Pověry a mýty o úvěrech na bydlení

Myslíte si, že stavební spořitelny vám nepůjčí vyšší částku a že stavební spoření je dobré leda na rekonstrukce? Domníváte se, že hypotéku můžete předčasně splatit bez sankce? Jste přesvědčeni, že ze stavebního spoření můžete financovat koupi bytu v zahraničí? Věříte, že poplatek za vedení účtu je stejný u hypotéky jako u úvěru ze stavebního spoření? Přečtěte si, jak je to doopravdy.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 6. 2006 13:20

Dobrý den paní nebo slečno Boušová.
Gratuluji k vynikajícímu článku, který výborně shrnul vše podstatné o obou produktech.
Leč i já jsem objevil některé drobné nepřesnosti, zejména technického rázu, které si dovolím níže popsat:
1) měsíční poplatek za vedení hypotéky je již od 100,- Kč měsíčně ( např. RB a další)
2) poplatek za sjednání hypotéky je ve správné relaci, ale mám dojem, že někde je to i méně, ale je důležité doplnit, že v rámci lovu klientů akce se sníženými nebo dokonce zrušenými poplatky neberou konce
3) běžný účet si musíte sjednat u všech bank vyjma Hypoteční banky a Wustenrotu, které nejsou běžné retailové banky, takže tato povinnost odpadá. Je ale fakt, že již několikrát jsme dodatečně účet zrušili a taky se nic nestalo.
4) co se týká sankcí, tak je to obecně správně, ale u některých je bank je dohoda o výši sankce možná. Nedávno jsem zažil, že GE stanovila sankci na 25 tis při splacení skoro 1 mil ve druhém roce fixu. Je mi však jasné, že jen tento bod by byl hrozně obsáhlý, takže by stálo za doplnění jen info, že "dohoda je někde možná".

+68
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 6. 2006 21:23, PSafranek

Autorku článku osobně vůbec neznám, v redakci PCZ nepracuji, a tudíž neaspiruji na žádnou "pozici" v PCZ..... Pravda, mohl jsem napsat panu šéfredaktorovi, ovšem v půl sedmé ráno jsem považoval za nejrychlejší řešení vůči čtenářům upozornit na chybu v diskusi a jsem rád, že autorka to takto pochopila :o)

Zobrazit celé vlákno

-31
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

3. 11. 2008 12:57 | hosler

Nemáte prosím někdo zkušenosti s firmou GORPROFIN či STYLPROFIN??? děkuji za odpověď hosler@seznam.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2006 15:54 | oddTom

Ja mám taky hypo u ČS, a i když mi b. ú. vnucovali, vybojoval jsem, že ho mít nemusím.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 6. 2006 9:24 | Jarmila

Dalším plusem je, že řadu věcí si můžete - v zájmu úspor - udělat sám. Takže my třeba ve vlastní režii provádíme třeba nátěry oken a dveří, malování, drobné opravy atd. Co člověk neumí, to se doučí, aspoň se při tom vyblbne, pročistí a protříbí si mozek a při provádění práce přijde i na různá vylepšení. To ale můžete dělat pouze ve svém.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 6. 2006 11:17 | Tomáš Marný

My máme také jen dva, jenže bohužel v domě jsou jen 4 byty a tak je to 50% :-(. Navíc je jedna z majitelek zasloužilou členkou KSČM, takže má přestavu, že všechno dostane zadarmo. A s tím vztahem máte pravdu - oni dostali byty od družstva převodem do vlastnictví. A tomu jednomu normálnímu majiteli ti dva stále vyčítají, že je "dohnal" k převodu, že měli zůstat u družstva, tam že se nemuseli o nic starat...
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 6. 2006 10:32 | PatrikChrz

Máte pravdu, splátka hypotéky se od neregulovaného nájmu nemusí moc lišit. Jenže u té hypotéky platíte ještě na fond oprav (nebo musíte šetřit na opravy svého baráku)... Záleží na domě. Pokud je nový, nemusí být příspěvek na fond oprav až tak zásadní. Dokonce ani ve starším domě, pokud je rozumně řízený. Třeba já platím měsíčně pár stovek, tuším asi 700 Kč. A to jsme udělali zateplení, zasklení balkónů, rekonstrukci střechy,.... Nebo si můžete koupit byt v domě, kde má polovina vlastníků IQ tykve a věci, jako malování sklepů, chodby, výměna krytin na chodbě apod. jsou pro ně buržoasní přežitky, takže na fond oprav odmítají přispívat... To už je horší problém. Naštěstí já jsem měl v tomhle štěstí. "Tykvovité "nájemníky"" máme jen dva a ti se jednoduše přehlasují (jsme družstvo). Je to o důvod víc, koupit byt v nově postaveném domě. Lidi, kteří si byt koupí mají k němu lepší vztah, než ti, kteří jej dostanou darem, nebo skoro darem (privatizace státních domů).
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2006 21:10 | Tomáš Marný

Máte pravdu, splátka hypotéky se od neregulovaného nájmu nemusí moc lišit. Jenže u té hypotéky platíte ještě na fond oprav (nebo musíte šetřit na opravy svého baráku). Nebo si můžete koupit byt v domě, kde má polovina vlastníků IQ tykve a věci, jako malování sklepů, chodby, výměna krytin na chodbě apod. jsou pro ně buržoasní přežitky, takže na fond oprav odmítají přispívat...
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2006 18:19 | PatrikChrz

Tohle platí v případě, že mám možnost bydlet zadarmo nebo skoro zadarmo (u rodičů, za regulovaný nájem, atd). Protože splátka hypotéky se od neregulovaného nájmu nemusí až tak lišit. A je lepší cpát peníze do baráku který jednou (i když za hodně, hodně dlouho) bude můj, než do černé díry.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 23:37 | karel

Je vcelku jedno zda staveb. sporeni, nebo hypoteka. Kdo na koupi nemovitosti nema, nemel by si ji kupovat. Vlastnictvi je drahe a neni pro financne slabe. takovy se pak o nemovitost nemohou dostatecne starat a delaji jen ostatnim kolem sebe problem a sobe kazi zivot. Bohuzel to do nas vsech ty bnky tak husti a husti, ze se uz nemysli a papouskuje. Uver je nastroj do podnikani ne do bydleni. Jaka pak to je pohoda domova s gelotinou na krku na 20 let. Kazdy zapomina, ze to neni jen o koupi, uhrade splatky, ale hlavne o udrzbe a rekonstrukcich.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2006 21:23 | PSafranek

Autorku článku osobně vůbec neznám, v redakci PCZ nepracuji, a tudíž neaspiruji na žádnou "pozici" v PCZ..... Pravda, mohl jsem napsat panu šéfredaktorovi, ovšem v půl sedmé ráno jsem považoval za nejrychlejší řešení vůči čtenářům upozornit na chybu v diskusi a jsem rád, že autorka to takto pochopila :o)
-31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 20:17 | Tomáš Marný

Přesně takhle to dělají na iDnes, články se upravují podle reakcí lidí v diskusích a někdo, kdo na blbost redaktora upozornil, pak sám vypadá jako blbec, neboť článek byl mezitím pěkně potichu upraven...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 20:00 | honzour

ad 3) Není zcela pravda. Já mám hypotéku u Ceské spořitelny a běžný účet u nich nemám. Ale prý je to výjimečným přístupem jedné konkrétní pobočky.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 15:30 | Rychlonožka

Co člověk, to názor. Mě se naopak líbí, že Petr (Š) Katce (B) něco konstruktivně vytkl, Katka (B) kritiku uznala a článek doplnila, popř. opravila. Moje důvěra v ní, respektive její články neupadla. Dovedete si představit ten zmatek, když byste si ráno ten článek přečetl (vytiskl), Petr (Š) by Katce (B) něco off line zkritizoval, Katka (B) by tu kritiku off line uznala, "nenápadně" by článek opravila a vy byste si jej za dva dny znovu přečetl nebo dokonce znovu vytiskl a obě verze porovnal? Měl byste z toho všeho dobrý pocit a důvěru v PCZ? Já ne, ale co člověk to názor a ten Váš konkrétní příklad taky chápu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 15:10 | bousovak

Omyl, pracuji v marketingu a dost dobře si nedovedu představit, že bych nějakou svoji výtku kolegovi prezentoval před klientem. Takový ješita nejsem. Samozřejmě bych jej na chybu upozornil, ale interně mezi čtyřma očima, ne abych z něj udělal hlupáka přede všemi. Leda, že bych aspiroval na jeho pozici:o)
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 14:33 | bousovak

Těší mě vaše uznání a děkuji za věcné připomínky, článek jsem na jejich základě ještě doladila...
+66
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 14:21 | Tomáš Marný

Račte být patrně lékař nebo soudce, že :-/?
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 13:20

Dobrý den paní nebo slečno Boušová. Gratuluji k vynikajícímu článku, který výborně shrnul vše podstatné o obou produktech. Leč i já jsem objevil některé drobné nepřesnosti, zejména technického rázu, které si dovolím níže popsat: 1) měsíční poplatek za vedení hypotéky je již od 100,- Kč měsíčně ( např. RB a další) 2) poplatek za sjednání hypotéky je ve správné relaci, ale mám dojem, že někde je to i méně, ale je důležité doplnit, že v rámci lovu klientů akce se sníženými nebo dokonce zrušenými poplatky neberou konce 3) běžný účet si musíte sjednat u všech bank vyjma Hypoteční banky a Wustenrotu, které nejsou běžné retailové banky, takže tato povinnost odpadá. Je ale fakt, že již několikrát jsme dodatečně účet zrušili a taky se nic nestalo. 4) co se týká sankcí, tak je to obecně správně, ale u některých je bank je dohoda o výši sankce možná. Nedávno jsem zažil, že GE stanovila sankci na 25 tis při splacení skoro 1 mil ve druhém roce fixu. Je mi však jasné, že jen tento bod by byl hrozně obsáhlý, takže by stálo za doplnění jen info, že "dohoda je někde možná".
+68
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2006 11:42 | Rychlonožka

Proč hned tak zhurta? Nikdo není 100 % neomylný a Petr Šafránek kritizoval konstruktivně. Apropós, takhle máme alespoň jistotu, že článek má velkou vypovídací hodnotu a není to jen snůžka blábolů, kde by s falešné kolegiality ostatní erudovaní mlčeli. Když si tedy jakýkoliv článek přečtu odpoledne, mám vysokou jistotu, že případné chybky jsou odstraněny a já mu mohu věřit. Zkuste si někdy přečít některé články na Fincentru... A to proti Fincentru nejsem nijak zaujaty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 11:25 | Julie

Taky si myslím, že mezi kolegy by měla být nějaká solidarita a ne hledat kde je nějaká chybička a hned jí zveřejnit!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2006 11:04 | bousovak

To je vtipný, myslel bych si, že kolegové se podrží, ne potopí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2006 10:13 | bousovak

Dobrý den pane Šafránku, děkuji za Vaši připomínku, v článku jsem opravila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 040 325 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Doporučujeme

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Nediskriminovat, ale spojovat. Budoucí vládní koalice Petra Fialy, který bude brzy jmenován...více

Povinné očkování je tu. Můžeme se snad z covidu vyhrabat jinak?

Povinné očkování je tu. Můžeme se snad z covidu vyhrabat jinak?

Dosluhující kabinet vyhlásil další nouzový stav, a kromě toho vytasil zbraň těžkého kalibru...více

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat...

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat líbit?

„Doteď mi chodí výhružky smrtí nebo doporučení, aby mi někdo uřízl hlavu nebo mě znásilnil....více

Je tohle normální?

Je tohle normální?

Spisovatelka a novinářka Markéta Lukášková patří ke generaci žen, které si mockrát vyslechly...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
53,57 %

z 56 duelů
×
Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
45,65 %

z 46 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.