Jiří Rusnok chce vyšší státní podporu penzijního připojištění

Na stáří se lidé stále zajišťují nedostatečně, zejména proto, že jim hodně bere stát. Efektivní způsob, jak přimět lidi spořit, je zvýšení státní podpory penzijního připojištění, slevy na dani jsou podporou jen pro bohaté. Zákon by neměl bránit zpoplatnění přechodu klienta mezi jednotlivými fondy. Toto a mnohé další prohlásil Jiří Rusnok, bývalý ministr financí a ministr obchodu a průmyslu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 8. 2006 10:33

Sociální pojištění znamená závazek státu, že se o platícího občana postará, ať je momentální hodota měny nebo akcií jakákoliv. V případě penzijních fondů jde pouze o vyplacení naspořeného, jehož hodnota v případě nepříznivých okolností může bý třeba 0.

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 8. 2006 16:28

Ano, právě Vámi uvedený státní bankrot je moc pěkný příklad. Po takovém bankrotu může být státem nově vypočítán důchod v nové měně, ale majetek penzijních fondů (stará měna + akcie) bude trvale znehodnocen.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 95 komentářů)

5. 9. 2006 8:56 | Michal

Proč by neměla? A právě pro ně je právě určena příma dotace na vklad. Ta stávající. 50 % nestačí??? Navýšením dotace chce právě Rusnok naopak namotivovat vyšší příjmové skupiny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2006 10:32 | Karel Liška Cvikov

Souhlasím s p.Rusnokem. Skupina obyvatel s nižšími příjmy nemá možnost zvýhodnění danových odpisů a proto je třeba dle mého názoru zvýšit státní příspěvek.Je to výhodnější i pro spořící v důchodovém věku.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2006 10:30 | Karel Liška Cvikov

Souhlasím s p.Rusnokem. Skupina obyvatel s nižšími příjmy nemá možnost zvýhodnění danových odpisů a proto je třeba dle mého názoru zvýšit státní příspěvek.Je to výhodnější i pro spořící v důchodovém věku.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2006 10:26 | Matuš Josef

Souhlasím s p.Rusnokem. Skupina obyvatel s nižšími příjmy nemá možnost zvýhodnění danových odpisů a proto je třeba dle mého názoru zvýšit státní příspěvek.Je to výhodnější i pro spořísí důchodce.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2006 9:18 | Jana

Problem je, ze penzijni fondy drzi statni dluhopisy a ne akcie. Kdyz stat krachne, nebudou mit nic ani ty penzijni fondy.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2006 8:48 | Michal

Trochu nesmysl, ne? 1. Stát na přehodnocení důchodů nemusí ani mít. 2. Akcie snad budou automaticky přehodnoceny, ne? Nedojde k bankrotu jednotlivých podniků, ale státu!!
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 16:41 | Pavel

Nechápu, jak státní bankrot může znehodnotit cenu (nestátních a zahraničních) akcií. Ten znehodnotí nanejvýše státní dluhopisy. Bohužel, u nás mají penzijní fondy nařízeno zákonem mít podstatnou část svého majetku ve státních dluhopisech, takže statní bankrot by je opravdu položil.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 16:28

Ano, právě Vámi uvedený státní bankrot je moc pěkný příklad. Po takovém bankrotu může být státem nově vypočítán důchod v nové měně, ale majetek penzijních fondů (stará měna + akcie) bude trvale znehodnocen.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 15:12

Celý článek je poplatný stávajícím funkcím, které autor zastává. "Protěžování" jedné oblasti zdrojů důchodového zabezpečení většími dotacemi státu není v samotném principu správné a to by si měl autor uvědomit. Existuje i třetí pilíř, o kterém se autor zmiňuje, ale jeho vliv a fukce ho v článku nezajímá. Co např. průřezové zvýhodnění zúročení povinnách finančních rezerv, které jsou v této oblasti legislativně dány a v této souvislosti dotace účtu, rezervy klienta po rozdělení zisku? Migrace klientů mezi fondy je stejná záležitost jako v současné značné migraci klientů mezi bankami. K tomu možno pouze dodat, že pokud si finanční instituce nedovede svého klienta udržet tak to musí zaplatit "zbývající rizikové" společenství klientů dané instituce.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2006 12:49 | Pavel

A o čem se to páni poslanci vždy tak dlouho dohadují při schvalování rozpočtu? O příspěvku místním kopálistům na nový trávník, o příspěvku na rekonstrukci stadionu, atd, atd, ročně to dělá několik desítek miliónů ze státního rozpočtu, tedy z daní.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 12:39 | Michal

To je nějak dotovaný z daní??? To sou novinky. To, že vy o to nemáte zájem, eště neznamená, že o to nemá zájem nikdo.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 12:37 | Pavel

Sportovní kluby a práce s mládeží? Teď ještě prosím tu o červené Karkulce. Sportovní kluby spíš mládež mrzačí. Hodné dlouho jsme pátrali po možnosti, jak nechat někde naše děti si zasportovat jen tak pro radost a aby měly trochu pohybu. Ale to nejde. Buď náročný trénink čtyřikrát týdně, nebo nic. Tomuhle teda opravdu práce s mládeží neříkám. A taky nestojím o to, aby to bylo jakýmkoliv způsobem dotované z daní.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 10:42 | Michal

No ne, ale k platbě "sociálního pojištění" tě stát snad taky nutí. Hodnota být nula nemůže, hodnota naspořené částky nikdy nemůže klesnout a fond musí každej rok připsat minimální zhodnocení. O by mohla být, pokud by fondy mohly investovat volně, což (nutno říct bohužel) nemůžou. A i tak by jednalo o extrémní případ, s pravděpodobností asi 0,00000000001 %. Daleko pravděpodobnější je už, že stát nebude vyplácet státní penze. Případy státních bankrotů nejsou zas tak nečastý. Ale i tady pravděpodobnost je menší, než minimální.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 10:33

Sociální pojištění znamená závazek státu, že se o platícího občana postará, ať je momentální hodota měny nebo akcií jakákoliv. V případě penzijních fondů jde pouze o vyplacení naspořeného, jehož hodnota v případě nepříznivých okolností může bý třeba 0.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 9:12 | Michal

No, seš trochu naomylu. Policie má zajišťovat veřejný pořádek a to všude a na svoji bezpečnost má nárok každý, tedy i návštěvník onohu utkání, tak nevím, co se ti nelíbí, pač tu policii platí stejně jako ty. Na to, že klub vydělává miliony, nevím, kdes přišel, provozování klubu je většinou, alespoň v ČR, vysoce ztrátové. Navím o stadionu, kerej by byl po revoluci postavenej za státní peníze. A jen pro tvoji informaci. Pražská MHD není dotovaná ze státního, nýbrž z městskýho rozpočtu a je jen a jen věcí města, na co peníze dá. Tvoje oblíbený linky, "co jezdí z Horního Dolní do Zadního Přední", ale zkrátka nepřijdou, protože je dotujou kraje. A je škoda, že seš tak zaslepeně zaujatej proti sportovním klubům. Stejně jako plno jiných organizací vykonávají veřejně prospěšnou činnost (práce s mládeží - která pro ně rozhodně zisková není). V čem sou horší, než třeba divadla, muzea apod. Naopak, čistě svým záběrem a zájmem lidí, jim rozhodně ostatní instituce nemůžou zdaleka konkurovat. To, že to funguje, dokládají už ty tvoje "chléb a hra". Navíc reprezentace je nelepší a nejlevnější reklamou pro celej stát.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 9:06 | Julča

V poplatku za TV + rádio platíte bohužel tento bordel: http://www.jirihradec.cz/pravo/pr_chaos.htm
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 8:59 | Michal

PS: A co je sociální pojištění jinýho??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 8:58 | Michal

Někdo tě nutí??
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2006 8:40 | Pavel H.

Ono nejde ani tak o to, že něco nepoužívám. Jde o to, že se ze státního rozpočtu dotuje něco pro úzkou skupinku lidí nebo se platba určuje zákonem. Platí se ze státního rozpočtu policie? Fajn, můžu ji potřebovat. Ale na co má tatáž policie za moje peníze statovat u fotbalového utkání? Tam by ji měl platit fotbalový klub. Že na to nevybral peníze od fanoušků? Tak holt zkrachuje. Fotbalový klub vydělává milióny, fotbalisti mají plat ve výši desetitisíců měsíčně, ale hrají na stadiónu, postaveném a opravovaném za státní dotace. Proč to neplatí ze svého? Že by římské "chléb a hry"? Pražská MHD dostává ročně asi miliardu dotací ze státního rozpočtu. Proč jen pražská, proč není ze státního rozpočtu dotovaná veškerá doprava, teda i linky, co jezdí z Horního Dolní do Zadního Přední, které vozí lidi do práce a jezdí maximálně 3x denně? Pokud se tedy už něco platí ze státního rozpočtu, měli by mít VŠICHNI LIDI možnost to využívat. Jinak je to o ničem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2006 21:44

Nutit zákonem (tedy násilím) člověka, aby investoval do aktivit soukromé firmy - soukromého penziního fondu - je silné kafe. Kdo si platí sociální pojištění, ať dostane základní důchod, kdo má pocit, že investice do soukromého penzijního fondu je to pravé, ať to udělá - ovšem bez toho, abychom mu museli my ostatní finančně přispívat nebo byli k účasti na tomto dokonce přinuceni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Svoboda

podnikatel, Toi Toi

Kateřina Neumannová

podnikatelka

Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Kateřina Neumannová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services