Tam, kde je práce, chybí možnost dočasného bydlení

Tři tisíce pracovních míst v Nošovicích či čtyři tisíce v Žatci nabízí zájemcům o práci velcí investoři Hyundai, IPS Alpha či Hitachi. Když se však přihlásí prácechtiví Češi, kteří to do těchto měst mají daleko, zjistí, že by neměli kde bydlet.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 8. 2007 14:24

No prave proto tam delaj hlavne Polaci a Slovaci.

Zobrazit celé vlákno

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 8. 2007 13:07, Jarmila

Už sám název článku je zcestný. Proč DOČASNÉHO bydlení? Rodina nejsou vojáci, aby se stěhovali pokaždé, když si generalita pískne. Naopak, pokud už rodina někde bydlí, bydlí tam většinou TRVALE. nebo to má být myšleno tak, že pokud muž někde sežene práci, tak se za ní přestěhuje a bydlí tam na ubytovně, jeho manželka zas sežene práci v jiné Tramtárii, tak se tam přestěhuje a děti jsou na přechodně trvalou dobu odloženy do dětského domova, neb se o ně nemá kdo starat?

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

1. 8. 2007 21:17 | Nox

Zajimave, ja jeste v zivote nevidle neco takovyho prodavat, jsme necekal ze se to da koupit. Ja to pochopil tak, zes myslel pracovat v praze a bydlet v usti. Umet 3 jazyky tak davno emigruju, manualne zrucny nejsem, delam jiny obor. Ten je sice tam kde bydlim zadany, bohuzel bydleni se za to poridit stejne neda.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 19:27 | TaV

Jo, ten tam koupíš odhadem tak za 30. Za 100--400 se tam prodává 4+1 (se koukni do inzerátů). A proč bys dojížděl? Si najdeš práci v Ústí, pokud jsi manuálně zručný nebo umíš 3 jazyky, tak ti to vyjde rozhodně líp než v Praze ...
Máš smůlu, brečíš dobře, ale na špatném hrobě ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 19:22 | TaV

Napsal jsem vysoce podprůměrný plat, protože za míň jak 14 litrů dělá cca. 15% chlapů, a to je ještě otázkou, kolik z nich bere nedaněné prachy bokem, já jich znám dost.
A to, že větší část lidí dělá za míň než je průměr je zcela logická věc, protože jestliže zespodu existuje limit v podobě minimální mzdy, tak shora limit není ... jeden ředitel Čezu se zprůměruje možná se stovkou pomocných dělníků.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 19:07

Takove schopnosti, za ktere clovek bere jen podprumerny plat ma 66% populace CR.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 19:05 | Nox

A skutecne jsou tam byty 4. kategorie se společnou sociálkou a sprchou na chodbě? A jak dlouho trva cesta do Prahy a kolik stoji pri kazdodennim dojizdeni do prace?
A kdy budu jo velkej previt, tak si koupim vladu a necham si uzakonit ze s potrevinama muzu obchodovat pouze ja a kazdej jinej je zlocinec - par firem se tu uz tak zaridilo, nebudu jmenovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 18:51 | Las

Nezlob se na mě, ale je to opravdu jen o tom, jestli máš takové "schopnosti" že můžeš dělat jen dělníka v automobilce za vysoce podprůměrný plat.(viz.http://www. czso.cz/csu/2007edicn iplan.nsf/t/E40030F20 4/$File/310907A11.pdf .)
Pokud ano a neumíš nic, co by případného zaměstnavatele zaujalo, aby tě zaplatil, tak je to pro tebe prostě špatné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 18:28 | TaV

Kde? Třeba v severních Čechách koupíš byty za čtvrtinou cenu proti mému nepříliš ekeonomicky silnému regionu a možná 10-15x levněji než v Praze. A to je rozdíl v průměrném platu Praha ostatní kraje max. 50%.
Ano, obchody můžeš skoupit, na pád dní by to byl těžký vývar. Ale pak veme milion čechů auto a začne si jídlo vozit pro sebe odjinud a druhým prodávat levněji :-) Prostě konkurence tam, kde není regulována nebo není monopol funguje a fungovat bude, i když se budeš stavět na hlavu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 18:19 | Nox

No 14 hrubeho, z toho platit 3500 ubytovnu, hypo na 300 000 a kazdotydenni dopravu - ale jo, snad by se to dalo, je otazkou zda by si clovek mohl dovolit i rodinu. Nechcete to nekdo zkusit zpocitat?
Povidack y o nechopnych lidech mi take vadi - kazdy kdo nevydelava 50 000 je hlupak a flakac, ikdyz dela svou praci dobre a treba i spoustu prescasu. Nekteri nechapou ze vsichni nemuzeme byt manazeri, nekdo taky musi delat jinou praci.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 18:18 | TaV

Hm, to nebyl zrovna ten správný příklad. Zaměstanavatel to zavře, propustí lidi a ti místo aspoň nějakého platu nebudou mít žádný a budou na dávkách. Takže tímto zvýší konkurenci na trhu práce a i ostatní místní zaměstnavatelé nebudou pod takovým mzdovým tlakem, protože lidí bude víc :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 18:14 | Nox

Tak mi rekni kde se takove byty stavi nebo prodavaji, at si je muzu koupyt kdyz budou podstatne levnejsi. Souhlasim ze jidlo a obleceni neni problem, problem byva skutecne to bydleni.
Jejich volba? Tak dobre, ja skoupim vsechny obchody s potrevinami v CR a od zitrka budu chtit za jilo na osobu a mesic 50 000. Pokud tolik nevydelavas, muzes prece svobodne spachat sebevrazdu ne? A ja taky nic nelegalniho nedelam. A ty si potraviny sam nevypestujes, protoze proste nemas na to koupit si k tomu pozemek. A jsme vsichni stastni a spokojeni (a mrtvi).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 18:05 | TaV

Přesně tak, ve středně velkém městě je kolikrát problém sehnat schopné lisi pro zcela novou fabriku s počtem lidí v řádu stovek, protože ti dobří, co jsou v dojezdovém okolí obvykle dobrou práci práci mají a ty si obvykle stávající zaměstnavatelé hlídají a solidně platí. A vybírat z nezaměstnaných? Ve chvíli, kdy je z oficiální statistiky nutné vyřadit minimálně polovinu lidí, protože tito zájem o práci nemají a velká část zbytku má minimální kvalifikci?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 17:51 | TaV

A co máte na mysli základními životními potřebami? Potřebu bydlet klidně uspokojí byt 4. kategorie se společnou sociálkou a sprchou na chodbě (co za to před 100 lety většina čechů dala). Ale když chci DNEŠNÍ standard, který je prostě výš, tak ho musím zaplatit (a to je ten růst HDP). Jídlo - tam má někdo problém, když v hypermarketech jsou ceny stalčeny málem na výrobní náklady, často i pod ně? A oblečení? Za pár šupů ho koupím u vietnamců, často za NIŽŠÍ nominální ceny než před 20 lety!!!!
A on někdo lidi zotročuje a nutí si je brát hypotéky? Je to zase jen jejich volba.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 17:47 | Nox

Zajimalo by me kolik muze banka pujcit za 7000 mesicni splatky, ale velka suma to asi nebude. Pokud bydlite ve vesnici, vetsinou je auto temer nutnosti - do prace, nakupy, atd. a to jsou dalsi vydaje. A jak jsme jiz zminil v diskuzi vyse:
Jen pridam co jsme zaslechl od jednoho znameho: Prihlasil se do automobilky v Koline a ve vyberovem rizeni byl prijat. Plat 15 000 hrubeho mesicne. Ziskal tamtez i nejam v byte, za cenu 10 000 cisteho mesicne. Ma manzelku na materske s ditetem. Cili ani s tim pomerne slusnym platem by tam nebyli schopni prezit.
Zkuste z toho platit hypoteku, auto a rodinu. Zadny prepych to jiste nebude a je otazka jestli se z toho da rozumne vyjit. Ale plne souhlasim ze je treba neco delat. Rodina vam moc nepomuze, oni se prece taky snazi bydlet a prezit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 17:42 | Nox

Pokud bydlite na vesnici, kdy neni autobusove a vlakove spojeni, je nutne mit auto aby se clovek dostal do prace. Mobil je potreba, pokud si vas zamestnavatel obcas vyzada i mimo beznou pracovni dobu. Pro osobni potrebu to jiste nejsou zakladni zivotni potreby. Jenze pokud vam zrovna zamestnavatel auto nebo mobil neporidi sluzebni, musite na to mit ikdyz treba nechcete. Bez internetu budete mit treba vetsi probblem najit praci, ikdyz neni zivotne nezbytny, to si skutecne nemyslim.
A aby na neco z tohoto prispival stat je podle me pekna blbost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 17:42

Ano, pokud by ve státě bylo 10 mega manažerů, tak si budou konkurovat navzájem, budou si tlačit platy dolů. A protože nebudou uklízečky a dělníci u pásu, tak tito půjdou platově nahoru, takže se třeba časem vyplatí manažerovi se raději postavit k pásu ... Je to prostě jen o tom najít v rámci svých možností a schopností takové místo, kde dostanu maximum. A to, že na místech, kde jsou požadavky malé jsou oobvykle i platy malé je jen o tom, že na těchto místech může pracovat bez problému třeba 99% národa (= široký výběr = konkurence), ale jsou všude specializované místa, kde může pracovat třeba jen 1 z tisíce.Pokud někdo brečí, že má málo a chce víc, je to jen jeho vlastní problém. Pokud na to má a má zájem, tak má momentálně dost dobré možnosti. A pokud na to nemá, tak prostě smůla ... bude živořit.
Jen nevím, jestli zrovna příklad mobilu je důkazem malé konkurence :-). Ano, existují stovky funkcí, ale z toho je jen zlomek těch podstatných. Z každého lze volat a posílat textovky, což většině lidí bohatě stačí a tam je konkurence obrovská. Všechno navíc je nadstavba a to, že za ni někteří jsou schopni utratit stovky procent navíc proti základu (a tisíce procent navíc proti nákladové ceně) je opět jen jejich soukromá volba. TA teorii o "reálné konkurenci" nebudu snad ani komentovat, protože reálné náklady výrobce kupujícího v podstatě ani nezajímají, pro mne je důležitý především užitek z dané věci vůči ceně.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 17:02 | Rejpal

Osobně si myslím, že je třeba zastavit investice, které potřebují jen nekvalifikovanou pracovní sílu a povzbuzovat jen ty s vysokou přidavnou hodnotou. Indočeši, kteří dnes tvoří většinu nezaměstnané nekvalifikované pracovní ? síly jsou i v montovnách nepoužitelní a třeba předpokádaní použitelní poláci a nebo slováci už dávno pracují v zahraničí. Co se týká Hyundaye, korejci naletěli Tošenovskému a dalším velkohubým papalášům z ODS MS kraje.. Pokud chtěli zde stavět montovnu měli si lépe zjistit kapacitní možnosti a postavit montovnu tak pro 800 až 1000 zaměstnanců a třeba jen skládat jeden z Kiováckých modelů. Takže lze důvodně předpokládat, že po několika měsících problémového provozu automobilka jak rychle zahájí, tak rychle skončí. A dovážet sem pracovníky ze Severní Koreje, jak už o tom cvrlikají vrabci na střeše vyvolá jen národnostní nevraživost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2007 17:00 | Jana

Nezlobte se, ale internet, mobil a auto mi proste nepripadaji jako zakladni zivotni potreby, ktere by mel automaticky vlastnit kazdy a na ktere by mel stat za penize danovych poplatniku treba prispivat nezamestnanym.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 16:39 | Fredy

Kdo chce bydlet, tak si cestu vždy najde. Postavit se dá slušné bydlení i za cenu měsíčních splátek hypotéky kolem 6.000 až 7.000 Kč. Ale vždy je něco, za něco. Za tyto splátky nemohu chtít parcelu v lukrativním místě a nemohu stavět dvoupodlažní barák 7+1 s bazénem a akváriem pro žraloky. Kdo by chtěl bydlet na rozumnou vzdálenost od Kolína, tak si musí najít parcelu v nějaké vesnici kolem. Pak si za pomoci rodiny a nebo melouchářů (bohužel) postavit přízemní baráček - bungalov. Takové lehké stavby jsou otázkou půl roku a bydlíte. Chce to jen chtít a nebrečet. Na stát a jeho politiku můžeme sice společně nadávat, můžeme poukazovat na případy jiných států, ale to ja asi tak všechno co můžeme. Ale nic platné nám to nebude.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 16:26 | Nox

No osobne bych ty auta a mobil jako nadstandard neuvadel. Pokud je potrebujete kvuli praci, tak to neni luxus, ale nutnost, ikdyz vam ji treba zamestnavatel neproplaci. ALe treba zahranicni dovolena mi prijde jako lepsi priklad. Srub si dneska levne nepostavite - lesy nekomu patri a pozemky taky, narozdil od dob minulych.
Navic je otazka zda uz neni treba elektrina nebo dejme tomu internet spolecensky standard, bez nehoz je clovek vyrazen ze spolecenskeho zivota.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 16:15 | Jana

Je otazka, co by se melo povazovat za zakladni zivotni potreby. Vzdyt ten srub si koneckoncu muzete postavit dnes take celkem levne. Vetsina lidi povazuje veci typu tepla voda, elektrina 24 hodin denne apod. za standard. Kdekdo za standard povazuje i dve tri auta v rodine a jeden mobil na osobu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Markéta Šichtařová

ekonomka

Jan Kočka

podnikatel

Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Kočka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services