DOVOLENÁ 2007: Jak koupit zájezd na splátky

Michal Pravda | rubrika: Cestování | 6. 6. 2007 | 25 komentářů
Toužíte po dovolené u moře, ale nemáte na ni našetřeno dost peněz? Pořiďte si zájezd na splátky. Poradíme, kam zajít pro nulové navýšení a jak vycestovat a nezaplatit předem ani korunu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 6. 2007 11:37, Sikin

Netoužím po dovolené u moře, našetřeno mám, sedět doma nebudu. Jedu na týden na Malou skálu a bude to promě mnohem zajímavější než poblblé Chorvatsko :)) Ještě k těm úvěrům, nevíte jestli někdo půjčuje i na konzervy ??? když dovča na úvěr tak co jídlo na úvěr ? :)) howg, naprostý souhlas s panem Jezevcem a Ericem. Strašně rád jezdím na hory do Francie, ale protože mám teď úvěr na nemovitost a musím držet finanční rezervu ( asi 40 % toho úvěru ), tak prostě nejedu !!!!! protože sem si na to nenašetřil. Radši budu celej tento rok škudlit :) a v zimě možná bude na dovče dvě, pokud ne tak opět na jednodenní lyžovačky do Rakouska :)

Zobrazit celé vlákno

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 6. 2007 9:32

Samozřejmě i na konzervy si můžete vzít úvěr, úvěry jsou na všechno i na splácení úvěru. Jinak úvěr na dovolenou bez nějakého poplatku je jako každý prodej na splátky "s nulovým navýšením", neplatíte sice nic navíc, ale když zaplatíte hned tak dostanete slevu. Moje babička by řekla: "nic není zadarmo".

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

10. 6. 2007 18:04 | jezevec

Rozumím tomu tedy dobře - že existuje nenulové riziko, že o prachy ve fondech přijdete, nebo je budete muset rozprodat za nějakých brutálně nevýhodných podmínek? A ještě budete mít na krku úvěr za dovolenou? Tak to vás za toho poradce nechci, tohle je na jezevce zuviel úzkym koncem. . . .
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2007 9:32

Samozřejmě i na konzervy si můžete vzít úvěr, úvěry jsou na všechno i na splácení úvěru. Jinak úvěr na dovolenou bez nějakého poplatku je jako každý prodej na splátky "s nulovým navýšením", neplatíte sice nic navíc, ale když zaplatíte hned tak dostanete slevu. Moje babička by řekla: "nic není zadarmo".
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 11:37 | Sikin

Netoužím po dovolené u moře, našetřeno mám, sedět doma nebudu. Jedu na týden na Malou skálu a bude to promě mnohem zajímavější než poblblé Chorvatsko :)) Ještě k těm úvěrům, nevíte jestli někdo půjčuje i na konzervy ??? když dovča na úvěr tak co jídlo na úvěr ? :)) howg, naprostý souhlas s panem Jezevcem a Ericem. Strašně rád jezdím na hory do Francie, ale protože mám teď úvěr na nemovitost a musím držet finanční rezervu ( asi 40 % toho úvěru ), tak prostě nejedu !!!!! protože sem si na to nenašetřil. Radši budu celej tento rok škudlit :) a v zimě možná bude na dovče dvě, pokud ne tak opět na jednodenní lyžovačky do Rakouska :)
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 10:37 | Roman

Chápete to dobře. V tom je přece právě ta podstata - ty peníze mám, mám jich několikdesítek násobně, než kolik si půjčím, tak pokud je to pro mě výhodnější, proč ne. Pokud onemocním nebo přijdu o práci, tak prostě prodám x podílů z některého z podílových fondů a "dluh" splatím.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 9:58 | ike

V tom případě prostě Roman jen vybere dlužnou částku z některého z těc podílových fondů a je vyřešeno. V čem je problém?
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 9:07 | roman, ale jiný

Psal jsem to již níže, ale tady to rozvedu. Do ceny zájezdu nikdy samozřejmě nevidíte, to za prvé. Někdy ani nelze srovnávat mezi cestovkami stejný hotel. Do jednoho přiletíte s jednou cestovkou brzy ráno a s jinou večer, opticky máte ale stejnou cenu. Atd. Naprosto souhlasím, že pokud na to nemám, tak kupovat zájezd na úvěr je blbost. Jak jsem psal, tak jsem byl už třikrát, kupoval jsem last minute - takže už tam byla docela zajímavá sleva, zaplatil 30% na místě a na zbytek si vzal bezúročný úvěr (od Essoxu přes Exim), který jsem splatil v 7 splátkách. Celkem jsem přeplatil 5,- Kč ( slovy pět korun českých), RPSN byla 0,05% p.a. Celý zájezd stál cca 43 tis. Tak v čem sakra vidíte problém?
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 8:45 | ja

Koupit si zajezd za katalogovou cenu a jeste s 20% urokem? Takovi lide opravdu existuji?
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 6. 2007 8:19 | Chains

:o)) Garanci dnes nedostane nikde u niceho, ale rekneme, ze si mi celkem dari vybirat si jednotlive akciove tituly (tedy zatim) :o))) O Vasi nabidce popremyslim. :o)))))))))))
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 0:04 | HonzaH

Souhlasím s jezevci a dalšími, že bez peněz do moře nelez. Bezúročné úvěry jsou blbost, musí být kryté vyšší nasazenou základní cenou. Měla by být pak sleva za platbu do určitého termínu, což je totéž. Dovedu si představit, že někdo slabší na duchu může považovat za bezúročný úvěr i to, že zaplatí jen třeba 20% ceny půl roku předem a potom postupně splácí celou částku, která je však splacená celá před odjezdem. To cestovku nic nestojí. Na začátku nám dej stornopoplatek a potom si plať, jak je libo. Můžeš dělat i reklamu na bezúročný úvěr.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 6. 2007 23:34 | jezevec

Banky peníze nezhodnocují, bohužel - banky peníze ukádají za 0,1 (slovy jedno promile) úrok, a půjčují je na 10+ (slovy deset procent a víc) úrok - to není zhodnocování peněz, to je prachsprostá zlodějna; navíc zvyžují svou marži o poplatky. Pokud máte investici s garantovaným výnosem větším než úrok ze spotřebiteláku - prosím hoďte mi mejla, okamžitě vás beru za poradce. Sedmiciferný roční plat + provize. Jestli vovšem nekecáte :-)
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 23:29 | jezevec

To ovšem platí pouze v púřípadě, že neonemocníte, nezlomíte si nohu, nebo o tu práci nepřijdete, nicht wahr? Připadá mi to dost nadoraz, ale každý svého štěstí strůjcem - diskuse slouží filosofickým zájmům, nemám ambice někoho přesvědčovat. .
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 19:26 | Chains

OMG, vazne jste strejdo jezevce neslysel o tom, ze se pujcene penize daji zhodnotit o vic, nez kolik delaji uroky za pujceni, tomu vy rikate perpetum mobile?? Zrejme tedy vsechny banky pracuji na principu perpeta mobile. Kazdy mesic bance pujcuji penize ze sve vyplaty, ona mi plati urok a presto ta banka vydelava. A proc si vlastne podniky porad berou u bank uvery, kdyz s temi penezi nejde vydelat vic nez kolik padne na uroky bankam? Proc vlastne existuji banky ?? Samozrejme pokud si neverite, ze za rok vydelate s pujcenymi penezi vic nez cca 12 procent rocne (spotrebitelsky uver), na investice si nepujcujte, melo by to u Vas stejny efekt jako si pujcit na dovolenou. .o)
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 17:57 | roman, ale jiný

A co když je ten úvěr bez poplatků a bez úroků? Přiznám se, že jsem tento článek nečetl, ale on se tady opakuje tak 1x ročně, takže vím, co tam asi mohu čekat. Já byl takto už asi 3 x. První splátka byla, tuším, 30% a pak v pěti nebo šesti splátkách zbytek. Ne, že bych ty prachy neměl a nemohl zaplatit teď hned, ale proč bych to proboha dělal, když mi někdo dá úvěr zadarmiko. Rozhodně si nemyslím, že jsem nemyslící hovádko, takže nepaušalizujte. A to ani nemusím na to jít tak "vědecky" jako můj jmenovec někde dole v diskusi, ale má taky pravdu.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 14:12 | Roman

Samozřejmě :-) Průběžně mi investice klesají i stoupají, v celkovém důsledku ale rostoup - všechny fondy mám v zisku.
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 13:53 | Jana

Drobna pripominka: ve fondu, kde je vstupni poplatek 2,5%, muze investice kratkodobe i dost vyrazne klesat :-)
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 13:29 | Roman

Nemluvil jsem jenom o samotných investicích, ale i souvisejících nákladech. Pokud stahnu peníze z podílového fondu a pak je tam po čase zase vrátím zpátky, kromě samotného úroku zaplatíte znovu vstupní poplatek v plné výši, řeknemě 2,5 %. Další věc je, že peníze potřebujete na dovolenou zaplatit najednou, tzn. musíte je mít. Když jsem na účtu v mínusu řekněme těch 25 000 Kč, neplatím úroky z kontokorentu v plné výši - přece proto, že platím jenom za ty dny a ty částky, které čerpám. Přijde mi výplata, takže se hned s minusem dostanu ani ne na polovinu, za týden, dva odejdou inkasa, zase se propadnu víc do minusu, ale úroky platím z těch dnů a těch částek, které jsem čerpal, ne z 25 000 v plné výši. Kdežto při platbě té dovolené, pokud bych neměl kontokorent, bych musel z investic stáhnout peníze v plné výši - bez ohledu, že mi třeba za týden dorazí výplata ve výši té dovolené. Uvědomte si, že mi stačí řekněme dvě výplaty, abych i se započítanými běžnými měsíčními výdaji, kontokoren splatil. Proč bych měl kvůli tomu brát peníze z investic? Abych je tam chtěl za dva měsíce zase dát, protože žádné další větší výdaje v následujícím období neplánuju a bylo by zbytečné je nechat ležet na běžném účtu se směšným úročením? Proč platit znovu vstupní poplatky. Pokud bych znovu poslal 25 000 Kč na podílový fond se vstupním poplatkem 2,5, zaplatil bych nějakých 625 Kč. Moje platby za úroky za povoleného přečerpání se i při plné výši (se zohledněním různých plusů a minusů) pohybují za měsíc v hodnotách do 300 Kč. Proto říkám, že když zaplatním dovolenou z kontokorentu, tak za dva měsíce jsem opět v plusu a na úroku z něj zaplatím míň, než kolik by mě stál opětovný vstupní poplatek do fondu. A i když by byl vstupní poplatek ve fondu ve stejné hodnotě, jako úrok z kontokorentu, pořád je rozdíl v tom, že investice stoupá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 12:50 | baronfonlempl

Koupit zájezd na splátky si může pouze nemyslící hovádko boží, jehož myšlení ho neodvratně táhne do osobního bankrotu. Tolerovat lze pouze hypoteční úvěr na vlastní bydlení, měsíční splátka však nesmí v žádném případě být vyšší, než činí 1/3 čistých měsíčních příjmů.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 6. 2007 12:44 | jezevec

Pokud vám vaše investice vynášejí více než úroky za půjčky - zřejmě jste vynalezl finanční perpetuum mobile. V takovém případě bych si ale půjčil všechny peníze na trhu, a investoval je - a z rozdílu bych žil jako rochně v žitě, nepracujíce již nikdy. Obávám se ale že trochu kecáte, nicht wahr. Jinak dovedu pochopit dluh na bydlení nebo na pracovní prostředky - na spotřební zboží nebo dokonce dovolenou již nikdy. I kdyby nabídka v daném čase a místě byla jakkoliv lukrativní - sráží vás to do žumpy nekonečné spirály dluhů. Neb jedete-li jednou na dovolenou na úvěr - před příští dovolenou ho sotva splatíte, a jste v pokušení jet znova na dovolenou na úvěr, neb nemáte našetřeno na dovolenou. To samý s televizí - kterou než splatíte,. už je moc stará a moc drahá, a než se definitivně pokazí tak nestíháte našetřit na novou. Když nemáte na svoje životní náklady - stejně jednou budete muset jeden štych vynechat - tak proč ne hned ten první a mít klid. Tak pravil strejda jezevec.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 12:26 | Chains

S obema odstavci absolutni souhlas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2007 11:28 | Roman

Tak tak, mluvíte mi z duše. Prosázelo se skoro 98 mld., ale taky se nějak kolem 76 mld. vyhrálo zpět. Je pochopitelné, že jsou lidé, kteří prohrají víc, než kolik vyhrají, stejně, jako lidé, kteří vyhrají víc, než vsadí. Ale pokud zůstanem u těch průměrných 10 000 Kč za osobu vsazených za rok, tak 7 600 Kč dostala zpátky. Samotná prohra byla jenom 2 400 Kč. A to by tak mohlo odpovídat - vezměte si třeba takovou nejběžnější Sportku. Pokud si na každé losování vsadíte 2 sloupečky bez Šance, dělá to za rok přes 3 000 Kč. Kolik lidí z toho dostane něco zpátky? Tam je prohra téměř absolutní.
A ještě k Jezevcovi a Ericovi. Přiznám se, že jsem článek nečetl tak podrobně, tak nevím, kolik "stojí" dovolená na úvěr. Vcelku se s nimi shoduji v tom, že by si člověk neměl půjčovat na takové hlouposti - ale s jednou výjimkou. Pokud člověk ty prostředky má, ale investované tak, že je pro něj vzhledem k úroku výhodnější vzít si spotřební úvěr na koupi jakékoliv drobnosti, přičemž investice mu za to dané období vynese víc, nevidím důvod, proč si nepůjčit. Já osobně mám kontokorent a docela často jsem i hluboko v minusu, protože částka, kterou měsíčně zaplatím na úrocích v porovnání s investicemi a tím, že pokud bych si peníze stáhnul z investic a pak je chtěl po čase opět investovat, platil bych znovu vstupní poplatky, navíc v plné výši, tak nemám nejmenší výčitky, když jsem na účtu třeba 25 000 Kč v minusu, když vím, že na investicích mám řekněme víc 20x tolik.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Fejk

manažer

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Petr Fejk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services