Splátky hypotéky
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Dalibor Dědek
podnikatel
Jakub Vágner
rybář a podnikatel
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Mají se "regulovaní" nájemníci bát deregulace? Ptejte se Milana Taraby ze Sdružení nájemníků!
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 2. 2007 8:07, Lion
Pane Milane a co stovky či tisíce podobných starých lidí, kteří prostě neměli to štěstí (rozumějte nebyli tak zadobře s bývalým režimem) a tudíž dekret na levné nájemné bydlení nevlastní ? Jejich osud Vám na srdci neleží ? Pokud o tom budete jen chvíli přemýšlet, že o lidi, kteří nemají na nájem, se bude muset postarat stát v úrovni, na kterou má. V souvislosti s tím může dojít i k přesunu těchto lidí na místa méně atraktivní či do bytů menších. Je to věcí státu a jeho sociální politiky, kolik prostředků je schopen a ochoten na tyto lidí vynaložit. Tím myslím na rozdíl od Vás všechny sociálně slabé ne jen ty dekretované, kterých je navíc jen určitá část.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
4. 2. 2007 8:33, wrana
Pane Tarabo, můžete se k tomu dopisu, překopírovanému z HOMRu vyjádřit? michala odpovědět na příspěvek 18:25 :: 03.02.2007
Dlouho jsem přemýšlela, zda napsat nebo nepsat svůj příspěvek nebo spíše zamyšlení nad problémem regulovaných nájmů, zvlášť, když tuším jaké se mi dostane odezvy. Přesto..
Bydlím v bytě s regulovaným nájmem a hned na začátku zdůrazňuji, že s tímto prapodivným řešením (resp. neřešením) bytové politiky nesouhlasím. Není přeci možné, aby stát přenesl svou povinnost sociální pomoci na bedra majitelů nájemních domů. Já bydlím v panelovém domě, jehož vlastníkem je město. Byt jsem získala výměnou za družstevní - dědictví po babičce v roce 90. Nabytí nájmu zmiňuji proto, abych předešla spekulacím o komunistické vyžírce, které spadl do klína státní byt za udávání sousedů. A proč píšu? Zjistila jsem na vašich stránkách, že jsem reguláč, komunistická svině, veš v kožichu nevím co ještě, rozhodně nic povzbudivého. Patrně bych měla jít na MÚ a sama požádat o zvýšení nájmu tak, aby bylo v souladu s tržním nájemným. Je to jako mít kupon na slevu a při nákupu žádat plnou cenu. Nemohu přeci za to, že stát stanovil tak pokřivená pravidla hry. Nájem platím, a že s ním není něco v pořádku, to není moje vina. Podle vás bych tedy měla vrátit svůj "kupon na slevu"? Nikdy jsem o takové zvýhodnění nestála, ani jsem o něj nežádala, prostě ho jen mám. Jestli je to vůči jiným nespravedlivé - to jistě je. Já osobně nejsem tak morálně silná, abych se vzdala této nájemní smlouvy, protože vůči ostatním není fér. Možná, že vy byste to na mém místě udělali. Potom před vámi smekám. Platím nájemné jaké mi je vyměřeno, až bude tržní, budu platit tržní. Pokud na to nebudu mít, přestěhuji se. A proč si nepořídím vlastní bydlení? Možná bych finančně hypotéku unesla, i když by to bylo hodně těžké (žiju sama se synem), ale strach z toho, že bych někdy v budoucnu nemohla splácet (ztráta zaměstnání, nemoc) a tím bych o byt přišla... Nevím, na to prostě nemám.
Paradoxně vám skutečně přeji, abyste spor se státem o regulovaných nájmech vyhráli. Prostě s tím nesouhlasím.
Váš regulák
Michala
Další příspěvky v diskuzi (celkem 218 komentářů)
31. 1. 2007 23:48
31. 1. 2007 22:28 | xxx
31. 1. 2007 20:00 | rarasek
Sdružení nájemníků (SON) ocenilo dosavadní mimořádně vynikající spolupráci s KSČM Vedení Sdružení nájemníků zaslalo delegátům VI. sjezdu KSČM v Českých Budějovicích zvláštní pozdravný dopis. Osobně pak na komunistickém sjezdu v Českých Budějovicích vystoupil místopředseda této organizace Karel Hanauer, který byl zároveň čestným hostem sjezdu KSČM.Popřál KSČM mnoho úspěchů. Hanauer připomněl, že Sdružení nájemníků (SON) má s komunistickou stranou plodnou dohodu o spolupráci. Byt je podle názoru SONu zbožím zvláštního druhu, na který má právo nejen ten, kdo je schopen za něj zaplatit, myslím přiměřenou cenu, ale i ten, kdo na to vůbec nemá, zdůraznil místopředseda K.Hanauer. Sdružení nájemníků má podle něho výbornou spolupráci s poslaneckým klubem KSČM ve sněmovně, zejména pak s poslancem KSČM Františkem Benešem. "Plně podporujeme poslední návrh zákona o nájemném z této poslanecké dílny" hřímal ze sjezdové tribuny komunistů místopředseda SONu Hanauer.
31. 1. 2007 17:46 | Milan G.
Ja chtel naznacit neco jineho. Za neco si platim, ale kvalita neodpovida te cene v podstate z duvodu regulovanych najmu.
Navic hrozi, ze se konecne neco definitivne pokazi a pak to poskodi klidne vsechny, regulovane i neregulovane - vytopene byty nebo treba pozar ze spatne elektroinstalace. A veci s osobni hodnotou zadne pojisteni nenahradi.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 16:29 | aaa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 16:26 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 16:21 | Auditor P
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 16:09 | pravda
ty babicky budou v najmech vzdy. Nemuzeme preci vyclenit jednu generaci ze spolecnosti. Kdysi, pred 3 lety jsem dokonce psal, ze senior je pro mne jako majitele velice zajimavy zakaznik, i kdyz nema takove financni moznosti, muze mi a mym detem predat nejakou zivotni moudrost, nebo zkusenost a existuji i jine hodnoty, nez jen penize za najemne.
Babicky pouziva jen SON k zastraseni spolecnosti, vyvolani vasni, alibistickym prohlasenim a generovani nenavisti k majitelum domu. Ty "Babicky" totiz vyuziva SON jako rukojmi, dela z nich nesvepravne bytosti, hovori za ne, radi jim a radil proti majitelum, misto a by jim jasne jiz davno vylozil, ze se zkratka nekrade a musi se dohodnout, jinam cesta nevede. Son rozestval tuto spolecnost.
To ze se ted babicky citi ohrozeny je jen plod, ktery zasel SON a ostatni bolsevici.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 15:51 | Honza S.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 15:46 | pravda
jak vam ve vasi funkci v cele SON pomohly vase zkusenosti a kontakty z STB, v prosazovani zajmu privilegovanych regulovanych najemniku na ukor tridniho nepritele majitelu domu? Budete citit nejakou spoluzodpovednost po rozsudku ESLP ve prospech majitelu domu?
31. 1. 2007 15:29
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:57 | wrana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:35
Auto si také každý kupuje podle finančních možností, tak proč ne bydlení?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:28 | Lion
Proboha, to je snad věcí státu a jeho sociální politiky ...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:27 | Lion
Proboha, to je snad věcí státu a jeho sociální politiky ...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:13
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:08
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2007 14:00 | Milan
31. 1. 2007 12:36 | Tomáš
31. 1. 2007 12:32 | Auditor P
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/11