Důchodová reforma: Bohatí si polepší. Projdou i jiné návrhy Ministerstva práce a sociálních věcí?

Střední vrstvy budou brát v penzi méně, movití si polepší. Návrh důchodové reformy, připravený Ministerstvem práce a sociálních věcí, by měl vyhovět požadavkům Ústavního soudu. Dokáže se ale shodnout vládní koalice i na dalších chystaných změnách penzí?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 12. 2010 12:22, Karel

zruseni 10% zapoctu nad 3. redukcni hranici povede k dramatickemu poklesu u lidi, kteri vydelavali statisice a pred zrusenim stropu z celych vydelku platili socialni pojisteni. To jde jasne proti zameru US.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 12. 2010 10:33, Petr

Solidní úlet. "Dejte progresivní daně jak ve Švédsku a budeme se mít všichni líp." No jasně, pak budou pečeni holubi létat přímo do huby.

Důchody jsou už dnes v 30 mld DEFICITU! Toto není dlouhodobě ufinancovatelné. Již brzy stát nebude mít na vyplácení ve stávající cýši a vidím to na plošné snížení o 30%. Přitom dnes by stačilo snížení o 10% (celkově jde na důchody 340 mld Kč). Kenže sáhněte na 10% důchodů - to si zbabělí politici nedovolí. Tak se rději zadlužíme a pak už stejně nebude jiná možnost. Jen ať to důchodci v nejbližších letech prožerou a užívají si poslední roky blahobytu. Pak nastane sešup. A bude to hukot. Matematika je prostě neúprosná,

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

3. 12. 2010 13:47 | Miluše

Myslím si, že nikdo nemá právo brát nám chudším, aby si ti bohatší polepšili, je to nemorální, stát stanovil výpočet na stávající důchody, stát ať nese náklady na nové vyšší důchody. Na všechny průsery státu doplacejí ti co mají málo a z toho mála jim ještě pár stovek seberou. Proč nezruší rovnou daň, rovnou daní se zřekli dalších peněz, které mohli sloužit k vyrovnání vzniklých nákladů. Ti bohatí tímto získali dost peněz a nepotřebují vyšší důchod.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2010 11:37 | Jindra

Mám známé bohaté(ne zase tak moc),ale ti prohlašují: Důchod? ten by mě nestačil ani dvojnásobný. mám našetřeno,že důchod ani nepotřebuji. Opět na důchodovou reformu doplatí ti méně úspěšní,kterých je naprostá většina a jsou odkázáni jenom na důchod. Většina lidí nemůže připlácet(do soukromých fondů)na penzi více jak 500-1000 kč. měsíčně což stejně nestačí. Kdo zaručí,že soukromé penzijní fondy nezkrachují? Kde je pojem solidarita? I když nesem bohatý klidně budu platit státu více, protože tam mám alespoň nějakou jistotu návratnosti.Ti bohatí se obejdou i bez důchodu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2010 6:34 | PETR

Souhlasím bezvýhradně s tímto stanoviskem !!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 21:42 | jsk

"Je tedy paradoxem, že by na ní neměl vydělat ten, jehož stížnost řešil ÚS" Byl pan soudec tak hloupý nebo jen jednal dle instrukcí?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2010 18:03 | Jana

Ano, souhlasim s Vami, ze prechod je problem. Ja se na to divala z dlouhodobeho hlediska. Nicmene stejny problem jako ten, ktery tam vidite Vy, je neaplikovatelnost na stavajici duchody. Takto budou mit dva lide, kteri sli do penze den po sobe a cely zivot platili stejne odvody, rozdilny duchod. Bohuzel asi neexistuje reseni, ktere by problem zasluhovosti narovnalo absolutne. A navic je treba si priznat, ze tech lidi, kteri v minulosti (v dobe, kdy nebyly stropy) platili odvody z vymerovaciho zakladu nekolik set mesicne, je opravdu minimum. Mnohem pocetnejsi bude skupina lidi s mesicnim platem rekneme 50-100 tisic, a tem to pomuze.
Jinak ja se spis raduji kvuli svym rodicum (ti pujdou do penze v horizontu nekolika let), ja se svymi vlastnimi vysokymi odvody (jsem tesne pod stropem :-( stejne asi zadny duchod neuvidim.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 17:50 | Karel

nesouhlasim, zasluhovost se projevi az po case. Pri stejnych "zasluhach" bude rozdil mezi duchodem k 30.9.2011 a k 1.10.2011 dramaticky. V pripade nekoho, kdo vydelaval kupr. 300 000 a platil z nich soc. pojisteni nastane propad duchodu o desetitice bez toho, ze by se pres noc zmenily "zasluhy". Pricina je prosta: dnesni system neomezuje maximalni duchod (10% nad 3. hranici roste teoreticky do nekonecna). Navrhovany system zavadi omezeny duchod pri omezenem socialnim pojisteni. Neresi minulost, resp. zasluhovost zejmena z dob, kdy socialni pojisteni nebylo omezeno. Tak tomu bylo jeste v roce 2007. Takze smysl by to melo, kdyby byl napred dan cas na kapitalizaci vyhody nizsiho stropu a nasledne by se snizily duchody. Udelat to soucasne znamena pro nekoho, kdo pujde v roce 2011 do duchodu a mel opravdu vysoky plat, vyrazne zhorseni proti dnesnimu stavu a uplne poslapani principu zasluhovosti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 16:53 | Jana

Nerozumim Vasi poznamce. Navrh pocita s tim, ze jak strop pro vypocet pojistneho, tak i redukcni hranice, nad kterou se nezapocitavaji prijmy do vymery duchodu, bude trojnasobek prumerne mzdy. Konecne tedy ziska cely system rozumnou miru spravedlnosti/zasluhovosti...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 16:16 | Slávka

Jestliže má být zachována procentuelní hranice i pro vysoké příjmy,pak nechápu,pro existuje horní hranice příjmu,nad kterou se již pojistné neplatí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2010 16:12 | Nemo

Největší radost asi budou mít ti, co mají už jen několik desítek měsíců do důchodu, jako třeba učitelé a další vyšší úředníci, kteří mají průměrný a lehce nadprůměrný plat a blíží se ke druhé redukční hranici. Těm se jak řádný, tak předčasný důchod sníží cca o 800 Kč a navíc ještě cca o 150 Kč více (1,2% krácení mezi 361 a 720 dnem )při dřívějším odchodu. Nečas zvýšil u předčasného důchodu krácení vyměřovacího základu z 11,7% o 2,4%, Drábek přidává další krácení o 1,2 %. S tím jak poroste věk odchodu do řádného důchodu bude růst i krácení předčasných důchodů a to až o 27,9%. Současně s vysokou nezaměstnaností bude klesat započtená doba. Mladší generace na tom budou oproti dnešku opravdu špatně a mnozí budou vůbec rádi, když docílí 35 pojištěných let. Během několika let bude radikálně klesat výše přiznávaných důchodů a po odeznění poválečné populační vlny bude systém opět ve vysokém přebytku. Společný majetek byl rozprodán a rozkraden, teď přichází čas tunelování penzijního systému a zvyšování DPH. Ovšem, je li dnes pod hranicí chudoby jen 7,5% domácností, pak během pár let k nim přibudou ve velkém důchodci a díky zvýšení DPH na potraviny i rodiny s více dětmi. Za svou osobu s tím co Drábek vymýšlí, asi podle pokynů Klause, nemohu souhlasit. Je otázkou, zda při průdkém nárustu chudoby a kriminality se v této zemi vůbec ještě dá žít.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2010 15:48

Ono jde o to, ze nad tu horni redukcni hranici se uz nebude platit socialni pojisteni, takze to nejde proti rozsudku US.

Citace - Karel / 02.12.2010 12:22

zruseni 10% zapoctu nad 3. redukcni hranici povede k dramatickemu poklesu u lidi, kteri vydelavali statisice a pred zrusenim stropu z celych vydelku platili socialni pojisteni. To jde jasne proti zameru US.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 15:03 | Petr

NELZE vybudovat autorativní režim (bez ohledu na název a typ) bez násilí, bezpráví, drsných meotd a omezování lidských práv! Ano možná, že pak bude práce povinná, všichni budou oficiálně "šťastní", na plakátech budou usmívající se lidé a optimistická hesla. Ale OPRAVDU TOTO CHCEME?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 12:57 | Pavel

V žádném případě nechci obhajovat metody budování socialismu. Nelze ale proti sobě klást procesy padesátých let proti blahobytu současného kapitalismu. On ten kapitalismus taky není tak IN když vezmeme v potaz pozici manuála ve fabrice někde v roce 1925. Mám za to, že když bez ztráty hlavy přežil lídr předlistopadového disentu, tak není třeba hrozit popravami ani nyní. Nicméně mám za to, že občanské svobody budou vždy pokulhávat nad ekonomickou situací. Tím chci říci, že po občanských svobodách se lidé ohlížejí až v pozici, kdy jsou jakž takž ekonomicky zajištěni. Podívejte se např. v jakých pracovních podmínkách a za jakou mzdu jsou lidé ochotni pracovat. Zkuste se zeptat mámy, která píše děckovi omluvenku ze školy protože nemá na autobus, jestli by radši slušné pracovní místo nebo svobodu cestování. Ale to nic, jenom chci říci, že se lehce může stát, že se objeví nějaký charismatický vůdce, který vulgárně řečeno "lůzu" lehce přesvědčí, že pouhým vhozením správného lístku do urny může začít budovat světlé zítřky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 12:22 | Karel

zruseni 10% zapoctu nad 3. redukcni hranici povede k dramatickemu poklesu u lidi, kteri vydelavali statisice a pred zrusenim stropu z celych vydelku platili socialni pojisteni. To jde jasne proti zameru US.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2010 11:36 | FMach

Vláda pořád počítá s tím, že jsme dílna Evropy a světa a jsme tudíž novodobými otroky. Měla by je zajímat , a to hlavně, taky výše platů, abychom se přibližovali k vyspělé Evropě. Dnes jsou platy 4 x až 7x nižší. Když budou u nás platy ve stejné výši jako třeba v Rakousku, tak bude vše vyřešeno, včetně zdravotnictví. Jednoduše řečeno se příjmy do důchodového systému a zdravotnictví zvýší 3x až 7x při platech jaké mají ve vyspělé Evropě.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2010 10:57 | Petr

Nejde o dostatek banánů, ale o šikanování, věznění, popravy!
Zásluhovost důchodů MUSÍ být vyšší. Dneska je výsměch.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2010 10:42 | Pavel

Přidávám se k výše uvedenému: ano, zjevně takový úmysl vláda má. Myslím, že pro "elitu" je to vcelku lákavá představa. Průšvih je, že toto v demokratickém statě nemůže jít příliš dlouho, neboť pomalu ale jistě počet lidí výhody socialismu převáží nad početem lidí preferujících dostatek banánů. No a při demokratických volbách je jejich výsledek nasnadě. Vpodstatě jsou minulé volby zatím úspěchem, patrně ještě dost lidí má iluzi o tom, že patří, resp. budou patřit mezi ty bohaté. Pokud vláda bude ten všudypřítomný svrab a neštovice řešit jen škrty, myslím, že i já (a to nejsem nejmladší) se dočkám nového Gottwalda.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2010 9:33 | Kalousek

Nejsem vůbec proti tomu pokud někdo má nadstandarní plat a odvádí z něho soc.pojištění, aby měl i velký důchod.Ale rozhodně né né na úkor střední třídy,to chcete v tomto státě mít opravdu jen boháče a socky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Jaroslav Hřebík

trenér a podnikatel

Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jaroslav Hřebík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services