CO SI O TOM MYSLÍTE: Komu prospěje americký radar

Aspoň k něčemu může být americký protiraketový radar v Česku dobrý. Vláda díky němu zjistila, v jakém stavu jsou silnice a kanalizace na jih od Prahy. Co si myslíte o dopadech amerického radaru na českou ekonomiku či na okolní obce? Diskutujte s ostatními čtenáři.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 9. 2007 17:54, Mája

Souhlasím s Janou: jedněch vojsk jsme se zbavili, druhá sem chceme. A co ten radar u Slavkova, ten už stojí a nikdo o něm nemluví. Ten by snad nestačil?

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 10. 2007 18:15

Přesně tak! USA, světlonoši demokracie, nám tady demokraticky rozhodly, že tady budeme mít bez jakýchkoli náhrad nebo dokonce výhrad radar, který nám bude nad hlavama sestřelovat rakety, který bude posílat z Polska, abychom se měli lépe včera než zítra!

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 73 komentářů)

3. 10. 2007 18:34

Milej Larusi,
ačkoli nehulím, nejsem tlustej a dokonce ani komunista, i tak ten podělanej radar NECHCI! Proč bych pak měl dejchat nějaký sračky z těch raket, jak se nad našima hlavama budou srážet? Proč bych se měl bát o život kvůli teroristům? Proč bych měl za každou cenu před každým americkým kokotem hned padat na zadek? Copak nás někdy Američani zachránili? Co dělali v roce 1938? A co v roce 1968? Pokaždý se na nás z vysoka vykašlali a na konci druhý světový nás osvobodili až po Plzeň jen kvůli tomu, protože jsme jim stáli v cestě, stejně jako rusákům! USA tady postaví radar pouze v tom případě, až my postavíme 2 radary u nich ve Washingtonu a odpalovací základnu budeme mít v Bílým hovně! Teda domě!!!
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2007 18:15

Přesně tak! USA, světlonoši demokracie, nám tady demokraticky rozhodly, že tady budeme mít bez jakýchkoli náhrad nebo dokonce výhrad radar, který nám bude nad hlavama sestřelovat rakety, který bude posílat z Polska, abychom se měli lépe včera než zítra!
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2007 9:51

Otázka prospěšnosti radaru je naprosto zbytečná a jen pár novinářů a naivních lidiček si myslí,že dizkuse kolem radaru něco řeší.Pokud se velký bratr rozhodne,tak zde bude radar stát a veškeré dohady o prospěšnosti či nepotřebě jsou zbytečné ohlupování lidí.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2007 9:28

Vážení přítomní,
ať si paní ministrině Vlasta Radarová (dříve Parkanová) říká co chce, my tady radar nechceme.Už proto, že bude sloužit pro ochranu pouze USA .Kdyby měl radar chránit bezpečnost i Evropy, tak už by to Američané v NATO dávno projednávali
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 9. 2007 23:18 | Lu

Nevidím jedinej důvod, proč bych měla podporovat USA...všichni moc dobře víme o co USA jde. Řekněme NE RADARU! Řekněme NE USA! :)
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 9. 2007 12:47 | Venda

Dříve jsme lezli do zadku SSSR a nyní USA.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 22:13 | jezevec

problém NATO, dokud v něm bude francie - je ten, že se nikdy k žádné dohodě nedostane. žvanit o "bilaterální dohodě v rámci nato" je tedy totéž jako žádat "dostatečné" záruky že se nic nestane
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 22:11 | jezevec

ještě bych doplnil nikoli nevýznamnou skupinu C - která je si dobře vědoma že ví o radaru a této problematce hovno, tak jako 99,89% populace - a proto (na rozdíl od odpůrců) nemá ambice o tom žvanit, nebo proti tomu dokonce protestovat, nebo za to lobbovat. prostě ponechá rozhodnutí na lidech, kteří tomu rozumí a mají k tomu kompetentní informace. je to tak těžký pochopit? asi je. jinak ad (2) - důkaz neexistence je základní filosofický paradox - takže pokud někdo tvrdí že radar škodí, musí to dokázat ON, nikoliv ten kdo tvrdí že neškodí. důkaz neexistence neexistuje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 22:04 | jezevec

mně právě trápí, že lidi kteří vůbec nejsou odborníci, mají velké ambice referendovat o radaru, nebo proti němu dokonce protestovat - ani by měli tušení, proti čemu a proč vlastně protestují.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 21:22 | Zdena

Nějak mi uniká úloha NATO. Proč usilujeme pouze o bilaterální dohodu a nikoliv v rámci NATO. A to jsem si myslela, že to je garant naší bezpečnosti. On je zřejmě problém v samotném NATU, přijmout tuto strategii, tak to odsunuli na bilaterální dohody. A pod přímým velením to také nebude, dle sdělení diplom. Šedivého.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 18:36 | smradzjzd

Když už bylo řečeno A, řeknu i B. Příznivce dělit je těžké, protože jejich vzorek zde zastoupený je velmi malý. Tak jen zběžně 1. Larus (vděčný fanoušek USA) 2. Jezevec( požadující neustále argumenty od těch, kteří by je měli spíš dostat) 3. možná tu jsou, ale nedávají to vědět
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 17:54 | Mája

Souhlasím s Janou: jedněch vojsk jsme se zbavili, druhá sem chceme. A co ten radar u Slavkova, ten už stojí a nikdo o něm nemluví. Ten by snad nestačil?
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 17:19 | Larus

Abych snad někomu nekřivdil, ještě tu jsou chroničtí odmítači všeho (tzv. NIMBY nebo NIABY).
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 17:05 | Larus

Hm, takže odpůrci radaru jsou lidé několika typů: 1) Naivní pacifisti; 2) Lidé obávající se o své zdraví (což je legitimní obava). Připomínám, že třetina populace fetuje tabák, každý má mobilní telefon, každý se dívá na televizi a asi polovina lidí má nadváhu, což jsou všechno faktory nejspíš s větší vahou než bude mít radar a všechny můžeme ovlivnit, ale naprosto vědomě je ignorujeme. 3) Lidé, obávající se o svou bezpečnost, nejspíš vyděšení mediální masáží o teroristech. Reálná hrozba smrti teroristickým útokem je ve srovnání např. s rizikem při silničním provozu naprosto mizivá, nicméně opravdu existuje. Jak jsem napsal níže, je na naší odvaze tyhle obavy překonat. 4) Vulgární primitivové; 5) (Ex) komunisti - to jsou ti, co se bojí Američanů, připomínají rok 68, demagogicky srovnávají Kubu 62 s raketami USA u nás či v Polsku nebo tvrdí něco o řiťolezení, případně placených agitátorech (proč mi ta formulace tak moc připomíná Majora Zemana?). Jelikož polovina populace volí komunisty, tohle bude asi nejsilnější skupina odpůrců. Snad jsem na nikoho nezapomněl.
Doufal jsem, že snad existuje skupina šestá, totiž lidi, co mají lepší strategický plán pro ČR než ten, který máme teď, totiž posilováním vztahů s nám nejbližší supervelmocí zajistit naši bezpečnost. Největší riziko pro naši bezpečnost i prosperitu je totiž naše silná závislost na dovozu energií z Ruska. Proti této hrozbě nám evropské vazby moc nepomohou, proti velmoci se lze bránit jedině s podporou supervelmoci. Prskání ruských generálů v reakcích na plánovaný radar by nás všechny mělo dostatečně upozornit na to, jak silná ta hrozba je. Rusové nás (stejně jako Pobaltí nebo Gruzii) pořád mají za svou provincii. Přítomnost radaru značně posílí snahy USA nás případně podržet, až se Ivan začne zase roztahovat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 14:34 | Jana

Ž Brdy,ale i jiné oblasti potřebují peníze na rozvoj,o tom není pochyb,ale za tuto cenu?Jedněch cizích vojsk jsme se těžko zbavovali a druhá si sem budeme zase zvát?A nestaneme se pak novým cílem těch,kteří útočí hlavně na USA?Já pro radar u nás rozhodně nejsem.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 13:34

Jezevec- co tě trápí ? Tohle je veřejná diskuze. Ne každý je odborník, smiř se s tím, než tě štréchne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 12:59 | Valach

Snahy američanů dostat rakety a vojenskou techniku co nejblíže hranic s Ruskem se konečně naplňuje souhlasem o jednání,který dala naše vláda s převahou ODS.Jedná se především o politické rozhodnutí. Otázky zdravotního rizika nejsou tak velké a propaganda kolem nich je jenom zakrývací manévr. Vzpomeňme si jak reagovali američané ( za Kenedyho),když se dozvěděli,že Rusko( Chruščov ) chce dát rakety na Kubu. Proč se tedy divíme ostré reakci Ruska. Souhlas Evropy s naším rozhodnutím,většinou není. Není.li radar namířen proti Rusku,ať se USA a Rusko dohodnou a my jim můžeme území propůjčit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 12:43

Zřejmě jsi magor Ty. Běž tam bydlet a je to argument. To je jako s tou Matiční ulcí v Ustí n/ L. Američanům nejde o radar, ale o umístění svých sil v Evropě. To se dá debile pochopit Až se Ti rozsvítí tak odpověz. S pozdrave m.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 12:34 | Rejpal

Za jedno bychom měli jednáním kolem radaru poděkovat: vláda díky tomu zjistila, že v některých obcích jsou špatné silnice, není tam infrastruktura (kanalizace, čističky odpadních vod). Ještě by měla zjistit, že tam taky nejezdí autobus, a že to není jen kolem vojenského újezdu v Brdech, ale v půlce republiky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2007 11:47

Otom, že radar v ČR bude není pochyb, to už bylo dáno v momentě, když USA se rozhodly vybudovat "protiatomový deštník". Matematici jim vypočítali body na zeměkouli, kde to má být, aby to fungovalo. Zdůvodňování Iránem a KLDR je směšné. USA už v tom mají tolik doláčů, že neustoupí a určitě proto jsou tlaky obrovské. Otázka jestli jo nebo ne, tak to vážně nevím, sám bych u toho osobně bydlet nechtěl, nicméně jestli jo, tak nějakých párset miliónů Kč co slíbil Topolánek je směšné, a měli by řádně přitvrdit a posunout ty slíbené milióny o tři nuly dál - samozřejmě že v EUR, poněvač USD jde do řiti!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Petr Sýkora

podnikatel, Dobrý anděl

Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Petr Sýkora
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services