Proč se vyplatí zavést euro

Jan Jedlička | rubrika: Polemika | 17. 9. 2007 | 33 komentářů
Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 9. 2007 16:53, jezevec

Pokud v té době bude průměrný plat 25.000 kačen oproti dnešním (asi) 18 tak f čem je kua problém???? Vaše práce má pořád stejnou hodnotu, bez ohledu na to zda mzdu dostáváte v korunách, desetikorunách, nebo eurosedumadvacetikoru nách.

Zobrazit celé vlákno

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2007 15:00

Souhlasím, jeden z mála rozumných názorů mezi projevy naivních EUROhurvínků. Proč asi Němci říkají EURU Teuro? Protože mnoho šikulků si zavedlo vlastní kurs 1 DM=1 EURO. Stejně tak chorvatští hoteliéři...

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

13. 1. 2008 14:15 | necinka

No jo češi zase nechcou být v ničem pozadu.Na co euro na dvě věci.Berte trošku ohled i na ty starší,takové babičce bude asi v 80 říkat něco euro.Jsme češi tak máme přece mít koruny a ne nějaké eura .Aby to za chvíli nedopadlo tak,že kdo chce moc,nemá nic.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2007 8:37 | Kolemjdoucí

Zavedení Eura usnadní koncovým zákazníkům ještě snadnější nákup zboží mimo Českou republiku. Je hodně mezinárodního zboží, elektroniky a podobných, které jsou u nás výrazně dražší než jinde v Evropě. Je to třeba tím, že český trh je příliš malý, takže dovozci nemohou zboží nakupovat v příliš velkých množstvích a tím dosáhnout na větší slevu nebo že české zákony vyžadují příliš náročnou homologaci a další nákladné věci, třeba český návod k použití. Výsledek je ten, že třeba digitální fotoaparáty jsou v přepočtu třeba v Německu o třetinu nebo ještě více levnější než u nás. Zavedení Eura tedy takovým dovozcům sníží jejich prostor na trhu a možná dá podněk kvůli konkurenceschopnosti našich dovozců k zjednodušení podmínek nutných k uvedení dovozového zboží na český trh.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2007 20:49 | Rejpal

Já si myslím, že tady není diskuse národohospodářů typu tatíčka Klause a tak bychom se měli dívat, co mně euro osobně přinese. Já si myslím, že bychom je měli přijmout co nejdříve. 6% hospodářský růst je tažen jednostranně automobily a spotřebou. Kde bude v případě krize z nadvýroby tohoto segmentu ? Dnes je kurz cca 27,50 ale v krizi ? Klidně může spadnout k 35 a více. A nebo si myslíte že máme lepší ekonomiku než američané, kterým dolar k euru spadl o více než o polovinu své hodnoty a myslíte, že jim úroky nahradily vyvolanou inflaci ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2007 15:00

Souhlasím, jeden z mála rozumných názorů mezi projevy naivních EUROhurvínků. Proč asi Němci říkají EURU Teuro? Protože mnoho šikulků si zavedlo vlastní kurs 1 DM=1 EURO. Stejně tak chorvatští hoteliéři...
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 16:53 | jezevec

Pokud v té době bude průměrný plat 25.000 kačen oproti dnešním (asi) 18 tak f čem je kua problém???? Vaše práce má pořád stejnou hodnotu, bez ohledu na to zda mzdu dostáváte v korunách, desetikorunách, nebo eurosedumadvacetikoru nách.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 15:57 | Bob

S těmi platbami kartou to skutečně přešvihli, ty už jednodušší být ani nemůžou (snad jedině z hlediska rychlosti pro banku, vedoucí účet). Ale to ostatní ano. Hlavně si oddechnou všichni podnikatelé i příp. soukromníci, kteří často provádějí platby v rámci EU.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 15:52 | Bob

Jeké mnohé zkušenosti a jaké předpokládané důsledky? Vy máte asi rád horory, tak si je vymýšlíte i v životě. Poslední přechod do eurozóny udělalo Slovinsko. Nevím o žádných jejich hrůzostrašných zkušenostech ani důsledcích. Jestli by tohle nestačilo na vyvrácení, tak už nevím.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 12:55 | Miki

bylo by dobré aby yůstalo euro pod 27k ale mám obavy že ten přepočet bude hodně přes 30k
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 11:25 | ElGato

Dle me znalosti veci pricleneni do SEPA neni podmineno prijetim EURa jako narodniho platidla, nybrz pro banky povinnym zavedenim systemu vyporadani plateb na bazi SAP Global Payment Engine.
Napriklad nektere banky ve Velke Britanii zacnou tento system pilotovat, jak ve svem clanku zminujete, jiz od pristiho roku. A to presto, ze Velka Britanie jeste nezavedla (a neni predpoklad, ze v dohledne dobe zavede) EURo
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 9:13 | comment

Podle mě důvod vyšších cen roamingu (a i přeshraničních transakcí) není technický (že by to bylo obtížnější realizovat na delší vzdálenost), ale byrokratický - operátor (nebo banka) se musí starat o to, aby byly správně zaplaceny správné daně a poplatky správné zemi. A klidně bych věřil, že většina navýšení ceny oproti místnímu volání (nebo transakci) v rámci jedné země se skutečně "spotřebuje" na právní/účetní/jakékol iv/... zabezpečení všech aspektů operace vyžadovaných neuvěřitelně přebujelou Evropskou byrokracií.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 9. 2007 7:55 | Jarmila

Přestože savci línají, starý kožich je vypelichaný. Třeba proto, aby to znělo poněkud hanlivě. Takže tygr je opravdu vypelichaný.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2007 19:53 | toni

Ať jsou čísla jakákoliv, tak mnohé zkušenosti i předpokládané důsledky ze zavedení Eura pro našince vypadají dost hrůzostrašně. Obavy zatím nikdo dost věrohodně nevyvrátil.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2007 18:31 | jezevec

Jaký bude přepočet? Pokud bude den před fixací kursu například 27 kačen za 1 euro, přepočet bude 1:27. Neboli za každých 27.000 kačen dostanete 1.000 EUR - chápete? Jediný rozdíl mezi dneškem, že 1.000 EUR se už nebude dát směnit zpátky na kačeny. :-))))))
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2007 18:09 | Miki

Zavedení eura nám sáhne hluboko do kapes v jakém kurzu bude přepočet našich skoropovinných dlouhodobých spoření na důchod ? Tato spoření jsou termínovaná a bez finančního postihu těžko zrušitelná . Vyplatí se zavést euro???
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2007 14:24 | Eric

Je to tak, ale to pelichání zní jaksi lépe... Což ovšem nic nemění na myšlence, že pokud by euro bylo zavedeno zítra, fandil bych tomu, protože nefandím ani této podělané vládě či parlamentu a ani centrální bance, která se již jistě těší na to, aby se stala pouhou pobočkou evropské centrální banky a už vůbec ne našim prolhaným médiím. Fandím lidem a opravdu bych si přál, aby i ti, kteří milují venezuelské telenovely věděli, že je nám profesionálně lháno a to především o tom, jak se máme a jak se zlepšujeme. To vše za průměrný plat 715 Euro měsíčně. V guberniích ovšem výrazně méně. Tak, tak.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2007 14:06 | ja

Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.
Hmmm, pekny uvod. Jen by me zajimalo, jak to bude s tema platbama kartou. Dnes jsou pro me jako klienta vsech bank v Cesku zdarma a to i ty provedene v zahranicni. Po zavedeni Eura to pry bude levnejsi. To pak budu nejake penize dostavat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2007 13:54 | Pavel

Eriku, pelichají ptáci, savci línají,. Takže když už tak vylínaný tygr.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2007 13:49 | jezevec

Je uplně jedno, zda dostanu svou mzdu v korunách, desetikorunách nebo eurosedumadvacetikoru nách - jsou to pořád stejné peníze, jejichž hodnota je daná pouze kupní silou, nikoliv vynásobením či vydělením 27. Vzhledem k tomu že práce moje i obchodníků bude mít v kačenách i v eurech pořád stejnou hodnotu, neexistuje důvod abych dostával jiný plat nebo aby v obchodech byly jiné ceny. Ostatně již dnes můžete ve velkých obchodech a na benzinkách apod platit běžně eurem, a na úpčtence máte duální ceny - proč asi - jo aby po zavedení eura mohli ceny zdvojnásobit a všichni si toho kor všimli, žejo. Neboli pokud po vstupu do eurozóny zdraží všichni všechno, zdražíte i vy svoje příjmy - výsledkem bude že budete dostávat jiný přepočet ale stejnou hodnotu. Pokud se týče poplatků bank, jinou cenu za platební příkaz do ČR a do EU považuji za stejnou sviňárnu, jako různé ceny volání po vnitřních státech EU, zejména pokud telefonní či bankovní síť patří jednomu subjektu. Nastavit, že volání v síti (například) vobludafone z Prahy do Plzně je za stejnou cenu jako volání v téže síti vobludafone z Prahy do Norimberka - je stejně jednoduché, jako v rámci jedné (například Érste) mít stejný poplatek za platební příkaz v Eurech nebo v kačenách, udělat mezi nima konverzi je jeden hash který ani nemusí nikdo obsluhovat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2007 13:08 | skeptik

To zásadní tu ale vůbec nezaznělo, naše centrální banka zcela ztratí kontrolu nad řízením hospodářství (úrokové míry) bylo by to na delsi vysvetlování, ale představte si, že bychom měli teď míru 4.5% (a ne 2 - 3 ...rostoucí), takovéhle centrální plánování zcela podřízne jakoukoliv ekonomiku s růstem HD přes 4 % (= nivelizace). Kromě toho je rozumné přistoupit, až budou platy tak 30-40 kKc a Eur´= 20 Kc (a méně) ... a nebo vůbec (ty bláboly s kartami je PR blbečka ze spořky).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2007 12:28 | Bimbrdle

Opravdu rozmilý pan JUDr. Cyril SVOBODA, když svého času tak krásně mluvil o našem budoucím vstupu ČR do Evropské unie, jaksi "pozapomněl" nás informovat o nepřeberné spoustě totalitního svinstva, které nás dostihne a ze kterého se těžko budeme dostávat ven. Po přijetí eura rapidně STOUPNOU CENY VŠEHO. Vykládat nám, že to tak nebude, je holý nesmysl. Rudé bolševické svinstvo je už nahrazeno jiným svinstvem z bruselského Kremlu. Máme, co jsme chtěli. Malý obrázeček: Velká Británie, donucovací metody k přijetí metrického systému sice selhaly, ale "odbojníkům" hrozilo AŽ I vězení. Snad (?) k tomu ani nedošlo, že by byl někdo uvězněn (nebo snad ano?). Důležité ale je, ŽE TENTO TREST HROZIL!! NAši bolševici mají ovšem SVÉ DůVODY proti Unii - rádi by VLÁDLI SAMI.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Alexandr Vondra

politik

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services