Pravidelné investování po malých částkách: jak funguje a komu se vyplatí

Snaha investičních společností nenechat ladem cílovou skupinu potenciálních klientů - drobných investorů stojí za vznikem programů pravidelného investování po malých částkách. Investovat může člověk již od 500 Kč měsíčně, a to za snížené vstupní poplatky. Za jakých podmínek se tyto programy vyplatí a co za ně investiční společnosti na oplátku chtějí?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 7. 2006 18:59, laik

Vstupní poplatky : výstupní poplatky správa fondu na konci roku
Sporoinvest 0,30 % 0 0,6%
Sporotrend 1,75 % 0 1,8%
Při převodu ze sporotrendu do sporoinvestu poplatek 0
při převodu ze sporoinvestu do sporotrendu rozdíl mezi poplatky t.j. 1,45%

Daně 0,00
§ 4 w ZDP
jsou příjmy svobozeny,přesáhne-li doba mezi nabytím a dnem vyplacení dobu 6 měsíců
Vzhlem k tomu že je neprodávám ,nedostávám hotové peníze,ale pouze měním podíly mezi jednotlivými fondy splňuji podmínku časového testu
Samozřejmě neznám hodnoty budoucích kurzů řídím se % změny a předpokládanou dobou změny. změna na hranic 6- 7% a délka pod sedm dnů mne nezajímá,při rozboru grafů je poznat,kdy se blíží změna a lze ji dobře načasovat
Poslední operace:
Výstup 13.7.2006 ze sporotrendu v kurzu 1,7325
dnešní kurz kdy jsem dával příkaz k návratu 1,6126 ten ale nebude připsán
zítřejší kurz za který budou připsány podílové listy by se měl teoreticky pohybovat
Lepší varianta mezi 1,58 -1,60,pak by mělo dojít ke dvojité korekci a následně k vzestupu
na hodnotu 1,78-1,80 na přelomu 7-8
Horší varianta 1 pokles mezi 1,53-1,58 může jěště padat dolů a pak následně postupně vystoupat na1,85 okolo15-22.8.2006
Horší varianta 2 dnes zveřejněný kuz 1,6126 byl minimem a zítra už může jít nahoru
Pokud to dopadne podle přepokladů ,tak pohyb dolů z 1,73 na 1,60 + 8,8%
pohyb nahoru na 1,8 z 1,60 +12,5 %
------------
21,3 -1,45 převod =19,85%
Výpočet je pouze orientační všechno může být úplně jinak,ale to už je potom řeč o míře přijímaného rizika.

Zobrazit celé vlákno

+79
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 7. 2006 20:25, Chains

Proc bych nebyl??? Vlastnimi schopnostmi jsem vydelal 7 procent. To, ze zrovna indexy, benchmarky, globalni portfolia (nazveme, jak chceme) vydelaly neco navic mluvi jen o tom, ze se zrovna na burzach jede do kopce. Ale vydelavat i kdyz se jede z kopce - to uz je jina, ze? Proste se nespokojim s tim, ze je muj portfolio manazer lepsi nez benchmark. Proto obchoduji sam (max 6-8 titulu) a zadny benchmark nemam.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

19. 7. 2006 8:16 | Jana

Ach tak... Pojem náklady obětované příležitosti Vám zřejmě nic neříká. Já přece neříkám, že budu spokojená, když benchmark klesne o 25% a moje portfolio o 24%. Jen se mi zdá, že posuzovat absolutní výnos za každých okolností izolovaně bez ohledu na situaci na trhu nedává valný smysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2006 20:25 | Chains

Proc bych nebyl??? Vlastnimi schopnostmi jsem vydelal 7 procent. To, ze zrovna indexy, benchmarky, globalni portfolia (nazveme, jak chceme) vydelaly neco navic mluvi jen o tom, ze se zrovna na burzach jede do kopce. Ale vydelavat i kdyz se jede z kopce - to uz je jina, ze? Proste se nespokojim s tim, ze je muj portfolio manazer lepsi nez benchmark. Proto obchoduji sam (max 6-8 titulu) a zadny benchmark nemam.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 14:28 | Michal

Ale právěže dělá! Ve statutu má fond většinou jako svůj cíl stanoveno překonání benchmarku. Což se tady evidentně daří. Tolik fondů, které dokáží benchmark překonat, zase totiž především, ale nejen, díky nákladům není. To, že jsou fondy většinou vázány na benchmark, je výhodou (snadné srovnání a transparentnost) a nevýhodou (investiční omezení, manažer si usnadňuje život(ale zároveň na sebe i šije bič)) zároveň. Pokud ale chce být investor na benchmarku zcela nezávislý, musí jít buď do fondů absolutní návratnosti nebo do hedge fondů. Ale současně se bude muset většinou spokojit s trvale nízkými (a nejistými) výnosy.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 14:19 | Jana

Když říkáte, že vás benchmark nezajímá, odpovězte mi na jedno: pokud vaše portfolio stoupne o sedm procent a jiný za stejný investiční horizont s portfoliem obdobné míry rizika vydělá 20%, budete vy spokojen? Já bych nebyla...
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 14:09 | Jirka

Každý si musí najít takový způsob investování, který je schopen zvládnout. pokud ani tak nenajde způsob, jak překonat inflaci a poplatky, může jedině spořit. Tím nepřekoná inflaci, ale udělá alespoň vše, čeho je schopen. Ovšem i tady pozor na poplatky.
Pokud chcete překonat inflaci, musíte přijmout riziko. Bez toho to nejde. Pak ovšem je třeba udržet to riziko v rozumných mezích. K omezení rizika slouží jednak diverzifikace (nejdu se vším do riskantních instrumentů, tedy část nepřekonává inflaci, ale je alespoň mírně úročena), a pak limitování ztrát. Budete-li obchodovat s rizikovými instrumenty, nikdy se Vám nepodaří omezit ztráty dlouhodobě na 0. Pokud ano, budete první na světě. Takže ztráta 7% v období, kdy trh spadl o 20% svědčí o tom, že obchodník své ztráty úspěšně limituje. Až trh následně přidá řekněme 50%, bude na tom onen obchodník podstatně lépe. Zhodnotí totiž o těch 50% (samozřejmě ode dna toho propadu) i to, co zbytečně neztratil. Takže trh bude nakonec o 20% výš než před korekcí, zatímco obchodník o 39,5% výš. Pokud se to paní Janě daří, kobouk dolů. Sám jsem dokázal překonávat výnos akciových a dluhopisových fondů. Teď dělám přímo akcie a tam zatím nepřekonávám poplatky.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 14:05 | Tom

Naprostý souhlas, jenomže tohle si spousta lidí vůbec neuvědomuje.
Klasické podílové fondy s bechmarkem žijí díky lidem jako je Jana, která se smíří s 25% ztrátou fondu, pokud trh klesne o 26% (fond je přece relaticně v plusu). Důsledkem toho je, že velké množství portfoliomanažerů drží portfolio blízké indexu / benchmarku. Pak ale nedělá aktivně svoji práce, za kterou je placen.


Pokud by si toho lidé byli vědomi, přece by lidé zákonitě museli hledat fondy zaměřené (a odměňované) podle absolutního výnosu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 12:00 | Jana

Je to vždy trade-off mezi rizikem a výnosem. Pokud za určitou míru rizika nechci jít, musím se spokojit s nízkým výnosem, který je pořád lepší než žádný výnos. Nehodlám všechny své peníze cpát do akcií nebo akciových fondů jen proto, že peněžáky mají zrovna výnos pod inflací.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 11:37 | Kim

Souhlas, jen tu "drobnou" korekci zase nepovažuji za tak drobnou, když se propad pohyboval až někde kolem 30% :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 11:08 | Michal

Dlouhodobě určitě. Ale krátkodobě, pokud mi trh poklesne o 20 a muj fond/jina investice pouze o 7, tak si muzu vyskat!! Nevím, podle čeho jinýho srovnávat. Asi těžko můžu chtít, aby mi akciovej fond rostl o 10 % ročně, když všechny trhy padají. To se pak už musím pustit do něčeho jinýho (hedge fondy, krátký pozice, opce). Výsledek ale lepší být nemusí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 11:03 | Chains

S Vaším přístupem nesouhlasím! "Nutno porovnávat s benchmarkem...." takže když Váš benchmark klesne o 20 % a Vaše portfolio klesne "jen" o 7 %, budete zřejmě velice spokojená. Z relativních výnosů chleba nekoupíte!! Výnos musí být reálně kladný, tedy i po odečtení inflace a všech možných případných poplatků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 8:33 | Jana

Absolutně sice ano, ale podle mě je nutno posuzovat výnos ve srovnání s benchmarkem. Jednoprocentní výnos z money market fondu pro velmi konzervativního investora je pořád lepší než slamník, i když tento výnos nepokrývá inflaci. Vše je relativní...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2006 7:59

presne tak, nezapomente vsichni na zakladni pravidlo dlouhodobeho investora.. investice MUSI vynaset vice jak inflace ! takze pokud mam inflaci 3 %, jakykoliv vynos pod touto hranici neni zadnym vynosem, ale ZTRATOU !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2006 12:51 | Rychlonozka

Typicky priklad nezraleho investora - draho nakupovat, pri poklesu prodavat a rebalancovat do konzervativnich nastroju... Nejrychlejsi cesta do financnich pekel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2006 11:46 | Michal

No, to nevím. Kromě toho nevím, na co si stěžuješ. Peněžáky nepřetržitě rostou, Dluhopisy teď mají akorát asi půlroční pauzu a akciový nepřetřitě strmě rostou už přes 3 roky (s drobnou korekcí teď na jaře). Co víc bys chtěl. Taky drobná oprava: ING Konto má pouze 1,7 %.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2006 11:43

Tak to jsme na tom zhruba stejně špatně. Před lety jsme vsadili na pěněžní fond (Sporoinvest) kvůli jistotě, pak jsme to všechno převedli na dluhopisový fond (Sporobond), a krásně nám úspory poklesly. Část peněz teď měsíčně převádíme do (kdysi Oranžového konta) ING, těch jejich 1,9% p.a. sice ani nekryje inflaci, ale lepší než % na běžném účtu a lepší než faktické ztráty ve fondech. Asi je fakt nejlepší mít peníze ve slamníku nebo zakopané na zahradě pod broskví. Životnost broskve je cca 15 let, pak se musí vykopat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2006 9:56 | Jana

Já používám službu pravidelného investování pro fond peněžního trhu a dluhopisový fond. Do akciového fondu pravidelně neinvestuji, tam se snažím nakupovat jen v situaci, kdy je kurs dole.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2006 9:50 | Michal

Nulový vstupní poplatek najdeš občas i u nás, především do peněžáků. Ale i na západě určitě není pravidlem. Jedná se především o otázku speciálních akcí. Dlouhodobě se tak většinou nikdo nechová, ostatně to funguje pouze při prodeji "u zdroje". Bez provize by jejich fondy asi žádní externí prodejci nenabízeli. Certifikáty sice bez poplatku občas nakoupíš, ale stejně platíš spread. A pak ten poplatek stejně odevzdáš při prodeji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2006 9:09 | Jana

Nechápu, proč zde nebyl prezentován program pravidelného investování od ISČS. Již asi po páté pravidelné investici začíná sleva na vstupních poplatcích (nevím z hlavy, kolik, ale v čase se pořád zvyšuje), podílník se nezavazuje k investování na určité období, a vstupní poplatky se platí až při nákupu PL - ne předem. Zdravím, Jana
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2006 9:01 | Tom

Hlavně tam le existují už i posílové fondy zaměřená na ABSOLUTNÍ VÝKONNOST.
Manažer je hodnocen podle absolutní výše výnosua ne podle toho, zde překoná či ne index.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2006 8:31

tzv. "investicni" spolecnosti se musi jeste hodne ucit a ne za kazdou cenu napalit financni "analfabety" z Vychodu.. na zapad od nasich hranic uz nektere spolecnosti upustili od vstupnich poplatku uplne (vyhodne nakupy cerfifikatu od urcite skupiny), pripadne spravni poplatek je take zavisly na vykonnosti fondu..zadne % i pri brutalni ztrate...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Jaroslav Vostatek

ekonom

Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Vostatek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services