Co nesmí být ve férové reklamě

Spotřebitelé by si měli od příštího roku vydechnout. Chystá se novela zákona o jejich ochraně, která zakáže některé druhy klamavé reklamy. Reklamní triky firem však nejspíš úplně nezmizí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 9. 2007 10:25, smradzjzd

Omlouvám se, už to jde (chyba byla asi mezi židlí a klávesnicí)

+101
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 9. 2007 16:06

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

10. 9. 2007 7:37

V Kauflandu mně už taky ale několikrát vrátili rozdíl mezi cenou uvedenou na cenovce v regále a cenou na pokladně, nebo vzali na informacích zboží úplně zpět a vrátili peníze. Chce to jen si u letáků na papírek vypisovat uvedené ceny a kontrolovat je s cenami v regálu, a ne bezhalvě všechno házet do košíku, u čeho je napsáno že je ve slevě. V tomhle mně připadá kaufland seriozní.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2007 11:47 | jezevec

lze snadno stanovit, že cena na inzerátu musí obsahovat dph, přičemž úplná cena včetně dph musí být stejného typu, tvaru, velikosti a směru písma jako reklamní sdělení o ceně. neboli chce-li někdo inzerovat auto (bez motoru a dph) za 199 tisíc - musí na stejné ploše uvést stejně velkým a stejně čitelným písmem poznámku o úplné ceně celého produktu včetně dph.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2007 10:26

Slovní spojení "klamavá reklama" mi připadá jako "rizoto s rýží". Klam, vyvolání iluze, nebo, chete-li, lež či podvod, se staly základním funkčním principem reklamy. Už jste někdy někdo podlehl "pravdivé iluzi"? :-) Proto nelze klamavou reklamu zastavit, neboť není možné zastavit reklamu jako takovou. To se ovšem netýká falešných cenovek v regálech v obchdou - i když cenovka plní jisté propagační funkce, jde tady hlavně o oznámení. Ale cena na reklamním plakátu či ve filmovém spotu už je jen iluze, nebo, chcete-li, reklama.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 9. 2007 9:01 | kolemjdoucí

Já se u cen v supermarketech neřídím jen cenovkami, ale taky oními čísílky pod čárovým kódem. V Kauflandu je uvádějí, takže pokud se mi něco nezdá, kupuji jen to zboží, kde se čísílka na cenovce a čísílka pod čárovým kódem na zboží shodují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 16:07 | Nevesta

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 16:06

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 14:23 | oddTom

A jak tedy ošetřuje nová norma "skrytou DPH" (s hvězdičkou apod.)? Prodejce přeci může pořád říct, že tam cena s DPH uvedena BYLA (miniaturně, schovaná atd., ale byla) Taková informace není neúplná, ani údaj o ceně s DPH nechybí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 14:19 | Simona

Máte pravdu, že člověk nemá moc možností, jak si stěžovat na zavádějící inzeráty a nabídky. Co už se napsalo třeba o cestovkách nebo leteckých společnostech, které neuvádějí skutečnou cenu a co se stalo? Nic! Jo a myslíte si, že nějaká novela to spraví. těžko, zákazníka budou tahat za nos pořád a nějaké pokutě se vysmějí.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 14:14 | Evka

Když vám na ČOI nevyhověli, obraťte se na Radu pro reklamu a Sdružení obrany spotřebite. Sjednejte si tam bezplatné poradenství s právníkem. Uveďte přesně firmu a pokud máte schovanou účtenku a nabídku, kde se o slevě hovoří, měli by vám s problémem pomoci.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2007 10:25 | smradzjzd

Omlouvám se, už to jde (chyba byla asi mezi židlí a klávesnicí)
+101
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 10:22 | smradzjzd

Čím to je, že u radaru nejde napsat nic do diskuze? :-)
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 10:19 | Nevesta

Dobry den, velmi me prekvapilo,ze je mozne si stezovat na COI.Pred casem se nam stalo,ze na veletrhu bylo nabizeno zbozi s veletrzni slevou,pokud jej zakaznik objedna v prubehu trvani veletrhu a na miste.Vypadalo to lakave a tak jsme se nechali nachytat - zbozi jsme si objednali,abychom zahy zjistili, ze kdyz nam jej predavali, cena byla srovnatelna s cenou v beznem obchode, na mnoha mistech jeste vyssi. Kde tedy byl pravdivy udaj o veletrzni sleve? Obratili jsme se na COI pro klamavou reklama,ale odpovedeli nam, ze s tim nemohou nic delat.
+59
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 9:52 | Eman

Jsem přesvědčený, že žádný zákon klamavou reklamu neomezí. To by musely být jedině pokuty a hodně veliké, protože bohaté firmy by se smály dál a pár settisícovek klidně zaplatí a budou si z nás dělat srandu dál.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 9:28 | Adéla

Fígl s cenovkami si moc oblíbily supermarkety. U některého zboží chybějí, jinde jsou nečitelné a přeškrtané, takže teprve u pokladny poznáte, za kolik jste vlastně nakoupili. Když jsem si stěžovala u vedoucího směny, tak mi řek, že si mám pořídit brýle, protože oni mají všechno v pořádku. A vy myslíte, že to nějaký zákon spraví?
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2007 9:21 | Právník Jindřich

Vážení, s chutí jsem si přečetl článek o klamavé reklamě, je výborný, ale co kdybyste zkusili se příště strefovat na vyloženě podvodné reklamy neprůstřelných gigantů jako jsou banky a T-mobile a podobně. Bude to tvrdé sousto a věřte, že se na vás sesypou stížnosti.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
20,00 %

z 5 duelů
×
Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services