Reforma prohlubuje nejistoty

Jan Pekař | rubrika: Daně | 24. 8. 2007 | 106 komentářů
O svých budoucích příjmech a daních toho občané teď vědí méně, než před úterním úspěšném hlasování „o vládním batohu“ ve Sněmovně. Ještě předtím mohli spekulovat, o kolik si změnou daňového základu a sazeb přilepší. Teď mají „jakousi“ jistotu jen na příští rok.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 8. 2007 12:59, Kaspri

Chcete opravdu vedet co chteli delnici ve Skodovce? Ano prave to chteli (zvyseni platu jako v celem koncernu) a sam prezident republiky Václav rekl, ze to ze firma je uspesna a ma na to aby platy zvedla, neznamena ze muze navysit platy, protoze jini v jinych odvetvich by jim mohli zavidet....a bylo by to spatne pro ekonomiku. A take jim vedeni naznacilo, ze muze prevezt cely vyrobni proces dal na vychod!
Co to je za kecy! Chceme tim rict, ze stejne vykonný podnik jako zahranicní nesmi dat svym zemestnancum vic, jen proto ze by to ovlivnilo ekonomiku? Tak k cemu je ekonomika?

Myslim, ze ceny se zvysi na ceny v EU (nektere uz takoe jsou), platy ne, ikdyby firmy meli výkon jako ty evropske, protoze sam pan prezident to nechce!:-)))))))))))) )

Kaspri

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 9. 2007 10:13, KASPRI

Zdravím MAYHO!
Mohu se zeptat, kolik Vám je let? Zdá se mi, že jste prožil celý život v té kleci ČSSR! Mě je 31 a nedovolím si komentovat vše z minulosti, protože jsem v té době byl malý hlapec. Ano, moji prarodiče také přišli o peníze po válce, ale chápali, že, jak píše kolega, by došlo k totální destabilizaci, díky předválečným penězům. A moji prarodiče bojovali, tedy děda, na DUKLE a kde bojovali tvý prarodiče za tvojí svobodu? A když můj děda řekne, že bylo líp, věřím mu, protože on proléval krev za to, abych mohl žít a nikdy, nikdy nebudu věřit někomu, jehož rodiče byli "u Komunistů" a jejich děti teď rozkrádají naší zem, za kterou padlo mnoho kamarádů naší rodiny!

Nikdy nebylo nic úplně ideální a nikdy nebude, ale dívat se, jak si ti nahoře z našeho, z naší země berou co chtejí a nám říkají, že si musíme vše zaplatit a vše včetně naší země prodávají, ne to nejde takhle necht!

Proto už poněkolikáté říkám, choďte k volbám, vy co se jim situace nelíbí, neignorujte to, nebuďte pasivní. Jen síla lidí může něco změnit.

Kaspri

Zobrazit celé vlákno

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 106 komentářů)

27. 8. 2007 19:48

No nevím Milane, co tím myslíš, je mi 31 let a zažil jsem moji prababičku v 90 letech a babičku v 79 letech, kdy mi odešli a mi jsme se o ně do posledni chvile starali. Takže nesvaděj na režim to, co pro svou rodinu děláš nebo ne! Navíc, doufám, že píšeš ze zkušennosti, protože moje babičky když odcházeli, byli moc a moc zdravotně na to špatně a bez specielní pomoci v nemocnici bychom je stejně nemohli opatrovat. Ale přesto jsem s nimi byli do poslední chvíle, ikdyž ne doma...Do domova chodí i lide, jejichž děti jsou hodně bohatí lidé, znám takové, takže ani ekonomická situace nebo režim není tím, co by toto vyřešilo!ˇ
Toť vše:-) Doufám, že neumřu v práci stářím a vyčerpáním:-(
Kaps ri
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2007 17:30 | Michal

Bohuzel ja OSVC na tom budu uplne nejhure - muj priklad pri pausalnich vydajich: (reforma jiz rusi soc. a zdr. pojistne jako naklad) Prijem 520376 rocne Dnes Po Reforme Dan 21423 13275 Socialni 29802 38508 Zdravotni 16320 17563 -------------- --------------------- --------------------- --------------------- Celkem 67545 69346
- Prodelam 1801Kc. Dekuji mnohokrat
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2007 15:52 | pojišťovák

Penzijko slouží k ochraně úspor před inflací, a tento účel zatím plní. Na druhou stranu pokud někdo očekává že z těch pár set tisíc co tam bude mít v šedesáti si užije krásný důchod, tak bude nemile překvapen. Z hlediska výnosnosti se penzijní připojištění vyplatí uzavřít tak 15 let před plánovaným odchodem do důchodu, ovšem to se od většiny prodejců PP nedozvíte. Osobně svým klientům doporučuji investovat do OPF, a penzijko si udělat pouze pokud jim přispívá zaměstnavatel.
P.S . Ročníkům 1970 a mladším říkám že na spokojený život ve stáří budou potřebovat cca 3 000 000 Kč, připočítám - li inflaci, tak se jedná o sumu zhruba 5 MKč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2007 11:33

Máte pravdu, po roce 1948 se toho rozkradlo opravdu dost. To se to budovalo z cizího.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2007 11:25 | Jana

Možná by bylo lepší s prvním důchodem "fasovat" i revolver nebo cyakali,ne?Vždyť ti dnešní důchodci když pracovali tak také "živili"mladé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2007 10:51 | platič

Zkuste si spočítat kolik platili dnešní důchodci na Vás. A co vše se z jejch daní vybudovalo. Kdyby toho nebylo,nebylo by z čeho krást. Váš názor je jednostraný a nebere v úvahu předcházející skutečnosti. U Vás se skutečně projevuje závist a možná i nenávis k starší generaci. Pokuste se nad tím zahloubat, možná příjdete k jinému názoru. S přátelským pozdravem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2007 7:24 | Fredy

No a ti ještě chytřejší spoléhají na to, že se o ně postarají zaměstnanci pracující ve firmách svých dětí, proč by se na stará kolena ještě rozčilovali? :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 23:01 | Rada

Moje babička nic takového nedělala, bydlí v pěkném bytě a nouzí netrpí. Jak je to možné?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 22:15 | Marek

Vaše tchýně asi neplatí daně, že ? Až to zjistí rovní ranaři, tak vás klepnou přes prsíčky kladívkem....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 22:09 | Marek

Nechápu proč tomuhle nesmyslu někdo říká reforma. Tak jak se mzdy počítají dnes to lidé znají, stačilo pohnout sazbami daní a vše mohlo zůstat jako dřív. Takhle na tom jenom vydělají výrobci mzdových programů, stát opět utratí nehorázné peníze za inovace svých informačních systémů a nabere nové úředníky. Vláda by měla upřít pozornost do něčeho, co přinese užitek, jako je například nesmyslná existence dvou sazeb DPH a samozřejmě diskriminace současné mladší generace pracujících, kteří krmí stávající důchodce a sami nedostanou důchod skoro žádný. Už vidím ty 70leté kadeřnice, zedníky, ale konec konců i úředníky a učitele v pracovním procesu, ze kterého půjdou rovnou do truhly.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2007 21:37 | Rejpal

Chci upozornit všechny naivisty co sázejí na kapitálové penzijní spoření aby v polovině roku 2008 zpětně k Novému roku 2007 porovnali růst cen energí, bydlení, potravin atd atd. s připsaným výnosem penzijních fondů a myslím, že pokud umí jen trochu počítat, nadšení je rychle přejde. A to ještě není vše, protože už dnes chybí v penzijních fondech cca 10% prostředků.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2007 18:11 | fany

A nechcete začít podnikat? Co jste a co umíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 18:08 | k22

Hlupák a tupec jste vy soudruh: ne každý měl žaludek na to, aby byl členem milící, lhal a kradl, donášel StB a dělal bolšeikům poskoka..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 17:11

Naprosto souhlasím.I naše rodina přijde o peníze,v průměru o 6000 korun měsíčně.Manželce se sníží mateřská,seberou nám přídavky na děti,zavedení poplatků u lékaře-výdaje na víc,zvýšení DPH-opět výdaje na víc. Jenom jeden rozdíl oproti příspěvku-výdělek mám 12 000 korun čistého měsíčně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 16:00

Jasně.Mohu si najít druhé zaměstnání, i když nevím, jak to v oblasti s vysokou nezaměstnaností budu zvládat. Na druhé straně bych měla dát na lékaře a nepřepínat se fyzicky i psychicky, protože jsem po vážném onemocnění. A fakt není příjemné každému vám podobnému vysvětlovat, proč bych neměla pracovat 14 hodin denně a ještě mít na starosti domácnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 14:21

- zdražení bydlení a stavebního materiálu, méně rodin a svateb (až se trh nasytí, ceny půjdou rychle dolů, ceny žene hlavně poptávka po bydlení v současné době) - zdražení jídla (že by se jedlo před rokem 1989 zdravě o tom teda nevím) - poplatky u lékařů (těch pár korun mě nezabije, řada lidí přestane nemocenskou zneužívat a třeba ubydou kuřáci, protože se jim zdraží cigarety) - zvýšení úrokových sazeb (co má zvýšení úrokových sazeb společného s touto reformou?) -zdražení energií(topení uhlím = častější návštěvy u lékaře, na uhlí a elektřinu bude uvalena ekologická daň) -snížení mateřské, pastelkovné a porodného k více dětí nepomůže (pastelkovné bude zrušeno, mateřská bude progresivní, takže pro někoho zvýšení, někteří rodiče třeba začnou dávat celé porodné na potřeby svých dětí) - kam se podějou všechny ty peníze co od každého z náš odchází a jsou přerozdělovány to je záhada hlavolamu (zjednodušení daňového systému = lepší kontrola) - na důchod každej nakonec bude muset našetřit a naspořit ( na důchod si už šetřím od 18) - důsledek lídé budou více šetřit méně kupovat, zastaví se ekonomický růst a jsme zase v prdeli(nevím o tom, že by se po reformách na Slovensku, pobaltí a Německu zastavil a zpomalil ekonomický růst) - školu si buse taky muset každej zaplatit - budou studovat jen ti co na to budou mít (zapoměl jste dopsat vědomosti, a ti kteří se tam schovávají před prací, třeba začnou pracovat) - Tak mi někdo řekněte proč bych jako osoba měl platit daně : Lékaře si zaplatím, Když nebudu mít práci tak mi nic nedají, Školu si zaplatí a ostatní si člověk platí už teť !!!!!!!! ( a z čeho se platí nové silnice, železnice, atd.?) Asi si přečtu ústavu a zjistím jestli opravdu člověk musí platit daně !!! (jestli si jí přečtete tak jak reformu.............. ....................)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 13:24 | Rada

Kolik je těch, kteří si vydělávají proto, že musí a kolik je těch, kteří si vydělávají proto, že jsou hamižní nebo proto že je to baví nebo proto aby jen nedřepěli doma u telenovel? Jinak je podle mě lepší klesnout na nižší argumentační úrovneň než nasekat děcka a pak křičet že je stát špantej, protože nehradí jejich výživu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 13:20 | Rada.N

Chudí se spoléhají na to, že se o ně postarají jejich děti, bohatí se spoléhají na to, že se o ně postarají jejich zaměstnanci pracujícící v jejich firmách.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 12:49

Kolik je vašemu dítěti?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2007 10:35 | Rada.N

Pokud se nemýlím, to, že má nízké příjmy ho nezbavuje vyživovací povinnosti. Poraďte se s právníkem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Zahradník

ekonom

Jiří Dienstbier

politik

Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services