Diskuze: Euro: přinese zdražení?

Tomáš Prouza | | 13. 11. 2006 | 54 komentářů
Podle "lidové moudrosti" přinese euro pouze zdražování. Co se ale dá dělat pro to, aby jeho zavádění nemohli obchodníci zneužít? Snažit se bude muset každý.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 11. 2006 11:31

Jiříku, máš pravdu, ale asi nechceš pochopit Rejpala. Jak ho chápu já, tak myslí to, že po přechodu do eurozóny porostou jak ceny, tak i platy (a v tom s ním souhlasím a nebude to záviset na tom, zda Euro přijmem či ne). Ceny proto, aby se srovnali s ostatními zeměmi v eurozóně, a platy proto, aby lidi na ty nové ceny měly. Takže úspory budou znehodnocovány.

Zobrazit celé vlákno

+88
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 1. 2008 18:30, Franta

Citace - Ana / 01.01.2008 19:53

Vsichni budou krast protoze nebudou peníze

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 54 komentářů)

2. 1. 2008 18:30 | Franta

Citace - Ana / 01.01.2008 19:53

Vsichni budou krast protoze nebudou peníze
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 1. 2008 19:55 | Ana

je v eurech padesatnik
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 1. 2008 19:53 | Ana

Vsichni budou krast protoze nebudou peníze
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2006 11:42

Tak nevím, z čeho jsi ze svého prvního příspěvku vycházel, když potřebuješ "potvrzení". Zřejmě jsi přehlédl "v podnikove kantyne, kde bylo vse relativne drahe". Kdyby jsi se šel podívat na vlastní oči kolik co stojí (a ještě do stejných prodejen), pak by si sem nepsal nesmysly z agentury JPP (Jedna Paní Povídala).
+57
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2006 11:31

Jiříku, máš pravdu, ale asi nechceš pochopit Rejpala. Jak ho chápu já, tak myslí to, že po přechodu do eurozóny porostou jak ceny, tak i platy (a v tom s ním souhlasím a nebude to záviset na tom, zda Euro přijmem či ne). Ceny proto, aby se srovnali s ostatními zeměmi v eurozóně, a platy proto, aby lidi na ty nové ceny měly. Takže úspory budou znehodnocovány.
+88
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2006 11:19 | Stano

Porovnal jsi také platy před zavedením Eura a dnes ??? Také totiž zde dochází pomalu ke shodě. Po lopatě řečeno - to co brali Němci v markách už pomalu berou v Eurech.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2006 11:16 | Stano

To je právě ono - svým výkonem přiblížit západoevropskému standardu. Lidi stále bědují že jsou chudý a obávají se zdražování. Kdo by se ale zdražování měl doopravdy bát je ten, kdo má něco naspořeno. Souhlasím s názorem, který se tady již objevil, že každý obchodník závisí na kupní síle obyvatel. Pokud se budou zvyšovat ceny, tak se to zákonitě musí odrazit i na mzdách, protože výrobce taky potřebuje svoji produkci prodat a poku na ni lidi mít nebudou, tak mu zůstane ve skladu. A nyní se vrátím zpět k těm našim výkonům. Asi si každý může porovnat kolik stojí houska u nás a kolik v Německu (nemyslím ty nejlevněší nedopečené zmetky v diskontech). Když český i německý pekař upeče každý 1000 housek a prodá je, kdo bude mít větší produktivitu která se počítá ne v počtech upečených housek ale v penězích, které za svůj výrobek utrží ???
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2006 7:48 | Jana

Tak at se nauci s drobnymi zachazet a pak nebude problem.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2006 6:33 | Duchodce

Prave ze skoro. Prave diky tomu "skoro" se bude zaokrouhlovat. V Nemecku melo v dobe prechodu 1 EURo hodnotu skoro 2 maren :-)
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2006 6:30 | Duchodce

Dekuji za pouceni, chytraku. Ve svem prispevku pisi: "Samozrejme ze cena rohliku a kurz budou v dobe prijeti EURa jine, ale princip zustava stejny a nejen u rohliku." Naucte se cist do konce.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2006 21:56 | jezevec

proč zaokrouhlování? nejmenší euromince jeden cent má skoro dvakrát MENŠÍ hodnotu než nejmenší česká mince, padesátník.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2006 19:11 | toni

Lze souhlasit, spíše vznikne trend různě nenápadného zaokrouhlování.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2006 16:12 | mirek

Neumím si představit,kam budou lidi chodit nakupovat ,když na sídlišti pro cca10000 -20000 obyvatel je jen jeden obchod a ten je oproti jiným obchodům v Praze již nyní dražší než ostatní v Praze.Porovnejte si ceny v Německu po zavedení EURA--většina cen je stejná ,ale v jiné měně,a to stačilo pár let .Samozřejmě lidem s platy nad 50000 to tak nepocítí,ale důchodci ty budou asi překvapeni svojí výší důchodu.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2006 10:50 | Jirka

Jestliže budou úspory v eurech úročeny vyšší sazbou, nemohou ztrácet rychleji kupní sílu, ale naopak. Zrychlení ztráty kupní síly způsobuje vyšší inflace. A ta bude právě vyššími úroky u nás přibrzděna možná vyšší měrou, než je potřeba. Pokud obchodníci zdraží, klesne tím kupní síla jejich zákazníků ve vztahu ke zboží přechodně. Obchodník nemůže vydělat víc, než kolik mají v peněženkách a na účtech jeho zákazníci. Jestliže se tedy nezmění příjmy, zvýšení cen znamená pro obchodníka v lepším případě méně námahy se zavážením prodejny, ale k vyššímu obratu si tím nepomůže. Ve skutečnosti bude mít problém prodat některé druhy zboží. Bude muset opět zlevnit, nebo zavřít krám.
Kreditní úroky v bankách pochopitelně nejsou ve výši úrokových sazeb ČNB. Banky totiž jednak zhodnocují naše vklady, jednak půjčují peníze a přitom si pochopitelně musí i vydělat. Takže kreditní úroky jsou nižší a debetní (z úvěrů) jsou vyšší, než sazby od ČNB. Záleží také na produktu. Běžný účet bude úročen vždy podstatně hůře, než vkladový účet s vkladem vázaným na dobu několika let ve výši milionů. Tam jsou sazby zajímavější. To se nezmění s eurem. Pouze sazby bude určovat ECB. Centrální banka ovšem sazby ani neukládá. Každá banka si sazby pro různé produkty stanovuje sama, jak se můžete přesvědčit nahlédnutím do jejich sazebníků.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2006 10:29 | Jirka

Takto by zchudli i prodejci, kteří najednou zvednou ceny do výšky, na kterou většina zákazníků nedosáhne, příp. pro které bude zboží příliš drahé, takže si ho odpustí. Hodně novopečených obchodníků si u nás myslelo, že si otevřou krám, nasadí ceny a budou za vodou. A jak dopadli? Stačilo procházet jeden rok stejnými ulicemi a člověk se nestačil divit, jak se majitelé krámků střídají. Pokud se nezmění příjmy obyvatelstva, nezmění se jeho kupní síla. Takže zvýšením cen si prodejci nepomohou k vyšším ziskům. To je příliš krátkozraké uvažování. Nebezpečí vidím spíš v popularitě spotřebitelských úvěrů a nakupování na splátky. Díky tomu si mnozí dovolí utrácet víc, než na kolik mají. Pak se drazí prodejci mohou přechodně udržet. Později ovšem skončí stejně jako předlužení zákazníci.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2006 20:58 | J. Bubla

Spíše se obávám, že ceny budou jako v eurozóně a naše příjmy se nám přepočítají dnes oficiálním kurzem. Nějak podobně to proběhlo v Řecku. Chudých tam tak rázem přibylo o více jak 30%.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2006 20:52 | J. Bubla

To očekávání ovšem nastartují média. Proč asi můžeme jen spekulovat. Zatím to tak bylo u každého zdražování. Já tomu říkám dělostřelecká příprava.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2006 10:41 | toni

Pokud se budeme držet přísně matematických metod a ideálních reakcí trhu práce i zboží, pak se nic nestane. Poměry mezd a utrácení se zachovají a pokud si veteráni zakoupí u východoasijců kalkulačky za několik ještě desetikorun, pak problémy změny poměrů nenastanou. Přísloví však říká, že příležitost dělá zloděje ....
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2006 21:11 | jindra

Z kovových mincí strach nemám.Lidé si jejich cenu sakra rychle uvědomí a určitě nenechají na pokladně půleurovku.Proč se pořád přepočítávají centíky?Je to podobné,jako když kdekdo kalkuloval,kolik dostaneme po vstupu z eurofondů,kolik to dělá na hlavu a jestli Poláci,Maďaři dostanou víc.To jsme takoví ubožáci?Já se budu cítit Evropanem,až budu v Schengenu a budu mít stejnou mšnu jako zbytek Evropy.Vadí mi v zahraničí to stálé přepočítávání.Zpočátku budeme brát méně ale bude záležet na nás,kdy se to srovná.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2006 20:23

Prosím ,jak jste přišel na konkurenci,vždyť žádná není.Tak zvaná konkurence se mezi sebou dohodne a je to!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
52,50 %

z 40 duelů
×
Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 36 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services