Jak pronajímat družstevní byt

Pavel Řehulka | rubrika: Bydlení | 1. 6. 2007 | 22 komentářů
Družstevní byt sice nelze pronajmout, přesto je možné ho za úplatu nabídnout k bydlení. V takovém případě půjde o podnájem. Člen družstva však potřebuje k poskytnutí podnájmu písemný souhlas družstva.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 6. 2007 18:34, xyz

Záleží hodně na stanovách. Třeba to tak bylo s tou pětistovkou. Některá družstva požadují daleko větší podíl na tržním podnájmu za ten milostivý souhlas. Pokud někdo poruší stanovy, můžou ho z družstva vyloučit, vyplatit mu finanční podíl a byt shrábnout.

Zobrazit celé vlákno

+61
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 9. 2012 12:20, Danuše

Já musím družstvu platit měsíčně 600 Kč za to, že svůj družstevní byt pronajímám.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

2. 5. 2022 9:03 | David

Dobri den vam pšeju jabich mňel zajem o pronajem odvas od drustva sem ivalidni duchoce sam bez detni a slobodni mam pronajmu bit jedna kaka ale plati. hodne najem a kamarad mi navrihol vas ze sge spolahlivi a je vaz duvera moje cislo telefoni je 704250314
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 4. 2022 23:26 | Marcela Suchá

Byl mi pronajat družstevní byt ve kterém mi nebylo řečeno že majitelka není majitelka... vlastníkem je družstvo.Jak mohu prosím podstupovat nechtějí mi vrátit kauce smlouvá má více osob také realitní makléř.dekuji prosím o radu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 7. 2018 9:06 | jitka5850

U nás v Teplicích jsou levné nájmy. za 1+1 platím zhruba 3600.- Moje dcera se přestěhovala o 2.patra níž s kamarádkou a nájemnice chce od nich dohromady 9000,- což mi nepřijde normální. Holky jí dokonce rekonstruovali byt,koupelnu.Majitelka nemá byt vyšperkovaný ve vyšší hodnotě ..A chce od holek ještě víc vydělat. Přijde mi to neférové..Zajímalo by mě částa kolik max. muze vlastním vydělat na pronajmu bez dokladu fik. a zda za to platí daně???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 7. 2017 8:53 | tomas smrcka

dobry den, jsem v podnajmu v byte co vlastni bytovy druzstvo. byt mame pronajatej od jedne pani ktera ho ma v pronajmu od druzstva. druzstvo si rika za byt 6500 plus popatky, pri predani bytujsme dostaly smlouvu na 16400 plus poplatky. o dva mesice nam pani prinesla jinou smlouvu upnestejnou jako prvni v tom rozdilu ze byla na 6500 a k tomu nam rekla ze mame ukazovat jen tuhe na 6500 ale stale chce 16400 plus poplatky. chci se zeptat je to jestli je tovubec mozne. je to silena palka s dvema malymi detmi. jelikoz uz nedavame financne takovou castku platit mame se vystehovat na uilci s detmi. poradte prosim. Mysite ze kdyz se obratime na druzstvo ze by nam pomohli? dekujeme jsme v nouzi
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2017 19:02 | Tereza

dobry den, koupila jsem družstevní byt a chtěla bych ho dát do podnajmu. Musím platit nějaký daně ?myslím tim jako ne družstvu ale státu. Nemam s tímto žádnou zkušenost. Děkuji velmi za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 5. 2017 15:58 | frankova veronika

Chci se poptat bydlím v družstevním bytě v podnájmu majitel je členem družstva zajímá mě ma povolení k pronájmu z roku 2014ale je rok 2017 musí mít nové dekuji
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 7. 2016 12:14 | da

dobry den chtela bych se informovat roky bydlim v podnajmu ktery vlastni majitel ale i bytove druzstvo platim najem majiteli cca korun +bytovemu druzstvu na opravy mesicne cca 1650kc je to tak spravne doslechla jsem se ze ne prosim o odpoved na vyse uvedeny email spozdravem dada
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 11. 2014 16:39 | Štefan

Dobrý den, tak pouze pro doplnění údaje do statistiky, výpalné družstvu v Praze na Jižním měste je 10.000,-Kč. Nevím o žádné zvýšené administrativě družstva s podnájmem spojené. Holt lidé stále rádi znárodňují..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2014 16:00 | Mana

Já byt pronajímám a platím poplatek Bytovému družstvu 4.840 Kč každý rok .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2013 11:51 | Zdeněk

Jako podnájemník platíte jen nájemci a ten družstvu. S družstvem nemáte Vy nic společného.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2013 19:47 | Pavel

Nevíte prosím někdo kolik budu jako podnájemník družstvu platit měsíčně? Jestli vůbec něco budu muset platit ? Díky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2012 12:20 | Danuše

Já musím družstvu platit měsíčně 600 Kč za to, že svůj družstevní byt pronajímám.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 7. 2010 16:22 | mirka

Byt lze prodat,tedy za peníze převést práva a povinn.pak si můžete koupit byt tam kde povolí podnájem.Pokud by družstvo dělalo problémy s převodem tak nemá na to právo.Zakázat podnájem ano,ale převod musí povolit.řešila jsem podobný problém před lety,kdy jsem chtěla byt pronajímat a předseda mi to zakázal.V družsvu si hrál na pána a ztrpčoval mi i převod.Lidé v domě se předsedy báli a chodili udávat předsedovi vše i kdo si koupil něco novýho,atd.Dokonce mi řekl že převod musí schválit on.Jak mi bylo naznačeno mohli jsme se dohodnout předseda by podnájem schválil, ale chtěl úplatek ,plus poplatek pro družstvo.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2010 13:05 | van

Pokud pronajmu družstevní byt, tak musím mít od družstva povolení. Musím žádat o nové povolení a opět platit družstvu poplatek pokud po třech měsících odejde první podnájemník a já to pronajmu jinému? Nebo už to povolení platí třeba i následná další pronajímání? Děkuji.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2008 22:24 | princez

jo, to znám. taky mám takový "vyčůraný" družstvo. Byt jsem dostala od rodičů,ale kvůli závazkům jinde jej zatím nemůžu sama využívat, ale je to v plánu. Jenže družstvo už půl roku nereaguje, mlčí a dělá mrtvého brouka. Kurník, můžu já za to, že jsem byla obdarována? a aby neležel ladem ráda bych ho podnajala někomu do jeho začátku. co teď s tím
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2008 11:46 | Ráďa

Ve smlouvě s družstvem o podnájmu ve čtvrtém odstavci je dána výpověď ke dni a nebo měsíční.Je tato možnost vůbec platná i když ji podnájemník podepsal?A nebo se za každé situace musím řídit §719?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 11. 2008 22:48 | Danndys

Problémem je, kyž chci pronajmout družstevní byt a družstvo s tím vůbec nesouhlasí. I toto se stává.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 12. 2007 22:17 | standa2000@atlas. cz

to co píšete není pravda, u nás musíme splácet byty 10 tel. takže pokud vyloučíme člena BD musí ostatní platit jeho splátku dalších 9 let aspod. Nevím jak by se ostatní na to dívali, pokud by museli zaplatit za tohoto člena cca 800 tisíc
předseda družstva - Standa
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2007 18:13 | axel

Mýlíte se, k vyloučení z družstva souhlas soudu není nutný. A nedovolený podnájem je samozřejmě běžně užívaným důvodem pro vyloučení z družstva (čímž automaticky zaniká nájemní vztah člena), případně u nedružstevních bytů pak výpovědním důvodem z nájmu (nyní již také bez potřeby přivolení soudu). S bydlícími a nebydlícími členy to nemá nic společného.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2007 13:32 | Patrik

Mě se to sice netýká, družstevní byt sice mám, ale pronajímat ho nehodlám (nepůjdu přece spát pod most, že :-) a za chvíli se bude převádět do osobního vlastnictví. Tyhle vyděračské praktiky (nazval bych to "daň ze závisti") se mi taky nelíbí už z principu; nikdo na tom, že ten byt kvůli "poplatku" družstevník "nepronajme" nic nevydělá, ale hlavně že ho oškubem, že ? Naštěstí to s tím "zbavením bytu" není až tak jednoduché. Je sice pravda, že pokud "družstevník byt nevyužívá", může být z družstva vyloučen, ale je k tomu třeba souhlas soudu. Šanci by družstvo možná mělo, pokud by mělo i "nebydlící" členy, ale to už dnes asi není. Pro ty "mladší", dříve to bývalo tak, že bylo nějaké mamutí "lidové bytové družstvo", které vlastnilo pomalu půl sídliště. Průběžně financovalo výstavbu dalších domů, do kterých umísťovalo své "nebydlící" členy. Takže lidé se stávali členy družstva a čekali třeba 10 let, než na ně "přijde řada". Ale dnes už se tohle "nenosí".
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services