Porodné podle ČSSD vytvoří trh s dětmi

ČSSD předložila návrh na zvýšení porodného na 60, 90 a 120 tisíc Kč za první, druhé a třetí dítě. Vypadá to, že předloha je nekriticky přijímána, přitom je založena na zcela nepodložené hypotéze a může vyústit ve financování zejména dětí v neutěšených poměrech bez šance na šťastné dětství a kvalitní život. Nejde náhodou jen o navýsost populistické jednání, které sleduje jen osobní a stranický prospěch?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 4. 2006 20:39, klsfrkl

Problém není až tak v penězích, ale hlavně ve vytváření určité atmosféry nenormality normální rodiny - viz např. výroky o teletníku od pana největšího myslitele. Jinak nutit pracující lidi aby nedobrovolně živili děti lidí, kteří ze zásady nedělají, je pořádná sprosťárna.

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2006 0:34, HonzaH

slova amerického prezidenta Ronalda Reagana:

Jsem si jist, že každý pociťuje lítost nad jedincem, který upadl do příkopu na kraji cesty nebo v naší soutěživé společnosti nedokázal udržet krok s ostatními. Můj vlastní soucit však nadto patří i těm milionům neopěvovaných mužů a žen, kteří každé ráno vstávají, posílají děti do školy, odcházejí do práce, snaží se uhradit všechny poplatky za bydlení, platit nehorázné daně, aby umožnili soucítění s méně šťastnými, a kvůli tomu všemu musí obětovat mnohé ze svých tužeb, snů a nadějí. Vláda jim dluží něco lepšího než jen další a další nápady, jak je přimět k tomu, aby sdíleli plody své dřiny s ostatními.
============================== ==
Na světě je lidí OPRAVDU dost. Pokud potřebujeme počet lidí zvýšit, pak pouze ve skupině zmíněné mr. Reaganem. Obecné zvyšování počtu voličů nás přivede do ještě větších problémů.

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

20. 4. 2006 20:10 | hnědka

Co je na tom proboha rozumneho? Rozukmne je snizit dane. Zvyseni prerozdelovani je spatne za kazdych okolnosti. Kdyby tech 120 000 zaplatili lide dobrovolne, tak nereknu ani pink.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 19:49 | pavel novak

napad je to vynikajici, 90-120.000 za dite je velmi rozumny start do zivota, ovsem muselo by to mit pavidla hry, nikdy by tuto castku nesmeli dostat ROMOVE , UKRAJINCI A RUSOVE a dasli pristehovalci, to v prvem pripade, jen obcane kteri tady ziji cely zivot a maji tu sve predky, dasli vec je nutne zacelnit, pokud uz dam na dite 120.000 korun ceskemu obcanu, nesmi to byt predmetem zdaneni tato castka by se nesmela danit aby to melo skutecny efekt pro rodinu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 16:40 | Jára

Myslíte opravdu, že zavedením antikoncepce se zvýšil rozdíl mezi porodností těch zodpovědných a inteligentních rodičů směrem k těm druhým? Já sám jsem vysokoškolák a mám 4 děti - všechny se učí s vynikajícím prospěchem - všechny jpatří ve svých třídách k nejlepším (pokud nejsou přímo premianty). Do které kategorie podle Vás patřím - vysokoškolským vzděláním k inteligentních rodičům či počtem dětí k těm nezodpovědným?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 16:15 | katja

Myslím si, že jde čistě o předvolební lov na voliče ČSSD. Zvýšit porodné bez ohledu na ostatní dávky je hloupost, která nás v budoucnosti bude tvrdě mrzet. Souhlasím s tím, že přispěje k tomu, aby sociálně slabší měli i nadále hromadu dětí, které nebudou schopní zajistit uspokojivé dětství. Dle mého názoru je smysluplnější, aby matky / otcové / pobíraly zvýšený rodičovský příspěvek, který by odpovídal alespoň 2/3 platu za poslední rok práce před mateřskou dovolenou.Protože není žádnou motivací ta almužna, která je nyní vyplácena. Ono spadnout z platu na pouhou pětinu částky, která stejně nepokryje náklady za pleny a ostatní potřeby pro dítě za měsíc je kruté. Pak ať se nediví, že ta část lidí, která pracuje se do rodičovství s více dětmi nehrne. Není proč - bohužel, když chcete dítěti dát aspoň to co jste měli sami, tak je i jedno dítě luxus.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 16:06 | m

souhlasím, už znám lidi, kteří si plánují, že si pořídí další dítě čistě kvůli penězům
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 15:32 | SocPredator

ČSSD obecně jsou pošuci. A reklamní billboardy s ODS mínus to jasně dokazují. Než aby něco vymysleli, tak radši plivnou. A tohle porodné je plivnutím do tváře všech pracujících, protože pokud porodné dostane i ten, co nemaká, tak to zacáluje zase jen ten, co maká. Mno a socanum je to jedno... jejich ponáspotopová politika se nezapře. Mít dítě se vyplatí jen parazitům. Proto také máme tak geneticky kvalitní generaci, která nás v důchodu nikdy uživit nemůže, protože jen krade a natahuje pazoury :-) Děkujeme Paroubku
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 15:14 | MoB

Do kamene tesat... a tím kamenem zavalit vchod do Strakovky, parlamentu a jiných "důležitých" budov a zapomenout, kde to bylo. - Na mapách bych klidně v těch místech snesl černý flek...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 11:02 | Jirka

Ano, "díky" progresivnímu zdanění práce odvede těch 10 lidí státu více na daních. Ale jako děti ho vyjdou 10x levněji na porodném a dávkách na děti, a jejich děti ještě levněji, protože je zabezpečí po všech stránkách sami na své náklady a na dávky nebudou mít vzhledem k příjmům nárok. Naše vláda nepotřebuje děti, coby daňové poplatníky, ale jako alibi pro zvyšování počtu úředníků, kteří se jejich podporou budou zabývat. A až bude na úřadech zaměstnána většina z nás, bude si moci vláda zatleskat, neboť bude konečně moci říci, že něco udělala pro demokratickou většinu občanů. Pak přijde nevyhnutelný krach státu, protože jeden pracující dva úředníky a svoji rodinu k tomu neuživí.
Naštěstí se zdá, že většině lidí už začíná svítat a této vládě ukážou palcem k zemi. Asi proto vláda při svých slibech netroškaří, vědoma si toho, že u mnohých lidí je otázka úplatnosti jen otázkou výše úplatku.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 10:42 | Jirka

No právě. Stvořit dítě je sice zázrak přírody, ale v podstatě velmi snadná věc. Tím nechci nijak zlehčovat to, co si při tom užijí matky. Ale právě fakt, že vláda, která nemá vyřešenou otázku bydlení, financování školství, zdravotnictví, atd. - tedy všeho, co s životem jedince souvisí - chce přispívat právě na výrobu nových dětí a ne na jejich život po narození, je pro mne jasným důkazem o její neschopnosti logicky uvažovat. Porodné jako odměna za zplození dítěte je blbost. Porodné jako finanční pomoc rodičům by mohlo mít svůj smysl, kdyby bylo jednak opravdu žádoucí, aby se zvyšoval počet obyvatel a kdyby ty peníze nebyly vypláceny cash, ale ve formě třeba 0%DPH na pleny, dětské oblečení, příspěvek na mateřskou školku nebo investice do jejich výstavby, rekonstrukcí a mezd vychovatelek. O to druhé se ale vláda nesnaží a o tom prvním mám vážné pochybnosti.
Naši politici by měli absolvovat školu v přírodě. Tam by zjistili, že ke zvýšení populace různých živočišných druhů přispívá kvalita životního prostředí, případně snížení stavu predátorů (v naší společnosti byrokratů), kteří se přemnožili a mají daný živočišný druh na svém jídelníčku. A ne peníze. Rak se ve špinavé řece neukáže, i kdyby mu platili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 10:34 | aceman2

Pokud sto lidi s platem 10 tisic vydela 1.000.000 a 10 lidi splatem 100.000 vydela taky 1.000.000, jaky je v tom rozdil? Napada mne, ze tech 10 odvede vyssi dane. Ale to neni vse. Zapojte se do diskuze, jsem zvedavy, co jeste vas napadne, budet toho jiste dost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 10:16 | Jirka

Právě fakt, že jde o předvolební sliby, mne trochu uklidňuje. Na druhou stranu už z minulosti vím, že tato vláda je schopna realizovat především ty nejneuvěřitelnější hovadiny. A proto raději nejsem zcela klidný předčasně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 8:55 | george best

naprosto správně.Mimochodem,raději bych byl pro Kanadu
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 8:52 | Jarmila

Zase neplodně debaty o tom, kdo je zodpovědnější, zda ten, kdo má jedno dítě, nebo ten, kdo jich má víc. Na začátku 90. let se začalo tvrdit, že je krajně nezodpovědné mít děti a nemít byt a slušný příjem na obživu dětí. Dětí začalo ubývat, až jich je dnes 117 na 100 matek. 117 dětí na 200 rodičů ale znamená, že v další generaci bude jen 65 matek a při této výši porodnosti za 100 let počet obyvatel dosti poklesne. Bude to dobře nebo špatně?
V TV běží pořad "Výměna manželek". Poslední díl byl srovnáním života rodiny s jedním dítětem, která se sobě i dítěti snaží zajistit určitou životní úroveň. Rodina bydlí v novém bytě, společně sportuje, jezdí na hory, na koních, snaží se žít jako moderní rodina. Ve druhé rodině bylo 8 dětí, matka nepracovala, byla s posledním dítětem na mateřské. Děti např. ani neznaly Vánoce (prý proto, že do bytu se stromeček nevejde, malé děti (v rodině byly 3 děti ve věku, kdy ještě nemohly chodit ani do mateřské školy) by ho mohly shodit a ozdoby rozbít, nehledě na to, že obstarat dárky by bylo pro rodinu finančně náročné), žily velice skromně. Nákup pro desetičlennou rodinu byl: 10 rohlíků, chleba, 1 (slovy JEDEN) jogurt a několik dalších věcí. Když "vyměněná" matka připravila jeden den rodině k večeři párky s chlebem, tak s údivem sledovala, jak tříleté dítko zbaští čtyři !! párky. Proč ne, když pro něj byly jídlem nadmíru slavnostním a svátečním? Oba rodiče se snažili vyjít s jedním platem a s pobíranými sociálními dávkami, otec dělal v lese, matka denně vařila levná a výživná jídla, aby vyšli s rozpočtem. Ptám se Vás jako odborníků přes finance: který přístup rodiny byl lepší? Mít jedno (nebo dvě, rodina chtěla výhledově ještě druhé) dítě a snažit se mu zajistit budoucnost nebo mít hodně dětí, ale za cenu života v bídě? Proč se budeme nesmyslně snažit o vysoké počty dětí za cenu ještě nesmyslnějších populistických předvolebních slibů, ale rezignujeme na kvalitu jejich života? Co děláme pro to, aby děti, které se už narodily, mohly dosáhnout kvalitního vzdělání?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 8:47

Ten Reagan to vyjádřil geniálně! Vždyť ono nejde jenom o kvantitu dětí, ale (odpusťte mi ten technický výraz) i jejich kvalitu, přičemž tyto dva faktory jsou často v rozporu. Myslím, že společnost potřebuje vzdělané, zručné, pracovité, zodpovědné a také slušné "děti" a ne jenom "děti" za každou cenu. Bohužel, od zavedení antikoncepce se zvýšil rozdíl mezi porodností těch zodpovědných a inteligentních rodičů směrem k těm druhým (tím nekritizuji antikoncepci, pouze konstatuji fakt) a myslím, že státní politika by tuto asymetrii neměla ještě prohlubovat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 8:31 | Bob

Já si taky myslím, že by u nás mělo obyvatel obecně ubývat, a to proto, aby se vytvořil životní prostor pro rodiny s 5 a více dětmi, jako je ta naše.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 8:00 | PlischkeS

Dobrý den,
díky za upozornění, vypadly nám 3 nuly :( Částka samozřejmě převyšuje miliardu korun. Již jsme to v obou článcích napravili.
Redakce Peníze.CZ
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 6:56 | ja

Ten clanek vypada skoro jako byste tem volebnim slibum verili :-) Nenechte se zbytecne vytocit takovymi napady a bezte k volbam.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 6:42 | Karel H.

Bezvýhradný souhlas ... mr. Reagan to vyjádřil dokonale.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 6:34 | Karel H.

"Celkové náklady na tuto dávku dosáhnou v letošním roce částky 1 547 000 Kč." To si to po sobě nikdo nečte, než to pověsí na web? Stejný blábol byl už v článku na který je uváděn odkaz a oni ho přenesou i do dalšího ... :-(( To by se nám fakt rodilo málo dětí, kdyby náklady na porodné byly jen 1,5 milionu Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2006 0:34 | HonzaH

slova amerického prezidenta Ronalda Reagana:
Jsem si jist, že každý pociťuje lítost nad jedincem, který upadl do příkopu na kraji cesty nebo v naší soutěživé společnosti nedokázal udržet krok s ostatními. Můj vlastní soucit však nadto patří i těm milionům neopěvovaných mužů a žen, kteří každé ráno vstávají, posílají děti do školy, odcházejí do práce, snaží se uhradit všechny poplatky za bydlení, platit nehorázné daně, aby umožnili soucítění s méně šťastnými, a kvůli tomu všemu musí obětovat mnohé ze svých tužeb, snů a nadějí. Vláda jim dluží něco lepšího než jen další a další nápady, jak je přimět k tomu, aby sdíleli plody své dřiny s ostatními. ============================== == Na světě je lidí OPRAVDU dost. Pokud potřebujeme počet lidí zvýšit, pak pouze ve skupině zmíněné mr. Reaganem. Obecné zvyšování počtu voličů nás přivede do ještě větších problémů.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services