Odmítat rekvalifikace se nevyplácí

Pro ty, kdo přišli o práci a nemohou najít jiné zaměstnání, jsou určeny rekvalifikační kurzy. V poslední době se firmy přetahují třeba o účetní či fakturantky. Kurzů pro zájemce o tuto práci je spousta.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 10. 2007 12:02, Ondřej

Máte pravdu co jste napsali, ale zapomneli jste na jednu věc. Notorický nemakačenko se nikdy rekvalifikovat nebude. Bude si pobírat podporu, dostane vyšší sociální dávky a makat bude načerno. A ještě se bude smát těm hlupákům, co se učí aby mohli dál pracovat.

+70
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 10. 2007 22:53

V době "čiperného mozku" to byl druhý jazyk, postgraduál a PC školení. Obor, který zvládám, není neperspektivní - HR. Peníze z pracáku jsou tak akorát na byt, zásoby mám, ale není jich tolik, aby vydržely na 10 let. Kontakty proháním taky a jistě něco najdu - vždycky se našlo, po revoluci už to bylo moje 4. místo.
Vadí mi věta - pro vás není žádná rekvalifikace - dokonce ani za peníze, i za ty vlastní....o tom všem to mělo být.
NP

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

12. 4. 2013 20:21 | KAJA

Rekvalifikace je kničemu je to umele vytvořena prace a zjisk stoho maj jen ty co to zajištuji
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2007 4:51 | kolemjdoucí

To je správná otázka. Třeba to, že jsem se nechtěl zúčastnit doživotních pracovních dostihů, kdy se člověk učí jen kvůli postupu a leze do zadků šéfům, aby postoupil nebo kvůli tomu střídá co dva roky zaměstnání. Měl jsem svoje místo, na které jsem přišel po škole, docela zajímavé, na školení jsem chodil nejvíc na ty, co mně zajímaly a vedle práce jsem měl spousty koníčků. Nijak mně nenapadlo a nečekal jsem to, že to místo je zajímavé a práce na něm ceněná jen ve specifikách podnikum kde jsem pracoval a že pokud s těmi zkušenostmi vylezu ven, že budou v podstatě bezcenné. A pochopil jsem to až po nějakém roku na pracáku.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 22:53

V době "čiperného mozku" to byl druhý jazyk, postgraduál a PC školení. Obor, který zvládám, není neperspektivní - HR. Peníze z pracáku jsou tak akorát na byt, zásoby mám, ale není jich tolik, aby vydržely na 10 let. Kontakty proháním taky a jistě něco najdu - vždycky se našlo, po revoluci už to bylo moje 4. místo. Vadí mi věta - pro vás není žádná rekvalifikace - dokonce ani za peníze, i za ty vlastní....o tom všem to mělo být. NP
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 14:40 | jezevec

Zeptám se jinak: co vám bránilo, abyste v době, kdy máte dobrou práci a relativně ještě čiperný mozek, plynule rozšiřoval svou kvalifikaci a vzdělanost - abyste v době, kdy vám je padesát a vaše dosavadní profese se stane neperspektivní, měl foršus v podobě dalšího vzdělání pro práci v jiném oboru, dalšího jazyka, a případně i připravenou cestu a kontakty. Je zřejmé že jakmile spadnete do bahna úřadu práce a bídy nezaměstnanosti, dojdou vám peníze, a do životopisu si kromě vyššího věku musíte napsat i smrtící mantru "dlohodobě bez práce" - jste odkázán na rekvalifikaci co vám nabídne pracák, a ušmudlaných pár tisíc které by mohly zvýšit vaši cenu na trhu práce, nemáte z čeho. Aneb co jsi dělal, cvrčku, když mravenci dělali zásoby? My jezevci to děláme jinak. Ale nikomu to nevnucuju.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 12:47 | NP

Vážení spolubesedující, já bych se ráda rekvalifikovala, ale bylo mi sděleno, že s mý věkem (51) a vzděláním (VŠ) vlastně žádná rekvalifikace není....PC umím, autem jezdím, anglicky i německy se domluvím,inzeráty mám všude možně a také na všechny přibližné odpovídám, při pohledu na mě se taky ještě nikdo nezděsil.... Do doby, než se zjistí datum narození, jde vše O.K.,pak následuje obligátní "vážíme si vašich znalostí, ale jiný kandidát lépe vyhovoval". Protože musím pracovat ještě aspoň 10 let a nechci dělat pojišťováka nebo na ŽL, je mi málo platné, že jsem z velkého něsta a nemám malé děti. Jestli mi chce někdo poradit, ať se soudím kvůli diskriminaci, předem se směju....i když je možné, že by to byla náplň tak na těch 10 let. Co na to paní Jarmila (nepřihlášen)...?! Pěkný den všem přeje NP (neprespektivní padesátka)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2007 11:11 | kolemjdoucí

jezevče, jistě bych se já v té době i jiní velice rádi rekvalifikovali pár měsíců za částku rovnající se průměrnému ročnímu platu a určitě by potom pro tyto lidi byla mnohem větší pravděpodobnost, že najdou nové zaměstnání než když se rekvalifikují "zadarmo" z rekvalifikací na ÚP. Zajisté objevné pro Vás ale bude, že převážná většina lidí dlouhodobě přežívajících na ÚP není schopna ty peníze zaplatit, ba dokonce není schopna dát dohromady pár ušmudlaných tisíc na komerční párdenní kurs, kterých se taky nabízí všude poměrně dost, natož pak částku odpovídající ročnímu platu. Proto jsou odkázáni na bezplatnou rekvalifikaci nebo školení pořádané ÚP nebo nadacemi nebo jinými organizacemi, případně dotovanými rekvalifikacemi nebo školeními za nějakou formální platbu.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 11:07 | nezaměstnaná....

Souhlasím s jedním příspěvkem - taky jsem si nějaké informace o rekvalifikaci musela doslova vydupat. Byla jsem odkázaná na ÚP v okresním městě a sama jsem se musela na vše vyptat a přímo si doject na místo. Stejně to ale nebylo k ničemu - rekvalifiace sice probíhá, ale právě v okresním městě, tři měsíce denně do večerních hodin, protože nezaměstaný může mít čas kdykoliv, jak jsem se dozvěděla. Co na tom, že mám tři malé děti, manžela pořád někde na cestách, do okresního města to mám hodinu tam a hodinu zpět vlakem nebo autobusem a jaksi se zapomíná, že bez auta je dneska člověk vyřízený, protože prostě hromadná veřejná doprava jezdí špatně a dlouhých intervalech. Prostě představa, že mi kurz bude končit v 19 hodin večer a já budu do 21 hodin přešlapovat na nádraží,, doma zatím děti samy a já dorazím někdy kolem 22 hodiny, to je nemyslitelný. Jasně, to už není jejich problém.....
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2007 9:10 | jezevec

nic vám přece nebrání rekvalifikovat se za svý, nebo jo? já jsem si skoro ve čtyřiceti dodělával školu, dálkově, a stálo mně to skoro muj roční plat.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 8:19 | kolemjdoucí

Ono vůbec v době, kdy byl obecně přebytek uchazečů, byly ty rekvalifikace vesměs velice zajímavé. Například jsem se u ředitele střední školy, která rovněž s velkým humbukem plánovala rekvalifikace v oboru strojírenství zajímal o možnost rekvalifikace na technika v oboru svařování či obrábění s tím, že s mojí současnou kvalifikací v oboru chemie nemůžu najít místo, abych se na konci telefonického hovoru dozvěděl, že když mám vzdělání v oboru chemie, můžu se u nich rekvalifikovat zese jen na chemické obory...... Dneska už snad je situace podstatně lepší, poskytovatelé rekvalifikací snad už zmoudřeli.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 8:18 | kolemjdoucí

Jinak já jsem mohl už být několik let rekvalifikovaný na podnikatele, ale po rozhovoru s pracovnicí na UP z toho sešlo. Vlastní rozhovor proběhl asi takhle. Já: Dobrý den, já bych se chtěl přihlásit na podnikatelský kurs, co máte vyvěšený na nástěnce na chodbě. Paní: Abyste mohl být přihlášen, potřebujete předložit nějaký projekt. J: A co ten projekt má obsahovat, jak má být zpracován? Můžete mi k tomu dát nějaké údaje? P: To všechno se dovíte v podnikatelském kursu. J: Tak mně do něho přihlašte, ať se to dovím P: Bohužel abyste mohl být přihlášen do podnikatelského kursu, musíte předložit projekt.. ...... Druhé kolo jsem už vzdal a dále jsem se o ten kurs s velkým humbukem v tisku propagovaným a placeným z velké části z peněz EU nezajímal. .
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2007 7:42 | kolemjdoucí

je třeba se dívat na statistiky, jsou i na internetu. Nedostatek pracovníků je přirozeně v Praze a Středočeském kraji, potom v jižních Čechách, na jihozápadě Čech, na západní části Vysočiny atd, nezaměstnanost pod 4 -5 %. Naopak hodně nezaměstnaných, nad 10 % je v severních Čechách, Karviné atd. Ostatní je někde mezi tím.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2007 18:49 | Vláďa, Zlínský kraj

Dobrý den, zajímalo by mě, v kterém okrese pracujete, že je tam více volných pracovních míst, než registrovaných nezaměstnaných. A nedovedu si už vůbec představit, že by Vám nezaměstnaný vynadal, když mu nabídnete rekvalifikaci. Obává m se, že pokud tato situace nastává, asi nejste tou pravou na tuto práci, neumíte s nezaměstnanými jednat a mít u nich respekt. Jak jsou různí nezaměstnaní s nechutí pracovat, tak jsou asi bohužel i pracovníci UP, kteří si pracovní dobu odsedí.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2007 15:14 | kolemjdoucí

Co se týká žití na sociálních dávkách, dneska pro nemakačenka není nijak rozhodující, jestli bere více peněz a zrovna se rekvalifikuje nebo jestli rekvalifikaci odmítá. Pokud je sám nebo v rodině nemá žádné děti, bere v obojím případě tak málo, že zvláště pokud je v běžném nájemním bytě, tak ty sociální dávky jsou už dnes tak akorát sotva na přežití na nejlevnějších špekáčkách a chlebu. Podobně to ale je na minimálním platu, jen o trošku lepší. Pokud má jako nepracující v rodině pár dětí, tak to je něco jiného, děti podle naší filozofie nesmí trpět a s nimi se svezou i ti dospělí. Jen si musí dát pozor, aby nepřišli o byt, to by o ty děti přišli. Pak, pokud nemá děti, poměrně dobře si může ze sociálních dávek žít, pokud bydlí ve svým a tudíž nemusí platit nájem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2007 15:08 | marcela

A kde pracujete? Já jsem si rekvalifikaci musela doslova vydupat a to i úřednice uznala, že se ve svém oboru neuplatním. Když jsem se na UP objevila znovu po 5 letech a měla dotaz na další možnost rekvalifikace, protože ta předchozí už nebyla vhodná věkově a kvalifikačně (administrativa), tak mě ujistili, že nemám nárok a ať si kurz účetnictví zaplatím sama z 2.500,- podpory. Tak kde děláte, ať vím kam jít... :)))
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2007 12:14 | jezevec

ještě si od admina vyžádejte ip - a dojem byrokratického blba je dokonalý
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2007 12:02 | Ondřej

Máte pravdu co jste napsali, ale zapomneli jste na jednu věc. Notorický nemakačenko se nikdy rekvalifikovat nebude. Bude si pobírat podporu, dostane vyšší sociální dávky a makat bude načerno. A ještě se bude smát těm hlupákům, co se učí aby mohli dál pracovat.
+70
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2007 11:59 | Řeiditel nejmenovaného úřadu práce

vy máte Jarmilo na Úřadu práce čas trávit pracovní dobu na internetu?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2007 9:45 | jezevec

Poznámka off-topic: pokud si někdo myslí, že za stohodinový rekvalifikační kurs se člověk naučí účtovat, a dostane (ještě k tomu na ostravsku) 15.litrů plat - dejte se na hlavu obklad!!! Za 140 hodin se naučí možná tak základy aby mohla dělat asistenta či třídit doklady, ale zapracovat se jako samostatná účetní trvá několik let!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2007 9:23 | Jarmila

vážená redakce, právě jsme si s kolegyněmi přečetly váš článek a moc vám děkujeme. Pracuju na úřadu práce, promiňte, ale nenapíšu kde. Mám velice špatné zkušenosti, když přijde nezaměstnaný první co řekne, kolik budu brát podporu. Když mu nabídnu rekvalifikaci, dostanu vynadáno, že tam jsem od toho abych vyplácela peníze. Pracovních míst máme v registraci dost, ale lidí, kteří chtějí pracovat nebo se rekvalifikovat je mnohem míň.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2007 8:57 | Petr podnikatel

jsem pro to, aby ti, co se vyhýbají práci, odmítají se rekvalifikovat dostávali jen částku maximálně životního minima. Proč by měl stát platit mladé, zdravé flákače? samozřejmě, že se musí rozlišovat, kdo je skutečně nemocný, ale i pro lidi s handicapem jsou dobré rekvalifikační kurzy. A navíc, mám jako podnikatel právě s těmito lidmi velmi dobré zkušenosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Tak se znovu dočkáme jeslí, krkavčí matky budou mít pré! Ve skutečnosti to s návratem...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Trojan

producent

Šárka Grossová

podnikatelka

Ondřej Trojan
ÚSPĚŠNOST
87,23 %

z 47 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
32,00 %

z 50 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.