Zrušení poplatku za příchozí platby se může prodražit

Už tři české banky zrušily poplatek z příchozí platby. Konečně vstřícný krok směrem ke klientům bank, říkáte si? Omyl. Spolu se zrušením tohoto poplatku banky totiž provedly i další změny ve svých sazebnících, a někteří klienti tak v konečném důsledku na měsíčních poplatcích zaplatí více než dříve. Jedná se tedy skutečně o zlepšení služeb, nebo se jen, lidově řečeno, vlk nažral a koza zůstala celá?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 8. 2006 23:21, TaF

Vidím u FIO dvojí scénář: buď jsou méně schopní (pesimistická varianta), tak časem zkrachují a Vy tam necháte víc, než kolik jste ušetřil na poplatcích, nebo jsou schopní (mírně optimistická varianta), tak je časem koupí nějaká velká a mocná banka (hleďme na eBanku a Raiffaisen), zavede poplatky a Vy se nebudete stačit divit, kde jste se to zase octl.

Zobrazit celé vlákno

+73
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 8. 2006 22:33, Tomáš Marný

Mno, takže na základě výkřiků, jako je Váš, jsem si taky pořídil BÚ u FIO a pomalu toho začínám litovat... Je fakt, že neplatím ani korunu, ale....? Zítra mám nastavené platby za cca 10 kKč, dám si zůstatek k 16.8.2006 a ejhle, systém FIO s těmi zítřejšími platbami vůbec nepočítá a v onom zůstatku tedy nejsou započítány... Před měsícem jsem se obrátil mailem na FIO s dotazem, dosud nemám odpověď...
Tak nevím, jestli mně ta stovka měsíčně za tyhle problémy stála :-/.

Zobrazit celé vlákno

-16
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

11. 8. 2006 12:34

Pro webmastera: V grafu oblíbenosti článku lze hlasovat opakovaně - je to pak zkreslující ...
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2006 12:11 | klient

Buďte prosím konkrétnější, jaký jste měl s FIO problém?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2006 12:04 | klient

"Co si myslíte o tom, že dvě banky ze tří současně se zrušením poplatku za příchozí platby zdražily jiné služby? Kolik peněz bance měsíčně na poplatcích zaplatíte vy? Je pro vás výše poplatků důvodem ke změně banky?"
- Je to jejich právo. Velké banky unitř fungují zoufale neefektivně a jejich IT infrastruktura je nákladná a špatná, takže lze pochopit jejich zoufalou snahu vysát peníze z hejlů, co jim je svěří. Konkurence v bankovnictví funguje velmi pomalu, ale zato dlouhodobě a silně. Inteligentní klienti jsou schopni se v bankovnictví snáze zorientovat a rychleji si vyberou lepší banku. Navíc takový typ klienta bude v průměru časem movitější, čímž se odliv peněz do lepších bankovních ústavů jen zesílí. Největší hrozbou pro zdravý trh v bankovnictví u nás byl vždy stát, ale pevně doufám, že už špatně hospodařící molochy nebude nikdy sanovat a nechá je po zásluze zkrachovat, i kdyby tam mělo účet půl národa.
- Dnes asi 70 korun. Bývalo to kolem 200, časem to bude 0. Můj odchod z KB je postupný, trvalé příkazy už jdou z ING nebo FIO a svůj původní účet zatím držím kvůli platební kartě.
- Samozřejmě, je to jeden z důležitých důvodů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2006 11:49 | Michal Kára

No, zrovna Fio je prikladem hesla "Nejsem tak bohaty, abych si mohl dovolit levne sluzby.".
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2006 11:07 | SocPredator

Co si myslíte o tom, že dvě banky ze tří současně se zrušením poplatku za příchozí platby zdražily jiné služby? Kolik peněz bance měsíčně na poplatcích zaplatíte vy? Je pro vás výše poplatků důvodem ke změně banky?
- že správně využívají tuposti občanů v našem banánově, kde stát už dávno neplní svou funkci - 0.- (FIO) - rozhodně! Jsem velmi alergický na zdražení služby bez efektu :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2006 10:51 | jezevec

Přesně to jsem říkal už když tento server jásal. Nad čim jásáte???? 1) Poplatek za příchozí platbu nebyl zrušen, ale pouze u některých typů soukormých kont - u fireních účtů zůstal tebnto nejabsurdnější poplatek beze změny. 2) U té marginální výseče trhu kde byl tento poplatek zrušen, byla zrušena pouze položka ceníku která se jmenuje "poplatek za příchozí platbu". Ve skutečnosti byl poplatek vykompenzován dalším rozmělněním ceníku do nepřehledných "balíčků" či zdražením jiných služeb. Ve výsledku tedy kampeličky opět prokázaly nejen nebetyčnou neschopnost spravovat finanční prostředky efektivně bez poplatků, ale zejména svou příslovečnou PR tupost. Peněžovna která není schopná spravovat svěřené finanční prostředky bez poplatků v rámci své zhruba dvoutisíciprocentní obchdní marže, by měla do roka a do dne přijít o bankovní licenci.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2006 10:27 | Eric

Banka, která tvoří velkou část zisku z poplatkového odírání klienta je špatná banka. A to jsou všechny banky u nás. Poplatky jsou důkazem pohodlnosti nebo neschopnosti (případně obojího) manažerů banky zamýšlet se nad tím, jak svěřené peníze investovat tak, aby byl zisk vytvořen.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2006 9:25 | Bob

Dalo se samozřejmě čekat, že banky se budou snažit nějak očekávanou ztrátu kompenzovat, ale na druhou stranu ty úpravy poplatků za odchozí platby, za vedení úču, výběry z bankomatů, atd. jsou alespoň principiálně poctivé, protože na jejich četnost má klient přímý vliv svým svobodným rozhodováním, zda konkrétní transakce provede nebo ne. Na četnost příchozích plateb ovšem vliv nemá, proto je účtování poplatků za ně nemravné. Je samozřejmě nutno poděkovat autorce za upozornění na změny sazebníků. Každý si pak už může sám rozhodnout, na jakou hru bank je ochoten přistoupit.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2006 8:39 | MoB

Pět výběrů z bankomatu je poměrně mnoho... jestli je to skutečný klient, asi mu nelze než doporučit snížit počet výběrů. Já třeba vybírám hotovost 1-2x za měsíc, hodně platím kartou a hotovost potřebuju spíš na svačinku v potravinách. Ale pravda je, že už kdysi se říkalo "ceny chleba vzrostly, což ale bylo kompenzováno snížením cen lokomotiv" :-) takže nihil novum sub sole.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renata Vesecká

bývalá nejvyšší státní zástupkyně

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Renata Vesecká
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services