Diskuze: Kam tečou peníze z hazardu

Táňa Chadrabová | rubrika: Daně | 15. 6. 2007 | 21 komentářů
Loterijní společnosti loni vydělaly skoro 22 miliardy korun. Z toho zaplatily státu a obcím zhruba šest miliard a na veřejně prospěšné účely odvedly kolem dvou miliard korun. Příjmy rozpočtů z odvodů ovšem rostou podstatně pomaleji než zisky provozovatelů hazardu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 6. 2007 14:22, bob

Jestli se nemýlím, tak letecká přeprava osob (tedy letenky) domácích i zahraničních přepravců jsou osvobozeny od DPH s nárokem na odpočet. Letecké společnosti přitom nic veřejně prospěšného nepodporují. U sázkových kanceláří bych podobnou úpravu neviděl jako příliš prospěšnou, ale proč nemohou přímo sportovní oddíly, kluby, ale i třeba divadla mít stejnou výhodu jako aerolinie? Tj. vlastní příjmy mít osvobozeny od DPH, ale uplatnit si DPH na vstupu. Koupě míčů, antuky nebo dresů či kostýmů by tak vyšla levněji a tyto subjekty by pak potřebovali nižší dotace, které jsou navíc téměř výhradně z veřejných rozpočtů. Méně na daních odvedu = méně dotací potřebuji mi přijde rozumější rovnice, než současný stav, kdy dostávám dotaci i na to, co pak na DPH vrátím státu.

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 6. 2007 8:53, Fana

Ano, proto jsem se odnaučil říkat, že jsme zvítězili my, Češi. Protože já jsem k tomu z donucení přispěl maximálně nějakou kačkou z daní.
Je příliš chlácholivé a zavádějící si říct "jsem příslušníkem hrdinského nadnároda" a myslet si, že su dobrej borec, a zapomenout na ty ostatní, kteří se bojí, jsou hloupí, nevychovaní nebo bezohlední.

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

11. 7. 2016 20:17 | Hoff

Jasně přej jen 20 mld určitě se vrátili tak 30% max a ví jim to tu věřitel
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2008 1:53 | Tkaczuk

Mám dojem, že celá diskuse je postavena na vadné otázce! Jaký může být veřejně prospěšný účel, je-li financován z veřejně škodlivého zdroje, tedy zdaněním firem provozujících hazardní hry? Nevidíte ten protimluv? Jsme takoví troškaři, že se tu budeme dohadovat o to, kolik procent je málo a kolik už dost? Copak tyto peníze opravdu nesmrdí? Jaktože tu nikomu nevadí, že současná situace řadí ČR mezi země s nejlepšími podmínkami pro rozvoj kriminality?
Proč potom rovnou nelegalizovat veškerý obchod se zatím nelegálními drogami, když by se z jeho zdanění dalo financovat tolik veřejně prospěšných činností? Je v tom nějaký podstatný rozdíl?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2007 1:16

http://6dfd6b4907746a 7deccab47f8ed3edd4-t. fgtoft.org 6dfd6b4907746a7deccab 47f8ed3edd4 [url]http://6dfd6b490 7746a7deccab47f8ed3ed d4-b1.fgtoft.org[/url ] [url=http://6dfd6b490 7746a7deccab47f8ed3ed d4-b2.fgtoft.org]6dfd 6b4907746a7deccab47f8 ed3edd4[/url] [u]http://6dfd6b49077 46a7deccab47f8ed3edd4 -b3.fgtoft.org[/u] e0ed44fb5573c4b83e232 b0173fa022e
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2007 1:15 | HonzaH

Je pravda, že naše vítězství v Naganu mě taky naplňovalo hrdostí. Ale uvědomuji si, že je to psychologický atavismus. Vyplývá z toho, že lidé tíhnou ke stádu a bezpečí cítí ve silnějším stádu. Když budu fandit silnějšímu týmu, který je "můj", mohu mít pocit, že i na mě padá jistý odlesk jeho skvělosti. U méně přemýšlejících jedinců, kteří se neumí ubránit zvířecímu původu těchto reflexů, dokonce může vyvolávat agresivitu. Upřímně mi jméno Zátopek něco říká. Jako sportovec byl skvělý, ale neznám ho ale natolik, abych mohl soudit jeho motivaci a případnou spolupráci (nebo prostě nechávání se využívat) minulým režimem k propagandě. Vrcholový sport už už desítky let nenaplňuje olympijské ideály, a proto mě to tak nebere. Reprezentanti dnes mají problém hrát za reprezentaci. Brání jim v tom dohodnuté kšefty za peníze.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 6. 2007 8:53 | Fana

Ano, proto jsem se odnaučil říkat, že jsme zvítězili my, Češi. Protože já jsem k tomu z donucení přispěl maximálně nějakou kačkou z daní. Je příliš chlácholivé a zavádějící si říct "jsem příslušníkem hrdinského nadnároda" a myslet si, že su dobrej borec, a zapomenout na ty ostatní, kteří se bojí, jsou hloupí, nevychovaní nebo bezohlední.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 6. 2007 8:31 | comment

Je smutné, že olympijské ideály už dnes nikomu nic neříkají. Zřejmě začínají být po téměř třech tisíciletích trochu zastaralé - dnes je moderní myslet výhradně na peníze a kdo na ně nemyslí nonstop, ten je hloupý a je to jeho vlastní chyba... Řekněte upřímně, za sebe - říká vám něco jméno Zátopek? Jaký vy jste osobně měl pocit, když v před devíti lety vyhráli hokejisté olympiádu v Naganu? Nepamatujete si už tu celonárodní euforii? Chcete říct, že opravdu jediní, kdo z toho měli nějaký prospěch, byli ti olympionici? Je smutné, jak rychle národ zapomíná na své hrdiny. Dokud vítězí, tak jsme to "my" - to "my, Češi", jsme vyhráli zlato, ale jakmile je čas se odvděčit, jsou to už najednou "oni".
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2007 3:08 | HonzaH

To potvrzuje můj pohled na věc.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 20:03 | HonzaH

Jirko, jestlis něco udělal pro náš sport, tak ať ti to fandové sportu zaplatí. K tomu by měla sloužit Sazka a různé neziskové organizace, které mohou vybírat dary od těch, kteří na to dávat chtějí. Proč ale chceš, aby rentu platili daňoví poplatníci, kteří neměli chleba o nic měkčí v době, kdy se olympionici vyhřívali na výsluní slávy. Zeptej se sám sebe, co ti olypionici udělali pro ně. Nedělali to náhodou jen pro sebe? Dnes jsou vrcholoví sportovci určitě lépe zajištěni (případně pojištěni), než tomu bylo dřív. Už to taky nedělají jen pro sebe, ale i pro peníze. Doba je poučila. I u ostatních špičkových osobností, vědců apod. je to to samé. I obyčejný člověk by měl myslet na zadní kolečka, protože ví, že mu v důchodu nikdo nic nedá. Kdo měl tu smůlu, že musí vzhledem k věku žít jen ze státního důchodu, je taky chudák, přestože mohl být za totáče věhlasná osobnost. Komu všemu bys chtěl vyplácet mimořádné renty? To mají v moci pouze politici, a ti sportovce k tomu nepotřebují, aby si doživotní renty náležitě vyměřili.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 19:59 | Jana

K teto tematice existuje judikat evropskeho soudniho dvora. Tykal se zakladu dane u vyhernich automatu. Zaver byl, ze zakladem dane je to, co v automatu zbude po vyplaceni vyher a rezervy na budouci vyhry. Takze rozdilova metoda.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 19:49 | HonzaH

Přijaté plnění v penězích nemůže být základem DPH, neboť to nevyjadřuje přidanou hodnotu. Stejně tak jako nemůže být zatížen DPH výběr z účtu banky, kam ti někdo poslal peníze, pojistné plnění nebo zlato, když je ve formě platidla. Taková loterie je něco jako zprostředkovatelská činnost. Zprostředkovává se přesouvání peněz od sázejících k výhercům. Ta služba nemá hodnotu celého objemu přesouvaných peněz, ale pouze provize, kterou si společnost ponechává. To je velmi blízké tomu, co píšeš v druhé větě o problému výpočtu: základem DPH by měl být rozdíl mezi vybranými a vyplacenými penězi. Stejně jako když ti pošlu peníze, tak ti banka naúčtuje DPH jen z poplatku.
Co se týče DMS (máš asi na mysli dárcovské SMS), to snad už bylo vyřešeno od 1.1.2006, že darovaná částka není základem DPH, ale pouze základní SMS.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 14:22 | bob

Jestli se nemýlím, tak letecká přeprava osob (tedy letenky) domácích i zahraničních přepravců jsou osvobozeny od DPH s nárokem na odpočet. Letecké společnosti přitom nic veřejně prospěšného nepodporují. U sázkových kanceláří bych podobnou úpravu neviděl jako příliš prospěšnou, ale proč nemohou přímo sportovní oddíly, kluby, ale i třeba divadla mít stejnou výhodu jako aerolinie? Tj. vlastní příjmy mít osvobozeny od DPH, ale uplatnit si DPH na vstupu. Koupě míčů, antuky nebo dresů či kostýmů by tak vyšla levněji a tyto subjekty by pak potřebovali nižší dotace, které jsou navíc téměř výhradně z veřejných rozpočtů. Méně na daních odvedu = méně dotací potřebuji mi přijde rozumější rovnice, než současný stav, kdy dostávám dotaci i na to, co pak na DPH vrátím státu.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2007 12:36 | V.Mlich

Odhaduji, ze minimalne o dalsi miliardu prijmu prichazi stat tim, ze lobysti Sazky brani povolit online sazeni a lidi tak musi platit zahranicnim subjektum a hrat na zahranicnich serverech. Ten samu problem je s online placenim cehokoliv: lidi si zakladaji ucty u vselijakych PayPalu a moneyBookersu a stat i banky zatim prichazi o penize.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2007 12:26 | Jarmila

Jirko, jaká zvláštní renta? Pro olympioniky byl sport jejich prací a je jen jejich problém, že si z ní nic nenašetřili. Ano, řada z nich má zničené zdraví. To nevěděli, když brali různé podpůrné prostředky? Ne, mysleli si, že to mají pod kontrolou a že se jim nemůže nic stát. Mnozí skončili v chudobě, někteří jsou alkoholici. Nezlobte se, ale je volba každého, co si vybere, zda chvilku na výsluní a pak třeba i zdravotní problémy nebo namakávat celý život od 6-14.30 u soustruhu ve fabrice. To můžeme následně platit zvláštní renty modelkám (tak y s profesionální dráhou končí brzy), prostitutkám (velké riziko nejrůznějších chorob) atd. Já vím, že se to nedá srovnávat, ale i dneska platí "každý svého osudu strůjcem". Co takhle trenérská činost, práce sportovních rozhodčích a další. Neříkejte mi, že každý ex-olympionik je po ukončení profesionální dráhy totální troska, která nemůže vykonávat absolutně žádnou práci.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 10:16 | jezevec

Problém výpočtu? Co třeba k sázkám (přijatému plnění) přičítat DPH jako jakýkoliv jiný poplatník - a z peněz odevzdaných na sport a výhry si nárokovat zase odpočet. Mimochodem - u zatížení loterií DPH se jedná o žebračení spotřebitelů-sázející ch - nikoliv o to aby zlé a ošklivé loterie něco platily, těm je to přece uplně fuk. Takže jeden z návrhů byl i ve smyslu že loterie budou čistý plátce - sázky se zatíží DPH, ale odpočet budou mít jen z vlastní režie, a na odvody výher a dotací propadne DPH státu (tak jako je tomu například u zločinného spolčení DMS).
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 9:15 | Pavel

No, popravdě mi není vůbec jasné, jak souvisí podpora profesionálního sportu s veřejně prospěšnou činností.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2007 9:07 | Jirka (bývalý hokejista)

Neměl by pan Hušák vypsat sázku, zda novela, která se vrací k poslancům, projde? Vsadil bych 10 ku 1 že ano. Lobby v PSP je mocná a peníze nesmrdí. Je ostuda, že například neschválili rentu pro bývalé olympioniky, kteří pro náš sport něco udělali, že by na to mohla jít část zisku z loterií? Je to přece taky sport a charitativní činnost. Co vy na to?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2007 8:56 | Petr Skoupý

Senát začal návrh novely projednávat už v době krátkého působení pana Tlustého, coby ministra financí. Ten začal tím, že odvolal z funkce vedoucího oddělení loterií a do křesla dosadil svého kamaráda Petra Vrzáně, který je bývalým manažerem kasina. Tak jaké zlepešení můžeme čekat, když poslanci nemají zájem o jakoukoli změnu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2007 8:26 | MoB

Přesně tak, zrušit všechny výjimky. Beztak to jsou jenom dobře maskované způsoby daňových úniků. Pravidla pro výběr daní musí být jednoduchá - za á je pak každý pochopí, za bé tam bude minimum možností jak je obejít.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 7:20 | Roman

Návrh novely byl takový, že by se provozování loterií a jiných podobných her přesunulo z kategorie plnění osvobozených od daně bez nároku na odpočet daně do kategorie plnění osvobozených od daně s nárokem na odpočet daně. Loterie mají hodně silnou lobby, loni byl připravený úplně nový zákon o loteriích, ale byl smetený. Myslím si, že hodně v lobbingu pracuje Sazka, ostatní se spíš vezou. A celý tento nápad s přesunutím loterií (především kursových sázek a ještě pár druhů her, ale ne všech - např. ne VHP) byl především nápadem Sazky. Sazka je hodně zadlužená díky výstavbě haly a neodvání sportovním svazům takové prostředky, jaké v předcházejících letech. Svazům se to nelíbí a ozývají se. A sazka přišla s tímto "geniálním" nápadem, že by loterie byly osvobozené od daně s nárokem na odpočet. DPH, které by Sazka vybrala by předala sportovcům. V jejím případě by to podle odhadů bylo, mám dojem, zhruba čtvrt miliardy ročně. A ejhle, Sazka by opět plnila limity, pan Hušák by opět v každém rozhovoru zdůraznňoval, jak je Sazka skvělý podnik, jak podporuje sport - víc než kdokoliv jiný v repubice, jenomže ty peníze, které by tam šly, by platil stát ze svého - z odpočtu daně. To pomíjím to, že podle směrnice DPH EU nemůže být loterie osvobozeným plněním s nárokem na odpočet daně, naše legislativa by byla v rozporu s evropskou. To ale Sazku nezajímá. U nás je to vážně Kocourkov.
A perlička k Sazce - je to asi dva roky, kdy se psalo v novinách, že Sazku chtěl zkontrolovat Nejvyšší kontrolní úřad. Ostatně tak jako kohokoliv jiného, kdo disponuje státními penězi - Sazka si tehdy vymohla soudní zákaz, že ji nemá NKÚ oprávnění kontrolovat. Taky se Vám zdá, že pokud se někdo, kdo má být kontrolovaný, ještě před zahájením kontroly ohání soudem, aby tam kontroloři ani nesměli přijít, má nejspíš setsakramentský důvod něco skrývat?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2007 2:44

Proč by měla mít výdělečná činnost loterijních společností mít nějaká zvláštní pravidla pro odvody daní a poplatků. Ať platí jako každá jiná výdělečná organizace daně do státního rozpočtu a to na zvláštní účet, ze kterého by 50% stát vynakládal na sport a zbytek na výdaje spojené s prevencí kriminality podle zásady: herna= vedle služebna policie.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Mejstřík

ekonom

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Michal Mejstřík
ÚSPĚŠNOST
48,94 %

z 47 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
51,02 %

z 49 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services