Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

Patrik Nacher | rubrika: Banky | 23. 1. 2007 | 41 komentářů
Z hlediska celkového zisku tuzemských bank mají bankovní poplatky významné postavení. Od roku 2004 sice jejich podíl mírně klesá, ovšem stále tvoří až 1/3 a jsou v celkovém "portfoliu" zisků 2. nejvýznamnější položkou. A jak se letos vyvíjí anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2007 7:14, Pavel

Ano, stát hlídá bezpečnost elektrických přístrojů, ale nijak nereguluje jejich cenu. Stejně tak stát hlídá bezpečnost bank, nařizuje jim pojištění vkladů, hlídá jejich "finanční zdraví", atd., ale nijak nezasahuje do jejich cen. Přesně tak, jako s těmi elektropřístroji.

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2007 23:17, jezevec

Proto zakázat zákonem bankovní poplatky mi připadá stejně morální a normální, jako zakázat lichvu, nebo se x mezi příbuznými.
Ostatně příklad s garančním fondem je dostatečně signifikantní - TAKY stát nařizuje, že určitou část vkladů musí banky zadáčo (nebo za nápadně nevýhodných podmínek) spravovat jinde -a vidíte, pindaly banky, ale přizpůsobily se všechny.
Jinak nemíte ani pravdu v tom, že běžný účet mít nemusím. Běžný ne, ale podnikatelský ano. Přesto mne stát nechrání před kořistnictvím peněžoven. Chápu proč, ale nejsem nadšen. Kdyby aspoň banky neúčtovaly poplatky za nápadně nevýhodnějších podmínek, než jejich matky ve své zemi.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

12. 1. 2008 20:46 | LILIUM

Poplatky jsou nehorázně vysoké a klienti bank by se měli vzbouřit.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2008 10:53 | pecos

za nejvíc "ostudné" považuji to, že jsem nucen si z účtu "kupovat" vlastní vydělané peníze, které mi zaměstnavatel jinou formou nevydá.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2008 11:51 | czak

tak tak, management kazí platové průměry všude
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2008 11:50 | czak

je to bohužel tak, ale v bankách pracují taky jenom lidi a z čeho by žili???:-) jsem zvědavý, jak dlouho vydrží nová Mbanka s nulovými poplatky. Nejspíš jako všechny ostatní: až naláká potřebný počet důvěřivých klientů, tak zavede poplatky.... Přál bych si aby tomu tak nebylo, ale už jsem se s tímto u pár nejmenovaných setkal
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2007 14:10 | janasv

Proboha a jak si myslite, ze se pocita prumer? Z platu manazeru i obycejnych pesaku. A ten prumer, ktery nejak vychazi, se pak prezentuje ve statistikach.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2007 13:58 | Vanda

Pokud vidíte dobře,tak lidi tu nenadávaj na manažery, ale na obyčejný pěšáky... a vovovo tom mluvím... jeden o voze druhej vo koze...zásadní problém čechů
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2007 13:23 | janasv

Neni to blbost. Moje sestra pracuje na centrale velke ceske banky, sla tam po VS do trainee programu, ted je tam pet let a protoze je dobra a maka, ma sesticiferny mesicni plat. Zacinala s patnacti tisici. Management bank vydelava velmi slusne penize, tak se nesmite divit, ze to hodne zvysuje prumer.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2007 8:49 | Vanda

Dobře novináři živená blbost. Je 10-12tis.čistého nejvyšší plat?
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2007 13:37 | TaF

Protože jejich pozice na bankovním trhu není tak silná (zejm. z hlediska důvěry klientů), aby ten kartel dokázala rozbít.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2007 22:21 | toni

Platy v bankovním sektoru patří k nejvyšším, přičemž profesionální kvalita pracovníků tomuto platu neodpovídá. Oni prostě ty peníze neumí vydělat, tak je normálně odřou z klientů. Je to jenom cesta nejmenšího odporu.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2007 8:59 | Fana

A proč FIO nepočítáte?
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2007 7:46 | PatrikChrz

Poplatek za clearing CNB má dvě části: 1. pevnou - vzhledem k objemu plateb zanedbatelnou (jde řádově o stokoruny) 2. variabilní - záleží na době, kdy banka podá datový soubor. Pokud je to mezi 17:00 a 0:00 (naprostá většina) je to jen 22 haléřů. Při vyšším objemu ještě z tohoto dostávají slevu (až 13 haléřů).
Přesto je poplatek za převod "do cizí banky" v řádu několika korun, to je zisk několik set procent!
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2007 7:14 | Pavel

Ano, stát hlídá bezpečnost elektrických přístrojů, ale nijak nereguluje jejich cenu. Stejně tak stát hlídá bezpečnost bank, nařizuje jim pojištění vkladů, hlídá jejich "finanční zdraví", atd., ale nijak nezasahuje do jejich cen. Přesně tak, jako s těmi elektropřístroji.
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2007 1:56 | Matěj

Jsi největším "pindalistou" těchto stránek. Prostě takový malý vychcánek, který si myslí, že když ve svém příspěvku použije nějaké to "cizokrajné" slovíčko, že se z něj stane intelektuál. Možná jo, ale to akorát tak u tebe doma, tady ti to nikdo nežere :-). Uklidni se, srovnej si myšlenky a chovej se už jako velký kluk, ať nejsi zase jen pro legraci.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2007 0:23 | Pavel

Ještě před pár lety by jste měl pravdu. Dnes Vám však stavební spořitelny půjčí milionové částky a jejich poplatky za vedení účtu jsou kolem 300 Kč, ale za rok. Takže konkurence je stejně jako u bank kde stačí nebýt líný a založit si účet u ING, FIO nebo WSPK. Místo toho naříkání na webu.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2007 23:17 | jezevec

Proto zakázat zákonem bankovní poplatky mi připadá stejně morální a normální, jako zakázat lichvu, nebo se x mezi příbuznými. Ostatně příklad s garančním fondem je dostatečně signifikantní - TAKY stát nařizuje, že určitou část vkladů musí banky zadáčo (nebo za nápadně nevýhodných podmínek) spravovat jinde -a vidíte, pindaly banky, ale přizpůsobily se všechny. Jinak nemíte ani pravdu v tom, že běžný účet mít nemusím. Běžný ne, ale podnikatelský ano. Přesto mne stát nechrání před kořistnictvím peněžoven. Chápu proč, ale nejsem nadšen. Kdyby aspoň banky neúčtovaly poplatky za nápadně nevýhodnějších podmínek, než jejich matky ve své zemi.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2007 23:14 | jezevec

Myslim že nějaká regulace je žádoucí a není na škodu. O její míře a rozsahu lze diskutovat - po její neexistenci touží málokdo. Pokud si například koupíte elektrický přístroj - stát vám garantuje, že hlídá jeho bezpečnost. Taky není uplně ponechané na libovůli dodavatele, zda jeho výrobky budou zabíjet, nebo zda budou elektricky bezpečné. Pokud máte mzdu .- stát vašemu zaměstnavateli nařáídí, aby z ní odvádět sociální a zdravotní pojištění - ani zde není pojistné zcela dobrovolné.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2007 12:36 | MoB

No jo, ale ono to jde - FIO má taky výdaje s clearingem... a podle jejich tvrzení je jejich rozúčtování tak drahé, že se jim vyplatí to klientům neúčtovat. No jo... ono když se chce...
Jinak s názorem na stární zakazování a přikazování samozřejmě souhlasím, čím méně, tím lépe a jenom v dobře odůvodněných případech. Konkurenční prostředí bank takovým případem samozřejmě není.
Až budou lidi kampeličkám více věřit a budou u nich mít více peněz, tak se to změní - buď banky sníží poplatky, nebo je kampeličky zavedou.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2007 10:06 | Vojta

Skvělý příspěvek!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2007 8:51 | comment

Ale Jezevce, vy mate koukam taky nazory podle toho, jak se vam to zrovna hodi - pod clankem o regulaci najemneho se rozohnujete, jak muze stat narizovat vlastnikum bydleni za kolik maji pronajimat byty, ale tady vam prijde naprosto spravne, aby stat narizoval bankam, za kolik maji spravovat vas ucet (a to dokonce ne za "regulovane poplatky", ale docela zadarmo). Nezda se vam, ze banka ma se spravou vaseho uctu take nejake vydaje? Provoz informacnich systemu, slecnu na prepazce, poplatky CNB za clearing (tusim stale povinny), atd. Je jasne, ze sprava penez a umozneni libovolneho disponovani s nimi je sluzba jako kazda jina a je ciste jen na dohode mezi bankou a vami, za jakou bude cenu, stat do toho nema co mluvit. Pokud se vam zda sluzba spravy uctu predrazena a naopak vase sluzba bance spocivajici v zapujceni penez nedocenena, tak proste bezny ucet vubec nevyuzivejte, je to vase svobodne pravo. Uplne stejne jako s byty v pripade uplne deregulace najmu, kterou byste jiste videl rad. Takze doporucuji vice konzistentni pristup.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 429 974 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Plují prázdné a přesto šetří. Absurdní svět výletních lodí

Plují prázdné a přesto šetří. Absurdní svět výletních lodí

Rok 2020 měl být rokem výletních lodí. Plavební společnosti loni očekávaly přes 30 milionů...více

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová...

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová v Hlasu Heroine

Novinářka a moderátorka České televize Linda Bartošová se rozhodla, že už nebude přecházet...více

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Trvalo to dlouho, než jsme došli do fáze, kdy umíme otevřeně mluvit o tom „tam dole“....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Michl

ekonom

Miroslav Ševčík

ekonom

Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
59,26 %

z 27 duelů
×
Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
41,94 %

z 31 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.