Jak "vyždímat" stavební spoření a u které spořitelny?

Přemýšlíte, u které stavební spořitelny uzavřít smlouvu? Seznámíme vás s aktuální výší poplatků za uzavření smlouvy o stavebním spoření a za vedení účtu u jednotlivých institucí. Poradíme vám, jak maximálně vydělat na státní podpoře i jak často spořit.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 12. 2006 13:53, icek

Ale stavební spoření nikdy nebude o úrocích, ani nemůže. Zvedlo by to úvěry. Pak by si nikdo nepůjčoval a všichni jen spořili, na co takove spoření? Připlácet ze státního rozpočtu na to, aby si každý koupil nove auto díky "stavebnímu spoření"?

Zobrazit celé vlákno

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 12. 2006 20:58, SocPredator

Když já mluvím o voze a vy děláte přednášky o koze, tak to nemá cenu.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

4. 12. 2006 21:57 | icek

Si přeti ještě asi 10x o čem jsi psal ty joudo a pak se hádej s celým serverem.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 20:58 | SocPredator

Když já mluvím o voze a vy děláte přednášky o koze, tak to nemá cenu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 18:58 | icek

Ne, ja to nejsem, ja z vas blbce vazne nedelam :-D . Ale nakonec mate pravdu, na takovou debatu nemate.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 18:10 | SocPredator

Heh, vy sem chodíte hrát? :-D Člověče tak jo, prohrál jsem. V tom hodnocení určitě.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 17:49 | Olda

Už to vzdejte a uznejte, že jste prohrál. Pokud však máte pocit vítězství či remízy, pak si prohlédněte ocenění vašeho "soupeře" ostatními účastníky diskuse a vrhněte se na politiku - tam se budete cítit jako ryba ve vodě.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 17:10 | SocPredator

Na takovou debatu nemám.
V mé první větě není nic, co by bylo nesmysl. Stále na tom trvám, st. podpora netáhne, úroky by byly lepší konkurenční výhoda. I kdyby bylo fakt, že se nedají úroky snižovat/zvyšovat, přece na tomto nic nemění a nemusíte hned dělat z druhého blbce. Je to jen sonda, kterou prostě vyvrátit nemůžete. Ani přednáškou o tom, proč se ty úroky měnit nemohou :-)
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 15:44 | icek

Proboha .. uvadite, ze je st. podpora uz ohrana a ze by to chtelo bitvu na poli uroku. Clanek je o st. sporeni. Tam je boj na poli uroku nesmysl a vy to vite (ted uz snad). Ted se hajite nesmyslama, ze jste mel na mysli i jine veci nez uroky. Ted se hajite, ze vam slo o banky a nejen st. sporitelny, kdyz je to pod clankem o st. sporeni a cpete tu urokovou bitvu do stejne vety, kde se zminujete o statni podpore. Jeste jednou si prectet, co jste vlastne napsal jako prvni prispevek.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 11:59 | bousovak

Ano, viz text článku.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 10:51 | SocPredator

Fakta o SS mám zjištěné, děkuji. Nějak jsem nepochopil, z čeho jste vydedukoval, že ne. Já jsem jen řekl, že na st. podporu už moc lidí neuloví, a že by bylo dobré motivovat jinak - úroky nebo "změnami", které mohou prosadit bankéři (nejen ti ze spořitelen) apod. Jestli je to pravda, můžeme polemizovat. Ale říct, že to nejde a já tomu nerozumím? Dost laciné.
Jen pro info: Poplatky u SS jsou zafixovány 2 (slovy dva) a tento fakt je naprosto nepodstatný. Platí pro již získané klienty a jen po dobu vázací doby, vůbec nevylučuje poplatkové změny do budoucna.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 10:36 | icek

Ale je tam ten problem, ze pokud pak v sedmem roce nalejete a vypovite v lednu, dostanete podporu. Zalozite-li pak dalsi stavebko ten samy rok v prosinci a vlozite penize, uz nedostanete druhou podporu (coz je pochopitelne). Takze lidi, co hodlaji ve stavebko vyuzivat i dale, by nemeli naletet na dve podpory navic. Fakticka je jen jedna - za nulty rok. Velky vyznam ma podpora posledniho roku jen v pripade stare smlouvy - dostanete 4500 a pripravite se o 3000 z dalsi smlouvy. Jinak je to nalej-vlej.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 9:59 | bousovak

Mluvíme o prvním (či spíše "nultém") a sedmém roce spoření. Na státní podporu za celý rok 2006 získáte nárok, i když ji uzavřete třeba až 30. 12. 2006 (tedy 1 den před koncem roku) a hned vložíte peníze (připsány musí být do 31. 12.). Tzn. peníze fakticky na účtu ležely jen 1-2 dny z roku a podporu za celý rok přesto dostanete, obdobně to funguje i v sedmém roce spoření. Dodržení zákonné šestileté vázací lhůty je samozřejmostí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 8:08 | Jarmila

Vážená nebo vážený, neberte si mně neustále do svých nevymáchaných úst. A když už trpíte grafomanií a musíte něco vyplodit, vymyslete si alespoň vlastní nick. Děkuji Vám za pochopení.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2006 13:53 | icek

Ale stavební spoření nikdy nebude o úrocích, ani nemůže. Zvedlo by to úvěry. Pak by si nikdo nepůjčoval a všichni jen spořili, na co takove spoření? Připlácet ze státního rozpočtu na to, aby si každý koupil nove auto díky "stavebnímu spoření"?
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2006 12:19 | icek

Zrejme jste nepochopil (nebo neznal) par veci vy. Uroky z vkladu u SS jsou vazany zakonem k urokum z uveru. Pro pomalejsi: nizsi urok z vkladu znamena max. mozny vyssi urok z pozdejsiho uveru! Krome toho: SS nesmeji plne investovat ty penize napr. do akcii atd. Jejich aktivita je vice mene omezena na pujcovani lidem za tech 4-5% a z toho si mhou dovolit davat sporicim klientum tech cca 2%. Ten stav nehajim, ten je dan zakonem. Je jasne, ze vede k tomu, ze SS je do jiste miry statem dotovana pyramidova hra, ktera nezamestnava zkusene maklere investovanim penez, ale trouby tim, ze podpisuji nove klienty za velke poplatky. Vynos tedy neni dan vyhodnou investici, ale ze nam tam proste stat jak hlupacek cpe 16mld rocne - fuj to je castka.
Takze s urokama jste mimo. Poplatky u SS jsou jiz novelou zakona zafixovany! Jedine, co se nezmenilo a melo v zakone, byla moznost prestupu mezi sporitelnami (alespon 1x rocne, jako u penzijniho sporeni). To by jeste zvysilo konkurenci, klient by nebyl pro SS jisty a ta by se musela chovat flexibilneji (rychlejsi poskytovani informaci, rychlejsi pridelovani uveru, zruseni poplatku za vypis ...). Priste si zjistete fakta.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2006 21:14 | SocPredator

Já nikoho nepoučuju. Mluvím o nasycenosti, že st. podpora už nikoho nezajímá. Úroky nejsou jen z úspor, a banky mají většinu zisku z poplatků :-) Pochopil jste vůbec, o čem se tady bavíme?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2006 15:58 | Petr

Tak založ banku, dávej lidem 20% úrok a dosahuj zisku - brání ti v tom někdo? Tyhle mudrce mám nejradši. Socky na dávkách a poučují o tržní ekonomice a výši úrokových sazeb.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2006 11:06 | Ladislavl

Při zrušení smlouvy státní podporu nedostaneš. Podmínky ve smluvě uvádí: Podmínkou přiznání státní podpory je dodržení pětileté (týká se smluv uzavřených do 31. 12. 2003) či šestileté (pro smlouvy uzavřené od 1. 1. 2004) vázací lhůty, po kterou nesmíte s vkladem nakládat. Tzn. že pro nárok na státní podporu nemusíš dodržet celý rok jenom v tom prvním a nebo posledním roce, ale dodržet musíš šestiletou lhůtu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2006 11:02 | Ladislavl

Při zrušení smlouvy státní podporu nedostaneš. Podmínky ve smluvě uvádí: Podmínkou přiznání státní podpory je dodržení pětileté (týká se smluv uzavřených do 31. 12. 2003) či šestileté (pro smlouvy uzavřené od 1. 1. 2004) vázací lhůty, po kterou nesmíte s vkladem nakládat.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2006 0:15 | SocPredator

No přesně. Celkem nechápu, že spořitelny stále používají ten "úžasný" tahák - státní podpora za celý rok. Kdo mohl už ji dávno bere a tedy mu je to celkem jedno. Daleko zajímavější by byl boj na poli úrokových sazeb, ale v tom mají naši "bankéři" plné kalhoty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2006 20:47

dosud jsem zil v domeni,ze SP mam narok jen z penez, ktere tal jsou za kalendarni rok a ne napr. k 1.1. a k 2.1. zrusim smlouvu a za rok v dudnu dostanu jeste 4500,- vy svetli mi to nekdo?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 598 921 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Od viktoriánského hororu po neonoir. Seriál Penny Dreadful je zpět, jen už nemá kultovní potenciál

Od viktoriánského hororu po neonoir. Seriál Penny Dreadful je zpět, jen už nemá kultovní potenciál

Na HBO je k vidění obnovený seriál Penny Dreadful. Šestákové historky se tentokrát odehrávají...více

Lola: do kin jde emocemi nabitá road-movie o životě mladých trans lidí

Lola: do kin jde emocemi nabitá road-movie o životě mladých trans lidí

Dnes do českých kin vstupuje belgické drama Lola o dívce, která se po smrti své matky...více

Dítě jako zbraň. Co dělat, když partner při rozvodu sáhne ke křivým obviněním

Dítě jako zbraň. Co dělat, když partner při rozvodu sáhne ke křivým obviněním

Právní systém na spoustu situací v rozvodových sporech nabízí alespoň základní řešení,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Matěj Hollan

aktivista

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Matěj Hollan
ÚSPĚŠNOST
35,71 %

z 14 duelů
×
Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 7 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.