Nechte za své pracovní chyby platit pojišťovnu

Nejméně třetinu pracovního dne strávíme v práci. Stejně jako kdekoli jinde i tam můžeme způsobit škodu. Kávou polijeme notebook, znehodnotíme zboží, převedeme výplatu na nesprávný účet, do služebního auta natankujeme benzín místo nafty nebo vůz rovnou nabouráme. Možností je bezpočet. Náhradu škody pak na nás může zaměstnavatel ze zákona vymáhat. S pojištěním za několik stovek ročně však vaše kapsa utrpět nemusí.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 4. 2007 14:42

zkuste ČP nebo KOOP. případně mi napište mail a poradím. v pracovní smlouvě nemůžete mít napsáno jednatel, to jestli jste majitel nebo ne s tím nesouvisí. Pokud budete pracovat např. jako obchodní ředitel, tak to lze a funkci jedntele budete vykonávat bezplatně, atd....

k článku jaká POKUTA od zaměstnavatele?

u ČP je ještě možná spoluúčast 1/3 škody, ale je vidět, že autorka si s článkem moc velkou práci nedala :-)

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

30. 11. 2016 4:43 | Jakub

Dobry den, chci se zeptat delam v kovovyrobe apodarilo se mi znicit frezu v hodnote 10 000. Byla to moje blbost spatne zmackle tlacitko posuvu :-( pojistku mam ale nevim jestli mam sanci uspet diky za odpoved
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2016 20:47 | Petr

Dobry den potrebuji poradit. Nastoupil jsem do firmy jako vyrobce leciv,ale budu prepravovat i sluzebnim autem( dodavkou) leky ci suroviny z bodu A do bodu B. Jedna se mi o to,ze celkova cena zbozi muze delat i 50 000 000. Jakou pojistku zvolit abych neplatil nic ci minimum. Dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2016 12:41 | Jakub Jarolímek

Dobrý den, mně přijde, že ČP je takováhle snad úplně ve všech produktech, nemluvě o tom, že Česká má už jen v názvu. Příspěvek je staršího data, ale pokud máte zájem, klidně se ozvěte a určitě něco vymyslíme v podmínkách současného trhu. Jakub Jarolímek (603 99 87 87)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2016 12:02 | Jakub Jarolímek

Dobrý den, mít limit 150.000,- při hrubé mzdě 9.000,- je opravdu "krávovina" - jste přepojištěn (tzn.platíte si zbytečně pojistku, kterou stejně nebudete čerpat). Vám by stačil limit plnění 41.000,-, takže zvolit nejbližší vyšší možný. A pak už je jen na Vás, jakou spoluúčast zvolíte. Já osobně preferuji 1.000,- (ne každá pojišťovna umí), protože pak se člověk nestačí divit, když se něco stane kolik má doplácet a těch pár ušetřených stokorun ROČNĚ oproti několika tisícům, deseti-tisícům za to určitě nestojí. Pokud máte ještě nějaké dotazy, klidně mě kontaktujte, vše rád vysvětlím, poradím :-) Hezký den Jakub Jarolímek (603 99 87 87)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 1. 2016 7:13 | Ondra

Dobrý den chci se zeptat. Našemu zaměstnavateli přeplo a chce aby jsme si zřídili pojištěni odpovědnosti za škody způsobené zaměstnancem. 10 let to fungovalo bez něj. Ale máme hrubý příjem 9 000 Kč. Přijde mi to kravina chtít po nas roční pojištěni za 1720 Kč do 150 000 Kč když máme hrubý příjem 9000 Kč hrubého prosím poraďte
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2015 10:24 | Mojmir Vyduty

Odflaklej clanek,autor by si mel sam poridit tuto pojistku
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2014 13:19 | Martina

Dobrý den,dělám ve firmě pojistky pro zaměstnance /řidiče autobusů a nákladních vozidel/ u pojišťovny Kooperativa.Likvidace událostí je v posledních dvou letech katastrofa.Řidič měl škodní událost v lednu roku 2013 a dosud tato událost není zlikvidována.Neustále se to urguje,pojišťovna neboli spíše likvidátor slibuje,že v co nejkratší době bude záležitost vyplacena a ukončena.Nejedná se pouze o jednu událost.Můžete mi,prosím vás napsat,jaká je lhůta likvidace a vyplacení škodní události?Děkuji za zodpovězení dotazu.S pozdravem Křístková
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2007 19:34 | leos73

dělám ve firmě pojistky pro všechny zaměstnance a všechny máme u ČP. Mohu ocenit špatnou komunikaci s likvidátorem, tedy prakticky žádnou, 80% událostí je zamítnuto. Prostě ČP si s tím nedělá moc těžkou hlavu. Mám na mysli konkrétně řidiče kamionu. Pokud někdo ví o poj., která opravdu plní aspoň těch 50%, dejte vědět. Všechny je převedu a máme jich cca 12.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2007 14:42

zkuste ČP nebo KOOP. případně mi napište mail a poradím. v pracovní smlouvě nemůžete mít napsáno jednatel, to jestli jste majitel nebo ne s tím nesouvisí. Pokud budete pracovat např. jako obchodní ředitel, tak to lze a funkci jedntele budete vykonávat bezplatně, atd....
k článku jaká POKUTA od zaměstnavatele?
u ČP je ještě možná spoluúčast 1/3 škody, ale je vidět, že autorka si s článkem moc velkou práci nedala :-)
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2007 20:24 | jezevec

Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu funkce jednatele nebo člena statutárního orgánu je validní pouze na škodu způsobenou třetím osobám - nikoiv, jako u pojištění zaměstnance, na škodu způsobenou zaměstnavateli. Funkci jednatele lze samozřejmě vykonávat v pracovním poměru - společností, kde jednatel a majitel je tatáž osoba, a ve firmě navíc zaměstnává i sebe sama, není nijak exotická (a daňově má mnohé výhody). Je pravda že v takovém případě je funkce jednatele právně jaxi duplicitní - jednou je jednatelem jako statutár a podruhé je zaměstnán jako jednatel. (souhlasím s interpretací, že statutára nelze najmout v zaměstnaneckém poměru; ostatně to by byl docela mazec :-))) Pokud víte o typu pojistky, kde se zaměstnanec (v jakékoliv funkci) může pojistit proti škodám způsobeným právnické osobě zaměstnavatele, přestože je v téže firmě i jednatelem či jiným statutárním orgánem - nemachrujte a sdělte. Samozřejmě že se jedná o služební vozidlo.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2007 17:22 | janasv

Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu funkce jednatele nebo člena statutárního orgánu je na trhu běžně nabízeno. Nevidím důvod, proč by to nepokrylo Vámi popsanou situaci - samozřejmě pokud se jednalo o služební vozidlo. A jen tak pro pořádek: funkci jednatele nelze vykonávat v pracovním poměru - společnost, jejímž jednatelem jste, není váš zaměstnavatel. Ledaže byste měl na něco jiného i pracovní smlouvu.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2007 17:00 | jezevec

Je zajímavé že žádná pojistka nekryje způsobení škody firmě jednatelem firmy. Jednou se mi povedlo do nafťáka natankovat super a explodoval motor. Havarijní to nekryje,. protože to není havárie a viník je zřejmý. A odpovědnostní pojistka to nekryje protože jednatel nemůže pojistit sebe sama proti svému zaměstnavateli. Neexistuje pojistka která by takové riziko kryla!
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 598 921 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Nesnesitelná lehkost ženského vězení i znuděná nymfomanka. Co číst v srpnu u vody?

Nesnesitelná lehkost ženského vězení i znuděná nymfomanka. Co číst v srpnu u vody?

Pokud přemýšlíte, co si s sebou zabalit na druhou polovinu prázdnin, neváhejte sáhnout...více

Tradwives a tradfems: proč začaly instagramové hospodyňky bojovat s feminismem?

Tradwives a tradfems: proč začaly instagramové hospodyňky bojovat s feminismem?

Možná už jste na Instagramu taky narazili na účty hospodyněk, které nadšeně vaří a pečou,...více

Feministkám Fifinka nevadí. To jen konzervativní pravice zkouší vyprovokovat kulturní válku

Feministkám Fifinka nevadí. To jen konzervativní pravice zkouší vyprovokovat kulturní válku

„Tak už je to tady. Feministky se utrhly ze řetězu a dělají lidem ze života peklo. Jako...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Jahoda

podnikatel, Emco

Ludmila Müllerová

politička

Zdeněk Jahoda
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 6 duelů
×
Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.