Zrušení poplatku za příchozí platbu je jen začátek

eBanka jako druhá banka u nás, po Poštovní spořitelně, zrušila poplatek za příchozí platbu. Asi není náhodou, že právě tento poplatek leží klientům bank nejvíce v žaludku, zcela suverénně vyhrál anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek. Podívejme se na "logiku" poplatku a na to, jak veřejná diskuze mění poplatkovou politiku našich bank.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 7. 2006 22:05, Tomáš Marný

S výjimkou zasílání potvrzovacího kódu na mobil, které mně přijde přijatelnější než certifikát, nevidím u internetového bankovnictví jeBanky a FIO velký rozdíl...

Zobrazit celé vlákno

+41
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 7. 2006 14:56, oddTom

No já nevím, ale četl jsem, že nutnost dvou účtů je dána jen podmínkami té které banky, ne přímo zákonem? Tedy ne že by to ve výsledku nebylo jedno, ale třeba by se našla nějaká hodná?

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

25. 7. 2006 13:35 | Jana

Ja jsem si niceho nevsimla, ale je pravda, ze ji pouzivam v podstate jen na jednorazove a trvale prikazy v Kc. Co treba nefunguje?
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2006 12:18 | goo

Nektere operace v Netbance po upgrade systemu uz dlouho (cca 3 mesice) nefunguji. Uz to trva dlouho. Zacal jsem premyslet o zmene.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2006 14:57 | oddTom

No já zdrav. poj. (VZP) zaplatil v KB hotově bez poplatku.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2006 14:56 | oddTom

No já nevím, ale četl jsem, že nutnost dvou účtů je dána jen podmínkami té které banky, ne přímo zákonem? Tedy ne že by to ve výsledku nebylo jedno, ale třeba by se našla nějaká hodná?
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2006 21:36 | Patrik

Snažím se, snažím, ale těch spamů je tam občas tolik, že to je k zbláznění. Jinak díky za ocenění. P. N.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2006 15:50 | SocPredator

Protože podnikáš v banánově
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2006 8:32

Ono vůbec naše banky jsou tvrdě vydřidušské ale bohužel nám nic nepomůže účty mít musíme. Vždyť vemte si jen účet podnikatelský a bežný.Proč musím mít dva účty?
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2006 19:20 | Ing. Gernot K. Hoffmann

Stejným problémem jsou platby ze zákona, na př. zákonné pojištění vozidel, platba sociálního a zdravotního pojištění, kde banky a pojišťovny zavedli při platbě na svých přepážkách nemalé poplatky. Na př. Česká pojišťovna a.s. za zákonné pojištění vozidel 30,-Kč.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2006 22:13 | Pavel

Souhlas. Zrušení poplatku za příchozí platbu s velkým humbukem oznamované se netýká postkonta ale pouze postžira. Za to stále zůstává poplatek za "pohled" na obrazovku - zjištění zůstatku. Tento poplatek společně s poplatkem za úrokové zvýhodnění (stavební spořitelny) byl pro mě jasný kandidát na vítězství. Nevyhrál jen proto, že poplatek za příchozí platby se týkal klientů všech bank s vyjimkou FIO, ING a Citi a tak získal nejvíce hlasů.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 22:05 | Tomáš Marný

S výjimkou zasílání potvrzovacího kódu na mobil, které mně přijde přijatelnější než certifikát, nevidím u internetového bankovnictví jeBanky a FIO velký rozdíl...
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 19:04 | Dan

Souhlasím s názorem, že některé bankovní poplatky jsou nesmyslné, ale podívejme se i na další např poplatky a daně: daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí - jsou neefektivní (náklady většinou převyšují výnosy), osobně neznám nikoho kdo by první dvě platil, nicméně u dědické vždy vyplníte daňové přiznání, za převod nemovitosti stejně zaplatíte kolek na katastru tj 2 "poplatky" za 1 službu
banka se chová logicky - chce vydělat, je chování státu také logické? Zajímavé, že ministersvo financí se snaží pro "blaho" občanů změnit chování banky a samo vyhazuje peníze oknem
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2006 19:01 | D

Taky jsem si tam zřídil účet a hnedle šetřím své první kačky za platby. FIO inetový banking mi vyhovuje, je přehledný, zatím měl i vždy rychlé odezvy. Na platby v obchodech zkusím někde požádat o nějakou vhodnou kreditku. Poslední krok bude zrušení účtu v KB, po zhruba 10 věrných letech ji opustím.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 16:10

A co se vykašlat na banky? Dovolím si udělat malou reklamu, ale myslím, že si to zaslouží. Já jsem odešel od eB a otevřel si účet u Fio družstevní záložny. 0 Kč vedení účtu, 0 Kč za příchozí/odchozí platby v rámci ČR. Složité číslo účtu? To už neplatí, mají přístup na clearing ČNB a přidělené identifikační číslo fin. ústavu. Riziko? Držím na BÚ malý peníz, řádově pár desítek tisíc, potažmo, vklady jsou pojištěny dle novely stejně jako v bance. Jediný handicap spatřuji v internet bankingu, Fio ho má na úrovni ČS nebo ČSOB a přeci jenom jsem si zvykl na eB.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2006 15:53 | Gergi

Presne tak, Citibank neuctuje poplatky za prichozi platby (vcetne zahranicnich) tak rikajic "odnepameti".
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 14:10 | Tomáš Marný

Je druhá, která to zrušila... Třeba někoho nenapadne, že v tomhle Bananastátu může být finanční ústav, který tyhle platby ani nezavedl, tudíž je nemůže zrušit...
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 12:59 | rus

ebanka žádnou dlouhodobou cenovou politiku nemá.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2006 12:13 | Jana

Zkuste třeba nějaký levnější balíček Živnobanky. Já platím 99 Kč měsíčně a ani o korunu víc :-) za vedení účtu, internetbanking, elektronickou platební kartu, čtvrtletní výpis a veškeré transakce příchozí i odchozí v Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 12:12 | Matěj Šuster

Citát: _______ "Kecy o tom, že je absurdní platit za vklad, když tím dávám bance peníze, jsou nesmyslné, protože i tím mi banka poskytuje službu - úschovu peněz - a za poskytnutí této služby není absurdní vybírat poplatek." _______
Tuto námitku bral jen tehdy, kdyby šlo o skutečnou úschovu peněz, tj. banka by je nepůjčovala dálším subjektům. Ale mluvit v systému bankovnictví s částečnými rezervami o "úschově peněz" je poněkud zavádějící.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 12:02 | SocPredator

Tak pokračujte a plaťte a nezapomeňte si občas zanadávat :-) Jinak už vám bylo odpovězeno, např. u ČS byste ročně platila nejvýš 1500, stačí jen chtít. Počet let u banky je vám v ČR k prdu - to je spíš na škodu, teď tu frčí lovení nových oveček - ony mají ty výhody.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 11:59 | Jirka

Ač je poplatek za příchozí platbu podle mne nesmyslný, nedávno pro mne dostal zvláštní kouzlo. Měl jsem z loňska malý přeplatek na pojistném na soc. zabezpečení. Vykázal jsem jej v přehledu a označil, že se má použít na úhradu zálohy za 3. měsíc. Naivně jsem se domníval, že tím pádem zálohu za 3. měsíc snížím o ten přeplatek, tak jako v předchozích letech, a bude vše srovnáno. Jenže nedávno si mne sociálka povolala na kobereček. Po krátkém rozhovoru jsem se dozvěděl, že jejich software neumožňuje zadat, na který měsíc se ten přeplatek použije, takže ho prostě přidá k první zaplacené záloze. A já jsem v den podání přehledu poslal zálohu za 2. měsíc. Tím pádem v 2. měsíci mám plnou zálohu + přeplatek, který jasi nepočítají a za 3. měsíc mám nedoplatek. Takže mi vyměří penále (za jejich chybu!) ve výši cca 1Kč. Za zaslání převodem z účtu zaplatím navíc další 4,-Kč. Ale blaží mne, že až ten nesmysl sociálce pošlu, připravím právě díky poplatku za příchozí platbu stát legálně o pár korun. Není snad nic lepšího, než bojovat proti nesmyslu nesmyslem. Dokonce i FÚ už mají v legislativě pravidlo, že penále se nevyměří a nepředepíše, nedosahuje-li alespoň (tuším) 100-Kč. Na Škromachovo ministerstvo však praktičnost a logika dosud evidentně nedorazila. Smůla je jen v tom, že ty poplatky nakonec stejně nezaplatí byrokrati, ale my.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Michael Tretter

podnikatel, Tretter’s Bar

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Michael Tretter
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services