Biopaliva do aut jsou omyl

Povinné přimíchávání biopaliv do benzínu a nafty přírodu nechrání a spotřebu ropy výrazně nesníží. Jejich výroba je příliš drahá a neobejde se bez vládních dotací. Pokud by státy skutečně chtěly snižovat emise efektivně, měly by zdražit benzín daní z CO<SUB>2</SUB>, doporučuje OECD.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 10. 2007 18:21

toto mohl napsat jen jakýsi přiblblý ekoterorista nebo clovek, který samostatne hospodari

Zobrazit celé vlákno

+69
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 9. 2007 1:31, hink

Asi se praxe s biopalivy zařadí vedle větrných elektráren. Pro někoho báječný džob na vylákání peněz nesmyslně nabízených EU, pro přírodu pohroma a pro ekonomiku vyšší náklady spotřeba přírodních zdrojů. Takový větrník stojí asi 35 mil. Kč a vydělá na sebe jen díky nesmírně dotované ceně energie z tohoto zdroje. Přitom je pravděpodobné, že za celou dobu nevyrobí ani tolik energie, kolik se spotřebovalo na jeho výrobu, protože výroba z ušlechtilých materiálů je energeticky velmi náročná. Nejde jen o elektřinu a materiály, jde i o ostatní přírodní zdroje (naftu, vodu, potraviny), které musely být spotřebovány při jeho výrobě. Tyto společenské náklady jsou vyjádřeny v ceně a je nesmysl je platit z jakýchkoliv daní, když si konečný produkt na sebe prostě není schopen vydělat.

Stejně tak na výrobu bionafty bude v motorech kombajnů a osobních autech pěstitelů, kteří budou i s rodinami žít z dotací, spáleno možná víc obyčejné nafty, než se vyprodukuje té bionafty. Navíc bude násilně obděláno mnohem víc půdy, která mohla zůstat přírodě pro život zvěře a rekreaci lidí. Jedlé oleje podraží na cenu dotované nafty bez této dotace a i v Amazonii se vykácí poslední zbytky pralesů, aby se tam vypěstovala nafta k zadření nejdřív jen motorů a pak i celosvětové ekonomiky.

Lidská blbost mě děsí. Dotace totiž nepodporují výrobu, ale spotřebu - náklady při výrobě jinak (za tu cenu) nežádaného zboží. Dejte lidem raději nažrat bez práce, dejte jim ty peníze ať si leží doma na kanapi. Nenuťte je, aby přitom ještě přestírali smysluplnou práci, která smysl nemá a jen zvyšuje spotřebu dalších zdrojů. Jak se vám líbí tento návrh? Nebude sice fungovat, ale je levnější, než falešná zaměstnanost.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

2. 5. 2012 10:50 | Dan

Ahoj jmenuji se Dan a můžete mi řikat Dan.. Naprosto s vámi všemi souhlasim a mám vás rád .. Mír všem bratři a sestry a pamatujte mám vás rád mír !!! :))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 12. 2011 21:22 | cockacool

1) je škoda, že autor neuvádí konkrétní citaci na použitý zdroj OECD.
2) nerozumím obsahu sdělení resp. posoupnosti těchto vět: "Dovoz z některých rovníkových zemí, kde by se mohl bioetanol vyrábět velmi levně, by se nevyplatil. Vlády na jejich import uvalily clo, které cenu zvyšuje nejméně o čtvrtinu."
není vůbec onjasněno, proč když by to bylo pro importující státy výhodné, tak by se to nemělo vyplatit.. resp. to zní jako když to pro importující státy není výhodné, protože uvalily na import clo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2007 3:52 | ekofanda

bionafta moc ekologicka neni, fosilni paliva uz vubec ne. Nejekologictejsi palivo je cisty rostlinnyolej.cz Bio paliva 2. generace jsou naprosto neekonomicka a maji vuci rostlinnemu oleji az 70x mensi vyteznost
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2007 18:55 | janasv

Jak nacerno? On mi nejaky predpis uklada, jake palivo smim a nesmim lit do sveho vlastniho auta?
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2007 18:29

Ten rostlinný olej není zatížen daní. Kdyby byl zatížen daní, tak litr stolního oleje stojí bezmála tolik jako nafta. Takže to je všechno na černo.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2007 18:26

na dotaz ohledně toho, kolik se spotřebuje klasické nafty na výrobu bionafty mi zelení nebyli schopni od začátku roku odpovědět. Takže na tomto článku asi bude pravdy dost.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2007 18:21

toto mohl napsat jen jakýsi přiblblý ekoterorista nebo clovek, který samostatne hospodari
+69
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 12:23 | Vojta

Zajímavý nápad, ale co potom pralesy? Tak mě napadlo, že by se mohly v chudých zemích osázet velké plochy nějakým rychlerostoucím dřevem pro výrobu dřevoplynu. Protože lesnictví je dost náročné na pracovní síly, kterých je v zemích s vysokou nezaměstnaností dostatek (a za nízký plat), zatímco vyspělejší části světa mohou efektivněji produkovat určité druhy potravin. Zjednodušeně, mohlo by to vést k řešení problémů s nadprodukcí potravin (a na druhé straně problémům jiných zemí s nedostatkem potravin). Prostě, šlo by o výměnu jídla a plynu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2007 19:45

Dobry den, Vasim clankem jsem byla sokovana. Biopaliva bych rozhodne nevyuzila. Nasi vedci, inzenyri apod. by meli spise uvazovat o jinem zdroji pohonu pro motorova vozidla jako napriklad o vodiku, solarnich panelech, elektromotorech, proste o necem co nenici nase zivotni prostredi. Jenze vse je o penezich, vice o ropnych magnatech a lidech co obchoduji z ropou, kteri by tim mohli zkrachovat. Lide v dnesni dobe spise mysli na svuj prospech nez na dobro planety, coz je velika skoda. Myslim si, ze globalni oteplovani diky nasemu spatnemu zachazeni s nasi planetou postupuje velmi rychle. Verim ale, ze vcasnym opatrenim a uvedomenim lidi lze nasi prekrasnou planetu stale zachranit.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2007 13:39 | jezevec

aha takže když bude nafta dost drahá, tak lidi pojedou do práce teleportem. no nakonec proč ne, pokud bude levnější než autobus . . . . . .
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2007 10:10

Kazdá automobilka by měla povině vykoupit x m2 byvalyho pralesa v Jižní Americe, X by bylo podle dané spotřebou modelu * počet vyrobených kusů. Domorodce odnaučit jíst kořínky a dovézt jim obilí který se tady prožene komínem. Současně je zaměstnat na znovuzalesňování. (je to obdoba pěstování biomasy u nás). Ať chytráci jako pan Bursík kvantifikují, co je horší, jestli spalovací motory za posledních 50 let, nebo likvidace deštného pralesa za posledních 10let? Na to naši ekoteroristi nemají.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 9. 2007 17:49 | hink

Ale vždyť jsem psal, že to ležení na kanapi by nefungovalo. Nemusíme si přece vysvětlovat, proč. Byl to stejný nesmysl, ale levnější.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 9. 2007 7:40

Auta na vodik to je dobra cesta, ale je potřeba ho získávat rozkladem vody a na to je třeba elektřina a na to aby na to byl dostatek elektřiny je buď nutno postavit další klasické jaderné elektrárny a nebo spíše nejdříve zvládnout jadernou fúzi a postavit elektrárny na principu jader. fúze.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 9. 2007 0:37 | G94003

Pán je ekonomický analfabet ???? Zdražení pochopitelně má smysl... Omezí totiž plýtvání a i absolutní spotřeby... I když je možné, že v případě nepromyšlení systému do konce, dojde jen k dalšímu plýtvání někde jinde...
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2007 19:47 | toni

Připadá mi to jako vytloukání klínu klínem. Ale byl tu dřevoplyn, co ho zkusit modernizovat?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2007 17:24 | Nox

Dalsi typicky priklad, jak se to delat nema. Jako dalsi bych uvedl treba vystavbu vetrniku v mistech, kde neni staly vitr nebo auta na vodik vyrabeny z ropy. Pripada mi, ze nekdo chce tyto alternativni zdroje lidem dostatecne znechutit, aby si uhelni a ropni magnati mohli dale zotrocovat lidstvo.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2007 15:30 | Milan

Zcela souhlasím se článkem pana Jana Stuchlíka. Z technického hlediska bych rád uvedl,že před několika lety,kdy některé čerpací stanice začaly s prodejem BIO nafty,docházelo ke značným závadám na palivových soustavách u moderněj-ších typů vznětových motorů, nehledě na zvýšenou spotřebu paliva a nutnost častější výměny filtru paliva a motorového oleje. Vzhledem k mé profesi, jsem se tímto po delší dobu zabýval a dospěl jsem k výše uvedené-mu názoru.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2007 13:28 | kolemjdoucí

Biomasa se nesmí vyrábět přímo jako náhrada za fosilní paliva a jako hlavní činnost. Jako náhrada za fosilní paliva je tady atom. Ale biomasa se uplatní jako okrajová a doplňková činnost, když nějaká práce jako údržba zeleně nebo zemědělství produkuje využitelné odpady, nebo když se na výrobu biomasy použijí nějaké plochy, které by se jinak těžko využily na něco jiného.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2007 13:25 | kolemjdoucí

záleží jaká biomasa a za jakých podmínek. Když vezmu pole a zasadím na něm nějakou "biorostlinu" co musím obdělávat a hnojit, tak to má význam jen jako alternativa k stávajícím plodinám, když prostě plodiny, které dosud pěstuji, nevynášejí, jsou jich plné sklady, tak přiberu další " plodinu", ať nejsem tolik závislá na výkyvech cen. Když sklidím obilí a je špatné počasí nebo se stane nějaký průšvih a 100 tun obilí je plné plísní, takže podle našich zákonů je to nebezpečný odpad, za jehož likvidaci musím platit velké peníze, je kotel, ve kterém se dá spalovat obilí doslova záchrana. Když bydlím v městě a 100 kilometrů ode mně umře tetička a já zdědím 5 hektarů neúrodného pole a zarostlých luk a prodat to třeba nechci, tak jedna z možností je tam vysadit topoly nebo vrby na biomasu. Na začátku udělám v létě brigádu na sázení a na likvidaci plevele, aby to vyrostlo a pak za 5 let tam nechám někoho naklusat s pilou a mám biomasu nebo prachy za ni. Když ale využiji dobrá pole, pálím dobré obilí atd, pokud to bude dělat většina, je to problém.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2007 13:23 | Karton

Konečně někdo veřejně prohlásil, že výroba biopaliv z kulturních rostlin je zvrácenost. je zvrácenost. Teď už jen čekám, až se rozšíří názor, že oteplování země, stejně jako oteplování ostatních planet není způsobeno člověkem a že člověk proti tomu nemůže nic dělat, leda že by zahubil sám sebe. Zelení bojují proti druhu homo sapiens v zájmu přírody a chtějí aby na zemi vsnikl nový druh - člověk blbý
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Tak se znovu dočkáme jeslí, krkavčí matky budou mít pré! Ve skutečnosti to s návratem...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
70,83 %

z 48 duelů
×
Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
61,11 %

z 36 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.