Jak si pořídit lepší bydlení při průměrném příjmu

Věra Tůmová | rubrika: Bydlení | 9. 8. 2007 | 54 komentářů
Rodina chce větší byt. Má průměrné příjmy a neví, jestli si vzít hypotéku, nebo úvěr ze stavebního spoření. Pro hypotéky hovoří jejich snazší získání. Stavební spořitelny nabízejí stabilní úrokovou sazbu pro celou dobu splácení.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 8. 2007 14:36, ricmund

Spočítej si to celé a pořádně! Dneska je SS rozhodně levnější než hypotéka, já dělám oboje a na rozdíl od tebe jsem si dal tu práci (cca 10min)

Zobrazit celé vlákno

+80
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 8. 2007 16:32, JirkaZ

Když tak počítám budoucí výdaje rodiny :

12 000 - měsíční anuitní splátka při 2,2 M CZK a 5%
2 000 - energie ???
1 000 - fond oprav u bytu - ale toto neumím odhadnout
8 000 - jídlo
------------------ 23 000 - naprosto nutné výdaje

27 500 - příjem rodiny, pokud manželův příjem je uvažován jako čistý)

4 500 - zbývající částka, která musí pokrýt veškeré ostatní výdaje - oblečení, auto, pojistky, věci pro děti, dovolená, sport a zábava....

Pokud nastane výpadek příjmů, budou obrovské problémy. Rodina rezervy nemá a v průběhu mnoha příštích let je ani nevytvoří. Ikdyž můžeme předpokládat růst příjmů, porostou i výdaje - hlavně na děti.

Osobně mi to přijde jako velké dobrodružství a nešel bych do toho.


-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 54 komentářů)

9. 10. 2007 17:29 | haf

Ano, neni RK jako RK. Problem naseho trhu je, ze VETSINA RK je naprosto neprofesionalnich od pristupu ke klientum pres rezervacni smlouvy po smlouvy o budouci kupni smlouve, smlouvy kupni, atd. atd. atd.... Ani clenstvi v Asociaci Realitcnich Kancelari neznamena jistotu pro zakaznika. Maximlane snizeni rizika, ze je realitka totalne blba. Kupoval jsem byt, jednal jsem s radou realitek, jednal jsem i s "vyssimi" onech realitek. A muzu rict, ze priste bych pres realitku radsi nesel, protoze pravdepodobnost narazit na reaitku s dobrym nejen maklerem, ale i s pravnikem co pripravuje smlouvy, je MINIMALNI.
+62
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 9. 2007 9:02 | balda

Já jsem při porovnávání SS a HÚ bral úvahu 2 věci (kromě toho, zda na to vůbec mám): 1. - Vzít si jakoukoliv půjčku s dobou splácení 30 let, když mi teď je 34, mi přišlo šílený. Představa, že mi skončí zadlužení těsně před důchodem (jestli vůbec nějaký bude), mě děsila. Takže v mém případě by max. doba splácení měla být do 15 let. 2. - Podíval jsem se na tabulky na Ministerstvu pro MR a na statistiky HDP. Od roku 2002 do 2006 se zvýšil HDP 755,9 mld Kč, ale banky půjčily obyvatelstvu 822,613 mld Kč. Navíc státní dluh ČR je 802,5 mld Kč = 24,9% HDP. Nejsem ekonom, ale tyto čísla mě dovedla k tomu, že nebude trvat dlouho a na finančím trhu naší ekonomiky se začne něco dít. Z výše uvedených důvodů u mě zvítězilo SS s dobou splatnosti 11 let 8 měsíců a s pevnou úrokovou sazbou po celou dobu splácení!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2007 18:19 | JirkaZ

Jakáje role obcí ? Proč by měly někomu stavět bydlení a jinému ne ? Kdo by měl na takové bydlení nárok a kdo už ne ? Uvědomte si, že v zastupitelstvech sedí taky jenom lidi, kteří by museli rozhodovat o svých sousedech - Františku, tobě ano, Josefe, tobě už ne. Vy byste se do toho hrnul ? Pokud ano, kandidujte ! Jistě získáte pro tuto myšlenku velkou podporu a za pár let můžete stačit stavět. Budete se ale muset ještě naučit odpovědi na otázky - proč se peníze místo na sociální bydlení raději nepoužijí na opravy silnice, kanalizace, školy atd. S tímsi ale jistě lehce poradíte.
Ale než začnete stavět, jistě si uděláte rozpočet. A rychle přijdete na to, že při ceně bytu cca 1 mil. CZK bude holé nájemné při cca 5% amortizaci MIN. 5 tis. K tomu připočtěte služby, náklady na opravy (byť v minimální výši u nové nemovitosti) - no a kolik budou náklady na bydlení ? A bude ještě sociální ? Bude se Vašim voličům líbit ? Co myslíte ?
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2007 5:55 | mirka

a bydlet mám pod mostem
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 8. 2007 12:56 | Sikin

I když má někdo naspořeno, tak proč by si neměl vzít úvěr třeba na 80% ? Budu stále tvrdit a za tím si stojím, že každý člověk má jiné potřeby. Sám mám naspořeno cca. 80% z úvěru který jsem si vzal a 60% mám zainvestované ve firmě jako společník: Co mě bude platné, že naspořené peníze vrazím do bydlení a pojedu od nuly, když mě můžou vydělávat cca. 20 % ( prosím neoponujte mě rizikem). Spíše mě děsí lidi, co mají naspořeno nula, malé dítě, příjem tak, tak, ale banka dá úvěr,( vyjde to na knap), protože chtějí bydlet v rodiném domečku a na rezervační poplatek realitce si berou hotovostní úvěr. Chtělo by to spíše aspoň základní finanční gramotnost, a na školách už od základky vyučovat jak hospodařit s penízkama.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2007 21:14 | AAA

Takovéto přístupy jsou spíš v rozporu s učením modrých fanatiků. Ti tě okamžitě označí za komunistu, nebo černého pasažéra systému. Jejich ideologie budovaná už od dob Velkého profesora se zakládá na principu žij a zůstaň v chudobě, pouze takto se nás 10% bude mít dobře. Bydli v nájmu a dávej někomu vydělat, nebo si kup předražené vlastní bydlení a dej někomu vydělat a hlavně plať daně, tak abychom my firmy , podnikatelé a vysoce příjmoví nemuseli.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2007 15:32 | Jarda

Opakuji, pokud někdo řeší koupi nemovitosti přes dlouhodobější překlenovák, tak nepochopil výhody a princip stavebního spoření. Zdůrazňuji to SPOŘENÍ! Když někdo ze dne na den přijde na to, že musí někde i bydlet aniž by se na to minimálně střednědobě připravoval, tak je to samozřejmě problém, se kterým jak hypobanka nebo SS překlenovákem ráda pomůže a ty na tom neprodělají. Jediný, kdo na tom prodělá je dotyčný, kterému v obou případech skokově vzrostou měsíční výdaje o desítky %. Pakliže ale využiju "regulérní" cyklus SS, tzn, že mám nezanedbatelnou sumu svých peněz, tak růst výdajů je podstatně menší a celková nákladovost je díky úročení vkladů, státnímu příspěvku, úroku z úvěru 3-4%, daňovým odpočtům a různým poplatkům proti hypo někde jinde.
Osobně si nedovedu představit, že mi najednou stoupnou měsíční výdaje o nějakých 10 tKč. A pakliže to pro někoho není problém, tak to svědčí o tom, že tuto sumu měsíčně zbytečně rozfofroval nebo naopak šetřil / investoval a pak nemusí řešit hypo na 80-100% ceny ... A tím se dostávám opět na začátek, kdo neměl a nemá nic, tomu hypo nepomůže.
Nejsem žádným agentem, jen stačí na pár minut sednout s kalkulačkou. Prostě mě děsí i někteří mí kámoši, kteří dělají pomalu 15 let, naspořeno nulu nebo absolutní minimum, koupi běžných domácích elektrospotřebičů řeší na splátky, protože suma "blbých" 10 tKč cash jim dělá problém a teď jdou do hypo.
Btw. Ano, co bylo, bylo. Dnes, o dva roky později bych holt dal spoření dvě ..., ale se SS bych pořád zaplatil míň než s hypo.
+56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2007 14:32 | Jarda

Ano, jedná se sice o "staré" smlouvy, ale za podmínek po přeúročení. Bohužel jsem před 5 lety nevěděl, že se bude tak dařit a z dnešního pohledu "podstřelil" cílové částky. Ale i na tyhle smlouvy lze aplikovat úrok z úvěru 3% tak jako na "nové" smlouvy. Jen jsem nepátral, co musím splnit, protože tento problém není pro mne aktuální.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2007 14:36 | ricmund

Spočítej si to celé a pořádně! Dneska je SS rozhodně levnější než hypotéka, já dělám oboje a na rozdíl od tebe jsem si dal tu práci (cca 10min)
+80
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2007 22:17 | HonzaH

Obcím brání vyhladovělost obecních zastupitelů. Ještě bychom nestačili dát obcím z daní ani 20% prostředků, aby začaly stavět byty, a už by byly rozkradeny.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2007 12:39 | PÍTXX

Musíš jí dělat tu samou práci, kterou děláš, alespoň na rok do jiného státu ( např. Irsko ), který je EU vydatně sponzorován.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2007 6:45 | Zoufale chci bydlet

Pokud je toto návod jak ušetřit na byt, tak dovol ať ti z pozice snad dočasné pražačky řeknu, že jsi velký idealista/ka. V Praze také musíš někde bydlet a něco jíst - ceny za ubytovny jsou nehorázné a podnájem ti vysaje vydělané příjmy rychleji než řekneš au! Praha je velmi drahé místo pro vydělávání si a navíc pomalu sem bez vysoké školy nelze jít! Pokud sem chce někdo za vyděláním si, přeju mu ať nedopadne jako já, odejde chudší než přišel!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2007 14:18 | Sporic obrazovky

Ok, sorry, omlouvam se.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2007 13:35 | Sikin

Já se do nikoho neobouval, asi to bylo špatně pochopeno nebo jsem to špatně formuloval. Jen sem tím chtěl říct, ať se každý rozhoduje podle toho co se mu zdá vhodnější, ale až po předložení kompletních informací. Sám jsem se rozhodoval mezi hypo a překlenovákem a šel jsem do dražší varianty překlenováku za cenu neměnícího se úroku. Uvidím časem jestli jsem udělal dobře nebo ne. A co je teď výhodné , tak do budoucna nemusí ( zvyšování sazeb ČNB ). Navíc menší úrok neznamená, že míň v konečném důsledku přeplatím.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2007 11:06 | AAA

Pro takto příjmové skupiny, pokud by žily v pořádném státě, je řešení jednoduché. Obecní nájemné bydlení. Tomuto státu odvádíme na přímých a nepřímých daních jako občané 55% z našich příjmů, co za to získáváme? Co brání obcím aby vytvářela bytová družstva, do nich vložily pozemky které vlastní za 1,- Kč, za 15000,- Kč za m2 si nechaly od stavebních firem postavit obytné domy a tyto byty pak nabídnout komukoliv kdo je ochoten platit nastavený nájem s tím, že mu tento byt nikdy nebude říkat pane. Celý systém není ani ziskový ani ztrátový, ale obce tady přece nejsou proto aby podnikaly. A viděli byste co by to udělalo se 100% vývarem na dnešním nemovitostním trhu. Divím se, že si něco podobného nedá do programu nějaká politická strana, třeba by si u voleb polepšila, a nebo jí developerská, stavební a bankovní loby totálně sundá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2007 19:09 | Sporic obrazovky

Proc porovnavam preklenovak a hypoteku? Myslis ten dotaz vazne? Black knight tu predvedl presne kalkulace a hned se do nej jiny diskutujici obul, at si kazdy pocita sam. A na to jsme reagoval. Black knight predvel spravnou kalkulaci, obouvat se do toho, ze si ma kazdy rozhodnout sam (nejlepe bez nzalosti takove informace) je ... vis co. Tot vse, co sjem chtel rici a co jsem napsal, myslim, ze to bylo patrne uz napoprve.
(Btw. koupit si za jedno SS + cash byt ... to opravdu bylo pred par lety - jsem v jedne z nejcasteji zminovanych lokalit mezi chydumi lokalitami a s "vysokou" nezamestnanosti. Byt, ktery by s emi zde libil nejde pod 2,5mega - fiiiha, na jedno SS, to by byl valec. Co bylo, to zu neni. Clanek neni o tom, jak ot bylo supr, ale co je TED vyhodne.)
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 12:44 | Fredy

U vás není problém bydlení, ale příjem. Pokuste se s ním nejdříve něco udělat a pak bydlení "přijde" samo..... Pokud nemáte v Třebíči možnost platového růstu, tak zajeďte vedle do Jihlavy. Slyšel jsem, že tam dost slušně platí a Bosch neustále shání nové pracovníky.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 11:37 | Jahoda František

Počkejte si, až se kreditní standardy bank ještě o něco sníží a pak si pořiďte byt na hypotéku. Použijte v daný okamžik nejmenší možnou sazbu (jakoukoliv strukturu, která vám sníží náklady), pokud možno s odloženou splátkou jistiny. Kupte si byt se 100% (anebo ještě lépe 150%) hypotékou. Zbytek vypůjčených a vlastních peněz investujte do splácení úroků. Přestěhujte se dovnitř, ale část věcí nechte nevybalenou, abyste byli v případě nouze dostatečně mobilní. Pravděpodob ně nebudete schopni platit dlouho a o nemovitost dříve či později přijdete. Ale aspoň si užijete, jaké to je mít vlastní bydlení. Méně dobrodružné povahy, lidé s omezenou fantazií (neschopní předvídat tempo růstu svého příjmu na třicet let dopředu), nudní patroni či jiné osoby neschopné žít delší dobu na ostří nože pak místo výše uvedené konstrukce musí bydlet v nájmu. Výše uvedeným dobrodruhům pak mohou jen tiše závidět.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 11:28 | Exekutor

Jít dělat na pár let do Prahy a šetřit, šetřit, šetřit. Na byt v Třebíči budete mít naspořeno za chvíli.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2007 8:44 | alebi

Možná by bylo pro většinu obyvatel této země zajímavější téma " jak si pořídit alespoň nějaké bydlení při minimálním příjmu." V našem městě, Třebíči, je pořád dost vysoká nezaměstnanost, a kromě podnikatelů má průměrnou mzdu asi jen málo zaměstnanců. Hodně lidí zde dělá za minimální mzdu-6700 korun, a dvoupokojový byt stojí kolem 800000 korun. Tak a teď poraďte, jak neumřít hladem a ještě pořídit bydlení.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Milan Jančík

politik a podnikatel

Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services