Akcie: hrozí nám náhlé odchody zahraničních investorů z regionu?

Pavel Sudek | | 25. 9. 2006 | 21 komentářů
Globální trhy v uplynulém týdnu ztrácely. V USA se sice hlavní indexy dotkly několikaletých maxim, nakonec ale týden uzavřely s mírnou ztrátou. O 0,1 % si pohoršil DJ Eurostoxx 50. Hlubší korekcí ale prošly všechny rozvíjející se trhy - od Latinské Ameriky až po střední Evropu. Náš region zasáhla politická nestabilita v Polsku a Maďarsku. Souhra politických událostí, deficitu rozpočtů a běžných účtů a slabé měny upozornily na rizika investování ve středovýchodní Evropě. Region prý nadměrně spoléhá na financování prostřednictvím zahraničních věřitelů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2006 17:00, Honzajs

Pokud jse o banky: Fannie Mae dělala nedávno přecenění derivátových operací v řádu miliard USD. Jak víš, že to není podobné i v jiných bankách a jejich EPS nestojí na vodě?

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 9. 2006 15:36, Honzajs

Mám ekonomku, praxi auditora a nyní pracuju jako finanční manažer středně velké firmy.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

28. 9. 2006 13:01 | Honzajs

Já ti je nechci zprotivit, pouze tě upozorňuji na rizika, která tam vidím.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2006 12:08 | Carlos Cuarto

Akcie 3 nejvetsich bank USA a 3 nejvetsich bank GB ( s vyjimkou HSBC ) povazuju za nejjistejsi investici ze vsech akcii celeho sveta. Taky jsou fundamentalne nejlevnejsi a plati nejvyssi dividendy ze vsech malo volatilnich akcii. Tedy Filip Morris je moc volatilni akcie pro dlouholete drzeni i kdyz ma vyssi dividendy. A od nikoho a nikdy si nenecham ty bank akcie zprotivit. Staci mi , ze jsem si nechal zprotivit CEZ akcie a prodal je a mohl jsem je miti dele , kdyby mi nebyly od nekoho zprotiveny.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 17:08 | Honzajs

Dále:

Následujcíí banky mají největší derivátové pozice v miliardách USD:
Rank Bank Name
1 JPMorgan Chase 53,046.4 2 Citibank 23,297 3 Bank Of America 22,376.7 4 Wachovia Bank 4,082 5 HSBC Bank 3,450.6 6 Bank Of New York 860.1 7 Wells Fargo Bank 812.8 8 State Street Bank & Trust Co. 474.6 9 National City Bank 250.9 10 PNC Bank 165.5 11 Lasalle Bank 115.4 12 Mellon Bank 114.8 13 Suntrust Bank 115.1 14 National City Bank of Indiana 109.1 15 Keybank 96.6 16 Northern Trust Company 66.5 17 U.S. Bank 51.5 18 Lasalle Bank Midwest 49.4 19 Merrill Lynch Bank 52.6 20 First Tennessee Bank 29.7 21 Fifth Third Bank 27.8 22 Regions Bank 26.6 23 Deustche Bank Trust Co. 25.8 24 Fremont Investment & Loan 25.2 25 Branch Banking & Trust Co. 24.2


+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 17:00 | Honzajs

Pokud jse o banky: Fannie Mae dělala nedávno přecenění derivátových operací v řádu miliard USD. Jak víš, že to není podobné i v jiných bankách a jejich EPS nestojí na vodě?
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 15:39 | Boucek Antonin

Jak Benjamin Graham, tak i Warren Buffett tvrdili, ze analyza bankovnich ucetnich vykazu je komplikovanejsi nez analyza vykazu prumyslovych spolecnosti. A vzhledem k vyssimu zadluzeni bank v porovnani s prumyslovymi spolecnostmi hrozi i vetsi riziko fatalniho omylu. Nevim, jestli jste pochopil, co Vam psal Honzajs - pokud je E a S vyhnane ucetnimi steroidy vzhuru, jsou Vam ukazatele P/E, P/S, RoE i netto profit margin na houby. O ucetnich steroidech vypravi napriklad uz tato klasika: http://www.amazon.com/Security-Analysis-Classic-Benjamin-Graham/dp/0070244960/sr=1-12/qid=1159364141/ref=sr_1_12/102-5560499-9471308?ie=UTF8&s=books Cetl jsem ji v lete podruhe a znovu musel uznat, ze se za 70 let od jejiho vydani se lide ani ucetni triky zase tak moc nezmenili.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 14:39 | Karel IV.

V ucetnictvi se alespon trochu vyznáme ! Známe základy účetnictví ! Uz alespon od Vanoc 2005. Prece zaklady jsou : aktiva = pasiva. Ale ve skolach zakladnich ani strednich od 1960 do 1978 jsme zadna aktiva a pasiva nemeli , na to se koukame az letos jen tak z dlouhe chvile. My neinvestujeme pro zakazniky , ale jen pro sebe jednoho. Pro sebe samotneho se nemusime zdrzovat kontrolou celych bilanci od Wells Fargo , Bank of America , Citigroup , Barclays , HBOS , Royal Bank of Scotland , ale behem nekolika let dame na kazdou z techto akcii aspon 10.000 euro a pozdeji jeste vice. Totiz ta z nich s temi nejlepsimi bilancemi muze miti tu nejlinejsi akcii , tak vezmeme vsech 6 bank akcii a je to. My kontrolujeme u nich rust zisku a obratu a dividend poslednich 10 let a budouci 2 roky a ty jsou u vsech 6 bank dosti dobre , tedy nelze se rozhodnout jen pro jednu bankakcii z USA a jednu z Britanie. My nekontrolujeme jejich aktiva a pasiva , to nemame zapotrebi. Jinak nez Warren Buffett a Benjamin Grossbaum : my mame taky techno akcie z USA , Nemecka a Svedska , ty bychom prodali , kdyby poklesl zisk techto firem a nejpozdeji prodali asi 2010. My se nebudeme zdrzovat kontrolou celych bilanci od Ericssonu nebo Corningu , hlavne ze zisk techto firem kazdy rok roste a pak maji ty akcie duvod rusti aspon az do roku 2010 , kdy bude velke nebezpeci dalsiho velkeho krachu zapadnich akcii. Samozrejme , pred novym nakupem novych akcii se nedivame jen na rust zisku , ale taky na P/E P/S P/B ROE a dokonce i na netto profit margin
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 16:09 | Honzajs

Mne překvapuje jedna věc.
Říkáš, že obdivuješ Buffeta a držíš se jeho metod, ale přitom neznáš základy účetnictví a připadají Ti divné.
Existuje spousta LEGÁLNÍCH způsobů, jak dosáhnout takového zisku, jaký potřebuješ, zejména u kvartálních výsledků. A u bank je analýza z důvodu podrozvahových / derivátových operací ještě komplikovanější.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 15:36 | Honzajs

Mám ekonomku, praxi auditora a nyní pracuju jako finanční manažer středně velké firmy.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 14:52 | Boucek Antonin

Operace mohou probihat jak na jedne strane ucetni rozvahy, tak i mezi aktivy ci pasivy, tak i mezi bilanci a vykazem zisku a ztrat. Myslel jsem, ze se jako investor Buffettova stylu v ucetnictvi alespon trochu vyznate (protoze on se v nem vyzna dokonale).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 14:00 | Karel IV.

" " KAŽDÁ účetní operace se projeví na 2 místech, to je podstata podvojného účetnictví " "
Jenomze se ty ucetni operace pisou vetsinou jen na jedne strane rovnovahy , treba zisk se uvadi jen na strane pasiva a stroje se uvadi jen na strane aktiva. Je to tak ?
? Odkud to vite ? delate bilance pro nejakou firmu , nebo jste profesori na ekonomicke skole ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 8:33 | Honzajs

Chaos to není, tak prostě funguje podvojné účetnictví.
Peníze se objeví v oběžných aktivech, ať je zdroj jakýkoliv.
Kdyby firma prodala akcie a peníze ze ně by nepřičetla mezi aktiva, neseděly by jí aktiva na pasiva.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 8:29 | Honzajs

Přesně tak, KAŽDÁ účetní operace se u podvojného účetnictví se projeví na 2 místech.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 8:16 | Bouček Antonín

To, že účetní položka se v účetnictví objeví dvakrát - jednou jako má dáti a podruhé jako dal, je tuším podstatou tzv. "podvojného účetnictví", zavedeného v renesanční Itálii. Ale pokud to mohu posoudit, jinak máte pravdu.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 5:24 | Karel IV.

To je ale chaos , nechci rici bordel ! Tedy mezi vlastnim kapitalem v pasivech jsou uvedeny prodane vlastni akcie a jejich hodnota dejme tomu 1 milion euro se pricte k pasivum. A pak se jeste jednou pricte ten samy 1 milon euro z tech prodanych akcii k obeznym aktivum , nebo jak ? Tedy jsou vlastni prodane akcie za 1 milion soucasne na obou stranach rovnovahy ? . A penize vyplacene podnikem akcionarum jako dividendy se odectou od vlastniho kapitalu v pasivech , tam kde se pricetl netto zisk a tam kde se uvadi hodnota prodanych vlastnich akcii , od kterych penize se ale pocitaji v obeznych aktivech ?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 16:22 | Honzajs

Vydané akcie - akcie vlastněné investory, již z nich má peníze.
V rozvaze je i kolonka Vlastní akcie - ty, které podnik třeba stáhl z trhu zpětným odkupem a může je zase prodat.
Výplata dividend... aktiva (cash) klesnou o dividendy, o stejnou částku se zmenší i Vlastní kapitál (složka nerozdělený zisk) na straně pasiv
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 16:06 | Karel Pátý

? Jestli podnik vyplatil akcionarum dividendy a ty se odectou ve vykazu cash flow , je pak to netto cash flow mezi AKTIVAmi nebo mezi PASIVAmi ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 15:59 | Karel Pátý

? Co znamená " Vlastní kapitál tvoří vydané akcie " ? jak pise Honzajs. ? To je podnik vydal , ale jeste je neprodal a má je doma ? Nebo uz je prodal a má z nich peníze mezi vlastní kapitál , nebo mezi aktiva ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 15:50 | Karel Pátý

Zcela jinej problem : . Dividendos se plati ve Spanelsku 2x rocne , dily nejsou stejne , prvni dil byl letos 0,37 euro bez 25% dan je 0,31 euro , druhy dil bude jiny a celkem snad 0,88 euro minus 25%. I kdyz www.onvista.de pise 0,97 euro. Mozny je taky ze www.infomercados.com pise 0,88 za minuly rok a ne za letosni rok. Kdyz se koupi spanelska akcie na burze Frankfurt pres Fio , Fio informuje chybne , ze byla dan z dividend strzena v Nemecku. To je lez ! To by si melo Fio rychle opravit. Dan z dividend je automaticky strzena jen ve vlasti podniku a ne ve vlasti burzy , kde se akcie koupila. Spanelsky danovy urad posle z 25% dane penize zpatky a necha si jen 15% , kdyz se v ceskem danovem uraze vezme a necha potvrdit zadost a posle do Spanelska. Pro ty dane se mi furt nechce kupovat akcie ze Spanelska a Francie , kdyz chodeji z Britanie dividendy bez dane. A kdyby nepadala britska libra oproti euru , nejradeji bych zacal kupovat jeste 3. akcii z Britanie = HBOS. Ale prece jen by bylo lepsi miti 1/3 penez v akciich USA a 1/3 v GB a 1/3 v EU.
Jestli se chcete ucit spanelsky nebo uz trochu umite , dividenda se jmenuje DPA = dividendo a k akcii IBERDROLA se pise na :
http://www.infomercados.com/webn/analisis/PRatiosEmp.asp?TI=IBE
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 12:40 | Honzajs

Úroky se ve výsledovce objeví, dividendy nikoliv. U dividend se pohne ma straně aktiv hotovost a na straně pasiv kumulovaný zisk. Pokud je obdrží, ve výsledovce se objeví dividendy i úroky. Vyplacené dividendy se objeví ve výkazu Cash flow.
Do položek výkazu zisku a ztráz bych ještě mezi náklady přidal odpisy, nájemné na kancelář, kurzové rozdíly... Ne všechny daně se ale objeví ve výsledovce, třeba DPH ne. Daň z příjmu ano, a to ještě v členění na splatnou a odloženou.
Peníze se NIKDY nepočítají mezi vlastní kapitál, jsou na straně aktiv. Vlastní kapitál tvoří vydané akcie + fondy tvořené ze zisku /třeba rezrevní) + nerozdělený zisk minulých let. POZOR: neplést rezervní fond s rezervami, ketré se tvoří na vrub náklad (a vstupují tak do výsledovky). Rezervy jsou závazkem.
Přijaté půjčky a vydané dluhopisy jsou závazky, takže souhlas
Nakoupené cizí akcie a dluhopisy jsou aktiva, ale klasifikují se podle očekávané doby držení, takže nemusí nutně patřit mezi oběžná aktiva. Třeba Berkshire bude zžejmě své podíly v jiných firmách vykatovat jako finanční investice.
AKTIVA = VLASTNÍ KAPITÁL + CIZÍ ZDROJE = PASIVA
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 12:16 | Bouček Antonín

Vyplácené dividendy jdou až z čistého zisku, tudíž nejsou zahrnuty ve výkazu zisků a ztrát. Čistý zisk mínus vyplacené dividendy pak navyšuje vlastní kapitál. Položek, které se přičítají a odčítají od tržeb je poměrně víc (například tvorba či rozpouštění rezerv). Záleží na tom, zda cizí akcie a dluhopisy drží podnik dlouhodobě či krátkodobě. Při krátkodobém držení by se mohly započítat do oběžných aktiv (finančního majetku), u dlouhodobého držení jsou součástí investic a tedy dlouhodobých aktiv. Aktiva = cizí zdroje + vlastní kapitál. Tuším, že v USA není vlastní kapitál součást pasiv, v české účetnictví však ano.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Alexandr Vondra

politik

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services