Diskuze - Jak se žije na dluh

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

10. 9. 2020 2:27 | John

We have a direct genuine provider for BG/SBLC specifically for lease, at leasing price of 4+2 of face value, Issuance by HSBC London/Hong Kong or any other AA rated Bank in Europe, Middle East or USA.
Contact : Mr. DARREN C CHENG Email: Darrencraig002@gmail.com skype : keatcheng2@gmail.com
Intermediaries/Consultants/Bro kersare welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.
All inquires to Mr. Darren should include the following minimum information so I can quickly address your needs:
Complete contact information: What exactly do you need? How long do you need it for? Are you a principal borrower or a broker?
Contact me for more details.
Whatsapp: +19733700521
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2006 10:12 | Martina

To máte pravdu já jsem to také zažila uplně to samé!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2006 16:03 | inkognito

co máte proti ukrajincu, jsou to takove lidi jako i Vý !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2006 10:22 | :-)

A to má plazmovou televizi na ubytovně, kde bydlí ukrajinci?
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2006 7:25 | Jana

Trochu si dovolím poopravit: je daň z pozemků a daň ze staveb. Od daně ze staveb jsou nové rodinné domy a byty po dobu 15 let osvobozeny. U daně z pozemků osvobození není, ale do výměry pozemku pro účely výpočtu daně z pozemků se nezahrnuje (tj. předmětem daně z pozemků není) pozemek zastavěný stavbou. Tj. platí se daň z pozemku jen z nádvoří, zahrady atd.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2006 20:22 | Jarmila

Abychom tedy byli přesní: je daň z nemovitosti a daň z pozemku, m.j. i toho, co na něm ona nemovitost stojí. 15 let po kolaudaci je osvobození od daně z nemovitosti, ale platí se daň z pozemku, to je těch 40,- Kč. Nevím, jestli to ještě platí, ale při přechodu na ekologické vytápění bylo také osvobození od daně, tuším na 5 let. Patřil tam plyn i elektřina. Jo, a pokud daň nedsahovala jistou minimální částku, tuším 50,- Kč/rok, pak se neplatila. Tak jsme byli po 5 let zcela osvobozeni od placení daně, protože daň z pozemku oné minimální hranice nedosahovala.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 6. 2006 0:08 | ddo

Zkuste se podívat na nějaký větší server s nabídkami nemovitostí, pronájem domku u Prahy za 15 jistě najdete a nebude to žádná pastouška. A když budete v nájmu platit míň, než by byla splátka hypo, musíte proti ceně toho domu po 17 letech postavit hodnotu nějak investovaných peněz, které bydlením v nájmu ušetříte.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2006 10:38 | čtenářka

do kolaudace jsme daň platili cca 700,- /rok, ale teď platime těch 40 /rok (jsme osvobozeni od daně) a to je pro mě v tuto chvíli podstatné
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2006 9:12 | Jana

U vlastních peněz už se na to tak nedívám - ty jsem jednou vydělala, tak proč je neutratit :-) Tam to řeším podle žebříčku priorit. Když mám v botníku patery boty, klidně si koupím i šesté, i když je nepotřebuji, ale prostě se mi líbí. Ale nikdy by mě nenapadlo si na ně půjčit...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2006 8:23 | comment

Pokud to myslíte jako Vaše priority, tak to beru. Pokud se to snažíte vztahovat obecně, tak je to samozřejmě nesmysl - každý má priority své vlastní. Například znám člověka, pro kterého není prioritou bydlení, ale právě ta plazmová televize - a protože znám jeho způsob života a záliby tak ho naprosto chápu. Nebo třeba já - teď jednoznačně potřebuji dovolenou. Ne "chci, ale je to věc zbytná", ale skutečně ji potřebuji :-)
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2006 8:19 | comment

Rozdíl je to pouze kvantitativní (výše úvěru), nikoliv kvalitativní. Princpip je stejný - něco potřebuji mít dřív než na to ušetřím, tak si na to půjčím a platím peníze navíc právě za to, že to mám dřív. Výsledek vlastnictví toho objektu, na který jsem si půjčil je úplně jiná věc (ale samozřejmě je správně, pokud ho zahrnete do svého rozhodování o tom, zda je daný objekt pro Vás věc potřebná nebo nepotřebná).
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 6. 2006 14:05 | Kryštof

Směšujete 2 naprosto rozdílné "dluhy": hypotéku jako "investici" do budoucna a vyřešení nezbytné potřeby bydlení a "spotřební úvěr" např. na dovolenou.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 6. 2006 13:58 | Kryštof

Myslím, že hypotéka na vlastní byt charakter investice splňuje. Vezměme takový příklad, kdy já budu 20 let splácet hypotéku na byt ve výši 10.000 Kč a vy budete ve vedlejším bytě platit stejnou částku nájem. Takže 20 let jsme na tom stejně. Po oněch 20 letech já: - ušetřím na nájemném měsíčně 10.000 Kč - rozhodnu-li se byt prodat, dostanu od kupujícího více než 1 mil. Kč (neuvažuji ani se zhodnocováním nemovitosti, ani s inflací).. Vy: - stále platíte 10.000, - byt není váš a nemůžete ho tedy prodat.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 6. 2006 8:12 | JaM

Já bych ty priority ještě trochu utřídila: plazmovou televizi mít nemusím, luxusní dovolenou mít nemusím, stejně tak luxusní oblečení od Armaniho, golfové hole a poslední model mobilu. Musím mít ale kde bydlet, pokud nechci bydlet zrovna pod mostem nebo někde na ubytovně plné ukrajinských a jiných dělníků a kam si nepozvu ani návštěvu, protože pak budu sám vypadat jako pochybná existence. Auto mít nemusím, pokud bydlím ve městě, kde je všude blízko, jezdí tam MHD a pokud nepracuju jako obchodní zástupce. Pokud pracuju jako obchodní zástupce nebo bydlím mimo město, pak auto většinou potřebuju a je mi pak jedno, jestli bylo za vlastní nebo za cizí. Pokud ho totiž mít nebudu, pak si ty své nikdy nevydělám.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2006 22:51 | eskael

No a já jsem po dvou letech dojíždění do práce "sockou" zjistil, že i když už na auto mám, tak vůbec žádné nepotřebuju, a ušetřil jsem tedy půl mega. Tak jsem si k tomu půjčil ještě půl mega od rodičů a 2 mega na hypotéku a koupil byt. A protože nemusím platit benzín a péči/poplatky za auto, můžu z ušetřené částky hradit úroky z hypotéky. Lidé jsou prostě různí. Pro někoho je důležitá dovolená, pro někoho auto, pro někoho bydlení ve vlastním. Proto bych ani tu pověstnou půjčku na dovolenou či velkoplošnou televizi nezavrhoval. Jen musí mít člověk stejně jako u všeho rozum a nezadlužit se víc, než je zdrávo. Ptát se, jestli bez dovolené, auta či vlastního byt opravdu nemůžu žít, má smysl nezávisle na tom, jestli to pořizuju za peníze vlastní či půjčené. Pokud usoudím, že bez toho být můžu, pak nekupovat ani za své, ani za půjčené. A pokud usoudím, že to fakt mít musím, pak má smysl se nad půjčkou zamyslet, protože pokud třeba to auto opravdu potřebuju teď, tak ho potřebuju opravdu teď a ne až za dva roky. Hlavní potíž je v tom, že lidé často podlehnou mylnému dojmu, že toho potřebují příliš mnoho...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2006 8:50 | Jana

Já si naopak myslím, že přispěvatelé Ericova typu (včetně mě) řeší právě naopak ty nefinanční aspekty. Půjčky jsou dnes tolik v módě právě proto, že většina lidí neodolá masáži reklamy a podléhají dojmu, že musejí mít všechno a hned. Prostě se z nějakých subjektivních důvodů, které jim vsugerovala reklama a okolí, domnívají, že bez té dovolené nebo hi-fi opravdu nemohou žít... Snadno se zadluží a pak nejsou schopni splácet. Naprosto se ztotožňuji s myšlenkou uvedenou v článku, že na splátky (na dluh) by se nemělo pořizovat zboží, které doslouží předtím, než bude splaceno. Tato kritéria tedy skutečně nesplňuje dovolená či půjčka na vánoční dárky, s autem máte problém, pokud ho brzo rozboříte. Ten příměr s veřejnou dopravou trochu pokulhává, uznávám, nicméně jsem se podle něj taky řídila a po VŠ jsem taky dva roky dojížděla "sockou", než jsem si ušetřila půl mega na pořádné nové auto...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2006 8:15 | comment

Rizika opomíjím záměrně, nemluvil jsem o tom, jestli si má nebo nemá vzít dvoumilionovou hypoteku člověk s příjmem pět tisíc měsíčně - je jasné, že každý musí zvážit zda půjčku dokáže splatit nebo ne, včetně zajištění rizik. To jsem bral za dané a mluvil jsem o tom, zda si v takové situaci člověk má vzít půjčku nebo spotřebu odložit a našetřit. Čili - podle Vašeho příkladu s veřejnou dopravou - můj názor byl ten, že v situaci, kdy mohu buď šest let šetřit na auto a jezdit hromadnou dopravou, nebo si auto koupit rovnou (byť za cenu toho, že ho pak budu splácet sedm let místi šesti let šetření), volím jednoznačně druhou variantu - protože odložit spotřebu má pro mě jednoznačný negativní (nefinanční) dopad. A to je to, co jsem říkal už od začátku (a Vám to patrně uniklo) a co podle mne opomíjí všichni přispívající Ericova typu, kteří vidí jen ten finanční, snadno zkalkulovatelný dopad.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2006 14:50 | Jarmila

Daň z nemovitosti: 426,- Kč/rok, pozemek 800 m2, okresní město. 462,- Kč/rok, pozemek 2800 m2, 6 km od okresního města, 320,- Kč/rok, pozemek 1200 m2, středisková obec s 3500 obyvateli. To jen tak náhodou. O jaké "závratné" částce se bavíme?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2006 13:58 | čtenářka

ok, jenže životní pojistku ma většina lidí, tak proč ji zahrnovat do nákladů na bydlení, tu jsme platili předtím jako teď, dan z nemovitosti, stojí nás 40 Kč ročně ( nový dům-osvobozen od daně na 15let), barák je nový, fond oprav nemáme, stejně pokud něco bude potřeba opravit, tak to nebude hned, ale určitě do budoucna něco dáme stranou pro strýčka příhodu, ale to už bude něco splaceno a zase se to bude lepší a pojistka přijde na 1000Kč ročně, sumasumárum si stále myslím, že jsme na tom líp
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2006 13:09 | Jarmila

Souhlas. Tady se objevily i názory, že nemá smysl investovat do vlastního, že je lepší pronájem. Kdo by ale ty byty stavěl nebo i jen vlastnil, když by z toho neměl užitek? Obce? Stát? Pokud vím, tak stát převedl byty na obce a ty je prodávají "s péčí řádného hospodáře" hluboko pod tržní cenou, a to nikoliv každému, ale jen jejich obyvatelům. Nejvíc se můžu zasmát, když cena bytu je stanovena jako nižší, protože byt je obsazen. Kým? Budoucím majitelem? Tak se dá při dobré konstelaci pořídit byt 3+1 bratru do 150.000,- Kč. No, nekupte to za ty peníze. A to se ještě řada budoucích potenciálních majitelů kroutí, že je to drahé, že je to neudržované (sami si to neudržovali, takže oč jde), že na to nemají a že to tedy nechtějí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 137 466 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Půjčka - Zákon o spotřebitelském úvěru
Poradna > Poradna při finanční tísni

Otázka: Dobrý den, můj syn si vzal u jedný nebankovní společnosti půjčku celkově mu půjčili 30 073,00 Kč můžete mi říct jak mu muzou pujcit když měl do nedávna jen brigádu žádnou smlouvu nic.. Je to měsíc zpátky... více

Rodinné právo

Daně

Investiční poradna

Hypoteční úvěr

Karty, účty, úvěry

Pojištění a penzijní připojištění

Sociální poradna

Dotace z EU

Právní poradna

Stavební spoření

Realitní poradna

Spotřebitelská poradna

Spoření na stáří

Poradna při finanční tísni

Elektronická evidence tržeb (EET)

Koronavirus a peníze

Články na Heroine.cz

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Díky narození dcery jsem si feministickou otázku začal uvědomovat mnohem palčivěji než...více

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Jak se tisíce let stará pravidla slučují s postmoderní dobou a Instagramem? V čem moderním...více

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Vyzkoušeli jsme účinky nové řady kosmetického přístroje UFO, které poskytuje hned tři...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
54,76 %

z 168 duelů
×
Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
71,05 %

z 152 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.