Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

Patrik Nacher | rubrika: Banky | 23. 1. 2007 | 41 komentářů
Z hlediska celkového zisku tuzemských bank mají bankovní poplatky významné postavení. Od roku 2004 sice jejich podíl mírně klesá, ovšem stále tvoří až 1/3 a jsou v celkovém "portfoliu" zisků 2. nejvýznamnější položkou. A jak se letos vyvíjí anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2007 7:14, Pavel

Ano, stát hlídá bezpečnost elektrických přístrojů, ale nijak nereguluje jejich cenu. Stejně tak stát hlídá bezpečnost bank, nařizuje jim pojištění vkladů, hlídá jejich "finanční zdraví", atd., ale nijak nezasahuje do jejich cen. Přesně tak, jako s těmi elektropřístroji.

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2007 23:17, jezevec

Proto zakázat zákonem bankovní poplatky mi připadá stejně morální a normální, jako zakázat lichvu, nebo se x mezi příbuznými.
Ostatně příklad s garančním fondem je dostatečně signifikantní - TAKY stát nařizuje, že určitou část vkladů musí banky zadáčo (nebo za nápadně nevýhodných podmínek) spravovat jinde -a vidíte, pindaly banky, ale přizpůsobily se všechny.
Jinak nemíte ani pravdu v tom, že běžný účet mít nemusím. Běžný ne, ale podnikatelský ano. Přesto mne stát nechrání před kořistnictvím peněžoven. Chápu proč, ale nejsem nadšen. Kdyby aspoň banky neúčtovaly poplatky za nápadně nevýhodnějších podmínek, než jejich matky ve své zemi.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

23. 1. 2007 23:42 | jezevec

Opravdu si myslíte, že stanovit podmínky bankovní linence je socialismus???? Ale ony jsou nějak stanoveny všude na světě. Nebo garanční fond vkladů je socialismus? Zákonná lhůta pro připsání státní podpory na účet je socialismus? Uvádět RPSN je socialismus? Zkuste si představit, jak by se naše peněžovny chovaly, kdyby to bylo jen na nich. Poplatky nejsou nic jiného než pořádek.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 17:37 | Bob

To zní dojemně nadějně, jenže pravý liberál Vám řekne, že zakázat to je socialismus a že toto je typický problém, který umí vyřešit trh. Je fakt, že konkurence na bankovním trhu je obrovská a není problém, aby některá banka ten kartel rozbila, jenže to prakticky žádná nedělá (Fio nepočítám).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 17:13 | Jarda

Taky zkusim neco takoveho provest, tj. prevest uver jinam, a nenechat ho tam, kde je mesicni spravni poplatek 150,-Kc, i kdyz jsou zpoplatneny zaroven obraty na uctu a zaslani vypisu. Docela jsem zvedavy, jestli se podari neco najit :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 16:04

a to je správný názor, jenže pak nebudou hypotéky za 3-4%...protože zdarma v reálném světě není zkrátka nic..ještě několik pradoxů: nedávno jsem se bavil s kolegou z UK, když slyšel,že v ČR si někdo bere úvěr ve výši 300Euro, nedokázal pochopit jak se to může někomu vyplatit, na to máme snad kreditky...sám si zrovna kupoval přes kreditku auto, protože se mu prostě nevyplatí vyřizovat úvěr=je to drahé, naopak když jsme mu řekl za kolik % jsou hypotéky, nechtěl uvěřit...tuším, že momentálně je průměrná velikost hypotéky v ČR okolo MKč, v UK asi 6x tolik a tak by se dalo pokračovat a to se bavíme o průměrech, že...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 15:54 | Pet

Jo, tohle je nejlepší lék na bankovní poplatky. Poprvé v životě mám účet, kde se na konci měsíce dívám kolik peněz přibylo a ne kolik ubylo. Kromě toho mám po přihlášení na 1 stránce přehled o několika účtech (podnikatelských i soukromých) a možnost s nima z 1 místa pracovat.
S klasickým bankama je to o hodně horší. Mám u RB ten nejvyšší balíček (a to zdarma, normálně stojí přes 150,-), ale i tak se to nevyplatí a zruším to.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 13:05 | MoB

To máte celkem pravdu, ale paní Houdková taky. Třetina příjmů z poplatků, to je přece jenom silné kafe. Tím spíš, když víte, jaká je struktura poplatků - hlavně u některých bank. Osobně se na poplatky u BÚ dívám podobně jako vy, tj. šetří mi to čas a tak je zkrátka platím.
Ovšem co byste řekl u poplatku (mnou již zmíněného v jiném příspěvku) 150Kč za úvěrový účet pro hypotéční úvěr? Vzhledem k tomu, že stejně je většina úkonů extra zpoplatněna (poplatek za vyřízení úvěru, za změny v úvěrové smlouvě, vlastně skoro za všechno), za co teda těch 150Kč je?
A doplňková otázka, jak je možné, že za jinak dosti podobných nebo lepších podmínek jsou stavební spořitelny levnější? (Ano, bude mi končit fixace a budu se na toto ptát i ve své bance.) Navíc u stavební spořitelny dokonce můžu splatit kdykoliv cokoliv bez obstrukcí, které tak rády hážou klientům pod nohy banky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 12:39 | Patrik

Na obchodování po Evropě určitě super, ale na posílání výplaty a platby po ČR nepoužitelné. Navíc koruna proti EURu posiluje, takže převádět koruna na EURa není výhodné. V ČR mě napadají 3 alternativy: 1. Volksbank Aktiv konto(vše zdarma včetně platební karty (ČSOB), platí se jen odchozí platby 6 Kč :-( ) 2. WSPK (zdarma sice nic, ale velmi rozumné poplatky. Za pohyb 2-4 Kč, vedení 10 Kč/měsíc, karta podle ceníku ČSOB (od 200 Kč/rok) 3. kdo netrvá na bance, je tu FIO (vše zdarma, včetně platební karty).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 12:39 | Patrik

Na obchodování po Evropě určitě super, ale na posílání výplaty a platby po ČR nepoužitelné. Navíc koruna proti EURu posiluje, takže převádět koruna na EURa není výhodné. V ČR mě napadají 3 alternativy: 1. Volksbank (vše zdarma včetně platební karty (ČSOB), platí se jen odchozí platby 6 Kč :-( ) 2. WSPK (zdarma sice nic, ale velmi rozumné poplatky. Za pohyb 2-4 Kč, vedení 10 Kč/měsíc, karta podle ceníku ČSOB (od 200 Kč/rok) 3. kdo netrvá na bance, je tu FIO (vše zdarma, včetně platební karty).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 12:25 | Petr

Jedině Fio: zdarma účet, položky, příkazy, karta - co víc chtít??? Navíc podpisový klíč, který nemusíte mít uložený v počítači, což je vždy nebezpačné, ale třeba na flešce!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2007 11:53 | jezevec

Problém bankovních poplatků není problémem bank, ale problémem legislativy. Kdyby byly bankovní poplatky zakázané zákonem, jak navrhujeme my jezevci - bylo by po problému do roka a do dne. Peněžovna, která by nebyla schopná vydělat si správou peněz, by přišla o licenci - a čus šlus lupiči i s poplatkama. Jenže ono je jednodušší pindat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2007 11:47 | SocPredator

Stát se na vás v tomto ohledu přece logicky musí vykašlat. Protože tyto subjekty platí daně, je to i pro stát výhodné. Stejně tak je to s energiemi. Stát, který neumí hospodařit (náš případ) nikdy nebude pracovat pro lidi, protože potřebuje peníze. Pro lidi bude pracovat pouze efektivní stát, který umí zhodnocovat svůj majetek. Ovšem vy se rozhořčujete nad celkem postradatelnou věcí. Nějaký účet, bez toho se dá žít. I bez banky se dá žít. Zkuste to bez elektřiny a pak si povíme, jestli banky kradou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 11:37 | Arnošt

A nebude to údaj včetně podnikatelských subjektů?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 11:31 | Arnošt

Omlouvám se za chybu ve výpočtu nákladů na složenky - správně mělo být 152 Kč :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 11:29 | Arnošt

Já bych to tak dramaticky neviděl. Určitě by bylo lepší, kdyby poplatky nebyly, ale z druhé strany si platím pohodlí a služby až do domu ... Mám měsíčně asi 8 plateb odchozích a 2 příchozí. Kdybych měl své závazky platit hotovostně nebo složenkou, pak bych s tím měl nějaké náklady také (jen složenky 8 x 19 Kč = 162 Kč + cesta + čas ve frontě + adrenalinový sport - kontakt s nesmírně "bystrou" úřednicí České pošty). Tak sice zaplatím na poplatcích částku kolem 150 Kč, ale v ceně mám všechny služby spojené s realizací plateb, kreditní a debetní kartu, všelijaké ty internet, phone a nevím jaké bankingy, výpisy z účtu až do schránky, možnost nakupovat a prodávat podílové listy přes sklo a možná ještě nějaké drobnosti. Takže zaplacenou cenu považuji za přiměřenou ušetřené "námaze" a uštřenému času. O tom, že banky ve světě nemají poplatky, bych si dovolil pochybovat. Díval jsem se na poplatky švýcarských bank a světe div se, poplatky tam byly. Nevím jak dalece půjčujete peníze bance, v jakém objemu a na jakou dobu - pokud jste skutečně bonitním partnerem banky, pak si vás banka jistě hýčká, poskytuje vám osobní bankéře, mobilní bankéře, desítky nadstandardních služeb, samozřejmě sjednanou úrkovou sazbu z depozit, atd. Pokud máte běžný účet pouze na příjem výplaty, a to navíc proto, že zaměstnavatel jinak nedá a vy nemáte odvahu se domáhat svých zákonných práv, pak jen ztěží lze argumentovat tím, že peníze bance půjčujete. Jinak je řada řešení, jak poplatky výrazně snížit či neplatit vůbec, stačí si prolistovat diskuse na finačních serverech. Hezký den
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 11:02 | Jana Houdková

Bankovní poplatky jsou ve velké většině hyenismus. Jakým právem může někdo chtít poplatek za to, že mu půjčím své peníze.Úrokové sazby jsou směšné a když člověk vezme jeden poplatek za druhým je to skutečně vrchol drzosti a arogance bank, přitom banky ve světě, ani v nejmenším nemají takové poplatky. Divím se,že vedení bank v Čechách to připustí a pochopitelně Ministerstvo financí se nebude starat o to, aby nebyli okrádání obyčejní lidé, to se bude starat, aby si mohl dovolit je okrádat kdokoliv.Divíme se, že lidé kradou, vždyť stát to dělá také a drží štangli těm, kteří to nepokrytě dělají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2007 10:50 | MoB

Já bych se stejně zastal poplatků za vedení hypotéčního úvěrového účtu. 150Kč téměř bez výjimky všechny banky pokládají za normální, a klient nemá šanci jít ke konkurenci. Konkurence není! A přitom je to naprosto jednoúčelový účet, s několika málo pevnými položkami za měsíc (v mém případě u ČS jsou to tuším 4 položky - 2x(!) poplatek 150Kč jednou za CR jednou za DB, a dvě příchozí platby tj. úrok a splátka jistiny. Jednostopadesát kaček!!! Je tohle normální? Asi napíšu finančnímu arbitrovi nebo jak se ten úřad jmenuje...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2007 10:24 | ja

32 miliard korun rocne za poplatky a provize? Co vse se do toho pocita? Kdyz si vezmu pocet obyvatel a muj tip ohledne beznych poplatku, tak bych se dostal tak maximalne na petinu. Nebo ze by to zvedaly perly typu schvaleni hypoteky, vedeni hypoteky, odhad ceny nemovitosti,...?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2007 10:09 | Petr

O poplatcích se už toho napsalo hodně. Škoda dalších slov.
Banka by měla žít z úrokových marží (rozdíl mezi úročením vkladů a úročením úvěrů). To je (má být) primární podnikatelský záměr banky. Ale je mnohem jednodušší škubat klienty na poplatcích. A tak tu žijem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2007 9:37 | R_R

Oproti KB je uspora temer vsude, paradoxne i u zdanlive drazsich ustavu. Jo, poplatky za polozky nemaj chybu ;-) Za tyden tam konecne jdu zrusit ucet, uz mi dobiha termin na zrusene kreditni karty. Je to skoro stejny pocit, jako kdyz jsem pred peti lety rusil pevnou linku Telecomu :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2007 8:37 | Jarmila

No jo, ale účet je veden pouze v Eurech, což není pro Čecha moc výhodné, protože každý vklad i každá platba FO (elektřina, voda, plyn a další) se přepočítává. Já mám proto účet u FIO. Požadavek byl: pouze netové bankovnictví, bez karty, vedený v českých korunách. Všechno je taky zdarma. Proti předchozímu účtu u KB opravdu značná úspora.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services