Lidé začínají mít z reforem strach

Jan Pekař | rubrika: Životní situace | 4. 10. 2007 | 23 komentářů
Češi nejspíš nevěří, že na daňové reformě vydělají všichni. Většina spotřebitelů se v příštích dvanácti měsících obává zhoršení své finanční situace. Více lidí začíná šetřit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 10. 2007 21:44

Vám přijde fér, abychom my poctivě pracující střední třída ze svých daní lepili dluhy z podvodů různých tunelářů, prodeje IPB a podobných kauz ?
Mně to přijde od státu jako okrádání !
Proč bych já měl být bit za to, že někdo jiný krade či kradl ?
Proč se neposílí protikorupční oddělení, různé orgány na odhalování finančních podvodů apod ?
Nejsem založením podnikatel, proto mi politika ODS nevyhovuje.
Chci v klidu žít, pracovat, mít jistoty, vychovávat děti.
Nepotřebuji vlastnit nejmodernější automobily ani domy ani létat na drahé dovolené.
Já teda modré ptactvo volit nebudu, to mi věřte.

+81
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 10. 2007 21:04, HK

No tak vono to na tom divokým západě nebylo tak horký, tam měl každej mašinkvér a navíc se ty lidi uměli postarat sami o sebe, ty žádnou sociální podporu nepotřebovali.

Zobrazit celé vlákno

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

12. 10. 2007 8:43 | toni

Obávám se, že máte pravdu o prožraném ráji.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2007 10:04 | kolemjdoucí

S tou velkou chybou souhlasím. Nesouhlasím s těmi vysokými dávkami v nezaměstnanosti. Kde to úřady berou skutečně přísně, tak ty dávky pro většinu kromě těch, co mají naděláno děti, nejsou vysoké. Spíš bych řekl, že firmy si ještě nezvykly zaplatit kvalitní práci. Pořád hodně firem nabízí místa pro kvalifikované dělníky za 12 tisíc hrubého nebo pro vysokoškoláky se znalostí jazyků a specializovaných počítačových programů za 15 - 16 tisíc hruhého a ozývají se, když nikoho neseženou. Zvykly si v době nadbytku nabídky lidí, že i za takový plat tam tak půl roku někdo dělal, než šel jinam a dneska už jaksi pokud ta práce není hned u bydliště a musí se dojíždět, není o ni zájem.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2007 21:44

Vám přijde fér, abychom my poctivě pracující střední třída ze svých daní lepili dluhy z podvodů různých tunelářů, prodeje IPB a podobných kauz ? Mně to přijde od státu jako okrádání ! Proč bych já měl být bit za to, že někdo jiný krade či kradl ? Proč se neposílí protikorupční oddělení, různé orgány na odhalování finančních podvodů apod ? Nejsem založením podnikatel, proto mi politika ODS nevyhovuje. Chci v klidu žít, pracovat, mít jistoty, vychovávat děti. Nepotřebuji vlastnit nejmodernější automobily ani domy ani létat na drahé dovolené. Já teda modré ptactvo volit nebudu, to mi věřte.
+81
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2007 11:52

Pravdy jenom půl. ČSSD napáchala dluhy, předchozí ODS zase prožírala státní majetek (peníze z privatizací). A tak to bude, dokud to půjde, bez ohledu na stranu, protože nikdo dobrovolně neřekne lidem, že slibovaný konzumní ráj nebude, protože už je prožráno.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2007 10:46

Topolánek a spol udělali jednu velkou chybu: snaží se přesvědčit voliče, že lze udělat reformu bezbolestně a že si všichni polepší, což je naprostý nesmysl. Někdo musí prostě zaplatit ty roky, co jsme si žili nad poměry, platili všem vysoké dávky v nezaměstnanosti a různé nesmyslné podpory jako pastelkovné! Ty roky za soudruhů Špidly, upřímného synovce a buldozera Paroubka jsme žili na dluh! Vyplatili jsme dávky, důchody a podpory z peněz, které jsme si půjčili! Není možné, aby na reformě všichni vydělali, protože to by ty dluhy a úroky z úroků musel někdo za nás zacálovat. Snížení daní ať už přímých nebo nepřímých vždy podpoří ekonomiku k vyššímu růstu, ale pochybuji, že by ten růst byl takový, aby pokryl výpadky v DPH a příjmech z daní právnických osob!
Topolánek prostě neměl odvahu ani dostatek hlasů na prosazení opravdu bolestivé reformy, na kterou by sice doplatila většina lidí, ale zase by zabránila státnímu bankrotu jako v Argentině! Topolánek pouze přibržďuje volný pád do propasti dluhů! Až budou splátky a platby úroků činit půlku mandatorních výdajů, co budeme dělat potom???
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2007 17:04 | Rozsekni to

... u 2) je preklep: SNIZI se odvody (dane)
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 17:07 | Kolemjdoucí

No, dávky jsou relativně stejné pro všechny, ale podmínky jsou různé. Sám člověk nebo pár bez dětí v nájemním bytě musí být kouzelník, aby se z dávek uživil. Když má děti, které podle našich zvyklostí nesmí trpět nedostatkem, uživí se s nimi i dva dospělí. Kdo je na sociálních dávkách ve svém, pokud je dostane, tak je taky relativně v pohodě. Co se týká reformy, tak jen idiot by si mohl myslet, že přibude všem a těm, co nepřibude, zůstane aspoň totéž. Reforma znamená jen to, že se něco přerozdělí. Jestli někdo dostane více než dříve, někdo jiný musí dostat méně než dříve.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2007 17:03 | Rozsekni to

1) Nejvice mohou usetrit pravnicke osoby, tj. investori, ktere sem natahala pobidkama CSSD a ted jim koncily danove prazdniny. 2) Tunelar dane neplati, takze mu snizeni nepomuze. 3) Rodinam s detmi se vyrazne zvysi odvody, mnohem vic nez bezdetnym zamestnancum. Staci jedine: pracovat. Rodiny nezamestnanych nemaji co snizovat. (Nerikam, ze si vyrazne polepsi, ale o jejich "odepsani" se neda mluvit). 4) Poplatky ve zdravotnictvi jsou nizke. Mimochodem napriklad v socialnim Rakousku je pausalni poplatek za kazdy lek stejny pro vsechny (cca 160Kc ... je vyssi, nez cena levnych leku, aby si lide pro nechodili k lekari ). V socialisticke Belgii maji lide pojistku z platu + pojistku od zamestnavatele + komercni a stejne to nemusi kryt vse a doplaci cash. Stejne poplatky maji smysl. Ve Svedsku neplatili leky duchodci a ti pak chodili pro leky zdarma celym rodinam vcetne antikoncepce.
To jen k tvemu sireni srovnavani se svetem, neprve v tom svete chvili pracuj, plat dane, navstevuj lekare a pak teprve si hraj na znalce.
Nazor na ODS a na pristi volby je pochopitelne tvuj, vymlouvat ho nema cenu, ona si ODS asi opravdu moc priznivcu nezaslouzi. Jen by me zajimalo, jakym "podvodem"? Budou podplacet scitace hlasu? Nebo budou slibovat nesplnitelne? To neni podvod, to je standardni postup, CSSD taky slibovala leky pro duchodce zadarmo, dotaci 80tisic na auto ... Spidla kricel "zdroje jsou".
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2007 9:37

ODS+KDU+SZ=zrůdný Melčáko-Pohankovský spolek pod vedením pan Topolánka odepsal střední třídu,důchodce a rodiny s dětmi na úkor nejbohatších tunelářů,zbohatlíků, podnikatelů v soukromé i státní sféře. Ministr zdravotnictví pan Julínek je asociál, protože poplatky u lékaře pro důchodce a děti jsou ve stejné výši jako pro pracující. Toto nemá ve světe obdoby! Při příštích volbách ODS nevyhraje! A nebo jedině podvodem.
+56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2007 21:57 | jezevec

zkus hádat já bych tipoval - vždy nejvyšší sazba
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 21:05 | HK

No tak vono to na tom divokým západě nebylo tak horký, tam měl každej mašinkvér a navíc se ty lidi uměli postarat sami o sebe, ty žádnou sociální podporu nepotřebovali.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 21:04 | HK

No tak vono to na tom divokým západě nebylo tak horký, tam měl každej mašinkvér a navíc se ty lidi uměli postarat sami o sebe, ty žádnou sociální podporu nepotřebovali.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 18:56 | toni

Erární rozpočet je v deficitu a proto jakákoliv reforma bude většinu lidí něco stát. Samozřejmě, že se naši vládní loupežníci budou snažit, aby do této většiny nepatřili. Současná partička politiků totiž vykazuje až neskutečné zlodějské vlastnosti takže řeči o nějakém ušetření nebo výhodách jsou prostě k smíchu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2007 18:25 | Sporic obrazovky

Si asi delas srandu s tim sjednocenim. A jak? Prumerem? Vazenym prumerem? Nebo se vybere nejvyssi pouzivana sazba? Nebo se naopak vybere nejnizsi pouzivana sazba? Nebo sazba uplatnovana v ekonomicky nejsilnejsim state? Nebo v nejpocetnejsim state? Mooooc by me zajimal algoritmus sjednoceni sazeb.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 18:23 | Sporic obrazovky

Kolemjdouci ma opet pravdu ;-)
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 18:16

Podle tvých článků bych řekl, že jsi si poklepal příliš velkou silou. Už, aby EU daně sjednotila!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 17:14 | oddTom

"Češi nejspíš nevěří, že na daňové reformě vydělají všichni. Většina spotřebitelů se v příštích dvanácti měsících obává zhoršení své finanční situace."
Není divu. Na daních z příjmů sice každý uštetří (ale mnozí jen kosmeticky), a to je tak všechno. Vyšší DPH, poplatky ve zdravotnictví, osekání soc. dávek...
Kdyby aspoň ta reforma vedla k zastavení zadlužování státu, ale ani to není předpokládáno.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2007 16:17 | Sporic obrazovky

Hladova podpora? "špatně placená a demonstrující policie"? Tak me teda ted vykradli bejvak (asi podle tebe obeti hladove podpodry - podle me perfektne vyskoleni profici, co vedi, co ma cenu a co cenu nema a jak po sobe uklidit) a nemel jsem pocit, ze by ti cajti byli az ta spatne placeni, kdyz jsem se s nima bavil.
Mimochodem zdrazeni mlecnych produktu a energii je zpusobeno necim jinym, nez rustem DPH. Chces to na davkach a duchodech kompenzovat z ceho? Dokud nekdo z vas ukricencu neprijde z rozumnym napadem, z ceho to platit a nedelat dalsi dluhy, tak mi vylizte hridel. Vy ty dluhy platit nebudete a ja uz odvadim 50% a pritom musim cvakat neregulovanej najem a na vlastni jsem jeste nevydelal. A stupidni navrhy o zvyseni prigrese pro bohate a zvyseni zdaneni firem si strcte za klobouk, sami musite pri IQ > 60 vedet, ze to nefunguje, ze to firmy zabali do Rumunska, podnikatele odepisou a ztrestate zas jen zamestnance, kteri to trochu nekam dotahli. Po odchodu firem to ani tito nebudou mit kam tahat a konecne dosahenete socialniho smiru a rovnosti - v chudobe bez zavisti.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 16:03 | Petr

No to jsou opravdu zrejme hladove socialni davky, kdyz si jejich prijemci radeji nechavaji tyto davky, nez aby sli radeji pracovat za plat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 14:20 | Meteopress

Rádio Jerevan hlásí : Počasí dnes - Nad územím České republiky se stahují modré mraky, ovšem lidem začíná být už konečně jasno.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Březina

podnikatel, Best

Petr Zahradník

ekonom

Tomáš Březina
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services