Můžeme žít bez bankovního účtu? Zřejmě nikoliv.

Přemýšleli jste někdy nad tím, zda by vám bez bankovního účtu nebylo lépe? Někteří možná i došli k tomu, že by bylo. Je to ovšem v dnešní době vůbec možné? Po důkladném zvážení se zdá, že spíše nikoli. Jaké jsou hlavní důvody?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 8. 2006 10:11, Michal

Omyl.Většina bank realizuje(zaúčtovává) pohyby na účtech o půlnoci, takže platba z c. centra do nich ještě nemůže být promítnuta.

Zobrazit celé vlákno

+53
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 8. 2006 20:34, kytka

Postřehli jste, že Spořka pro možnost dalšího okrádání zavedla novou službu? Můžete internetem převést jen 5 tis. Chtete víc? Pak další příkaz- tedy další poplatek nebo sms - tedy peníze pro mobilního operátora. Ruku v ruce nový způsob okrádání....jen tak dál. Ale co se divím, že?

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 113 komentářů)

2. 8. 2006 10:15 | nemam rad banky v CR...

Pokud chcete srovnani s bankami v Nemecku,tak tady je:platba do zahranici v prepoctu za 5 KORUN!!! Vse ovladam online a mesicni poplatek za vedeni uctu s online bankovnictvim je 0 EUR!!Je to odnoz Volksbank a ma adresu: www.VR-BANK-Zittau.de. Cele stranky jsou v Cestine a banka ma dokonce i cesky mluvici bankere!!Pobocky jsou ale jen na severu Cech u ceskych hranic,takze tuhle moznost bohuzel nema kazdy... Pro obyvatele regionu je to ale super alternativa...i kdyz mozna se tam da otevrit i ucet online,zkuste to...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2006 8:53 | Michal

Ale o tom to není. Stejně tak je tomu třeba ve Francii. Ale to je jejich obchodní strategie, kterou nejde jen tak automaticky naroubovat všude. Na západě totiž banky vydělávají na debetní straně (drahý půjčky a hypotéky), u nás zase především na kreditní straně. Nejde jen tak říct, co je lepší a co horší. Zkrátka jde o jinou strategii. Mně se samozřejmě taky víc líbí ten první přístup. Na druhé straně mně přinde naprosto úchylný, aby neumětel Sobotka diktoval bankám, o kolik mají zlevnit a za jaký služby. Banky, kde se za BU neplatí nic nebo jen minimum tady totiž jsou a byly, tudíž ten, kdo o to má zájem, se obejde i bez Sobotky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 8:42 | Michal

Limit se nezaváděl, limit se měnil. Jako právníkovi mi můžete věřit. A skutečně se jednalo o harmonizaci s pravidly EU. Takže pohov!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 8:41 | Michal

Komu není zhůry dáno...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 8:17 | Pavel

Prosím, rozlišujte běžný účet, na kterém zcela jistě nemáte úspory, a spořící produkty, kde (možná) nějaké úspory máte. S penězi z běžných účtů může banka hospodařit jen velmi omezeně, protože musí mít stále rezervy pro případné výběry. Tomu také odpovídají nízké úroky a poplatky. U spořících produktů už může s penězi hospodařit s mnohem menšími omezeními a taky na spořících účtech (aspoň v bankách , které znám) je vedení účtu, vklad i výběr zcela bez poplatů (černou ovcí jsou stavební spořitelny, ale tam jde o to získat pro sebe co nejvíc ze státního příspěvku, jako u všech bankovních a pojistných produktů přímo či nepřímo dotovaných státem). Run na banku, týkající se pouze běžných účtů, banka ustojí. Ale hromadné předčasné výběry termínovaných vkladů nebo vkladů s výpověďní lhůtou ji s jistotou položí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 8:05 | comment

Jak jsem uz rekl, nevim, jak funguji smenarny, zadnou neprovozuji, takze se s Vami uz nebudu dohadovat. Kazdopadne si docela dobre umim predstavit, ze to muze fungovat podle toho, jak jsem vysvetlil ja: na Vas "menovy trh" nechci vstupovat, protoze by to znamenalo takove neprijemnosti jako platit dan z prijmu, ze stejneho duvodu potrebuji "proprat" penize (zisky "bez dokladu") a tudiz potrebuji jistotu, ze prodam na ulici. Nicmene pokud mate jiny plan, jak nepoctive provozovat smenarnu, klidne to muzete zkusit, predpokladam, ze to jde obema zpusoby.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 8:01 | Mike

Protože když má přijít něco nepříjemného, tak se všichni ohánějí EU nebo vyspělým světem, že tam je to tak také, tak to stejně tak musí být i u nás, ale když by mohlo přijít něco příjemného, tak se ohlížíme pouze na vnitřní trh! Např. v Austrálii trvá založení BÚ 5 minut včetně karty a PIN, a to celé ZDARMA včetně provozu!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 19:45 | xXx

Limit se nemenil, limit se tehdy zavadel a to nezavisle na vstupu do EU (pouze shodou dalsich okolnosti k tomu doslo ve stejne dobe).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 8:00 | Patrik

Jde to řešit i vkladní knížkou (většina bank má vedení zdarma, platby zdarma, výběry i vklady zdarma). Jednu dobu jsem si nechával posílat výplatu na vkladní knížku (tehdy to ještě byla Agrobanka, potom GE), rodiče, když ještě pracovali, si nechávali posílat výplatu na vkladní knížku poštovní spořitelny (rovněž vedení zdarma, výběr zdarma na kterékoliv poště v ČR - částky do tuším 10 000 Kč).
Pro zaměstnavatele se to tváří jako běžný účet (má normální číslo účtu). U GE to bylo jednodušší - prostě 123456/0600 a peníze tam "samy" chodily, stačilo občas přijít s knížkou na přepážku a tam peníze připsali. U poštovní spořitelny to je složitější - musí se vyplnit ještě specifický symbol, jako u sporožira. Asi 3 dny po připsání platby přijde domů takový "papírek" se kterým se dojde na libovolnou poštu, kde peníze přepíší z tohoto papírku do knížky. Myslím, že pro důchodce ideání řešení - v knížce mají pěkně uvedeno kolik mají "na účtu" a dopoledne na poštách moc lidí nebývá. A pokud pojedou na chalupu nebo do lázní, můžou si knížku vzít s sebou a peníze si tam vybrat zdarma na místní poště.
Od té doby co funguje FIO už ale tohle neřeším. Veškerý provoz účtu mám zdarma (kartu nemám), tak není co řešit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 7:56 | Mike

Máte pravdu - je to znak nevyzrálosti trhu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 7:47 | Patrik

Na té kartě hodně záleží. Např. když budu VISOU platit v EU, tak se platba převede z EUR na USD (Visa zúčtovává v USD) a odtud na CZK. Výsledný kruz je tak výrazně horší než valuty prodej ve směnárně. Např. takhle to dělá ČSOB:
Platbu kartou MasterCard nebo Maestro v zahraničí přepočte společnost MasterCard vždy na EUR (Evropa i svět - pokud již platba nebo výběr nebyl v EUR) a následně kurzem ČSOB deviza prodej platným v den účtování se přepočte na CZK (případně na měnu účtu). Platbu kartou VISA nebo VISA Electron přepočte společnost VISA vždy na USD (Evropa i svět - pokud již platba nebo výběr nebyl v USD) a následně ještě přepočte společnost VISA na CZK (tzn. do ČSOB přijde částka vždy v CZK). Není-li účet v CZK, přepočte se částka již kurzem ČSOB.
Výsledek je, že v obou případech (platba VISOU i MASTERCARD) je nevýhodnější, než nákup valut ve směnárně.
Ve firmě používáme nebankovní společnosti i pro platby do zahraničí. Nevím, jak to v těch směnárnách dělají, ale když jsem před pár dny řekl pracovníkovi banky, že jsme koupili CHF za 18,11, tak málem spadl ze židle, prý že to není možné, když mezibankovní trh je na 18,12 :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 7:35 | Mike

Ale to víte, že s Vašimi penězi banka manipuluje, manipuluje totiž s penězi každého z nás, kdyby tomu tak nebylo, neexistoval by "run" na banky. Banka se totiž spoléhá na to, že v jednom okamžiku nepřijdou všichni klienti vybrat své úspory, proto může s našimi penězi bez problémů manipulovat!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 23:23 | forester

Já jsem si banku našel!FIO!Vše zdarma,vklady pojištěny,slušný internetbanking,neplatím ani korunu a ještě úročí BÚ 1%.Vše z domova,počáteční nedůvěru v kampeličku jsem překonal a teď se můžu ČS jen smát,dříve jsem jim daroval 300 kč každý měsíc!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2006 20:37 | xXx

To svet nevidel, pisi tu snad neco jineho? Ucelem trestniho zakona je zabranit cinnosti, ktera poskozuje stat i (nejen) jeho obcany. Ucelem zakona o omezeni hotovostnich plateb je omezeni legalizace vynosu z trestne cinnosti. Ale i nadale trvam o tom, aby byl citovan at nemecky zakon, nebo smernice EU o tom, ze takove omezeni plateb v hotovosti je zavazne. Neexistence cehokoli jaksi prokazat nejde, prokazovat je mozne jedine existenci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 20:04 | Jana

Nebudte tak radikalni, dokud si stoprocentne neoverite sva vlastni tvrzeni. Zakon c. 254/2004 Sb. totiz neni zakon o omezeni legalizace vynosu z trestne cinnosti, ale zakon o omezeni plateb v hotovosti. Ten prvne jmenovany zakon ma c. 61/1996 Sb. a mate pravdu, ze z nej zadny zakaz plateb v hotovosti nevyplyva.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 19:43 | xXx

1. si spolu netykame. 2. nejsem pacifista 3. takovy limit skutecne EU od svych clenu nepozaduje, u nas jej prosadili socialiste za ucelem "omezeni legalizace vynosu z trestne cinnosti" (zakon 254/2004 Sb.), EU zde, podobne jako u rady dalsich zakonu, byla jen zasterkou pro prosazeni podobneho antiliberalniho opatreni. Vzhledem k tomu, ze neexistenci limitu pro hotovostni platby v SRN jsem si naprosto jist, zadam vas, abyste citoval prislusny spolkovy zakon, pripade smernici EU, samozrejme i s uvedenim cisla prislusneho dokumentu. Paklize tak neucinite, budeme vas na dale pro potreby teto diskuse povazovat za lhare.
K te smenarne - bavim se o situaci v cervnu t.r. Vzhledem k tomu, ze jsem tehdy eura za tuto sumu v legalne existujici smenarne skutecne nakoupil (pricemz poulicni vekslak mi nabizel jeste vyhodnejsi cenu), myslim, ze se v tomto smeru nemame o cem bavit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 17:25 | Jana

Já si nepřipadám nikým ani ničím nucena využívat služby běžný účet. Činím to dobrovolně. Našla jsem si banku, která má produkt vyhovující mým potřebám, za měsíční paušál rovnající se asi třetině mojí hodinové mzdy mi tento produkt ušetří spoustu času a nervů. Vnímám ten produkt jako pro mou osobu velmi přínosný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 17:16 | Petr z Prahy

Podle diskuse je vidět, že to bez účtu asi nejde. A tak je třeba si odpovědět na otázku, která je v článku autora zmíněna, zda-li by se banky chovaly ke svým klientům stejně i v případě, kdyby lidé nebyli nuceni (a nechytejte zde prosím za slovo) využívat bankovních služeb, tedy i účtu? Domnívám se, že nikoliv, to by totiž byl ten správný tržní systém. Banky by nejdříve musely vůbec potenciální zákazníky přesvědčit, že potřebují účet. Dnes tuto fázi banky podstupovat nemusejí. Evidentně. P.z P.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2006 17:13 | Jana - dotaz na autora

Přečetla jsem si český zákon o opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti. V něm jsem ale nikde nenašla, že by hotovostní platby převyšující částku ekvivalentu 15 000 eur byly zakázány. Při transakcích takovéto hodnoty vzniká jen určitým osobám povinnost identifikovat protistranu a v některých případech ještě informační povinnost vůči státnímu orgánu. Zákaz realizace plateb v hotovosti jsem ale nikde nenašla, a to ani ve směrnici, kterou tento zákon implementuje (91/308/EHS, novela 2001/97/ES). Četla jsem ty dokumenty jen zběžně, tak pokud jsem se přehlédla, děkuji předem za nasměrování.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2006 16:58 | Michal

PS: Proč se asi tak se vstupem do EU měnil limit? A to jak hodnotově, tak i z korun na eura??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leoš Novotný

podnikatel, Leo Express

Miroslav Ševčík

ekonom

Leoš Novotný
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services