Vyplatí se pravidelné investování po započtení poplatků? II.

V dokončení včerejšího článku se dozvíte, jak různé investiční společnosti stanovují poplatky. Nabídneme vám přehled výnosů různých fondů těchto společností včetně výše započítávaných poplatků. Také jsme pro maximální názornost spočítali čistý výnos některých podílových fondů, kterého byste mohli při pravidelném investování dosáhnout.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 9. 2006 22:19, P.C.

A proč rovnou nejít do nějakých akcií, které slibují dividendu nebo dobrý výnos? Třeba Telefonica O2 slibuje cca 8% (při dnešní ceně). Unipetrol zase do pěti let slibuje znatelný nárůst zisku tedy i ceny akcie. Riziko ztráty je jistě větší, ale předpokládaný výnos tomu taky odpovídá. Jako klient FIO máte přístup i na českou burzu a nakupovat se dá i za 2000 měsíčně. Jen člověk nesmí zbrkle prodávat při nějakém neočekávaném nebo i střednědobém poklesu.

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 9. 2006 13:00, P.C.

Neříkám všechny, ale třeba Uni dnes stojí 200 a jeho ocenění pomocí DCF je tak asi 300 (jen nerozdělený zisk dcer je asi 100). A takový Telecom je se svým 8% dividendovým výnosem taky docela levný. Samozřejmě, existují i rizika. A velká.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

5. 9. 2006 13:05 | P.C.

Pro dlouhodobou investici do akcií už nějaké to 1% poplatku za nákup přece nehraje roli. Určitě je to výhodnější, než čekat až budu mít více peněz a cena akcie bude někde zcela jinde (doufám, že výše).
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2006 13:00 | P.C.

Neříkám všechny, ale třeba Uni dnes stojí 200 a jeho ocenění pomocí DCF je tak asi 300 (jen nerozdělený zisk dcer je asi 100). A takový Telecom je se svým 8% dividendovým výnosem taky docela levný. Samozřejmě, existují i rizika. A velká.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2006 8:58 | Michal

České akcie podhodnocené?? Naopak, už nějakej ten měsíc jsou absolutně nejdražší v regionu!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2006 8:53 | Michal

Nakupovat akcie za 2000,- měsíčně?? Já nevím, ale kolega tím investováním chtěl nejspíš i něco vydělat. Investovat 2000,- přímo do akcií se při daných poplatcích nevyplatí!! Když už, tak něco naspořit a pak tam vložit větší částku.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2006 13:04 | P.C.

Ono ale asi bude problém získat zkušenosti s akciemi investováním do fondů. Navíc, při této velikosti investice se vám manažeři příliš věnovat nebudou a současné zhodnocení investic v různých fondech je dost na pováženou, přičemž poplatky jsou stále stejné, bez ohledu na výnos.
Sice jsem tuto cestu nezvolil, ale proti opatrnějšímu postupu v případě akcií nic nemám. Lze si to dokonce i zdarma vyzkoušet v různých demo aplikacích ve Fio i v Brokerjetu. Otázkou ovšem je, jak dlouho ještě budou některé české akcie podhodnocené a zda ještě vůbec nastane tak prudký boom, jako v letech 2002 až 2005.
I přesto, že už jsem na akciích něco vydělal, si stále myslím, že o nich vím docela málo a pomalu začínám studovat. Neustále zápasím s myšlenkou, že toho nechám a vydělané peníze přenechám odborníkům, ale jsou to opravdu takoví odborníci, kterým mohu věřit více než sobě? Nejlepší zkušenosti zatím mám s amatéry na různých internetových fórech, kteří jsou ochotni se o své znalosti a názory nezávazně podělit. Někomu však mohou dělat problémy různé dezinformace, které se na internetu zákonitě objevují. Bohužel však platí, že profesionál umí dezinformaci podat daleko věrohodněji a zákeřněji...
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2006 22:37 | r4d3k

Díky za reakci, ale v bodě 2 píši, že nemám absolutně žádné zkušenosti s investováním a jít rovnou do akcií by tedy asi nebylo to pravé. prostě chci zezačátku zvolit fondy a to aktivně řízené manažerem jen aby mi peníze neleželi na nějakém účtu a postupným vzděláváním se třeba k těm akciím taky jednou doberu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2006 22:19 | P.C.

A proč rovnou nejít do nějakých akcií, které slibují dividendu nebo dobrý výnos? Třeba Telefonica O2 slibuje cca 8% (při dnešní ceně). Unipetrol zase do pěti let slibuje znatelný nárůst zisku tedy i ceny akcie. Riziko ztráty je jistě větší, ale předpokládaný výnos tomu taky odpovídá. Jako klient FIO máte přístup i na českou burzu a nakupovat se dá i za 2000 měsíčně. Jen člověk nesmí zbrkle prodávat při nějakém neočekávaném nebo i střednědobém poklesu.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 15:18 | Michal

Já si myslím, že teď je naopak nejvhodnější doba k nákupu dluhopisů!! Zvyšování úrokovcýh sazeb jejiž v cenách zakalkulováno, často dokonce vyšší, než k jakému zřejmě nakonec dojde. Podle posledního vývoje se zdá, že trend se již obrátil. Alespoň doufám, že u toho již zůstane. Podle mého ani nemusela definitivně skončit doba vysokých výnosů. Ostatně, je tomu asi 5 let, kdy i peněžáky vydělávaly 10 % p.a.! V Americe myslím, že to není až tak nereálné (nemyslím až v takové výši a spíše u dluhopisů). Příští rok by zřejmě měl začít FED sazby opět snižovat. Minusem je bohužel rychle klesající dolar, ale to se dá ošetřit.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2006 19:30 | r4d3k

Chtěl bych začít pravidelně investovat a to částku 2.000,-Kč měsíčně, časem možná i více do OPF. Z volných prostředků 1.700,-/měsíc jde na stavebko, 660,-/ měsíc KŽP, 1.000-1.500,-Kč ING Konto, 1.500-2.000,-Kč na různé produkty FIO. rezerva(naspořeno) 55.000,-Kč. 1. vzhledem k částce 2.000,-Kč bych zvolil pouze jednu investiční společnost (zatím nejvíce uvažuji o ISČS) a v ní několik fondů. Jednu IS proto abych mohl prostředky později přesouvat. 2. výběr fondů bych směřoval vzhledem k mým skoro žádným zkušenostem mezi smíšené fondy a profilové fondy fondů, kde bych se o to nemusel tolik starat a postupem času, když do toho více proniknu bych část vložených peněz mohl přesouvat mezi fondy s cílem sám si je hlídat. 3. vzhledem k tomu, že jsem ochoten nést větší riziko ztráty a na peníze bych nechtěl sahnout minimálně 5 let a jedná se pouze o 30% mých volných prostředků (zbytek jde do zajištěných produktů viz výše) bych volil smíšené fondy a fondy fondů s převahou akcií (cca 50%) a popřípadě např. 500,-kč/měsíc investoval do vyloženě akciového fondu získávání nějakých praktických zkušeností a ověření si zda jsem opravdu ochoten riziko (pokles) snášet. 4. po určité době a získání zkušeností bych převed část naspořených peněz z ING Konta a FIO na nějaký peněžní fond a z tohoto bych se už dál sám zkoušel pohybovat mezi OPF.
Vidíte v tom nějaké chyby? nebo je to celé špatně a mám znmova projít všechny články na netu? Díky za názory.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2006 15:31 | Michal

Ale o tom řeč přece nebyla!! Dluhopisy v nějaké míře by ale měly být zastoupeny v portfoliu většiny investorů a to z různých důvodů. A pokud se nebavíme o horizontu 5, 10 nebo 20 let, je podle mě vhodná doba k nákupu právě teď. Nepadlo ani slovo o tom, jestli je teď výhodnější investice dluhopis nebo akcie, ale kdy dluhopis, když už. Ceny půlroku docela prudce padaly a jejcih výnosy pudou nahoru.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2006 15:22 | Buffett

Ted je nejhorsi doba pro dluhopisy ! Vzdyt davaly 10-leté statni dluhopisy USA 1988 asi 8% rocne , 2004 asi 2% rocne a 2006 asi 4% rocne , az budou davat 8% , budou mnohem lepsi , ale dnes maji P/E 25 a jsou proto naprosto nevhodne pro to P/E 25. ( Akcie CEZ a Zentiva maji dnes P/E 22 a jsou taky naprosto nevhodné koupit. ) Ted je nejlepsi doba na zapadni akcie , z Nemecka , Britanie a USA. Akcie Bank of America nebo Barclays davaji 4% dividendy a ty dividendy asi 10% rocne rostou a akcie prumerne asi 10% rostou a ty akcie maji jen P/E 10 = dnes jou tyhle akcie 2,5 vyhodnejsi nez 10-leté státní dluhopisy západní Evropy a USA. A za dalsi : dluhopisy maji procenta i kapital 10 let konstantní , ale jisté solidní bankakcie maji dividendy i kapital asi 2,6x vyssi za 10 let. Toto je sice stara pohadka , ale jak je videt , je nutno ji stale opakovat , kdyz nekdo sní o dluhopisech a bojí se velkých levných západních bankakcií.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 15:29 | Pavel

Co se týče těch certifikátů s nulovým spreadem - podíval jsem se na Internet a takové nabízí i Commerzbank, ABN Amro a UBS. Viz například seznam na http://www.zertifikatejournal.cz/content/bestbuy/control.php?action=view&type=index&sort=reset. S nulovým poplatkem jsem našel skutečně jen na EuroStoxx50. Zmíněné banky pochopitelně nabízejí i jiné produkty a tohle mají řekl bych jako reklamu. Někoho třeba neexistence spreadu přiláká a koupí si u nich i něco jiného. Jedná se ovšem o certifikáty na price index, tedy bez započtení dividend (to je však většina, i zpoplatněných). Total return, tedy se započtením dividend, jsou podle mých informací jen čtyři z těch tisíců ostatních (sice s poplatkem, ale nijak hrozným).
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 15:11 | Pavel

Myslím si, že první, co musí udělat každý (dříve než uskuteční první investici) je, že si rozmyslí, co vlastě ode všeho očekává, jaký má vztah k riziku, čili ujasnil si, k jakému profilu investora patří. V tom rozhodně souhlasím. Samozřejmě že vše hodnotím ze svého pohledu, ale to tak dělá každý. Proto jsou také různé diskuse a více názorů může jedině prospět. Každý by měl vyslechnout názory druhého, rozhodnutí kam investovat ale musí učinit sám. Mimochodem - málokdo umí svou investorskou povahu správně ohodnotit, podle svého okolí vím, že hodně lidí má daleko menší schopnost snášet riziko a ztráty, než si myslí. Důsledky jsou pak katastrofální - ztráty, stres, rezignace na investování. Takové případy znám. Nejhorší je, když někdo podlehne hned v začátku investování euforii (to co píšete). Pak si nepřipustí, že by také mohl prodělat. Investice do dluhopisů - nezatracuji naprosto, ale v souasné době bych takto neinvestoval, spíš bych počkal, až situace bude jiná. Výnosů několik desítek procent, jaké nabízely dluhopisy ještě docela nedávno, ale už asi minuly. Osobně investuji docela agresivně, protože jsem i jinak v životě velmi proti konzervativismu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 15:02 | Michal

S tím, co zde uvádíte rozhodně souhlasím. Poplatky u certifikátů jako zápor jsem uváděl pro malé objemy investic. U velkých objemů platí, co píšete. U poplatků za správu jsem rovněž psal, že se platí u jiných, než čistě indexových c. Akorát by mě zajímalo, z čeho ta D. B. žije, když má nulovej spread? S tím jsem se opravdu ještě nesetkal. Ale nemám důvod Vám nevěřit.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2006 14:54 | Pavel

Sice v hodně věcech máte pravdu, ale některé věci zde vámi uvedené jsem vůbec netvrdil. Napsal jsem, že fondy neodmítám úplně, a to přesně z těch důvodů, které uvádíte vy. Psal jsem přece, že na něco vhodné či žádné certifikáty nejsou. Na Čínu a Indii , ale i další EM je ale velmi kvalitních certifikátů více, i já jsem ale zvolil v tomto případě raději ETF. Poplatky obchodníkovi se sice platí, to ano. Jenže se neplatí procentuálně, ale absolutně a při alespoň trochu větším obchodu se to již vyplatí. Spousta certifikátů nemá žádné správní poplatky, správa se platí jen u speciálních konstrukcí a např. u akciových košů apod. Indexové certifikáty ho nemají a spread je většinou spíše zanedbatelný, nesrovnatelně nižší než u akciových fondů. Některé certifikáty (např. na Euro Stoxx 50 od Deutsche Bank) mají dokonce nulový spread! Výhodu možnosti investice v korunách v případě některých fondů jsem rovněž zmínil. Na některé trhy se ale nedá investovat v korunách ani přes fondy. Výnosy dluhopisů jistě nebudou pořád jako v poslední době, ale portfolio by rozhodně nemělo být statické, mělo by se přizpůsobovat situaci na trhu a proč mám investovat do něčeho, v čem přinejmenším následující rok perspektivu nevidím? Já osobně si myslím, že v případě poklesu akciových trhů je docela dobré použít bonusový certifikát s dostatečnou bariérou právě na nějaký akciový index. Samozřejmě takový názor nikomu nevnucuji a souvisí to s povahou investora. Co vyhovuje jinému, je pro druhého nepřijatelné.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2006 18:23 | Michal

Že neplatíte fondu, je samozřejmě pravda. I o současné akci brokerjetu. Ta ale není pravidlem. Pokud jde o poplatek za správu, to platí pouze u indexových certifikátů, u jiných většinou poplatek platíte, běžně dělá i 1,25 % ročně, někdy i více. Jinak téměř 10 eur za zprostředkování při malých investicích výkonost silně zatíží. Mimo akci se proto nákup certifikátu vyplácí až tak od 100.000,-. Nic nebrání ale kupovat i menší množství, konkurenční výhoda oproti fondům ale mizí. Navíc je nutné počítat i se spreadem. A HLAVNĚ, na rozdíl od fondů se oněch 10 eur platí i při prodeji!!! A to mluvím jen o obchodech u emitenta. Na burze je ještě o 5-6 vyšší. PS: Proti certifikátům ale nic nemám, naopak, kombinuji certifikáty a fondy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2006 18:16 | P.C.

Stačí pečlivě číst můj příspěvěk. Bohudík, pravdu mám. Nakoupím-li certifikát přes internet, například na www.brokerjet.cz, neplatím žádnému FONDU žádný poplatek. Něco málo zaplatím za zprostředkování obchodu, někdy ani to ne (i teď probíhá nějaká taková akce pro jednoho emitenta). Za správu portfolia neplatím NIC, obchod proběhne prakticky okamžitě, platit mohu téměř libovolnou měnou. Co chtít víc? Jinak v zásadě platí, co jste napsal, zvláště to, že ne každý člověk se tomu chce věnovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2006 17:35 | Michal

Ohledně poplatků nemáte pravdu. viz výše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2006 17:34 | Michal

Tak tak, to jsem zapomněl napsat, posuzovat dluhopisy velmi krátkozrace podle toho, že v posledních 6 měsících klesají, je přinejmenším amatérské. Stejně tak se mohly na začátku tohoto desetiletí odsoudit akcie, protože 3 roky klesaly. Je to nutná fáze, má svoji přesně definovanou příčiny a klesají jen proto, aby pak mohly o to více růst. Zjednodušeně řečeno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2006 17:31 | Michal

S názorem ohledně nenutnosti důchodové reformy rozhodně nesouhlasím. Kromě neudržitelnosti systému z finančních důvodů mi rozhodně nepřijde normální, aby měl člověk vydělávající 10.000,- Kč měcíčně téměř identický důchod s člověkem vydělávajícím 100.000,- měcíčně, který do systému odvedl mnohem více, než desetinásobek. A to nemluvím o danění důchodů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Petr Sýkora

podnikatel, Dobrý anděl

Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů
×
Petr Sýkora
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services