Reforma a „Taková normální rodinka“

Schválená reforma přinesla bouřlivé diskusní téma nejen do sněmovních kuloárů, ale i mezi "obyčejné" smrtelníky. Řada lidí si jen obtížně dokáže představit reálné sociální dopady reformy ve svém každodenním životě. Lépe by na tom nebyla ani oblíbená seriálová "Taková normální rodinka".

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 10. 2007 11:41, Oponent

Celou poslední dobu posloucháme všude, jak všechno půjde nahoru a co se všechno zruší. Nevím, kde si ti nahoře myslí, že normální člověk na to bude brát: zaplatit deregulovaný nájem nebo hypotéku, plyn, elektřinu, televizi, rádio, školku, družinu, dojíždění, stravu, důchodové pojištění, spoření pro dítě,kredit na telefon, doktora, léky, pobyt v nemocnici,nemluvě o tom, že i dnes se konají pro děti různé akce ať ve škole či školce a co je dneska 100 za takovouto akci. Rodiče středoškoláků mohou mluvit o nákladech na studium. Aby dítě mohlo chodit do kroužků a nesedět doma nebo neprovádět rošťárny po sídlišti, to stojí taky dost peněz. Zaplať pánbů, že jsou Vietnamci,ať nechodíme nazí. Máme s manželem jedno dítě, reálně uvažujeme, jestli si pořídit druhé, zd na to budeme mít. Jsme oba středoškoláci s maturitou. Ne každé povolání vám vysokoškolák bude dělat, takže s větou: "měli jste studovat" na mně nechoďte. Pracuji od svých 19 let, manžel taktéž, vždy poctivě a legálně. Nejsme žádní lenoši ani vyžírkové sociálních příspěvků, ale opravdu mám veliké obavy, jak to příští rok utáhneme. Navíc je mi zle z toho, že reforma nepostihne horních deset tisíc, ti si přijdou na lepší peníze, ale zase to odnesou ti nejobyčejnější z obyčejných.A to je ta nespravedlnost.

+58
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 10. 2007 11:25, oponent

Svatá pravda, všude se píše a mluví o tom, jak se má předcházet nemocem, s každým příznakem letět k doktorovi. Já si příště rozmyslím, jestli půjdu do práce napůl vyléčena ale se smyslem pro kolegialitu (aby mí kolegové nepadli pod množstvím práce), nebo si poležím aspoň 14 dní, abych na tom byla jakš takš finančně. Takže hurá do dlouhodobých nemocenských. Mívám nemocenskou tak 1 za 2 roky, většinou všechno přecházím, takže je fakt, že pak i ušetří i na mém důchodu, protože zemřu dříve na přechozené nemoci.

Zobrazit celé vlákno

-24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 62 komentářů)

15. 11. 2007 18:37 | MoB

Kdo vám hergot co vzal? Když už, tak řekněte "nebude nám dávat tolik", a taky řekněte, že to vztahujete k předvolební socanské mateřské, která byla v dost příkrém rozporu s ekonomickou realitou. Dožere mě, když si kdekdo myslí, že peníze od státu jsou jaksi přirozeně jeho. Ale vydělávat, to už je horší. A s tím milionářem taky samozřejmě nemáte pravdu.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2007 14:07 | Marie

Ty jsi strašný blb "bobo". Děti si neděláme kvůli prachům, ale kvůli radosti. Blb jako ty nepochopí, co to je "radost z dítěte". Samozřejmě ty ale musíme uživit, v čemž by nám stát měl pomoci, a ne nás "potápět". Zamysli se trošku nad sebou...! Myslíš, že tebe měli tvý rodiče pro peníze?
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2007 14:03 | Marie

Je to sprostý! Bez dětí jsme namydlený, a s dětmi finančně chudí. Pokud chce být maminka s dítětem (či dětmi) doma, tak buď musí mít doma milionáře anebo chudou domácnost. Nám teď seberou 4tis. na mateřské + 240 přídavky. A to se má zdražovat. Už takhle jsme vyšli s odřenýma ušima, co teprve od ledna? To přece není možný. Proč si "ti nahoře - poslanci, vláda... neutáhnou opasky nejdříve sami sobě - to jsou služební auta, služební cesty, služební dovolené, služební obleky, nehorázně vysoké platy a spoustu dalších a dalších výhod. A za co? Za to, že sobě budou jen dávat a nám brát?? Kam až "vládě" dovolíme zajít? Ne před lety, ale teď by se mělo demostrovat!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2007 12:57

Musím s Váma souhlasit,JSOU TO jedním slovem PRASATA!!!!!!!!!!!!!! !
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2007 13:06

Chce se mi zvracet a plakat zároveň.Co si ti nahoře vlastně myslí?Sami si přikleply nehorázné sumy,až zůstává rozum stát.To se jim to reformuje, když jich se to netýká.Jsem na MD a v lednu 2008 bude mít můj nejmladší syn 3 roky a marně přemýšlím , jak to coby 5 člená rodina utáhneme.Také si ještě letos dodělávám vzdělání (a ne za levný peníz),aby mě po mateřské vůbec někam vzali a věřte že s hlídáním nejmladšího chlapečka to také není vůbec jednoduché.Každé ze starších dětí (16 a 7 let),má svého koníčka a také ve škole chtějí pořád nějaké polatky, za jídlo platíme také nemalé částky.A to nemluvím o inkasu atd.Vždyť deti jsou ve vývinu a nevím jak jim budu vysvětlovat,že do hudebky chodit nemůže, protože na to nemáme a sporty také nebudou moct provozovat,protože si za naše peníze musí některý z poslanců koupit nového bavoráka aby mohl reprezentovat stát.Myslíte že děti tohle bude zajímat???? Vy tam nahoře se můžete stydět!!!!Začněte nejdřív u sebe a uvidíte kolik korunek stát ušetří na takových zbytečných úřednících,kteří si v práci chrápou a kteří se chovají hůř než zvířata a ještě jsou asi na sebe hrdí.Já kdybych v práci usnula tak mě vyhodí.Věřte že lidé to tak nenechají,něco se musí stát!!!!Proč by jsme my obyčejní lidé měli jít o žebrácké holi a jiní si budou vozit svůj línej zadek a autech za naše daně?
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2007 11:41 | Oponent

Celou poslední dobu posloucháme všude, jak všechno půjde nahoru a co se všechno zruší. Nevím, kde si ti nahoře myslí, že normální člověk na to bude brát: zaplatit deregulovaný nájem nebo hypotéku, plyn, elektřinu, televizi, rádio, školku, družinu, dojíždění, stravu, důchodové pojištění, spoření pro dítě,kredit na telefon, doktora, léky, pobyt v nemocnici,nemluvě o tom, že i dnes se konají pro děti různé akce ať ve škole či školce a co je dneska 100 za takovouto akci. Rodiče středoškoláků mohou mluvit o nákladech na studium. Aby dítě mohlo chodit do kroužků a nesedět doma nebo neprovádět rošťárny po sídlišti, to stojí taky dost peněz. Zaplať pánbů, že jsou Vietnamci,ať nechodíme nazí. Máme s manželem jedno dítě, reálně uvažujeme, jestli si pořídit druhé, zd na to budeme mít. Jsme oba středoškoláci s maturitou. Ne každé povolání vám vysokoškolák bude dělat, takže s větou: "měli jste studovat" na mně nechoďte. Pracuji od svých 19 let, manžel taktéž, vždy poctivě a legálně. Nejsme žádní lenoši ani vyžírkové sociálních příspěvků, ale opravdu mám veliké obavy, jak to příští rok utáhneme. Navíc je mi zle z toho, že reforma nepostihne horních deset tisíc, ti si přijdou na lepší peníze, ale zase to odnesou ti nejobyčejnější z obyčejných.A to je ta nespravedlnost.
+58
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2007 11:25 | oponent

Svatá pravda, všude se píše a mluví o tom, jak se má předcházet nemocem, s každým příznakem letět k doktorovi. Já si příště rozmyslím, jestli půjdu do práce napůl vyléčena ale se smyslem pro kolegialitu (aby mí kolegové nepadli pod množstvím práce), nebo si poležím aspoň 14 dní, abych na tom byla jakš takš finančně. Takže hurá do dlouhodobých nemocenských. Mívám nemocenskou tak 1 za 2 roky, většinou všechno přecházím, takže je fakt, že pak i ušetří i na mém důchodu, protože zemřu dříve na přechozené nemoci.
-24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2007 11:13

Dobrý den, ráda bych věděla o jakých privilegiích píšete.Já sama pracuji již 10 let jako státní zaměstnanec a kromě týdne dovolené navíc, žádná privilegia nemám. Je to stejné, jako bych psala, že u soukromníka se budu mít lépe, protože ten reaguje na pozivitvní vztah k firmě, k věrnosti u firmy apod. My toto u státního sektoru nemáme. Věrnostní nefunguje, ani žádné příspěvky na důchodové pojištění a o tom, že bych byla lépe oceněna za svou píli se nedá psát už vůbec. Zaběhaná hierarchie se přeskočit nedá. Takže, pokud si myslíte, že státní faktor je o hodně lepší než soukromý, tak hurá do něj. Přeji Vám příjemných pár let strávených s lidmi, kteří neustále kritizují Vaši práci i kdybyste se roztrhala a pracovala 24 hodin denně.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2007 14:47 | rek11

Poctivě jsem přečetla všechny názory a přikládám svůj za 1.Ano vadí mi zadlužování státu,čímž mi vadí i reforma,která nás zadluží o 40mld(hurá předpokládalo se 60mld) za 2.Klidně si nechám vzít peníze-krom těch co muž platí na daně -z rodičovského příspěvku,pokud se to projeví jinde než na pupcích politiků za 3.Proč mají být matky,které se rozhodnou být déle na md trestány nižší sumou...to dítě na to mít prostě nemusí a to se pozna až dele...za 4.Nechápu,jak se může někdo v tomhle státě dovolávat plánování dětí u rodičů?!! Dyť ja už za svoji 5 letou mateřskou budu brat po 4 jiné peníze!! za 5.Tomu inteligentovi co tvrdil že se s porody roztrhl pytel...ať je rád bude mít kdo vydělávat na jeho zadek.....jen pro okraj ja už s md končím mám dvě děti....Jinak musím pogratulovat-fantasti cké,tady každý tvrdí jak matky mají dělat atd....nj ale jak to udělat?když odhlasovali reformu vběhla jsem do školky a tam našla A4 nepřijatých dětí a učitelka mi s klidem oznámila že mi malou neveme i kdyby chtěla.A to mi nevemou ani v místě pracoviště protože já určitě bude dělat v pze-také zde bydlím...Ano plánovala jsem děti ale diky těm penězům co jsem odstavala navic jsem si minuly rok mohla dovolit chodit na francouzštinu a kurz matiky....a to ne pro srandu kralikum,ale aby me nekde potom vzali...mimochodem letos jsem se protlačila na vejsku...Takže si vyprošuju být zažazována mezi socky......
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2007 12:55 | Marx

Podle dnešních zpráv o státním rozpočtu ODS v tom zadlužuvání vesele pokračuje, reforma nereforma. Kdy už konečně pochopíte, že ODS nejde o snižování státního dluhu, ale pouze o zrušení daňové progrese a tedy zvýšení příjmu horních 10.000 občanů?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2007 13:45 | DPH - VAT

Vyživovací povinnost má též otec dětí. Pokud zemřel, lze žádat o sirotčí důchod.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2007 14:47 | Pavel

Promiňte, ale spočítejte si, o kolik desítek miliard a o kolik desítek tisíc každého z Vás včetně dětí zadlužila během uplynulých osmi let minulá vláda a potom teprve plačte. To, o co Vás "okrade" ODS je jen zlomek toho, co se musí platit na úrocích ze zadlužení, které na Vás připadá. Nejsem členem ODS, ale lháře nemám rád.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2007 12:12 | MIREK63

Já myslím, že peníze na počet dětí nemají velký vliv.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2007 7:15 | bobo

Á další bez argumentů. Mám děti dvě. Co zrušili celoplošné přídavky tak nepobíráme nic. Platíme hypotéku, jsme zaměstnanci, spoříme si na důchod, dětem něco do začátků. Ano jsem blb, protože se snažím a radši se uskromním než lítat po sociálkách ,pořád na něco nadávat a nechat se živit státem. BOŽE JÁ JSEM ALE BLB !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2007 7:15 | bobo

Á další bez arugumentů. Mám děti dvě. Co zrušili celoplošné přídavky tak nepobíráme nic. Platíme hypotéku, jsme zaměstnanci, spoříme si na důchod, dětem něco do začátků. Ano jsem blb, protože se snažím a radši se uskromním než lítat po sociálkách ,pořád na něco nadávat a nechat se živit státem. BOŽE JÁ JSEM ALE BLB !!!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2007 18:29 | zdeněk

Máte naprostou pravdu, myslím si ale, že to s tím důchodem je myšleno jinak, než si to vysvětlujete vy. Mám zato, že máte vlastně stejný názor! Čemu však nerozumím, jak může někdo s tak vysokými, předpokládám, že oficiálními příjmy platit pouze minimální sociální a zdravotní pojištění? To přece je dáno čistým ziskem?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2007 18:06 | zdeněk

Ty jsi, s prominutím, neuvěřitelný blb!!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2007 17:27 | pxx

"pokud je investuji do firmy, tak si je casto mohou vykazat jako naklady, a tudiz z toho dane neplati" - ale plati, např. pokud je to akciovka, tak stoupne min. účetní hodnota na akcii a pokud vydávají dividendy, tak z těch už daně stát dostane a pod. "zvysime tedy dane zamestnancum, protoze penize jen "konzumne spotrebovavaji" a neinvestuji je do rozvoje podniku, ve kterem pracuji?" - a to se právě stalo, ne?, předpokládá to tedy, že zaměstnavatelé s penězi umí naložit účelněji ( k vytvoření dalších hodnot, které něco produkují ) než zaměstnanci.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2007 17:10 | pxx

Vázat mat. nebo rodičák na odpr. roky, to nejde, pokud si holka pořídí dítě hned v 18ti letech, tak vlastně nemá nic odpracováno, spíš bych to nějak vázal na minulou výši příjmu. Tvoje švagrová odpracovala 6 a půl roku + doba na mateřské + pobyt na pracáku nebo sociálce ( max. se do toho počítají jen 3 roky na pracáku nebo soc. dávkách v průběhu celého života do doby odchodu do důchodu ). Takže vlastně do doby na důchod se jí počítá toto asi jí konkrétně takto: 6,5 let + 3 roky + 4 roky + 2 roky = 15,5 let + se do toho dají počítat ty tři roky SD => takže na důchod má odpracováno už 18 let; ale problém teprve bude mít, protože na výši důchodu má podstatný vliv 10 posledních let před starobním důchodem. Tvoje švagrová se měla dát k policii - tředa rok odsloužit a pak 3 děti a vždy na 3 roky mateřská, tedy 1+3+3+3 = 10 let no a to už stačilo na to, aby mohla požádat o výsluhovou rentu; štěstí, že se toto dnes už změnilo, už to ženy u policie a hasičů nemohou tak jednoduše ojebkat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2007 16:59

"ti za to nemohou, ti se jen snažily, aby i běžní lidé mohli žít důstojně" - tak to je hlaska dne :-)))))))))))
"za předpokladu, že ty peníze investují zase do rozvoje firmy" - pokud je investuji do firmy, tak si je casto mohou vykazat jako naklady, a tudiz z toho dane neplati
"pokud se rozhodnou jen peníze konzumně spotřebovat " - stejne jako zamestnanci maji pravo si se svymi penezi delat co chteji - zvysime tedy dane zamestnancum, protoze penize jen "konzumne spotrebovavaji" a neinvestuji je do rozvoje podniku, ve kterem pracuji?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services