Baťa aneb boty pro každého

Značku Baťa není třeba představovat, znají ji i lidé v desítkách nejrůznějších zemí světa. O vznik úspěšné firmy se zasloužilo několik členů rodiny Baťů. Nebáli se dělat věci jinak, než bylo obvyklé, a dokázali vytvořit obuvnickou velmoc.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 8. 2006 17:27, mima

Pri tom veľkom množstve topánok, ktoré Baťa nakupuje (nie ako si väčšina myslí, že ich ešte šije), sa netreba čudovať, že sa nájdu aj nepodarky, tak ako aj v iných predajniach. Bohužiaľ to nie je príjemné, ak také schytáte práve vy. Mám skúsenosti aj z druhej strany, kedy príde zákazník reklamovať topánky v takom stave, že by ich ani pes neočuchal, špinavé od blata, zničené tak ako sa len dá, kde podošva už ani neexistuje, ktoré sú obnosené do posledného dňa záruky a domáha sa svojich práv. Tak to by som vám dopriala...

Zobrazit celé vlákno

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 9. 2006 17:51, Jrka

Vřele doporučuji knihu profesora Zeleného - Cesty k úspěchu, kde jsou vybrány stěžejní myšlenky Tomáš Bati. Vydalo nakladatelství Čintámani.

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 44 komentářů)

17. 9. 2011 11:30 | Ladislav

Trhovci mají lepší kvalitu bot než známá firma BAŤA.
Boty Baťa nejhorší kvalita bot jakou jsem v životě poznal. Po dvou měsících se celé rozpadly. Reklamace: boty slepily pomocí koženky, no hrůza. Větnamští trhovci mají supr kvalitu oproti botám od Bati, alespoň vydrží jednu sezónu, ale ani od nich bych boty nikdy nekoupil. Jen tak dál ať v budoucnu zmizí další výrobce velmi nekvalitních bot (jestli se tento výrobek dá ještě tak nazvat). Tuto negativní reklamu budeme šířit dále, aby se nenapálili další zákazníci. V tuto chvíli přibyli další bývalí zákazníci. Hurá od Bati pryč.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2010 0:35 | neberto

Ano, mám podobnou zkušenost s výrobci bot. Měl jsem dražší trekingové boty, zkrátka do vysokých hor. Aktivně provozuji turistiku a tak se mi kotníčkové, velice odolné boty etc. hodí. Avšak v zákonné lhůtě 2 let, snad někdy v polovině se mi díky špatně užitému materiálu měkké gumy na zadní část za patou, se mi v tomto místě po celé délce paty protrhly. Poreklamaci a několikerém stěžování mi odepsali, že jsem boty špatně užíval. Že jsem je neměl pořádně nazuté a tím jsem sešlápnutím přetížil mužitý materiál. Ještě jednou zdůrazňuje že se jednalo o pohorky, nad kotník. Neumím si představit jak bych v tom mohl chodit , aniž bych to neměl správně nasazené na nohu. To bych musel chodit jen po předních prstech jako baletka, a to si tedy opravdu neumím představit. Nicméně jednalo se o společnost se sídlem v Blansku, zprostředkovávající prodej obuvi Grisport. Vždy když nyní vidím obuv této značky v regálu. Zrychlí se mi tep a ani se nepokouším je obouvat. Jen vyhozené peníze. Ačkoliv předchozí model, než výše popisovaný, byl zkrátka extra luxus. Asi je nutné si pořádně boty prohlédnout a pouvažovat, zda je možné na tom chodit.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2010 18:00 | ropman

mám boty Fluchos za 2200 Kč zhruba 10 měsíců, použité byly jen občasně, nejsem žádný manažer který by je tahal denně. Ano jsou měkké a pohodlné. Bohužel se mi na nich ale již nyní v začátku prodřela podšívka na horní části špičky boty. Nikdy jsem s jinými botami podobný problém neměl. Reklamaci neuznali - vedoucí prodejny, aniž by viděla jak mi boty sedí (a velikostně sedí výborně) to zhodnotila že mám zvolenou špatnou velikost a bez mé přítomnosti to zamítla. Poslal jsem je na posouzení do Zlína a také zamítnuto Kateřinou Mikulkovou - , že cituji: "Při pravidelném kontaktu nohy s podšívkou však dochází k postupnému vydírání. V těchto místech, kde se nacházejí prstce nohy není žádný jiný způsob, jak by mohlo dojít k vydření podšívky. Podšívka je vyrobena z naprosto standardního materiálu, který má odolnost proti oděru odpovídající pořadavkům ČSN 79 5600."
K tomu jen dodám, že předchozí společenské boty mi vydržely při stejné frekvenci používání přes 10 let, dokud nepovolila samotná kůže ve švu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 9. 2006 17:51 | Jrka

Vřele doporučuji knihu profesora Zeleného - Cesty k úspěchu, kde jsou vybrány stěžejní myšlenky Tomáš Bati. Vydalo nakladatelství Čintámani.
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2006 9:48 | Guliver

Nezbývá než souhlasit. Značku FLUCHOS jsem poprvé zkusil před třemi a půl lety. Od té doby jsem nepoznal nic, co by ji mohlo nahradit. Cena mezi 2000 - 2500 odráží lehkost, vzdušnost, kvalitu materiálu i ruční zpracování. Jsem naprosto spokojený
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 8. 2006 0:10 | jezevec

no a co byste si jako zákazník představoval? že pokud se boty rozpadnou za 700 dní, že se budu stydět je reklamovat, pokud mají dva roky záruku? no já zas myslim že by se měl stydět výrobce jehož boty nevydrží dva roky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2006 17:27 | mima

Pri tom veľkom množstve topánok, ktoré Baťa nakupuje (nie ako si väčšina myslí, že ich ešte šije), sa netreba čudovať, že sa nájdu aj nepodarky, tak ako aj v iných predajniach. Bohužiaľ to nie je príjemné, ak také schytáte práve vy. Mám skúsenosti aj z druhej strany, kedy príde zákazník reklamovať topánky v takom stave, že by ich ani pes neočuchal, špinavé od blata, zničené tak ako sa len dá, kde podošva už ani neexistuje, ktoré sú obnosené do posledného dňa záruky a domáha sa svojich práv. Tak to by som vám dopriala...
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2006 15:04 | Jarmila

Ono to ale spolu souvisí. Pan Baťa nasadil určitou laťku. Jenže po jeho smrti byla velice rychle snížena, ale třeba to nebylo tím, že jeho nástupci nedosahovali jeho velikosti a vizionářství, ale rýsující se světovou válkou. Dneska má rodina Baťů ve firmě jakýsi akciový podíl, jméno firmy je známé i v Malajsii, ale v Čechách po r. 1989 nedošlo k obnovení předválečné firemní slávy, protože to, co je pod jménem této firmy provozováno, má do Baťových myšlenek daleko. Pokulhává kvalita i cena a péče o pracovníky - v Čechách tedy pouze o prodejce - je nulová.
Jinak Baťa nepodnikal pouze ve Zlíně a jeho okolí, málo se ví, že třeba postavil nové Sezimovo Ústí, věrnou zmenšeninu Zlína. I Kovosvit Sezimovo Ústí je původní baťovská fabrika na výrobu obuvnických strojů. Do Jižních Čech šel, protože tam byla celkem kvalifikovaná pracovní síla, ale málo pracovních příležitostí pro ni.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2006 22:08 | Tichá

Chtěla bych tímto poděkovat všem, kteří se vyjádřili k mému názoru, ale je mi velice líto, neboť mnozí z vás se nevyjadřují k meritu věci. Já jsem ve svém článku nehodnotila kvalitu obuvi, která byla nebo je vyráběna firmou Baťa, ale hodnotila jsem podnikatelský a lidský přístup zakladatele a pokračovatele rodiny Baťů. Především jsem měla na mysli pana Tomáše Baťu. Jeho morální profil. Může mne pouze těšit, že se mezi diskutujícími našli lidé, kteří se s mým názorem ztotožňují, bohužel je jich velice málo.Ostatní názory svědčí pouze o tom jak je naše společnost konzumní.Život není přece o tom, zda dobře nakoupím nebo nenakoupím, život je o morálních hodnotách naší společnosti a ty jsou bohužel víc upadající než rostoucí.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2006 22:07 | Tichá

Chtěla bych tímto poděkovat všem, kteří se vyjádřili k mému názoru, ale je mi velice líto, neboť mnozí z vás se nevyjadřují k meritu věci. Já jsem ve svém článku nehodnotila kvalitu obuvi, která byla nebo je vyráběna firmou Baťa, ale hodnotila jsem podnikatelský a lidský přístup zakladatele a pokračovatele rodiny Baťů. Především jsem měla na mysli pana Tomáše Baťu. Jeho morální profil. Může mne pouze těšit, že se mezi diskutujícími našli lidé, kteří se s mým názorem ztotožňují, bohužel je jich velice málo.Ostatní názory svědčí pouze o tom jak je naše společnost konzumní.Život není přece o tom, zda dobře nakoupím nebo nenakoupím, život je o morálních hodnotách naší společnosti a ty jsou bohužel víc upadající než rostoucí.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2006 14:59 | Tomáš

V prodejnách Baťa boty kupuji.
Ale ne baťovky, nýbrž značku FLUCHOS. A jsem naprosto spokojen. :)
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2006 12:55 | Franta

Taky jsem se 2x spletl a koupil si boty baťovky. Moje zkušenost je více než špatná. Ceny takové jaké jsou, ale kvalita jak od Vietnamců a navíc neskutečné problémy s reklamacemi. A tak jsem se zařekl, že již nikdy více a také se toho držím. Naštěstí je v republice mnoho jiných a kvalitních obchodů s obuví, kde se dobrá bota za přijatelnou cenu dá koupit. A když si navíc člověk počká na výprodej tak není co řešit. Já minulý týden u Stivalu celokožené polobotky za 390!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2006 12:12 | Jarmila

Milý Ericu, mně je jedno, jestli se boty, co se prodávají pod značkou Baťa, budou šít v Číně nebo na měsíci. Mým snem je koupit si botky, které OBUJU, ne takové, které a) neobuju, neb jsou úzké b) když je obuju, pak pouze o pět čísel větší a tedy i patřičně delší Je mi jedno, jestli je udělal Číňan, Turek, Marokánec nebo Australan, já se chci OBOUT. To má Číňan psychický problém se širším kopytem? Proč, proboha, musím celý rok nosit tenisky? Jen proto, že jsou dostatečně široké?
PS: Baťa by asi taky nebyl synonymem kvality. Jeho heslem bylo "levně obout celý svět". Ve 20.-30. letech, kdy děti v létě běhaly naboso a boty se dědily z generace na generaci, musel jít s kvalitou dolů, aby lidi obul. Proto třeba začal vyrábět plátěné boty. Ve srovnání s botami, které se do té doby používaly, šel tedy s kvalitou asi o něco dolů, jeho boty se už nedědily, ale přesto byl jedničkou, protože obul lidi, kteří do té doby chodili bosi.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2006 22:35 | jezevec

Taxi zkus založit ševcovnu a dej zaměstnancům půvabný plat padesát táců měsíčně. Pokud promítneš tyto nálady do cen bot, přijď mi říct kolik jich prodáš. Zajímalo by mne, kolik z těch tzv špatně placených chudinek vykořisťovaných zaměstnanců si ochotně kupuje boty za pět tisíc, aby si zaměstnanci jejich doavatele přišli na slušnou mzdu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2006 2:14 | Honza

Je léto a u Bati nejsou k dostání žádné sandále - kristusky. Od asiatů se mi totiž rozpadly (koupené v Makru), vrátili mi peníze a na začátku srpna jsem se rozhodl jít k Baťovi. Tam však mají jen nějaké za 2000, které však zakrývají 80% nohy. Jsou to vlastně polobotky s většími dírami. Naštěstí jsem slušné našel u Deichmanna.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2006 1:40

Vážená paní plně souhlasím, s prominutím je to hnus jak se současní radobypodnikatelé chovají ke svým zaměstnancům, kteří jim vytvářejí zisk a jejich blahobyt. Mají se opravdu co učit, pokud jsou ve své arogantnosti a odcizení od reality schopni se vůbec něco z toho co nám zanechal pan Baťa naučit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2006 1:34

Nebýt pana Bati nebylo by Zlína v té podobě jak ho známe dnes. Pan Baťa byl člověk, který nehleděl jen na svůj profit, jak to dělá velká řada soudobých podnikatelů, kteří mu nesahají ani po paty. Více pánů podnikatelů jak byl pan Baťa a věřím, že se dostaneme z marastu v jakém jsme. Pánové podnikatelé zamyslete se nad svým mnohdy asociálním a egoistickým chováním vůči svým zaměstnancům, kteří v podstatě tvoří váš blahobyt. Buďte skromnější, méně arogantní a vstřícnější. Pozorně si přečtěte jak to vše pan Baťa zvládal a organizoval, co vybudoval a kam až to dovedl. Měl by to být váš vzor v jednání s lidmi, zkuste být jako on nesmlouvavý v práci a přitom navýsost lidský.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 8. 2006 19:27 | PatrikChrz

Taky mám problém vybrat si boty. I když většinou z jiného důvodu. Nemám rád zavazovací boty. Prostě mě to nebaví pořád je zavazovat a tak pokaždé řeším problém, kde sehnat boty vhodné do práce (tedy ne sportovní), které nejsou zavazovací. Tedy nějaké tmavé (černé, hnědé) na suchý zip. Jediné místo, kde si vyberu je Leiser. I když je drahý, nic jiného mi obvykle nezbyde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2006 9:18 | Eric

Asi vás Jarmilo překvapí, že většina baťovských bot se šije již dávno v Číně. Vcelku je firma schopna managovat to tam ucházejícím způsobem, ale s kvalitou šli neoddiskutovatelně dolů. Ovšem v té hrůze, co koupíte u nás na trhu je Baťa stále nadprůměr.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2006 15:14 | Jarmila

Kdyby ty výrobky byly aspoň módní, když už jsou jen omezeně funkční. Asiati umí vyrábět boty pouze podle asiatského typu nohy. Ten je o dosti štíhlejší než evropský. Já jako evropanka neseženu boty na léto, jsou mi úzké (a už po týdnu nošení se roztrhnou). Neseženu boty na zimu, jsou mi úzké. Tak jako ženská - móda nemóda - chodím celý rok jako blbec v botaskách, což jsou jediné botky, kde i asiati pochopili, že to lidi nosí. Zlatý Baťa! Vyráběl boty pro lidi a na nošení, ne pro modelky, kdy se navíc v českých prodejnách jako módní hit prodávají boty, které se už o tisíc kilometrů od nás na Západ přestaly nosit už v loňské sezóně. PS: stesky platí hlavně pro dámské botky. Pánské se vyrábějí o trochu širší, a když už teda musím chodit v botaskách, tak v pánských botách se mi fakt chodit nechce.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Bém

politik

Petr Nečas

politik

Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
16,95 %

z 59 duelů
×
Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
17,02 %

z 47 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.