Rodičovský příspěvek: dojde ke slíbenému zvýšení?

S ubývajícími měsíci roku 2006 roste mezi rodiči, kteří v současné době pobírají rodičovský příspěvek, napětí, zda skutečně dojde k jeho slíbenému a schválenému zvýšení. Napjatému vyčkávání se nelze divit, nejedná o zvýšení zanedbatelné: rodičovský příspěvek by se od 1. 1. 2007 měl více než zdvojnásobit. Zákon je sice vyhlášen ve Sbírce zákonů, přesto je ale oprávněné se ptát, zda k tomuto zvýšení skutečně dojde.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 12. 2006 12:39, INFO

ANO DOJDE, UŽ JE TO JISTÉ

+53
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 12. 2006 17:23, Mora

Pohádka - rodičovský příspěvek je aktuální pro ty lidi kterých se týká, např. manželé a 2leté dítě.
1. - On vydělá 10 000,-celkem a legálně a ona dostane 3696,- plus asi 420,- přídavky plus asi 500,- soc.příplatek plus asi 450,- příspěvek na bydlení = asi 15 000,- a nějaké drobné.. no ani ne 16 000,- (plus, minus,) není to úplně přesně. Splácejí hypotéku okolo 6 500,- plus nějaké to inkaso...(protože 6 500,- za pronájem cizího je moc) částku ať si každý odečte sám, s čísly se dají dělat zázraky ! vzpomeňte na státní rozpočet.
2. - Vezměme 2 důchodce po cca 7 500,- to je asi 15 000,- ( asi se to moc nemění podle kraje taky plus minus, třeba 14 500,-) kteří mají uvedenou částku jen pro sebe - necestují do práce jako výše uvedený otec dítěte, ale pouze autobusem, který je zdarma, nakoupit do supermarketu.. Každý rok a každá vláda jim valorizuje důchod průměrně o 300-600,- kč a ví že si tak zase polepší - jsou to "jistí voliči" a bude jich víc a víc...
Vraťme se k případu rodičů s dítětem. Ona na mateřské dovolené, může si přivydělat neomezeně, ale dítě nemůže dát do školky celodenně a celoměsíčně, rodiče ani babičky u nich nebydlí...a peníze na chůvu na hlídání by taky v práci nevydělala - takže je doma s dítětem. On dojíždí do práce (ne do zaměstnání, to je rozdíl) do pražské firmy, která podniká u nich na stř. Moravě, ale platy už nedává pražské, jenom moravské, protože dobře ví jak to na Moravě chodí, kolik se platí, a kolik se dá vydělat, že zaměstnanec „nemá kam zdrhnout“ a že oné rodině doplatí rozdíl do 1,6x násobku živ. minima Správa soc. zabezbečení ....
A tak ta rodina čeká na navýšení rodičovského příspěvku od 1.ledna 2007 (ono zvednutí je vyšší než to co doplácí sociálka..) a sleduje v médiích jak se poslanci dohadují, potom se „najednou“ shodnou, vláda pořád není (ani to nikomu ale neschází, ono to jede i bez nich).
A je konec pohádky, a to ještě nedošlo na problémy soužití s našimi "sociálně slabšími spoluobčany" jak se teď moderně říká v televizi cikánům, i když jejich předkové by se za ně dnes asi styděly stejně jako já.
Ptáte se že ta pohádka není z naší milované zemičky? Že je to nový díl Pána prstenů? Ale ne. Je to z reality, možná ne tak dost pražské, ale z té naší moravské ano.

Jak se zpívá v jedné písničce :
"...Když stáhneš z háku uzený, svět nádhernej se zdá,
tvůj ráj je rájem na zemi, Morava je kouzelná..."

-354
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 263 komentářů)

29. 8. 2007 20:02

fgfgfgfg
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2007 19:13 | anakia

Ja sem moc rada za zvyšeni rodičovskeho příspěvku a tu radost my pokazilo zjištení že chteji snižit čtyrletou dobu na třiletou.Vý někdo o tom víc či ten zákon už schvalili nebo o nem zase jenom jednaji ?.Dekuji.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2007 17:34 | Habbbaaa

chyba nneni nikde protoze penize za leden nam prijdou az v unoru teda pokud ovsem ke zvyseni dojde
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2007 14:35

dnes 10.1.2007 mi prislo 3696,- stejne jako minuly mesic......tak kde je chyba?
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2007 15:37

Myslíte si, že rodičovský příspěvek se zvýší? Ano, já si to také myslím. Druhá otázka však je na jakou dobu. Myslíte si, že při takovém deficitu nám umožní, tento příspěvěk čerpat stále. Ne, buď se postarají o to, že budou různé výjimky a nakonec nedostane příspěvek nikdo nebo ho prostě zruší, protože budou muset dělat škrty ve státním rozpočtu. A co asi škrtnou? Svůj BMW za miliony nebo svou Audi za miliony. Musím tedy nakonec ale poděkovat, že příspěvek zvýši, i když nikdo s touto vládou neví, na jak dlouho. Děkuji za přečtení.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2006 11:50 | PEPE

TY MOULO ,ALE KDYZ JSTO DELAL TO JSI TRPEL CO
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 12. 2006 11:44 | PEPE

Zlata pravda .Jeto fakt ale co stim nadelat
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 12. 2006 13:20 | vrsec

Moje řeč...lidi by si to měli všichni uvědomit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale proti zvýšení rodičáku nejsem. Jen by se to mělo nějak zregulovat aspoň na počet dětí....
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2006 13:58

To nemyslíte vážně ne. Vždyť dnes je o penězích úplně všechno.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2006 13:52

No já si osobně myslím, že jestli k této změně dojde, tak to pomůže vyřesit opravdu soc. krizi v rodinách z dětmi. Mě by to opravdu pomohlo. Jsem na mateřské dovolené, nemluvím o tom, že i toto je zcela zavádějící. Ale je to opravdu finančně hodně náročné a vyčerpávající. Myslím, to že jsem z dětskem doma, neznamená, že nic nedělám. Potom bych asi měla mít nárok jako každý jiný, kdo pracuje na životní minimum což je logické. A věnovat se svému dětsku se vším všudy. Ať jde o pleny nebo zábavu, protože chci s vému dítěti dát opravdu maximum a to doposud nemohu. Částka která činní 3.690kč měsícně je opravdu směšná.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 12. 2006 12:39 | INFO

ANO DOJDE, UŽ JE TO JISTÉ
+53
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 12. 2006 12:56 | Hana

Je to skutečně pohádka,ale dost špatně režírovaná.Že na to stát nemá peníze,muselo být politikům jasné,už když to navrhovali a následně schválili.Byl to zase jen jeden hloupý a pro nás rodiče na MD drsný předvolební tah.Není potřeba donekonečna vypočítávat,kolik je průměrná minimální mzda,kolik činí průměrně důchod,kolik stojí plenky (mimochodem tam také má dojít k nepříjemnému navýšení),kolik stojí bydlení atd.Rodičovský příspěvek je pro rodinu-pro dítě a pečující matku a to je skutečně smutné,že při tak nízké porodnosti z nás dělají politici doslova "socky" s 3 696,-Kč měsíčně.Ať si to politici vyzkoušejí 3 696,- + průměrný plat a chtěla bych je vidět,jestli by jim to stačilo! Zadlužování státu není samozřejmě nic dobrého,ale ať se podívají na své platy,své vybavení,diety,cesťáky,"proflá knuté"konkurzy atd.Když nebudou děti-výhledově pracující síla,nebude ani kdo mít splácet dluhy současné natož budoucí.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2006 17:23 | Mora

Pohádka - rodičovský příspěvek je aktuální pro ty lidi kterých se týká, např. manželé a 2leté dítě. 1. - On vydělá 10 000,-celkem a legálně a ona dostane 3696,- plus asi 420,- přídavky plus asi 500,- soc.příplatek plus asi 450,- příspěvek na bydlení = asi 15 000,- a nějaké drobné.. no ani ne 16 000,- (plus, minus,) není to úplně přesně. Splácejí hypotéku okolo 6 500,- plus nějaké to inkaso...(protože 6 500,- za pronájem cizího je moc) částku ať si každý odečte sám, s čísly se dají dělat zázraky ! vzpomeňte na státní rozpočet. 2. - Vezměme 2 důchodce po cca 7 500,- to je asi 15 000,- ( asi se to moc nemění podle kraje taky plus minus, třeba 14 500,-) kteří mají uvedenou částku jen pro sebe - necestují do práce jako výše uvedený otec dítěte, ale pouze autobusem, který je zdarma, nakoupit do supermarketu.. Každý rok a každá vláda jim valorizuje důchod průměrně o 300-600,- kč a ví že si tak zase polepší - jsou to "jistí voliči" a bude jich víc a víc... Vraťme se k případu rodičů s dítětem. Ona na mateřské dovolené, může si přivydělat neomezeně, ale dítě nemůže dát do školky celodenně a celoměsíčně, rodiče ani babičky u nich nebydlí...a peníze na chůvu na hlídání by taky v práci nevydělala - takže je doma s dítětem. On dojíždí do práce (ne do zaměstnání, to je rozdíl) do pražské firmy, která podniká u nich na stř. Moravě, ale platy už nedává pražské, jenom moravské, protože dobře ví jak to na Moravě chodí, kolik se platí, a kolik se dá vydělat, že zaměstnanec „nemá kam zdrhnout“ a že oné rodině doplatí rozdíl do 1,6x násobku živ. minima Správa soc. zabezbečení .... A tak ta rodina čeká na navýšení rodičovského příspěvku od 1.ledna 2007 (ono zvednutí je vyšší než to co doplácí sociálka..) a sleduje v médiích jak se poslanci dohadují, potom se „najednou“ shodnou, vláda pořád není (ani to nikomu ale neschází, ono to jede i bez nich). A je konec pohádky, a to ještě nedošlo na problémy soužití s našimi "sociálně slabšími spoluobčany" jak se teď moderně říká v televizi cikánům, i když jejich předkové by se za ně dnes asi styděly stejně jako já. Ptáte se že ta pohádka není z naší milované zemičky? Že je to nový díl Pána prstenů? Ale ne. Je to z reality, možná ne tak dost pražské, ale z té naší moravské ano. Jak se zpívá v jedné písničce : "...Když stáhneš z háku uzený, svět nádhernej se zdá, tvůj ráj je rájem na zemi, Morava je kouzelná..."
-354
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2006 13:45 | Lenka B.

Ahoj, musím se přidat k těm ,co doufají v navýšení příspěvku .Sama jsem teď v pátém měsíci a můžu říct ,že mi jde hlava kolem z cen všeho toho zboží pro miminko a nejen pro něj. Myslím si ,že pokud už jednou bylo slíbeno navýšení ,mělo by být i dodrženo.Místo nekonečných tahanic ,které se poslední době dějí by si raději měli sednou a začít pracovat a hledat řešení .Vždyť už se nám ostatní země smějí.Pokud by k navýšení nedošlo lidé by to zase zvládli jako ti co dostávali nižší dávky ,ale při pohledu na zprávy ,kde každý den ukazují jak jsou tam nahoře neschopní a hrabou pro sebe,vás to nutí taky bojovat o každou korunu navíc.Pořád chtějí podporovat rodinu ,tak ať ukáží ,že to myslí vážně né jen o tom diskutovat. Tak jako tak mi příjde dost trapné,zrušit zákon ,který ještě nenabyl ani platnosti.
-31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 12. 2006 15:16 | e

tebe by měli poslat minimálně do parlamentu chytrolíne
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2006 22:45 | Lukáš

Souhlasím s níže uvedenými názory - Ti, co nám rádi kážou jak máme žít a jak se máme rozhodovat - být déle na mateřské za méně peněz a podobně, jak, kde a co nakupovat,jezdit na kole místo autem a podobné rady - sami dělají miliardové sekery v našem rozpočtu, v naších fondech, v našich cennostech. To vše oni mohou, protože mají lepší přehled o situaci než my? Nechápu proč by nám nemohli dát o pár tisicovek víc - asi by si nemohli hrát s tolika penězi? Jsem z toho unaven a pouze se srkastickým pocitem čekám, co na nás vytáhnou naši námi zvolení leadři. Leda, že by na to pozapoměli při nynějším boji o korýtka.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2006 12:22 | Jana

Vzhledem k tomu že chce vláda zvednout důchdy měla by automaticky zvednout i dávky na děti.A jestli si vlada mysli že nynější dávky jsou dostačující tak asi nemají děti Protože kdyby měli žít z platů jaký má průměrný člověk tak jim dítě umře hlady.A kdybych měla mít platy co mají ti ve vládě tak držím pusu.Strašně moc přeji všem poslancům kteří brání ve zvýšení dávek ,3600,-na měsíc pro sebe a pro dítě a pak at mi řeknou jak se jim za tohle jejich debilní minimum žije.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2006 21:23

tak ty jseš na hlavu deláš dítě pro peníze UBOŽAKU !!!!!!!!!
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 11. 2006 14:13 | Katka

Já osbně si myslím, že ženská na mateřské, která se o dítě řádně stará, si více peněz zaslouží. Můžeme si sice neomezeně přivydělat, ale kdo nás zaměstná? Já bych klidně šla od dvou let dítěte do práce, ale bohužel mi dítě nemá kdo hlídat a školky fungují až od tří let. Babičky, dědečkové i manžel jsou zaměstnáni a ještě dlouho budou. Jsme relativně mladá rodina (mám ukončené vysokoškolské vzdělání a manžel skoro 8 let pracuje u jedné firmy) a zařizujeme postupně bydlení... a s jedním platem to opravdu není žádná legrace. Souhlasím s názorem, že by si dívky měly ukončit alespoň nějaké vyšší vzdělání než jen základní, ale zase nesouhlasím s matkami po třicítce, až po vybudování kariéry... Ta porodnost se rozhodně nezvýší, pokud budou mít první dítě po třicítce. Pochybuji, že by tyto paní pak měly více než dvě, ale ve většině případů zůstane u jedináčka. A to je ten úbytek (ze dvou lidí je jen jeden). V dnešní době je taky spousta párů, které mít děti nemohou nebo mají spoustu problémů s početím. Už za to, aby to dítě vůbec měli dají velké peníze a pak ještě přijdou o jeden příjem. To se mě taky nezdá spravedlivé. A na druhou stranu je zase spousta matek, které si pořizují děti jenom proto, aby nemusely do práce, ale rozhodně bych tuto vlastnost nepřipisovala jenom Romům. Mnohdy se romské matky o děti starají lépe než leckterá "bílá". Neměli bychom všechny lidi z menšin házet do jednoho pytle.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2006 0:16 |

Fascinuje mě, jak se tu pořád probírá znaužívání dávek romskými spoluobčany, jako by to byla hlavní příčina toho, proč je náš stát tak chudý a měl by případně stornovat očekávané zvýšení rodičáku, Nemám ráda, když se o ČR mluví jako o "sociálním státě", který tratí na dávkávh. ČR žádný sociální stát není, to je třeba ve Skandinávii, ale tam je to úplně o něčem jiném. Peníze mizí spíš v korupci, špatném hospodaření (např, nakupování zbytečných stíhaček a tanků) a nerozumném zadávání veřejných zakázak. Jistě, jsou tu lidi, kteří zneužívaj dávky, ale ty jsou všude a vždycky budou, v tom hlavní problém ale nevidím. ČR je spíš nějaký hybrid - placení vysokých daní (jako v soc. státě), ale výše dávek tomu zdaleka neodpovídá, ty peníze mizí úplně někde jinde. Sama jsem byla cca 5 měsíců na pracáku s výchozím platem 12 hrubého. Z těch 4,5 tisíce si člověk nezaplatí ani jeden pokoj v podnájmu ve společném bytě s někým, o jídle a ošacení ani nemluvě. Rodičovský systém je tu podle mě také úplně na hlavu, i když pro zvýšení samozřejmě jsem, sama jsem na mateřské. Při mateřské studuji denně na VŠ, což je pro náš systém pole neorané. Jsem před státnicemi. Abych se na ně mohla připravit, musím dávat syna na 5 hodin denně do jeslí. Kvůli tomu přicházím o rodičák a jelikož mi již byla 26, musím si platit i zdrav. pojištění. A samozřejmě plus peníze za jesle - 4000,- i se stravou měsíčně. Takže při studiu a žádném příjmu mě tento špás stojí cca 9 tisíc měsíčně. Dostávám alimenty 7000,-, takže od státu už nemám nárok na nic. Jak mám ale alespoň trochu důstojně s diítětem žít v Praze třeba v podnájmu za 5? Prostě bez masivní podpory mých rodičů zcela nemožné. Pokud se příspěvek zvýší, budu mít alespoň šanci poplatit nějaké hlídání mimo jesle a v klidu dostudovat. Proč neexistuje pro studující matky nějáká výjimka? Byla by to i dobrá motivace pro matky, k přípravě na zaměstnání apod.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 598 921 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2020

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Lola: do kin jde emocemi nabitá road-movie o životě mladých trans lidí

Lola: do kin jde emocemi nabitá road-movie o životě mladých trans lidí

Dnes do českých kin vstupuje belgické drama Lola o dívce, která se po smrti své matky...více

Dítě jako zbraň. Co dělat, když partner při rozvodu sáhne ke křivým obviněním

Dítě jako zbraň. Co dělat, když partner při rozvodu sáhne ke křivým obviněním

Právní systém na spoustu situací v rozvodových sporech nabízí alespoň základní řešení,...více

Nesnesitelná lehkost ženského vězení i znuděná nymfomanka. Co číst v srpnu u vody?

Nesnesitelná lehkost ženského vězení i znuděná nymfomanka. Co číst v srpnu u vody?

Pokud přemýšlíte, co si s sebou zabalit na druhou polovinu prázdnin, neváhejte sáhnout...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Dienstbier

politik

Miroslava Němcová

politička

Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 10 duelů
×
Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
62,50 %

z 8 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.