Euro: přinese zdražení?

Tomáš Prouza | | 13. 11. 2006 | 54 komentářů
Podle "lidové moudrosti" přinese euro pouze zdražování. Co se ale dá dělat pro to, aby jeho zavádění nemohli obchodníci zneužít? Snažit se bude muset každý.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 11. 2006 11:31

Jiříku, máš pravdu, ale asi nechceš pochopit Rejpala. Jak ho chápu já, tak myslí to, že po přechodu do eurozóny porostou jak ceny, tak i platy (a v tom s ním souhlasím a nebude to záviset na tom, zda Euro přijmem či ne). Ceny proto, aby se srovnali s ostatními zeměmi v eurozóně, a platy proto, aby lidi na ty nové ceny měly. Takže úspory budou znehodnocovány.

Zobrazit celé vlákno

+88
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 1. 2008 18:30, Franta

Citace - Ana / 01.01.2008 19:53

Vsichni budou krast protoze nebudou peníze

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 54 komentářů)

14. 11. 2006 15:24 | Jirka

Chtěl jsem napsat: "Proč by zrovna rok přechodu na euro měl být výjimkou? Zdražuje se pořád, některé instituce i několikrát do roka." Ale musím uznat, že Vaše poznámka se mi líbí víc. Jednoduché a přitom logické. Jen trouba by nepodražil, když se to od něj očekává.:-))
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 15:14 | Rejpal

Asi jsem to napsal nesrozumitelně, úroky sice budou stanoveny v EU stejně, avšak platy a ceny u nás budou dohánět okolí a přepočtené úspory budou ztrácet kupní sílu daleko rychleji. Dále i úroky v našich bankých nejsou ani poloviční jaké banka dostane uložením u ČNB.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 15:06 | Jirka

Asi mi uniká, jak to myslíte s těmi úroky. S přechodem na euro přijmeme úrokovou sazbu ECB, která je (alespoň prozatím) vyšší, než sazba na CZK stanovená ČNB. Takže euro se Vám bude úročit rychleji. Ovšem, ať už budete držet jakoukoli měnu, nikdy Vám úroky z vkladů nepřekonají inflaci v zemi, kde je ta měna doma. A vklad do cizí měny zase nese pro změnu měnové riziko, které může způsobit ztrátu i přes lepší úrokovou sazbu. Tento problém je o volbě investičních instrumentů a ne o domácí měně.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 14:46 | Jirka

Než se euro zavede, bude hodnota 1 eurocentu o něco nižší. Takže jednak zaokrouhlení nebude znamenat tak výrazný skok a je možné, že současná cena bude blíž k těm 8 centům. Pokud ne k deseti. Za 17 let se nám rohlíky zdražily o 300% v nominálních hodnotách. Takže v roce zavedení eura budou díky inflaci a zdražování energií bez kterých se neupečou možná za 3Kč. Zaokrouhlováním na nejbližší vyšší eurocent si tedy hlavu nelamte. Pekaři stejně čas od času musí zdražit, takže jen spojí dvoje přeceňování do jednoho.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 9:47 | Duchodce

Mylite se, to se neztrati, to se secte, korunka ke korunce ci vlastne cent k centu...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 9:44 | Duchodce

Rad se poucim, jak vhodne investovat, abych na prechodu z koruny na EURo vydělal a mel na rohliky :-) A neuvadejte prosim investice jako do akcii ci podilovych fondu - ty funguji nezavisle na tom, jestli bude ci nebude EURo.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 8:36 | kockomil

Po této stránce bude vše v pořádku. Zapomínáte ale, že Češi neumí zacházet s drobnými mincemi, protože do teď neměli skoro žádnou cenu. Až se převede měna na euro tak si obchodníci přidají sem tam nějaké drobné a ejhle už to bude dělat hromadu peněz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 8:34 | Michal

Pro hodně lidí je to nepříjemná představa, ale kdo si nepřevede své úspory do akcií, prodělá. Akcie jsou historicky jediným možným způsobem uchování hodnoty majetku. Dle příkladu: nelíbí se vám cena benzínu? - kupte si akcie jeho výrobce!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2006 7:36 | Martin Myška

Přechod na euro přinese nový fenomén, nebudeme muset přepočítávat z koruny na euro a nazpět.Problém je, že všechny země, které platí eurem, jsou pro nás v převážné většině sortimentu služeb a zboží dražší.Nedovedu si představit, že bude existovat eurem platící země, kde se budou ceny diametrálně lišit směrem dolů.V urćitem oboru spotřeby si polepšíme.Elektronika , textil, zboží denní potřeby, drogerie, kosmetika,snad i automobily, tam si myslím, že nastane nepatrný pokles, u potravin a služeb,alkoholu,tabáku, pozemků, nemovitostí se asi situace vyvine naopak a ceny se pŕiblíží velmi rychle k cenám v západní Evropě.Nezbývá nám, než se svým výkonem přiblížit západoevropskému standardu a po svých zaměstnavatelích požadovat za svou práci odměnu v podobné výši jako v zemích západní Evropy.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2006 3:03 | jezevec

o tom v jakém kursu se přepočtou úspory bude vědět pár vyvolených, možná do deseti. ti si samozřejmě buď vymění všechny úspory dva dny před fixací a nebo se týden před ní nehorázně zadluží. jedno máte jisté - my mezi nimi nebudeme. nicméně z historie lze dovodit že přepočítací kurs se nebude příliš lišit od směnného. v částkách které má běžný pbčan naspořeno, se bude jednat o desetikoruny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2006 20:26

To vite , ze vse zdrazi, prechod na nove platidlo je vzdy schovana devalvace hodnot, jsem 25 let v nemecku a zazil jsem prechod na euro, prvni zdrazili sluzby at remeslnicke, restauracni a postupem casu slo nenapadne nahoru vse, duchody a platy pochopitelne zustali ke kurzu 1,95. Takze hura na euro.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2006 19:31 | Michal Kára

Asi nejlepsi a nejpravdivejsi nazor, co tady zaznel. A to myslim vazne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2006 17:30 | omnibus

Pratele, na webu teto urovne (a s ohledem na uroven jeho ctenaru) bych ocekaval, ze se budeme bavit o tom, jak pred prechodem na EUR spravne zabezpecit sve uspory/investice, a ne jestli rohlik stoji 7 nebo 8 centu. Dekuji.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2006 17:22 | Tomáš Prouza

Dobrý den, zapomínáte, že stejným kursem se přepočte úplně vše, veškeré vstupy výroby - a pro zdražení výstupu tak není jediný důvod...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2006 17:20 | Tomáš Prouza

Dobrý den, na předsednictví EU se bude podílet okolo 500 lidí, z toho maximálně 200 stráví zhruba rok v Bruselu - a nebudou placeni natolik, aby dokázali zaplavit ČR spoustou peněz navíc...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2006 17:17 | Martin Juříček

Kde přesně je to prosím prokázáno? Inflace spotřebitelských cen, která se sleduje, je postavena na typizovaném spotřebitelském koši, ve kterém jsou zastoupeny právě ty často nakupované výrobky...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2006 16:49 | xyzž

Teorie je jedna věc, fakta druhá. Je prokázáno, že kupní síla běžného člověka v eurozóně po zavedení eura poklesla. Něco jiného je oficiálně udáváná inflace a něco jiného ceny běžného zboží a služeb, které kupujeme nejčastěji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2006 15:08 | Bob

A co úspory?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2006 11:54 | Pavel

Jak to tak čtu, tak s přijetím Eura přijde zdražení zcela určitě. Proč? Protože to lidé očekávají.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2006 11:39 | sysoj

..a co teprve u nás? Ve srovnání s Německem nebo Francií jsme stále daleko méně hákliví na nějakou sociální újmu. Tady je pro zdražení daleko volnější pole působnosti. Vzhledem k tomu, že po jednom hurikánu kdesi v Americe se v rozhlase seriózně diskutovalo, že nám to možná zdraží pečivo (souvislost jsem nepochopil), tak co bude teprve, když nastane změna (přechod na euro), která se nás doopravdy týká???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services