Zemětřesení v systému dávek sociální péče: kolik dá stát za rodičovství?

Největší a ve společnosti nejznámější plánovanou změnou je zvýšení rodičovského příspěvku. I nyní po volbách se stále ozývají hlasy, zda k němu od 1. ledna příštího roku skutečně dojde a zda zákon bude platit. Jak to tedy bude? A jaké změny čekají na nejrozšířenější dávku, přídavek na dítě? Jak se změní podmínky pro sociální příplatek a kolik bude činit porodné a pohřebné?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 1. 2007 9:27

dobrý den,také by se měl stát zajímat o to,proč není schopen upravit co se týká sirotčích důchodů,jelikož nám chybělo pár dní pro nesplnění podmínek,že si otec dítěte,nebyli jsme manželé neplatil pojištění,já o tom nevěděla,nemáme nárok na sirotčí důchod...jelikoř ombucman nakonec zjistil.,že nárok máme,protože byl osoba výdělečně činná,mohu to doplatit a mít nárok,ale ossz Praha to popírá,tak už se třetí rok dohaduje s ossz Praha...proč má mé dítě trpět za to,co nebyl schopnej si jeho otec platit????výživné nám jeho rodina platí 300kč měsíčně,nebot matka je v důchodu a má sama 11.000 kč...nedá navíc ani dárek ani korunu,tak jak je to v tomto státě vymyšlené,,,děs!!!!!!!já jsem na md a mám přídavek 560kč,,,z toho máme žít????

+74
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2007 2:02, Rotter

Dobrý den - 34let
Můj názor na všechny dávky je - nic nikomu nebo se stěch sraček nikdy nedostaneme každý se musí starat sám o sebe a ne aby pořád spoléhal na to že mu někdo něco dá. Lidičky už musíte pochopit že socialistický-kapitalismus prostě nelze žít věčně, jednoho dne příjde zůčtování v podobě ČESKO V KONKURZU, neděste se - ve světě se to už parkrát stalo ale možná to bude lepší čím dříve tím lépe. Já osobně navrhuju restart. Hezký den.

-16
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 52 komentářů)

14. 4. 2010 7:23

Mladá pani já vám věřím že máte vztek na romi ale všichni nejsou stejní já žiji s romem který děla 12 hodin denně a máme příjem zhruba stejný jako jeho rodiče kteří žijí sami a pobírají dávky a to jsme s malým chlapečkem je to nefér ale někteří se opravdu snaží jeto těžké pro roma si najít slušnou praci a když už jí má tak je to těší jak u normálních lidí a vím to jelikož jsem češka.Taky bych to ráda změnila pro všechny stejným metrem nebereme mi co se snažíme dělat tak nebudou brát ani ti kteří nemají žádný zájem o práci
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2010 7:20

Mladá pani já vám věřím že máte vztek na romi ale všichni nejsou stejní já žiji s romem který děla 12 hodin denně a máme příjem zhruba stejný jako jeho rodiče kteří žijí sami a pobírají dávky a to jsme s malým chlapečkem je to nefér ale někteří se opravdu snaží jeto těžké pro roma si najít slušnou praci a když už jí už ji má tak je to těší jak u normálních lidí a vím to jelikož jsem češka.Taky bych to ráda změnila pro všechny stejným metrem nebereme mi co se snažíme dělat tak nebudou brát ani ti kteří nemají žádný zájem o práci
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2008 17:11 | ax

Ivčo tak to je spíš o tom, že jste si neuměla vybrat partnera = tedy je to i vaše chyba. (PS: Narazil jsem na na tento starý článek a nedalo mi to a musel jsem na Ivčin komentář reagovat.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2008 16:59

Tak v tom to vy se nemůžete vyznat pokud nemáte děti!!!!!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2007 19:04

Citace

Buďte ráda,že jste nedopadla jako já-svobodná matka.
Svobodné matky podporovat netřeba. Žena, která je natolik nesnášenlivá, že nemá partnera, se nemá množit.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2007 21:18 | Navarová

Dobrý den, připadá mi, že jste nepostřehla za kolik peněz tady věčina lidí musí stále pracovat. V případě, že jste majetná, tak se kolem sebe jistě nedíváte. S pozdravem Navarová
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2007 21:03

je to smutné ,ale máte pravdu.Jsem na MD manžel dělá 12 hodin denně a jsme na tom stejně jako moje kamarádky , jejich manžel dělá pouze 8 hodin .Kompenzují to sociální dávkou .Já bych je zrušila úplně i pro cikány.Nikdo si nedovede představit co vše pobýrají a pořád řvou že mají málo.Normální lidi můžou řvát jak chtějí je jim poprdlačku platný.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 11:07 | Radek

Sice tu píší vicemene zeny,ale v tuto chvily se ma zena stara o naseho potomka,tak sem nazor napisi ja. Zvyseni materske je velice dobra vec,bohuzel ale porad nedosahujeme urovne EU. Materska dovolena neni pro matku dovolena,ale poradny zahul.Musi se starat a pecovat o dite 24h denne,takze nazev dovolena neni zrovna spravny. V dnesni dobe dle meho nazoru je 7.600kc docela malo,samozrejme ze je to lepsi nez 3.800 ktere se pobiraly drive,ale pri dnesni drahote a obzvlaste u veci pro deti,je castka neodpovidajici.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2007 12:48

Dobrý den. Starat se o děti, je úvazek na 24 hodin denně. Když matka chce pracovat, musí zajistit jiným způsobem péči o své potomky. S prodloužením věku odchodu do důchodu odpadá možnost hlídání dětí babičkou, jak to mnohdy bývalo v minulosti. Zvýšení mateřské hodnotím kladně, ale co se týká rodičovské, tato dávka by měla být upravena podle sociální situace rodiny a to tak, aby rodina neživořila. Rodiny s nadprůměrnými příjmy jistě tyto dávky neporřebují. Nový systém soc. dávek je stavěn na principu kdo pracuje, má se mít líp. Lidé tak mají být nuceni přijímat i méně placenou práci. Ve skutečnosti je velice deprimující aby člověk který pracuje a neuživi svji rodinu musel škemrat o sociální dávku. Když lidé budou mít malý výdělek, odrazí se jim to na výši důchodu. Někteří chytráci srovnávají systém dávek s jinými zeměmi, ale o platech, které jsou v jiných zemích mnohonásobně vyšší, se mlčí. Když bude u nás minimální mzda taková, aby rodina mohla důstojně žít, pak bude na místě tyto dávky zrušit.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2007 12:47

Dobrý den. Starat se o děti, je úvazek na 24 hodin denně. Když matka chce pracovat, musí zajistit jiným způsobem péči o své potomky. S prodloužením věku odchodu do důchodu odpadá možnost hlídání dětí babičkou, jak to mnohdy bývalo v minulosti. Zvýšení mateřské hodnotím kladně, ale co se týká rodičovské, tato dávka by měla být upravena podle sociální situace rodiny a to tak, aby rodina neživořila. Rodiny s nadprůměrnými příjmy jistě tyto dávky neporřebují. Nový systém soc. dávek je stavěn na principu kdo pracuje, má se mít líp. Lidé tak mají být nuceni přijímat i méně placenou práci. Ve skutečnosti je velice deprimující aby člověk který pracuje a neuživi svji rodinu musel škemrat o sociální dávku. Když lidé budou mít malý výdělek, odrazí se jim to na výši důchodu. Někteří chytráci srovnávají systém dávek s jinými zeměmi, ale o platech, které jsou v jiných zemích mnohonásobně vyšší, se mlčí. Když bude u nás minimální mzda taková, aby rodina mohla důstojně žít, pak bude na místě tyto dávky zrušit.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2007 13:55

domnivam se, že není potřeba se zde vyjadřovat vulgárně, to skutečně vypovídá o vaší kultivovanosti a především o nulove kompetentnosti se zde k danemu tematu vyjadřovat. Ja již 8 let žiji v Itálii, takže o české sociální politice vím pouze z internetu, musím ale konstatovat, že jsme abnormálně sociální stát, zde v Itálii se mě ptají co že to ta mateřská je a kolik se dává, protože tady nic takového není, případně přídavky na dětil...nikdo to tady nechápe. Já ano, přídavek dítěti, které žije samo s matkou, která vydělává 12.000 korun hrubého je velmi potřebný. Co bych ale skutečně odbourala, je mateřská dovolená, pokud manžel dokáže rodinu sám uživit, přijde mi opravdu směšné, aby maminka pobírala 7000 korun mateřské, když manžel pracuje jako advokát a nosí domů 100.000 měsíčně a porodné bych dávala jen u prvního potomka, druhé dítě přece může jezdit v kočárku po sourozenci. Zabráníme tak tomu, aby některé etnické komunity rodily jak o život, jen aby mohli 17.000 korun prochlastat a prohrát na automatech. Tot můj názor. Sandra di Laurenzano
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2007 2:02 | Rotter

Dobrý den - 34let Můj názor na všechny dávky je - nic nikomu nebo se stěch sraček nikdy nedostaneme každý se musí starat sám o sebe a ne aby pořád spoléhal na to že mu někdo něco dá. Lidičky už musíte pochopit že socialistický-kapitalismus prostě nelze žít věčně, jednoho dne příjde zůčtování v podobě ČESKO V KONKURZU, neděste se - ve světě se to už parkrát stalo ale možná to bude lepší čím dříve tím lépe. Já osobně navrhuju restart. Hezký den.
-16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2007 9:27

dobrý den,také by se měl stát zajímat o to,proč není schopen upravit co se týká sirotčích důchodů,jelikož nám chybělo pár dní pro nesplnění podmínek,že si otec dítěte,nebyli jsme manželé neplatil pojištění,já o tom nevěděla,nemáme nárok na sirotčí důchod...jelikoř ombucman nakonec zjistil.,že nárok máme,protože byl osoba výdělečně činná,mohu to doplatit a mít nárok,ale ossz Praha to popírá,tak už se třetí rok dohaduje s ossz Praha...proč má mé dítě trpět za to,co nebyl schopnej si jeho otec platit????výživné nám jeho rodina platí 300kč měsíčně,nebot matka je v důchodu a má sama 11.000 kč...nedá navíc ani dárek ani korunu,tak jak je to v tomto státě vymyšlené,,,děs!!!!!!!já jsem na md a mám přídavek 560kč,,,z toho máme žít????
+74
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2007 11:13 | Barča

Souhlasím se zvýšením, ale nechápu nač ty další dávky. My máme s manželem 2 syny (16 a 8 let). První mateřskou jsem nastoupila v roce 1991, manžel ještě studoval VŠ a my byli odkázáni na tehdy zvanou soc.podporu (vím bylo to nezodpovědné, ale stalo se). To se na soc.odboru městského výboru vypsala žádost a vyplnil formulář (např. kolik mám zlatých prstenů, jestli mám automatickou pračku, jestli máme obrazy, co pěstujeme na zahradě za zeleninu atd. - opravdu ponižující) a potom Vám milostivě přiznali 1600,- Kč + 2500 (asi tak už si to přesně nepamatuji) mateřské + rodiné přídavky na manžela 200,- Kč, které nám dávali jeho rodiče každý měsíc. Manžel chodil na brigády, aby nám přilepšil, ale o to se mu snížila podpora a navíc nemohl se věnovat opravě velmi starého domečku ve kterém jsme bydleli (bydleli jsme v jedné místnosti + kuchy + WC + koupelna 6let). Po této zkušennosti jsme se rozhodli si druhé dítě naplánovat a tak jsme si druhé dítě pořídili "až jsme na něho měli". Nikdy jsme nebrali přídavky (tedy pokud byly celoplošné tak ano) a to díky manželovi, který nepracuje 8hod. a padla. Nad druhé straně máme v rodině případ, kdy manželka, která pracovala za 9 tis. čistého i v pokročilém věku si pořídila nyní 3 dítě, protože tak bude mít měsíčně i s přídavkama více. Oni bydlí u rodičů (jejich příjmy se ale nepřiznávají), její manžel pracuje za 11 tis., ale místo měnit nebude protože dělá 8hod. a padla, má tam kamarády a zrovna se nepředře. Proto upřednostňuji větší odpočitatelné částky atd. a nebo rozlišovat, zpřísnit, kontrolovat.
+69
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2007 17:52

Souhlasím s Vámi. Jsme přesně ten typ rodiny jako vy, ale já už pracuji, na zkrácený úvazek a nemám ani minimální mzdu, ani rodičovský příspěvek, ani nepobíráme žádné dávky kromě přídavků na děti.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2007 16:50 | Ivča

Buďte ráda,že jste nedopadla jako já-svobodná matka. Na dvanáctiletou dceru jsem doposud nedostala ani korunu výživného.Dvanáct let akorát podávám trestní oznámení,zbytečně.Změna životního minima trestá právě svobodné matky.Po zaplacení nájmu mi zůstane necelá tisícovka na obživu.A to naštěstí nekouřím.Hlavně,že si páni ministři si nacpou břicha.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2007 16:02 | anonym

Ano s tímto musím souhlasit, i tací jsou mezi námi. Bohužel. Jinak se zvýšením této dávky souhlasím už bylo na čase.
+62
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 1. 2007 14:42 | T+L

Dobrý den všem i na MPSV, přeberte si následující názor jak uznáte za vhodné.Je mi 32 ,SŠ,jsem zaměstnán bez přerušení (např. nezaměstnaný,nemoc atd) od svých 19 let,ženě je 31,také SŠ,na mateřské dovolené od roku 2000.Náš měsíční hrubý příjem celé rodiny včetně mateřské a přídavků na dvě děti je dlouhodobě několik tisíc korun pod průměrným platem v našem státě.Jěště splácíme úvěr na pořízený byt.Předem bych chtěl podotknout,že pohled z dneška do minula mi říká :neměli jste se brát ,protože když fungujete jako kompletní rodina bez papíru tak se stát k Vám chová finančně lépe.Proč? V některých bodech máte určitě pravdu v některých asi nikoli - věc pohledu.Já si myslím , že na místo přídavků ,porodného,mateřské atd.v takové výši a rozsahu jaké jsou u nás rozdávány na dluh tomuto národu ze státního rozpočtu by bylo možná k zamyšlení využít daňových slev odpočtů z příjmu pro rodiny s dětmi.Mimo jiné to může do značné míry ovlivnit i nárokovost různých dávek.Jednoduše - nebudu pracovat,nemám příjem,nemám motivaci živit rodinu - velmi malé přídavky na dítě nebo možná žádné.Naopak ten kdo pracuje,má příjem,má děti a současně nevyužívá nebo minimálně využívá ostatních dávek (nezaměstnaný,nemocný atd.)bude mít největší možnost si polepšit v čistém příjmu,bude mít možnost si každý měsíc snížit výši částky odváděné na daň z příjmu (např.její výše dle počtu vyživovaných dětí) a na konci roku odpočty ze základu daně.Možná by tak odpadla i černá zaměstnanost a některé národnostní menšiny by se již tolik nerozmnožovaly. S přídavky to již tak moc nesouvisí,ale využívám i možnost pro dárce krve odečtení ze základu daně hodnotu daru ve výši 2000Kč za odběr.To je pěkné ikdyž si myslím ,že to není mnoho s ohledem k tomu ,že dárce krve je stále spíše pro smích než pro vyslovení slova úcty mezi občany.A nehledě i na to ,že drtivá většina zaměstnavatelů se snaží tento "nešvar" svých zaměstnatců všelijak znemožni,omezit na minimum a to dokonce i nepřímím finančním ohodnocením za přítomnost na pracovišti ve všech pracovních dnech v měsíci.Což je také možná důvod k zamyšlení na té vejvyšší legislativní úrovni. (Další věcí zůstává i fakt ,že transfuzní stanice ani neumožňují např.odběry ani ve večerních hodinách či v noci) Možná to nikoho ani nezaujme k zamyšlení o to je to smutnější když tohle nezaujme ani naše zákonodárce,politiky na ministerstvech a i jiné slušné a pracovité spoluobčany v ČR.Pěkný nový rok přeje asi průměrná nyní čtyřčlená rodina a všem nerozpadlým a úplným rodinám s dětmi přeji ,aby se jejich tíživou situací-problémy začal někdo systémově a systematicky zaobírat (nebudu již pokračovat ikdyž bych měl ještě o čem psát)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2006 19:27 | Zuzana

Máte pravdu, úřady práce nemají takřka žádné pravomoci. Řeknu vám jeden příklad z mé praxe (pracuji na úřadě práce). Jednou jsem šla se svou kolegyní na oběd, z dálky jsem viděla svého klienta, jak provádí výkopové práce u jedné firmy. Na můj dotaz „Co tam dělá?“ mi s ledovým klidem jenom odpověděl: „ Já tu nedělám nic, brácha je tady zaměstnaný a šel na oběd, požádal mě, abych mu pohlídal tady to nářadí, aby mu to někdo neukradnul. Mně byla zima, tak jsem se chtěl zahřát, tak jsem začal kopat. Ale žádné peníze z toho nemám, nebojte.“ Lidé, který chtějí „okrádat“ stát ví jak na to, umí dokonale využívat mezer zákona.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 12. 2006 20:36 | Tomáš

Dobrý den, pracuji jako sociální pracovník. Měsíčně vyplácíme na sociálních dávkách přibližně 65.000.000 Kč (co se týká pouze našeho okresu). Od nového roku se tato částka podle předběžného odhadu zvedne na něco kolem 93.000.000 Kč/měs, a to si mnozí ani neuvědomují, co těch „pár korun“, o které se zvednou dávky udělá. V dnešní době je systém nastaven tak, že se dá jednoduše obcházet, a to si asi nikdo na ministerstvu neuvědomuje nebo raději si to uvědomit ani nechce. Určitě bych udělil větší pravomoci úřadům práce, které provádí kontroly. Nelíbí se mi, když někdo dělá bez pracovní smlouvy, pobírá sociální dávky a každý rok si jezdí k moři na 14 dnů, jako polovina našich klientů. Jsem pro razantní zpřísnění pravidel pro vyplácení sociálních dávek. Je mi jasné, že z dnešního rodičáku se nedá ani vyžít, jsem pro zvýšení. Rodiče, kteří se řádně starají o děti si zaslouží i víc než cca 7600,-
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Karel Schwarzenberg

politik

Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services