplatníků může zaznít víc hlasů - např. takový daňový poplatník na vesnici na severu moravy asi nebude pištět blahem, když se z jeho daní dotuje obchvat Prahy, divadla, sport a další. Když máme argumenty pro snížení dotace stavebního spoření, najdou se argumenty i pro snížení ostatních dotací. Zrušme tedy všechny daně a dotace a kdo co chce, ať si to zaplatí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 21:41 | Petr Gold

STAVEBNÍ SPOŘENÍ, TAK JAK BY SI VLÁDA PŘEDSTAVOVALA = těžce naspořené peníze použít výhradně na rekonstrukce domů a bytů, ale jen s podmínkou, že celá zakázka bude zadána velké firmě - ta Vám dá 20% slevu v začátku, ale ve finále Vás o 300% zkasíruje - JEDINĚ TAK BUDE DÁLE HORNÍCH 10% BOHATNOUT.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2011 16:45 | TVK

"Pro jeden úvěr tedy potřebuje stavební spořitelna pět klientů, kteří spoří a úvěr si neberou."
Toto jinými slovy znamená, že na to, aby se systém udržel v chodu a spořitelna poskytla úvěr v průměrné výši 510tKč, je třeba vynaložit 5x 3000-4500Kč ročně (doposud), resp. 1500 - 2250 letos, resp. 2000 od příštího roku jako státní příspěvek. To je 7.500 - 22.500 Kč ročně za to, že spořitelna poskytne jeden (!) úvěr. Nevím, mě to přijde jako dobrý kšeft ... pro spořitelny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2011 15:50 | Lubik

Wolf. Já zase do matematiky emoce nepletu. Prostě všechno spočítám (minusy i plusy) a jak mi to celkově vyjde, tak se rozhodnu. Když na spořícím účtu zadarmo mám úrok 1,7% a na stavebku 2% a 300 Kč poplatek, tak to je při 100.000 Kč úložce uhoď se nebo prašť.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2011 15:47 | Wolf

A prave o to jde. Sporitelna plati rocni urok 2%, to co vyslo Vam je JEN a JEN diky tomu,z e to dotuje stat, tzn danovy poplatnik. Jinak by ten produkt byl z pohledu vynosu ze sporeni totalne naprd. Myslim,z e v dobach, kdy stat musi setrit je takoveto dotovani soukromeho sektoru neopodstatnene. Samozrejme, ze s tim soudruh z asociace stavebnich sporitelen souhlasit nebude. Snad nikdo neceka, ze by si pod sebou chtel rezat vetev. :) Jen mi slo o to, aby zde zaznely i hlasy z druhe strany barikady - tzn hlasy od danovych poplatniku a hlasy potencialnich klientu, kteri uprednostnuji ostrejsi konkurenci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 15:38 | Wolf

Vzhledem k principu, ze sporitelne pojcuju desitky tisic korun mi to uchylne prijde. :) To je jako bys brachovi dal dvacku za to, ze si od Tebe pujcil 500Kc :))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 13:09 | Lagarto

ono to 3,4% (+/-) úchylné není. Jde o to, zda podobný kreditní úrok můžete získat na jiném produktu bez ohledu na výkyvy sazeb (reálně lze 2,5-3%, a to se pak daní paušílem 15%). Ten rozdíl je státní dotace a o to jde. Zda je pro stát výhodné to "dotovat". Souhlasím ale s autorem v jedné věci. že v diskusi o SS se stále omýlá ta kreditní část, resp. spoření a st. podpora a zapomíná se, že je zde parametr úvěru. Aktuální HU jsou úrokem pod 4%, takže srovnatelné, ale podívejme se 3 roky zpět. Také SS má úrok z úvěru vázaný na úrokovou sazbu vkladu (tuším, rozíl 2%-body). Obecně se SS hodí na akce v řádu stovek tisíc a splatností do 10 let, HU na akce nad milion a splatností nad 10 let.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 11:50 | Lubik

Wolf. Ono to chce jen počítat, nic víc a ani nic míň. Prostě stavební spoření je po snížení podpory jen méně výhodné, než bylo. Výnos ze stavebního spoření při 6 letech a 7 úložkách 20.000 Kč, podpoře 2.000 Kč i při započítání poplatků (přičemž poplatek za uzavření smlouvy se dá díky různým akcím snížit – např. Liška má teď akci bez poplatku) vychází cca 3,4%, což rozhodně v současné době není málo. Takže mně to úchylné nepřijde.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2011 11:45

Citace - senior / 07.02.2011 10:37

Zrušení specializace by nutně nemuselo znamenat zánik stavebního spoření,ale asi zánik stavebních spořítelen z důvodů možné poplatkové politiky nových subjektů.Zrušení 1%poplatku za uzavření a snížení poplatku za vedení účtu./dnes asi 300/měs.Tím by nebylo na provize obchodním zástupcům.Zaměstnanci a internet by smlouvy mohl dělat téměř zadarmo.Hezký den.S

No a kterou sspořitelnu byste si vybral, kdyby se ss prodávalo jen přes web? Chápete vůbec, že by v případě neexistence distribuční sítě agentů musely sspořitelny utrácet o to více peněz za reklamu? A jste schopen porozumět, že ne každý se kamarádí s internetem? A víte o tom, že zaměstnanci by v kancelářích, jejichž provoz je třeba hradit, jen pasivně čekali na klienty? Nemluvě o tom, že agent při osobní schůzce dokáže "pumpnout" klienty o daleko více peněz, než původně chtěli utratit. Proto se třeba neprodává on-line životní pojištění.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 11:37

Citace - Wolf / 07.02.2011 11:04

Že bude článek neobjektivní a manipulativní, to se dalo podle profese autora čekat. O:) Nicméně jeho brnkání na rádoby sociální úlohu Stavebních Spořitelen (dále jen SS) mě vážně rozesmálo. Pokud se nějaký produkt nazývá STAVEBNÍM SPOŘENÍM, očekával bych u něj účelovost a to v oblasti stavební. :) Ještě komičtější mi přišel pojem přátelského klienta. A když jsem četl tu pohádku výjímečné roli SS, šel jsem smíchy do kolen. :) Spousta univerzálních bank nabízí hypotéky, které jsou alternativou ke stavebnímu spoření a to za velmi podobných podmínek. Pokud hypotékou financuje jen část ceny nemovitosti, úrok je stejný, případně i nižší než u stavebka. A na rozdíl od stavebka má možnost půjčit si i celou část z odhadní ceny. Jendoznačně jsem pro rozšíření bankovní licence tak, aby každá banka mohla nabízet stavebko.

Hypotéky se poskytují od částky 200 tis., ss lze financovat i drobnější úvěry. Ss nemusí být spojeno s nemovitou zástavou, hypotéka vždy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 11:34

Citace - Wolf / 07.02.2011 11:14

Neprijde vam uchylne platit sporitelne radove stovky korun rocne za to, ze jim za smesny urok pujcujete sve desetitisice radove na nekolik let? Nebyt obrovske dotace ze statniho rozpoctu, tzn od danovych poplatniku, tak s urokem okolo 2% rocne je stavebko absolutne nezajimave. Na sporeni by byl podstatne vyhodnejsi napr. terminovany vklad. SS jen parazituji na statu,

Poplatek za vedení účtu ss je cca 300 Kč ročně. Vy byste tu směšnou částku utratil stejně za kraviny, takhle z ní žijou zaměstnanci sspořitelny.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2011 11:14 | Wolf

Neprijde vam uchylne platit sporitelne radove stovky korun rocne za to, ze jim za smesny urok pujcujete sve desetitisice radove na nekolik let? Nebyt obrovske dotace ze statniho rozpoctu, tzn od danovych poplatniku, tak s urokem okolo 2% rocne je stavebko absolutne nezajimave. Na sporeni by byl podstatne vyhodnejsi napr. terminovany vklad. SS jen parazituji na statu,
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2011 11:04 | Wolf

Že bude článek neobjektivní a manipulativní, to se dalo podle profese autora čekat. O:) Nicméně jeho brnkání na rádoby sociální úlohu Stavebních Spořitelen (dále jen SS) mě vážně rozesmálo. Pokud se nějaký produkt nazývá STAVEBNÍM SPOŘENÍM, očekával bych u něj účelovost a to v oblasti stavební. :) Ještě komičtější mi přišel pojem přátelského klienta. A když jsem četl tu pohádku výjímečné roli SS, šel jsem smíchy do kolen. :) Spousta univerzálních bank nabízí hypotéky, které jsou alternativou ke stavebnímu spoření a to za velmi podobných podmínek. Pokud hypotékou financuje jen část ceny nemovitosti, úrok je stejný, případně i nižší než u stavebka. A na rozdíl od stavebka má možnost půjčit si i celou část z odhadní ceny. Jendoznačně jsem pro rozšíření bankovní licence tak, aby každá banka mohla nabízet stavebko.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2011 10:56 | Petr

Tak jestli se nepletu, tak za vedení účtu je okolo 300/rok ne měsíc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Beneš

manažer

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
44,12 %

z 34 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
39,13 %

z 23 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.