Diskuze - Pronájem bytu nese rizika

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

18. 5. 2006 7:31 | Vasek

Ziji v USA vice nez 25 let. Byl jsem jako najemnik i jako pronajimatel. Z pohledu najemnika muzes byt rad kdyz dostanes po ukonceni najmu kauci zpet. Casto se tak nestane. Nejaky urok ti ani neprejde prez mysl. Mnoho najemniku proste nezaplati posledni najem aby tak ziskali sve penize zpatky. Z pohledu pronajemce, je sice zakonem dane aby kauce byla ulozena na vzlastnim urokovem uctu na jmeno najemnika ale nikdo to nedela. Neni to dost dobre proveditelne. Poplatky za vedeni uctu jsou vysoke. Pokud neni deni prumer vkladu dostatecne vysoky, coz v pripade obvykle kauce v USA ( 2 x najm) neni, poplatky za vedeni uctu by vysoce presahly urok.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2006 9:42 | Toleda

Ale jistě, je to jako u všeho o "přípravě". A asi se to nevyplatí při pronájmu jednoho bytu, ale pokud je těch bytů již více, tak ta eliminace rizika stojí za to. A náklady nejsou nijak závratné - 100-200 tis. Kč za "eseróčko", které navíc v té společnosti zůstanou k nějakému využití a 2 tis. Kč za živnostenský list na realitní činnost... Nikde přece nestojí, že by jeden způsob podnikání z mnoha byl ten jediný správný jenom proto, že je nejvstřícnější vůči zákazníkovi... když jsou navíc v uvedeném případě oba zákonem výslovně upraveny a tedy povoleny... To bych mohl rovnou zakázat leasing, protože obcházím ustanovení o kupní smlouvě a postupným splácením... :-)
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2006 12:28 | Jarmila

To je prostě právní klička. Asi něco takového, jako že cizinci nemohou kupovat v Česku nemovitosti. Přijde tedy cizinec, založí si v ČR s.r.o-čko, které je považováno za českou firmu, a v tom okamžiku může koupit třeba i celé Hradčany. Pak nemovitost dále PODNAJÍMÁ. Takhle to dělají např. vietnamci, jejichž společnost koupí bytový dům, který dále podnajímají jednotlivým rodinám. Takže majitel pronajímá, nájemce dále podnajímá. V tom není problém. Problém je v tom, že řada lidí má socialismus po česku a dále podnajímá bez vědomí majitele.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2006 10:59 | K. Boušová, Peníze.CZ

Právník Tomáš Pelikán, se kterým jsem článek konzultovala, říká, že: nemohu dát něco do podnájmu, jsem-li vlastníkem věci. Věřím, že jako právník, který získal ocenění za druhé místo v soutěži Právník roku 2005 právě v oboru nemovitostí, to musí vědět.
A pokud jde o pronájem vlastní společností (názor Toleda), která dále dává nemovitost do podnájmu, to pochopitelně lze. Ale to už znamená takovou společnost mít, že? A je otázkou, zda to pak není právní úkon, který obchází účel zákona, pročež je neplatný...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2006 23:33 | Toleda

Dělá se to např. tak, že byt nebo dům pronajmete např. své obchodní společnosti, která je tedy nájemcem (samozřejmě vstřícným) a ta dále podnajímá...
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2006 11:41

Bohužel chybný závěr, je tomu přesně naopak, jak uvádíte ve svém vysvětlení, podloženo a ověřeno u právníka.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2006 11:16 | K. Boušová, Peníze.CZ

Dobrý den, § 685 zákona č. 40/1964 Sb. jsem před § 719 dala přednost z toho důvodu, že zákon rozlišuje pronájem a podnájem. Do podnájmu lze přenechat pronajatý byt, tzn. podnajmout mohu např. družstevní byt, ale pokud jsem přímým majitelem bytu (např. byt v osobním vlastnictví) podle mě smlouvu o podnájmu sjednat nelze.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2006 7:41

Souhlasím. Rovněž jsem klientka.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2006 7:40 | Mirka

Ale energie odpojí Vám, vy jste majitel bytu. Víte co stojí potom nové připojení např. el.energie?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 19:45

s těmi úroky řešíte prkotinu, jde o smlouvu, kde je nutná dohoda obou stran, tudíž se obě strany mohou na něčen dohodnout nad rámec zákona např. pokud nebudou škody tak se kauce vrátí a odpustí(vrátí) se 1/2 posledního nájemného nebo pokud po celou dobu platí bez prodlení, sníží se každá x platba o y% atd, navíc z 30tis na 3 roky dostanete celkem 6%(nerizikové uložení peněz) tj 1800K(s daní nepočítám)č orpoti tomu zaplatíte 3*12*10tis tj 360tis!!...když si kupujete nové atuto za tuhle cenu, řešíte 1800Kč? asi ne
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 19:03 | xyz

Není - jsem klient a docela mě toto vyhovuje, proto to posílám dál. Přesně pro výše popsaný účel byl účet založen.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 18:33

Navazuji na odstavec v článku: Co by ve smlouvě mělo být ...... A ve smlouvě pokračujte větou: uzavírají podle § 685 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění, tuto Smlouvu o nájmu bytu. .......
Z jakého důvodu dává autor článku přednost § 685 z.č. 40/64 Sb., když lze perfektně použít § 719 zák. č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, kdy se jedná o smlouvě o PODNÁJMU bytu, kde lze použít daleko větší pravomoci ze strany pronajímatele ?

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2006 17:33 | Liška

V USA se také úroky z kauce nájemníkovi nepřipisují. Navíc se platí zvláštní kauce za každé zvíře, přičemž polovina této kauce je nevratná a s druhou polovinou počítat stejně nemůžete, protože vám ji celou nikdy nevrátí. I když po sobě byt důkladně uklidíte, vždy kontrola najde nějaké ty zvířecí chlupy a při prohlídce koberců alespoň jedno místo, kde se pejsek kdysi vyčůral.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 14:45 | XXL

Proč by dlužil za energie? Ať si je přihlásí sám. Pokud nezaplatí, je za měsíc bez energií.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 14:24 | Mirka

Dobrá připomínka. Velice vhodný námět pro redakci Peníze. O tyto informace by jistě stálo mnoho čtenářů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 13:57 | Eva

Že by skrytá reklama:o))
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 13:44 | xyz

Oranžové konto ING je bez poplatků, bez výpovědní lhůty, t.č. úročené 1,7 % - daň, jediná podmínka - 10 000 min. vklad, může sloužit jako perfektní depozitní účet, přihazování a vybírání bez poplatků, jinak je třeba mít další žirový na běžný provoz, přes který jdou i platby a výběry na ING. Ovládá se to přes internet nebo možná i telefon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 12:59 | Gergi

Jde o dva uhly pohledu - pohled najemnika a pohled pronajimatele, souhlasim, ze pronajimatele zajima neco jineho nez najemnika. Moje poznamka ohledne uroceni byla spis o principu, zkusenost se tykala USA. Jde o to, ze i kdyz vam bezi jen symbolicky urok, urok vam nabiha a penize jsou na zvlastnim uctu a pronajimatel s nimi nemuze bezne disponovat. U nas je to tak, ze slozite vratnou kauci a pronajimatel si za ni treba koupi novou televizi. Jde proste o princip ne o tech par drobnych.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 10:47 | Petr

zatím nejlepší příspěvek ... ti ostatní budou řešit, jestli při úročení 0,5% p.a. náhodou nepřijdou o pár desetikorun ročně, a přitom jim uniká, že jde o desetitisíce jinde (definice základu daně, definice povolených odpisů, apod.)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2006 9:25

A další praktický problém je v tom, že tato záloha na nájem není dostatečná, resp. že nájemník zůstane dlužit za energie a služby, což je dnes významná položka.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Michael Kocáb

hudebník a politik

David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services