Vietnamské stánky mohou zmizet do tří až pěti let

Jedněm jsou trnem v oku, jiní vítají možnost levného nákupu oblečení. Vietnamské prodejny a stánky se za posledních sedmnáct let v Česku zabydlely. Teď se začínají přesouvat z velkých tržnic pod otevřeným nebem, do kamenných obchodů a obchodních domů.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 7. 2007 13:16

Hlavně se podařilo rozehnat tým vyšetřovatelů, který na tom pracoval.

Zobrazit celé vlákno

+61
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 7. 2007 8:19

Já osobně bych u vietnamců nekoupil ani šňůrky do bot.Jen zamořují republiku stánkami a šmejdem co v nich prodávají.

-42
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

3. 11. 2014 21:24 | HULIBRK

Invaze šmejdů - likvidace Čs. výroby -hračky-obuv-taxtil-i ty drogy nám nenechají, švábi,vosy,pijavice,ciXáni taky nic nenechají v klidu.Jak dlouho ta černota vydrží?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 8. 2009 21:58 | tuyet

ŤAM ŤAM ja sem teda tamik a s timto zaraznhe nesouhlasim tamicke obchody sou stokrat lepsi nez u znackovych prodejcu tamici do toho vkladaji svou cest a slavu takze s vyrobku vazte protoze Nguyen Varlat nedovoli vyvoz tamickych vyrobku do cr takze se klikdnete tamici are best!!!! S pozdravenim verna tamka Nguyen Mhio Tao Tao Nouyen Tuyet
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2007 7:58 | janasv

Je prece uplne jedno, ze se vyrabeji na stejne lince. At si pro ty sve levne boty vymysli svuj originalni design, logo, nebo at je nechaji uplne prazdne. Je kazdeho vec, jestli si koupi ty levne nebo ty drazsi. Ale asi neni sporu v tom, ze lide si u Vietnamcu pravdepodobne koupi spise ty napodobeniny nez zbozi, ktere bude vypadat uplne jinak, prave proto, ze ty napodobeniny vypadaji z dalky jako original, o coz jejich majitelum jde. To je to parazitovani, ktere mi vadi, a ktere mimochodem zakazuje platne pravo Ceske republiky a cele civilizovane casti sveta.
Pokud jde o prispevek, na ktery jsem reagovala, identifikace autorky s nazorem Asiatu z nej podle me vyplyva vcelku zretelne.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2007 0:22 | Tomáš Marný

Nechtěla byste si nejdřív pořádně přečíst to, na co regálujete? Pokud jsem si všiml, Jarmila píše, jak chápou duševní vlastnictví Asiaté, ne ona sama...
BTW nedávno jsem četl, jak naši čactí celníci provedli razii na vietnamském tržišti a zabavili hafo bot, které byly nápadně podobné nějaké slovutné značce... Rozdíl mezi tou slovutnou značkou a padělky byl v jednom pruhu na oněch botách, už si nepamatuji, jestli do plusu nebo do minusu. I zástupce oné slovutné značky přiznal, že ty boty se vyrábějí na stejné lince, a rozdíl je právě v onom pruhu... A samozřejmě zhruba v desetinásobku ceny... Jestli chcete platit 900% navíc za zboží, vyrobené ze stejného materiálu na stejné lince, navíc se jménem slovutné značky, klidně si to plaťte... Já v tomto případku fandím těm Vietnamcům.
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2007 22:11 | janasv

Jarmilo, vy vypadate, ze vsechno vite a vsechno znate, ale asi opravdu nechapete, v cem je problem s dusevnim vlastnictvim. Pokud nerozumite tomu, ze software je nehmotny statek a ne to CD za deset korun, na kterem je ten software nahrany, a nechce se vam platit za jeho uzivani, naprogramujte si svuj. Za druhe: nikdo nikomu nebrani prodavat levne no name obleceni. Cely problem je v tom, ze vyrobci znackoveho zbozi investuji do budovani znacky, do designu svych vyrobku, vyzkumu novych materialu a kontroly kvality a Cinane resp. Vietnamci tim, ze tyto vyrobky vcetne znacek sproste okopiruji a napodobi, na techto hodnotach parazituji. Jestli vam toto pripada v poradku, nebudou Vase moralni kvality asi uplne na vysi. Prala bych Vam v tom pripade, abyste neco originalniho vymyslela, investovala do toho svou namahu, penize a cas a za par mesicu videla, jak nekdo prodava levne kopie.
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 7. 2007 11:10 | Jarmila

Ericu, nemusíte se omlouvat, není za co, mně jste se nijak nedotknul. Já se ráda pobavím o různých problémech, zvláště pokud se diskuse vede úrovni, bez urážek, slušně a s inteligentními lidmi. Jak praví klasik, je lepší jeden vůl, který se se splete a poučí, než deset sviní, které se nikdy nespletou a poučují a poučují. NeomIouvám porušování zákonů, vadí mi jejich nedodržování, pomalé soudy a další problémy, ale když vidím stav společnosti, kdy se třeba policajt bojí zasáhnout, protože by přišel o práci, a pokud zasáhne, vypisuje haldu papírů, kde musí popsat co a proč udělal, je mi z toho smutno. PS: nejsem politik :-))
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2007 15:35 | Eric

Nebojte Jarmilo, nechci a nebylo účelem z vás dělat Bonda (viděl jsem, pohádky mám docela rád...). Jen trvám na tom, že ten, kdo poruší zákon má být potrestán. To, že máme blbé zákony víme velmi dobře vy i já, to bych si rozhodně nedovolil zpochybnit. Ale to stále není důvod k tomu omlouvat jejich porušování. Kretenismus, který jako infekce zasahuje poslance a politiky v okamžiku, kdy se dostanou ke korytu, je přímo úměrný platu a postavení. Kdejaká lobby si prosadí svoje a my jen čumíme. Naši politici jsou buď blbí nebo úplatní případně obojí. Tak se nezlobte, nechtěl jsem se vás nijak dotknout...
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2007 15:26 | Jarmila

Teda Ericu, Vy ze mně ještě uděláte šikmookého Jamese Bonda (mimochodem, viděl jste Jamese Bonda ve Zlatém oku? Bože, z hlediska logiky to byla tak neskutečná kravina, až se tajil dech, hlavně že se tam střílelo a vybuchovaly sudy s benzínem). :-)) Ale vážně: některé naše zákony už přesahují rozumné hranice. Tak třeba můžete být postižen za to, že si na tepláky přišijete pruhy jako lampasy. Ohrozil jste monopol Adiddas, protože čím víc pruhů, tím více Adiddas. Co na tom, že lampasy už nosil i Napoleon, kdyby to šlo, taky bychom ho zkásli za práva, plynoucí z ochranné známky. Nebo firma Ferrari si nárokuje odstín červené a jen jeho právem je ho mít na tričkách, čepicích i dalších výrobcích. Tam už je to fakt o rozumných hranicích. Nebo jistá komunikační firma si namaluje takový název, že může výhledově zažalovat každého lékárníka, že prodal pacientovi peroxid vodíku a na krabičku napsal jeho chemický vzorec, že při psaní chemického vzorce zneužil její obchodní název. Někdy si připadám jak u blbejch na dvorečku.
+56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2007 14:43 | Eric

Dear Jarmila, Chápu vaše rozhořčení nad celníky a jejich postupy. Ale některé vaše pseudologické vývody mně doslova berou dech...Nejsem přesvědčen, že na vině pašování jsou celníci. Nejsem přesvědčen, že asijské porušování autorských práv (v širším kontextu, prosím) je vlastně naší vinou a v podstatě přirozené a vycházející z jejich naturelu, která bychom my měli chápat. Tyhle multi-kuti kecy máte patrně vyčtené z účelových publikací placených asijskými mafiemi. ProBoha vzpamatujte se...
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2007 13:16

Hlavně se podařilo rozehnat tým vyšetřovatelů, který na tom pracoval.
+61
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2007 13:13 | Podepisovat se nebudu

Kdybych znal způsob, jak se vyhnout přispívání na nemakačenky, dělal bych to taky. To jediné, co jim můžeme vytknout je, že oni to umí. To, že stát od nich nechce vybrat daně, je jiná otázka. Ne že by neuměl. Nechce. Před dvěma lety jsem měl neověřené informace o tom, že to pašování zboží z Hamburku pod záštitou prominentů KDU-ČSL (jak o něm psala Jarmila) málem prasklo. Nějaký horlivý (neinformovaný) celník nahlásil ty vagóny moc vysoko a obešel tím informovanější nadřízené. Porot byl najat jistý novinář z Německa, aby vyvolal kampaň na zdiskreditování Grosse a policie. Pozornost od zboží za desítky miliard se podařilo odvrátit a připoutat ji k nějaké půjčce 600K předsedovi vlády, kteroužto částku mu mohl půjčit kdekdo místo potroublého strýčka, včetně mě. Průser se podařilo odvrátit a dnes se s nimi obchoduje vesele dál. Za pokoj od daní se musí i nadále dělit o zisk. Tak to ale ve světě mafie chodí. Berte to jen jako námět k zamyšlení, nemám, čím bych byl ochoten tento názor doložit.
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 7. 2007 10:42 | pospecjaroslav@seznam,cz

ano -krok k lepšímu prodeji - ale je to kvalitativní řešení věci ?- přestěhují se do kamených obchodů ale co kontroly kvality a záruky reklamací a podvodných prodejů zboží tozústává téměř neřešeno a nebo je stále nedostatečné a to všeobecně - schází důslednější zákony a kontroly jak by se neustále mohly jinak oběvovat -zdraví nebespečné hračky-dokonce i potraviny atd. toto řešení nikdo raději moc neotvírá
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 7. 2007 11:50 | Jarmila

Na porušování práv k ochranným známkám se při proclívání nepřijde?
Já vím, proclívali jsme svého času průmyslovou kameru. Kamera stála 1 mil. Kč, ta jim byla šumafuk. Kdyby to byl jaderný zářič, prošlo by to clem taky. Na to byl 1 papír. Pak jsme proclívali šrouby, co byly třeba k připevnění kamery a dvoumetrovou šroubovou tyč. Ze čtyř krabiček šroubů v hodnotě asi 50,- Kč bylo na každou krabičku jedno celní prohlášení a tam se vypisovalo, z jakého jsou materiálu, jak dlouhé, jestli poměděné nebo pozink, jestli mají plochou nebo půlkulatou hlavu, jestli mají rýhu nebo jsou na křížový šroubovák. I celní deklarantka se nakonec smála, že na pitomost za 200,- Kč potřebujeme 4 celní deklarace a musíme to celníkovi otevřít, aby se přesvědčil, že ty šrouby jsou opravdu 4 cm dlouhé a s plochou hlavou, ale kameru za 1 mega proclíme, aniž ji kdo chce vidět. Celníci za to nemohli, blbej byl ten, co dělal ty zákony. Jaké zákony, takový stát.
Jinak Asiati neuznávají cosi, co se nazývá právy na ochranu duševního vlastnictví. Nechápou, že software si nemůžu koupit, ale platím jen časově omezenou licenci. To je, jako kdybych jezdila autem a každý rok platila za jeho používání. Za tři roky šlus a musím si koupit nové auto, protože nebude kompatibilní se silnicí. A mezi námi, někdy nad tím fakt zůstává rozum stát. Někdo napíše písničku, která trvá 3 minuty. Jiný ji nazpívá. Oba za to dostanou zaplaceno, ale nechávají si za každé zazpívání platit ještě 50 až 70 let po smrti, kdy to nikdo nesmí používat bez svolení dědiců. Pokud znovu nezaplatíte, nesmíte to legálně pustit v rádiu, u táboráku, v hospodě, nikde. A to je to, co Asiati nechápou.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 7. 2007 22:06 | novivan

Raději si ten samý šmejd ze stejné fabriky v Asii koupíš jako značkové zboží ve značkové prodejně za mnohonásobnou cenu, viď? Opravdu je pravdou, že na lidské blbosti se dá nejvíce vydělat.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 7. 2007 17:27 | Milan

Fakt je,že Vietnamské stánky prodávájí špatné zboží,nekvalitní a ani není moc levné. V normálním obchodě koupíte po slevách levněji! Navíc zákony pro ně neplatí ,šídí predevším naše občany. Stačí více kontroly ,více pokut a za pár dní by tady vůbec nebyli! Stačí pouze dodržovat obchodní právo a zmizí sami,jako okolo nás. I Poláci si spočítali,že je lepší zaměstnat Poláky,než cizince,co vše porušují.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 7. 2007 8:19

Já osobně bych u vietnamců nekoupil ani šňůrky do bot.Jen zamořují republiku stánkami a šmejdem co v nich prodávají.
-42
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2007 16:14 | janasv

Duvodem tech "razii" vetsinou byva porusovani prav k ochrannym znamkam. Bez ohledu na to, zda zbozi bylo procleno ci ne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2007 15:41 | Jarmila

Ochrannou známku Asiati obecně neuznávají, ani Čína, Hongkong, takže ani Veitnam. Příčí se jejich životnímu naturelu - proč platit za něco, co někdo vymyslel, namaloval... Na tom si lámou zuby jiní a daleko větší, včetně slavného Microsoftu, výrobců aut a dalších.
Pašování - fakt dobrá poznámka. Není pašování a následné razie spíš obrazem neschopnosti českých celníků? Zboží se sem vozí z Hamburku v kontejnerech, proclívá a pouští se do oběhu v Čechách. Pokud nesedí deklarované počty a nebo jiné ukazatele, byl by takový problém posadit 20 ženských do montované haly a nechat je přepočítat jeden nebo dva kamióny? Nesedí počet - pokuta a další pán na holení. Ty ženské (nezaměstnané - snížila by se nezaměstnanost!!) by si na svou práci vydělaly a milí dovozci by viděli, že to není tak snadné. Stačilo by půl roku a pašování by bylo minulostí. Jenže k tomu není politická vůle, to je lepší totální krach textilního průmyslu a televizní záběry z razií. Místo přepočítávání vidíme v televizi dramatické obrázky z razie na tržnici. Koho ti celníci honí? Dovozce? Tak to se probuďte, honí a berou zboží konečnému odběrateli, který ho svému dodavateli řádně zaplatil a kvůli razii teď nemá na chleba pro sebe ani pro svou rodinu, ktero tu jako OSVČ živí. A my té lumpárně tleskáme nebo je nám to minimálně jedno, co nám sejde na jednom Vietnamci, že? Ty razie nejsou bohužel nic jiného, než státem podporovaná loupež. Pokud sleduju sortiment vietnamských stánkařů, tak elektroniku už prakticky neprodávají, ty nebezpečné šunty se už vyloučily samy. Prodávají textil, a to nejen na stáncích, ale hodně Vietnamců se už přesunulo do kamenných obchodů. Další mají rychlá občerstvení, restaurace, zeleninu a jiné komodity. Jejich pracovní doba je obdivuhodná: 8.00-19.00, bez přestávky a to 7 dní v týdnu. S úsměvem a zájmem, aby hostu chutnalo a odcházel spokojen. Počítám, že není daleko doba, kdy se přesunou do realit a do bank.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2007 13:20 | Mayha

Nejsou ani v Polsku. Češi opravdu nejsou dobří obchodníci. Asi proto, že se nikdy neměli tak špatně jako Vietnamci nebo Poláci.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2007 12:50 | Eric

Když oni ti Vietnamci sice pracují, ale pašují, daně neplatí, ochranná známka je pro ně něco jako španělská vesnice, spousta jich jede v pašování lidí, drog i hotových peněz. Hygiena je věc, kterou neznají. Ne všichni, ale jsem si jist, že jich bude nejméně tolik jako těch o kterých mluvíte. Jen to není tolik vidět holenku. Tak, tak... To, že mi v televizi řeknou, že kdosi z jejich druhé generace vyhrál soutěž v češtině je sice fajn, ale není to nic jiného, než propaganda směřující právě k podpoře takových názorů, které máte vy. Nic ovšem proti nim...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 239 891 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

„Chceme vidět svět ve všech barvách,“ říkají vydavatelé knižních reportáží Absyntu

„Chceme vidět svět ve všech barvách,“ říkají vydavatelé knižních reportáží Absyntu

Vracím se dnes večer z Angoly, která právě jen těsně ubránila život svého prezidenta i...více

Udělají vás psychedelika lepším rodičem? Mikrodávkují matky i manažeři

Udělají vás psychedelika lepším rodičem? Mikrodávkují matky i manažeři

Britské mámy sahají po překvapivém prostředku, jak si ulevit. Je mikrodávkování psychedelik...více

Vít Samek Na vlastní otvor 2. Vyšetření karpálního tunelu

Vít Samek Na vlastní otvor 2. Vyšetření karpálního tunelu

Dneska se podíváme na otravnou diagnózu, kterou si mohou uhnat jak kancelářské krysy,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ladislav Jakl

bývalý tajemník prezidenta

Meda Mládková

sběratelka umění a podnikatelka

Ladislav Jakl
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 6 duelů
×
Meda Mládková
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 6 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.