Končí vám stavební spoření? Víte, jak ukončit smlouvu?

Blíží se vám termín ukončení vázací lhůty smlouvy o stavebním spoření a přemýšlíte, co se smlouvou dál? Pokud si myslíte, že po uplynutí této lhůty smlouvu prostě musíte vypovědět, mýlíte se. Možností, jak s ní v tuto chvíli naložit, máte několik. Poradíme vám, jaké řešení zvolit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 5. 2007 16:07, Mikeš

Stavebko je pořád nejvýhodnější produkt na trhu v porovnání s nulovým rizikem ztráty úspor...

+95
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 5. 2007 10:26, Toploader

Česká spořitelna, to je průs*r. Protivné babky před důchodem mě dokázaly tak znechutit, že jsem účet i tohoto ústavu zrušil... Simča má pravdu, narazit na ochotného pracpvníka je někdy nadlidský výkon.´...

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 68 komentářů)

14. 5. 2007 11:31 | jezevec

Laicky řečeno: banka prodá někomu, kdo neví co s penězma, papír - na kterém je napsáno: "když si tenhle papír koupíte za deset tisíc, my ty peníze půjčíme někomu na stavbu, ta stavba bude zajištěná zástavním právem, a o inkasovaný úrok se budeme dělit zhruba napůl." No a pak banka vezme tech deset tisíc, někomu je pučí za dvacet procent, šestnáct procent si nechá a čtyři procenta vyplatí majiteli papíru. Kdyby náhodou dlužník nesplácel tak se uplatní zástaní právo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2007 10:06 | zdeny0622

liška,je opravdu liška podšitá,peníze po ukončení smlouvy,vám nepošlou v dohodnuté datum,ale libovolně si ho prodloží,a konstatují to tím,že nestíhají,že vyřizují hodně smluv atd..vím jedno,jejich služeb už jen tak nevyužiji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2007 8:43 | Jana

Ekonom by rval kvuli mnoha vecem, ktere se tu deji. Jenze bezny clovek bohuzel radu veci, ktere tu nastavila politika, nemuze primo ovlivnit, takze za stavajici situace nezbyva nic jineho, nez vyuzivat vsechny moznosti legalni minimalizace danove zateze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2007 8:15 | Sporic obrazovky

Ach jo, ekonom by rval. No nic, je mi jasny, ze platis dane a jsi rada, ze si takhle muzes 4 a pul tacu rocne stahnout zpatky, ale to co pises ... radsi nic.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2007 20:58 | Pavel

Opět se musíte začíst do smlouvy a všeobecných podmínek. Naprostá většina smluv o SS obsahuje závazek spořit minimálně nějakou částku (vetšinou 0,5% z cílové částky) a pokud tolik nespoříte, může spořitelna vypovědět smlouvu protože ji nedodržujete. Opravdu znám několik lidí, kteří takhle nechávají ležet peníze na starých smlouvách s 4% úrokem a dostali od spořitelny dopis, že pokud do nějaké doby nepošlou na spoření minimálně něco (byly to desítky tisíc), tak jim spořitelna na základě tohoto bodu smlouvy smlouvu vypovídá.
Ale je třeba pořádně číst všeobecné podmínky. Já mám dvě smlouvy, u obou závazek spoření platí jen pokud není přidělena cílová částka. Ale zatímco u jedné (starší) je mi cílová částka přidělena automaticky okamžitě po splnění podmínek a na furt (takže tam klidně můžu nechat peníze ležet), u druhé je mi přidělena jen na žádost, a pokud do měsíce nepožádám o úvěr, tak je mi zase odebrána.
Takže jediná rada je číst všechno, i to co je šedivým čtyřbodovým písmem napsáno v poznámce na šesté straně smlouvy, obecně platná odpověď neexistuje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2007 20:47 | Pavel

Ano, i tehdy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2007 11:54 | Oleš

"Tedy stejně jako hypoteční banky, protože ty mohou půjčit pouze tolik, na kolik vydaly hypoteční zástavní listy"? Jak mám toto chápat? Jak tedy peníze hypotéční banky získávají? Laicky řečeno? :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2007 11:47 | Adam

I pokud rodiče žijou spolu a nejsou rozvedený?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2007 11:42 | Robin Štafl

Já bych řekl, že může, i když jsem se s tím ještě nesetkal. Spořitelna Vám sice po čase napíše třeba nějaký dopis, že by bylo dobré, kdybyste nějakou platbu poukázal, ale zákon jim nestanovuje, aby Vám mohli takto smlouvu zrušit (ukončit), když tam necháte peníze pouze ležet a nebudete nic vkládat. Co já vím, tak přerušit spoření je možné, ale pouze jednou, aby ste pak, když budete chtít opět spořit nepřišel o státní podporu .-) (nejsem si jist, jestli se toto přerušení, ale váže pouze na vázací lhůtu, nebo i po skončení této lhůtu, ale logicky by se to mělo vázat na dobu neurčitou :))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2007 10:17 | HonzaV

dotázek: existuje možnost po skončení vázací lhůty tam pouze peníze nechat a bez dalších vkladů a státních příspěvků zhodnocovat na ty 3%? resp. umožňuje to obecně zákon? (v podmínkách to může být zamlženo šedým pětibodovým písmem na páté straně - a už dlouho jsem je, pravda, nečetl...)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2007 16:38 | Jarka

Já si nemyslím, že jde pro daňového poplatníka o špatný produkt. Když zvážím kolik platíme na všech možných daních a nejrůznějších poplatcích tak se mi zdá správné dostat taky něco nazpátek. Jem si jistá, že kdyby se stavební spoření zrušilo a stát ušetřil nějakých 18mld., tak daňový poplatník by to poznal jen tak, že nedostane svoji státní podporu. Ty peníze by zase někde zmizely a daňový poplatník by utřel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2007 14:29 | Sporic obrazovky

Jo, souhlasim, az na to, ze to neni spatny produkt. Pro koho? Pro stat (potazmo danoveho poplatnika)? Tak to tedy je spatny produkt a to jednoznacne. Pro klienta? No, relativne neni spatny (pominu-li trpkou likviditu), ale opet jen a pouze dikz hlouposti statu. Pro sporitelnu. Ano, pro ni to je vyborny produkt. Zmeny by vedly, presen jak pises, k narazeni = padu trhu stavebniho sporeni. Je treba mit 2 sporici na jednoho uverovaneho klienta. Takze ten produkt je prave tak spatny, ze vyzaduje klienty sporici si za pomoci statu na auto ci dovolenou.
Kdezto banka vystavi proste vice hypotecnich listu na nez sezene investory vzdy, protoze do toho mohou jit a casto jdou institucionalni investori. A tyto hypotecni listy stat nedotuje. Dotuje pouze toho zauverovaneho klienta drziciho hypoteku pomoci danovych odpoctu. U stavebka musel dotovat tri klienty na jendoho zauverovaneho a navic ty danove odpocty navrh take. Des. Zrusit cele stavebko at je pokoj.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 18:51 | Sikin

b) je taky správně :))) Dělám pro nejmenovanou stavební spořitelnu ( a nejen z jejich provizí jsem živ ) a stěžování občas pomůže. Naposled jsem řešil klienta, kterému nějaké hovado udělalo v rodině 5 smluv do kolotoče na cílovku 5 x 990.000. Po asi měsíční korespondenci spořitelna přistoupila na ukončení smluv, vrácení poplatků a omluvila se. Ten kdo to udělal, tak bude delší dobu čekat na výplatu, protože mu samozřejmě strhávají již vyplacenou provizi. Smutné na tom je, že to spořitelna pochopila až po stížnosti a neřešilo se to hned jak to došlo na zatypování, proč taky, že. Nadáváním si nikdo nepomůže, lepší je vzniklou situaci řešit a ne kafrat u piva s kamošema.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 18:08 | ivovi

a) je spravne... stezovanim si na centrale by jste jim mozna zaridil jeste premie :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 15:50 | Jarmila

Nejenom na ojetý automobil, ale i na notebook pro studenta, luxusní dovolené atd. On to není špatný produkt, jen holt nemá ty správné parametry (aby i uspořené šlo do bydlení). Jenže v tom okmažiku by to narazilo. Neboť stavební spoření nepůjčuje peníze svoje, ale peníze spořících, tzv. spřátelených klientů. Tedy stejně jako hypoteční banky, protože ty mohou půjčit pouze tolik, na kolik vydaly hypoteční zástavní listy. A aby jim lid obecný svěřil své šušníky, je třeba jej k tomu motivovati. Tož tak.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 14:36 | Sikin

Pokud Vám to nabízejí, tak je kopněte do prrrr..., nebo si stěžujte přímo na centrále, vím je to těžké, ale pokud jim to lidi budou žrát, tak se nic nezmění.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 13:41 | Tomino

Na překročení cílové částky si dejte pozor! Je třeba to hlídat, protože do cílové částky se nezapočítávají jen vaše vložené peníze, ale i státní podpora a úroky. Pokud byste částku překročil, šlo by o tzv. přespoření CČ a stavební spořitelna by Vám mohla CC pak automaticky sama navýšit a nebo byste mohl zaplatit i nějakou sankci za nedodržení podmínek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 12:17 | milla

Z výpisu to nemusí být přesné, protože tam není evidované úrokové zvýhodnění, ale do cílové částky se počítá, takže je lepší zajít na pobočku, tam to mají včetně něj.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 11:45 | Pavel

Myslím, že v tom je spořitelna nevinně, je to dané zákonem. Ty naspořené peníze patří dítěti a k manipulaci s majetkem dítěte je třeba svolení opatrovnického soudu bez ohledu na názor rodičů (a ani nemusí být rozvedení). Když jsem uzavíral smlouvu na své děti, tak mě na to poradce upozornil, že při zrušení smlouvy nebo žádosti o úvěr budu potřebovat souhlas opatrovnického soudu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2007 11:40 | Pavel

To si musíte přečíst ve vaší smlouvě nebo ve všeobecných podmínkách. Každá spořitelna to má jiné a ta pravidla mění častěji než fusekle. Buďto se nestane nic (úplně nejstarší smlouvy umožňovaly přespoření bez jakékoliv sankce), nebo vám prachy vrátí, nebo je smlouva vypovězena, a dokonce se může stát, že přespoření spořitelna považuje za řádost o zdvojnásobení cílové částky se všemi důsledky - přepočítání úroků, stržení poplatku za zvýšení částky, atd.
Takže obecná informace neexistuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services