Mají se "regulovaní" nájemníci bát deregulace? Ptejte se Milana Taraby ze Sdružení nájemníků!

Milan Taraba reprezentuje Sdružení nájemníků ČR, je jeho statutárním místopředsedou a kolegou asi známějšího zastánce práv nájemníků , kterým je Stanislav Křeček. Jak deregulaci vnímají zástupci nájemníků? Jakým způsobem chtějí jejich práva chránit? Proč se i nájemníci cítí poškození a nechtějí bydlet v bytech soukromých vlastníků? Bydlíte v nájemním bytě? Využijte příležitosti zeptat se na cokoli, co vás zajímá a trápí, Milan Taraba čeká na vaše dotazy!

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 2. 2007 8:07, Lion

Pane Milane a co stovky či tisíce podobných starých lidí, kteří prostě neměli to štěstí (rozumějte nebyli tak zadobře s bývalým režimem) a tudíž dekret na levné nájemné bydlení nevlastní ? Jejich osud Vám na srdci neleží ? Pokud o tom budete jen chvíli přemýšlet, že o lidi, kteří nemají na nájem, se bude muset postarat stát v úrovni, na kterou má. V souvislosti s tím může dojít i k přesunu těchto lidí na místa méně atraktivní či do bytů menších. Je to věcí státu a jeho sociální politiky, kolik prostředků je schopen a ochoten na tyto lidí vynaložit. Tím myslím na rozdíl od Vás všechny sociálně slabé ne jen ty dekretované, kterých je navíc jen určitá část.

Zobrazit celé vlákno

+39
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 2. 2007 8:33, wrana

Pane Tarabo, můžete se k tomu dopisu, překopírovanému z HOMRu vyjádřit? michala odpovědět na příspěvek 18:25 :: 03.02.2007
Dlouho jsem přemýšlela, zda napsat nebo nepsat svůj příspěvek nebo spíše zamyšlení nad problémem regulovaných nájmů, zvlášť, když tuším jaké se mi dostane odezvy. Přesto..
Bydlím v bytě s regulovaným nájmem a hned na začátku zdůrazňuji, že s tímto prapodivným řešením (resp. neřešením) bytové politiky nesouhlasím. Není přeci možné, aby stát přenesl svou povinnost sociální pomoci na bedra majitelů nájemních domů. Já bydlím v panelovém domě, jehož vlastníkem je město. Byt jsem získala výměnou za družstevní - dědictví po babičce v roce 90. Nabytí nájmu zmiňuji proto, abych předešla spekulacím o komunistické vyžírce, které spadl do klína státní byt za udávání sousedů. A proč píšu? Zjistila jsem na vašich stránkách, že jsem reguláč, komunistická svině, veš v kožichu nevím co ještě, rozhodně nic povzbudivého. Patrně bych měla jít na MÚ a sama požádat o zvýšení nájmu tak, aby bylo v souladu s tržním nájemným. Je to jako mít kupon na slevu a při nákupu žádat plnou cenu. Nemohu přeci za to, že stát stanovil tak pokřivená pravidla hry. Nájem platím, a že s ním není něco v pořádku, to není moje vina. Podle vás bych tedy měla vrátit svůj "kupon na slevu"? Nikdy jsem o takové zvýhodnění nestála, ani jsem o něj nežádala, prostě ho jen mám. Jestli je to vůči jiným nespravedlivé - to jistě je. Já osobně nejsem tak morálně silná, abych se vzdala této nájemní smlouvy, protože vůči ostatním není fér. Možná, že vy byste to na mém místě udělali. Potom před vámi smekám. Platím nájemné jaké mi je vyměřeno, až bude tržní, budu platit tržní. Pokud na to nebudu mít, přestěhuji se. A proč si nepořídím vlastní bydlení? Možná bych finančně hypotéku unesla, i když by to bylo hodně těžké (žiju sama se synem), ale strach z toho, že bych někdy v budoucnu nemohla splácet (ztráta zaměstnání, nemoc) a tím bych o byt přišla... Nevím, na to prostě nemám.
Paradoxně vám skutečně přeji, abyste spor se státem o regulovaných nájmech vyhráli. Prostě s tím nesouhlasím.
Váš regulák
Michala

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 218 komentářů)

31. 1. 2007 12:15 | honzik

Dobře vystiženo, máte můj souhlas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 12:07 | Neregulovaný občan

Pane Tarabo mám tyto otázky: 1. Kolik Kč dostává SON dotaci na svoji činnost od MMR ročně, tj. v roce 2006 a rozpočet 2007?Jedná se o veřjené finance, takže nejsou předmětem žádného utajení. Žádm Vás o konkrétní a jasnou odpověď a ne jako nám. MMR Kalous, který se odkázal na WWW stránky, kde to není. 2.Víte kolik dostává dotaci OSMD a zda ji dostává i HOMR. Opět prosím konkrétně. 3.Proč jste nikdy nepřipustili diskusi na Vašich internetových stránkách SON. Zlí jazkové tvrdí, že máte strach, aby nevyšlo najevo, že používáte nezákonné praktirky a v dikusi s Vašimi příznivci i odpůrci by to vyšlo najevo. Mj. se jeví, že v této diskusi žádné příznivce nemáte. Máte je někde jinde? Proč mlčí?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 11:50 | AuditorP

Pane Tarabo, pozorně sleduji tuto anketu a musím konstatovat, že ze 170 příspěvků v tomto čase na serveru napsaných jsou pouze cca 2-3 takové, které by opravdu od Vás a Vašeho sdružení potřebovali zodpovědět nějaký dotaz či pomoci. Myslíte si že nájemníci které údajně obhajujete nemají internet , neumí číst apod. nebo Vaši pomoc nepotřebují? Další možností je že se veřejně zeptat stydí, neboť čím dál zřetelněji cítí, že jsou zloději a příživníci na těle nejen majitelů domů a bytů, ale všech občanů tohoto státu. Jsou si čím dál tím více vědomi, že praktiky Vás a Vašeho sdružení jsou špinavé, amorální a protizákonné. A nájemníci, jejichž jménem údajně mluvíte jsou pouze ti regulovaní, kteří parazitují na těle ostatních občanů společně s Vámi a ti se mají za co stydět. Další kategorií jsou ti, kteří tu „skvělou“ zlodějinu rozeznali od samého počátku , radostně a plnými doušky si ji užívají (je to jejich parketa) a hrabou do vlastní kapsy. Činí tak za skvělé podpory státu a ještě se tváří že obhajují chudé (jako křeček).
Opravdová bouře odporu proti činnosti Vašeho sdružení a Vám, která je zde zaznamenána, svědčí o skutečném názoru zúčastněných. Všimněte si, že ani jeden z Vámi údajně obhajovaných se Vás nezastal ani anonymně. Autoři ankety ji zpracují a zveřejní i s Vašimi odpověďmi, na což se těším. Z toho se nemůžete dostat se „zdravou kůží“. Je možné, že i v některých bývalých agentech StB mohla někde zůstat kapka slušnosti. Máte většinu života za sebou. Nenapadá Vás, že byste mohl alespoň něco z toho zla, které za Vámi zůstává, začít aktivně napravovat? Skutečně chcete v této stoce žít až do smrti a odcházet z tohoto světa s tím, jak se Vám dařilo ubližovat lidem před i po revoluci? Jak jste úspěšně zneužíval nedostatečných zákonů, prostých lidí i zištných chytráků i hlupáků , pohrobků socializmu a pod. k vlastnímu obohacení? Pokud ano, je jakákoliv diskuse s Vámi zbytečná, pokud ne, ještě máte možnost.

-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 11:40 | Eva

Bát se, není správný výraz. Ale připravit se na situaci je na místě. Vždyť každý soudný regulovaný nájemník musí vědět, že bydlí za směšné peníze. Většinou ví, kolik stojí oprava či rekonstrukce čehokoli, protože sám vlastní víkendovou nemovitost. Takže je rád, že ta situace nastane až za dvacet let po sametové revoluci a do té doby může na majiteli ušetřené prostředky věnov at do vlastní spotřeby. Ale právě těch 20 let může místo strachu věnovat racionální úvaze, jak situaci po deregulaci řešit. Těch co nebudou na nájem mít je zanedbatelné množství, to se jen pánové Křeček a Taraba skrývají za ubohé babičky a křičí, že senioři skončí na ulici. Ruku na srdce, těm 80letým babičkám byo před 20 lety šedesát a to je ještě věk, kdy mohu ,když chci, leccos změnit. Třeba se sestěhovat se svými sourozenci, nebo s přáteli. Nelze přece do nekonečna jen křičet, že se nemám kam přestěhovat z obrov ského bytu v centru města a že mi má majiátel sehnat menší náhradní byt. Mohu si přece také se souhlasem majitele vzít na byt studenty, tak jak tomu vždy za první republiky bylo. Chce to jen trochu přemýšlet. A v tom by měl lidem pomoci SON a ne pořád jen rozdmychávat nenávist mezi majiteli a nájemníky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 11:40 | Eva

Bát se, není správný výraz. Ale připravit se na situaci je na místě. Vždyť každý soudný regulovaný nájemník musí vědět, že bydlí za směšné peníze. Většinou ví, kolik stojí oprava či rekonstrukce čehokoli, protože sám vlastní víkendovou nemovitost. Takže je rád, že ta situace nastane až za dvacet let po sametové revoluci a do té doby může na majiteli ušetřené prostředky věnov at do vlastní spotřeby. Ale právě těch 20 let může místo strachu věnovat racionální úvaze, jak situaci po deregulaci řešit. Těch co nebudou na nájem mít je zanedbatelné množství, to se jen pánové Křeček a Taraba skrývají za ubohé babičky a křičí, že senioři skončí na ulici. Ruku na srdce, těm 80letým babičkám byo před 20 lety šedesát a to je ještě věk, kdy mohu ,když chci, leccos změnit. Třeba se sestěhovat se svými sourozenci, nebo s přáteli. Nelze přece do nekonečna jen křičet, že se nemám kam přestěhovat z obrov ského bytu v centru města a že mi má majiátel sehnat menší náhradní byt. Mohu si přece také se souhlasem majitele vzít na byt studenty, tak jak tomu vždy za první republiky bylo. Chce to jen trochu přemýšlet. A v tom by měl lidem pomoci SON a ne pořád jen rozdmychávat nenávist mezi majiteli a nájemníky.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 11:20 | zlatokopka důchodkyně

Alenko? Vy myslíte dr. Křečka a další podobné, mrkněte na seznam sociálních nájemníků na HOMRu, vaše charakteristika starých a nemocných s malou penzičkou na ně sedí, jak vyšitá. Spíš myslím, se vyjadřujete k něčemu, čemu vůbec nerozumíte.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 11:00 | Alena

Vážení zlatokopové,
kolik asi bydlí v nájemních bytech starých lidí? Copak s nimi,když tedˇtolik překáží? Z penzičky to nedokáží zaplatit,úspory na nový byt nestačí a hypotéku jim nikdo nedá. I psychicky a fyzicky nestačí.Už nemají sílu a většinou jsou nemocní.Ne každý má děti a myslím,že i kdyby měl sebehodnější,mají sami co dělat,aby zvládli svou vlastní situaci. Mám návrh. Strahovský stadion a kulomety. Pak můžete hrabat v klidu,bez překážek.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 10:35 | wrana

Máte pravdu , smutné čtení to je. Jenom nevím, proč litujete tarabu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 10:34 | Milan G.

Dobry den, pane Tarabo, doufam, ze mi poradite, kdyz teda zastupujete najemniky. Bydlim s rodinou ve 2+kk v celkem starem dome (urcite kolem 100 let, mozna vic) na Praze 10. Platim poctive najemne 9000/mes, v dome plati trzni najemne jeste dalsi dva byty, zbytek plati tzv. regulovane najemne. Nejen manzelka nema auto, ale ani ja - ale to je vedlejsi, s tim nemate nic co delat (to jen narazim na prispevek nekoho jineho).
Co je ovsem problem, majitelka domu uz nekolik let slibuje, ze se budou delat nove rozvody elektriny, stoupacky jsou v havarijnim stavu - casto se ucpavaji odpady a skoro to neodteka(dle slov instalatera to jsou 70 let stare litinove trubky, ze se s tim da udelat akorat komplet vymena za nove). Majitelka ale tvrdi, ze na takove rekonstrukce porad nema penize. Co s tim? Platim poctive a dum chatra (a tim i poskytovane sluzby)...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 10:33 | honzik

Milá wrano, trefný dotaz! Srdečně Vás zdravím. :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 10:16 | dan

ČSSD asi poté co bude muset zaplatit svému právníkovi za vysouzení Lidového domu vyhlásí bankrot. Ledaže by se dluhy vymáhaly po řadových členech...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 10:11 | dan

Závist a nenávist je pouze ze strany regulovaných "nájemníků" a SONu. Tito bohužel závidí majitelům jejich domy a nejraději by jim je znovu ukradli (viz články na www.son.cz) ve prospěch vrstvy těchto privilegovaných jedinců, kterří byty dodnes okupují a neplatí ani celé náklady svého bydlení. Kdyby váš majetek někdo ukradl a 15 let by se vám jen vysmíval jak by vám bylo? Taraba je jedním z přímých viníků této situace.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 9:55

Vážení,
to je ale smutný čtení.Tolik závisti,nenávisti a agrese.Chudák Taraba.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 9:03 | najemnik

Pane Tarabo,
jsem najemnikem u soukromnika. Platim radne najemne 1356Kc mesicne v centru krajskeho mesta, byt 2+1. V byte bydlime od vyvlastneni domu, byt jsme dostali od OPBH. Majitel mi dal na vybranou, bud budu platit 3x tolik a podepiseme smlouvu na dobu urcitou, nebo mne vystehuje. Na smlouvu jsem nepristoupil a odmitam se s nim jiz bavit. Majitel o mne rika, ze patrim k privilegovanym obcanum a ze jsem usetril za leta stovky tisic.
Majitel mi na dvere a zvonky umistil informaci, ze byt je uzivan proti jeho vuli, ze k tomu nedal souhlas a ze ja jsem regulovany najemnik.Vyhrozuje mi take, ze mi polepi okna meho bytu, pry, aby okoli vedelo, ze zde bydli neoduvodnene privilegovany clovek. Take mi poslal nalepky s touto informaci, abych si je pry nalepil na muj autak a na auto me manzelky, aby to vsichni videli, za ci penize jsem auta poridil.
Videlavam 33000 hrubeho mesicne. Na zvysovani najemneho nema. Co mam delat? Jak se zasadite za ma prava, jako najemniku?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 8:56 | wrana

Proč neumožňujete diskuzi na stránkách SONu?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 8:54 | wrana

Když je to tak jednoduché, jak tvrdíte, proč už na tento idylický stav předchozí strany a vlády dávno nepřistoupily? Nemám žádné přehnané očekávání, domovníka a internet mám v bytech už dnes, o rekonstrukcích nemluvě. Ale ve smluvních pane, ve s m l u v n í ch. Pravdu máte plnou o těch neudržovaných špeluňkách regulovaných nájemníků, jsou to často fakt prasata, ale přežila jsem horší věci, s úsměvem na rtech, nikoliv s pláčem budu rekonstruovat, och, jak se na to těším, až je vyprovodím, už aby to bylo
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 8:33 | Clen SONu

Vazeny pane,
na schuzich SONu jste nam vzdy rikali, ze nemame podnikat zadne kroky a dohody s majitelem domu. Take nam jednou pan Krecek tvrdil, ze nemame prebirat postu od majitele. To take delam. Vzdy jste nam tvrdili, ze pravo na slusne a dostupne bydleni je na nasi strane. Platim poctive najemne 15.6Kc/m, bydlim v centru, pamatkove rezervaci stotisicoveho mesta jiz 30 let, predtim zde bydleli moji rodice. Byt jsme dostali po znarodneni od MeNV.
Majitel domu o nas rika, ze ho okradame, ze neplatime najemne a ze nas vystehuje. Dal nam take smlouvu na 2x vyssi najemne na dva roky. Tu jsme mu odmitli, jak jste nam radili a ani jsme s nim nechteli dale vyjednavat. Uz se na nas take divaji divne v samoobsluze, pry jsme ti, co zpusobili, ze bude muset stat a vsichni platit nahrady v miliardach. pry mame chodit kanalama a neukazovat se na verejnosti. Pry ze za to muzeme, ze jsme se nedohodli s majitelem.
Co mame delat? Co bude, az ti majitele, co nas chteji o vse obrat zvitezi ve Strasburgu? Slysela jsem take, ze i MY SON budeme podavat stiznost. Prosim o odpoved a mnohokrat dekuji. S uctou vase clenka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2007 8:05 | Fana

Asi neměla kamarády na těch správných místech.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 0:38 | mibond

Souhlasím a panem Honzou. Proč se SON nejmenuje správně, podle toho koho opravdu chrání?
Měl by se opravdu jmenovat Sdružení na obranu regulovaných nájemníků. Pane Tarabo reagujte, koho vlastně doopravdy bráníte ? Bráníte také nájemníky, kteří platí tržní nájemné? Vážně? Jak ? Pokud ne , tak se přejmenujte a neklamejte veřejnost.
Úhrady, které předepíše ESLP, by měla zaplatit CSSD, protože hřeje na svém výsluní Křečka, pak Křeček sám a o sponzorování by mohl požádat regulované nájemníky. Tak to bude jedině spravedlivé. Souhlasíte pane Tarabo?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2007 0:26 | Honza S.

Není vůbec pravdou, že SON je politicky nezávislou. Dokládá to baner ČSSD na www stránkách SONu a opačně (tedy baner SONu na stránkách ČSSD). Dokládá to samozřejmě také členství předsedy SONu v ČSSD. Dle mého názoru SON založila sama ČSSD. Mimochodem Sdružení nájemníků ČR se má správně jmenovat Sdružení regulovaných nájemníků ČR, protože zájmy "neregulovaných" nájemníků rozhodně nehájí. Myslím si, že by SON měl zvednout příspěvky, ze kterých by uhradil škody, které majitelům přiřkne Štrasburk - já totiž ze svých daní tyto škody platit nechci (nejsem a nikdy jsem nebyl regulovaný "nájemník")
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Pehe

politolog

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services