Co nesmí být ve férové reklamě

Spotřebitelé by si měli od příštího roku vydechnout. Chystá se novela zákona o jejich ochraně, která zakáže některé druhy klamavé reklamy. Reklamní triky firem však nejspíš úplně nezmizí.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 9. 2007 10:25, smradzjzd

Omlouvám se, už to jde (chyba byla asi mezi židlí a klávesnicí)

+101
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 9. 2007 16:06

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

10. 9. 2007 7:37

V Kauflandu mně už taky ale několikrát vrátili rozdíl mezi cenou uvedenou na cenovce v regále a cenou na pokladně, nebo vzali na informacích zboží úplně zpět a vrátili peníze. Chce to jen si u letáků na papírek vypisovat uvedené ceny a kontrolovat je s cenami v regálu, a ne bezhalvě všechno házet do košíku, u čeho je napsáno že je ve slevě. V tomhle mně připadá kaufland seriozní.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2007 11:47 | jezevec

lze snadno stanovit, že cena na inzerátu musí obsahovat dph, přičemž úplná cena včetně dph musí být stejného typu, tvaru, velikosti a směru písma jako reklamní sdělení o ceně. neboli chce-li někdo inzerovat auto (bez motoru a dph) za 199 tisíc - musí na stejné ploše uvést stejně velkým a stejně čitelným písmem poznámku o úplné ceně celého produktu včetně dph.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2007 10:26

Slovní spojení "klamavá reklama" mi připadá jako "rizoto s rýží". Klam, vyvolání iluze, nebo, chete-li, lež či podvod, se staly základním funkčním principem reklamy. Už jste někdy někdo podlehl "pravdivé iluzi"? :-) Proto nelze klamavou reklamu zastavit, neboť není možné zastavit reklamu jako takovou. To se ovšem netýká falešných cenovek v regálech v obchdou - i když cenovka plní jisté propagační funkce, jde tady hlavně o oznámení. Ale cena na reklamním plakátu či ve filmovém spotu už je jen iluze, nebo, chcete-li, reklama.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 9. 2007 9:01 | kolemjdoucí

Já se u cen v supermarketech neřídím jen cenovkami, ale taky oními čísílky pod čárovým kódem. V Kauflandu je uvádějí, takže pokud se mi něco nezdá, kupuji jen to zboží, kde se čísílka na cenovce a čísílka pod čárovým kódem na zboží shodují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 16:07 | Nevesta

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 16:06

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 14:23 | oddTom

A jak tedy ošetřuje nová norma "skrytou DPH" (s hvězdičkou apod.)? Prodejce přeci může pořád říct, že tam cena s DPH uvedena BYLA (miniaturně, schovaná atd., ale byla) Taková informace není neúplná, ani údaj o ceně s DPH nechybí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 14:19 | Simona

Máte pravdu, že člověk nemá moc možností, jak si stěžovat na zavádějící inzeráty a nabídky. Co už se napsalo třeba o cestovkách nebo leteckých společnostech, které neuvádějí skutečnou cenu a co se stalo? Nic! Jo a myslíte si, že nějaká novela to spraví. těžko, zákazníka budou tahat za nos pořád a nějaké pokutě se vysmějí.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 14:14 | Evka

Když vám na ČOI nevyhověli, obraťte se na Radu pro reklamu a Sdružení obrany spotřebite. Sjednejte si tam bezplatné poradenství s právníkem. Uveďte přesně firmu a pokud máte schovanou účtenku a nabídku, kde se o slevě hovoří, měli by vám s problémem pomoci.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 10:25 | smradzjzd

Omlouvám se, už to jde (chyba byla asi mezi židlí a klávesnicí)
+101
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 10:22 | smradzjzd

Čím to je, že u radaru nejde napsat nic do diskuze? :-)
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 10:19 | Nevesta

Dobry den, velmi me prekvapilo,ze je mozne si stezovat na COI.Pred casem se nam stalo,ze na veletrhu bylo nabizeno zbozi s veletrzni slevou,pokud jej zakaznik objedna v prubehu trvani veletrhu a na miste.Vypadalo to lakave a tak jsme se nechali nachytat - zbozi jsme si objednali,abychom zahy zjistili, ze kdyz nam jej predavali, cena byla srovnatelna s cenou v beznem obchode, na mnoha mistech jeste vyssi. Kde tedy byl pravdivy udaj o veletrzni sleve? Obratili jsme se na COI pro klamavou reklama,ale odpovedeli nam, ze s tim nemohou nic delat.
+59
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 9:52 | Eman

Jsem přesvědčený, že žádný zákon klamavou reklamu neomezí. To by musely být jedině pokuty a hodně veliké, protože bohaté firmy by se smály dál a pár settisícovek klidně zaplatí a budou si z nás dělat srandu dál.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 9:28 | Adéla

Fígl s cenovkami si moc oblíbily supermarkety. U některého zboží chybějí, jinde jsou nečitelné a přeškrtané, takže teprve u pokladny poznáte, za kolik jste vlastně nakoupili. Když jsem si stěžovala u vedoucího směny, tak mi řek, že si mám pořídit brýle, protože oni mají všechno v pořádku. A vy myslíte, že to nějaký zákon spraví?
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 9:21 | Právník Jindřich

Vážení, s chutí jsem si přečetl článek o klamavé reklamě, je výborný, ale co kdybyste zkusili se příště strefovat na vyloženě podvodné reklamy neprůstřelných gigantů jako jsou banky a T-mobile a podobně. Bude to tvrdé sousto a věřte, že se na vás sesypou stížnosti.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 952 667 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace televizoru
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám dotaz na délku lhůty určenou na reklamaci. Vím, že když produkt reklamuji u prodejce, tak je lhůta na reklamaci 30 dní. Já jsem však výrobek reklamoval na speciální telefonní lince určené... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Ubavit se v karanténě. Seriálové tipy pro neurotiky i masochisty

Ubavit se v karanténě. Seriálové tipy pro neurotiky i masochisty

V době nucené izolace zkrátka koukáme na seriály, a to hodně. Máme ovšem k dispozici tak...více

Karanténa s babičkou je náhlá a tvrdá příprava na důchod

Karanténa s babičkou je náhlá a tvrdá příprava na důchod

Možná teď trávíte většinu času s někým, s kým na kontakt v režimu 24/7 nejste zvyklí....více

Domácí výuka podle zásad Montessori. Spořádané prostředí je klíč

Domácí výuka podle zásad Montessori. Spořádané prostředí je klíč

Jak nejlépe zvládnout situaci, kdy se s dětmi doma střídáme u jednoho notebooku? Na čem...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
39,13 %

z 23 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
37,93 %

z 29 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.