Tým odborných poradců je tu pro vás.
Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU
Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více
Ropná krize aneb příliš velká závislost na černém zlatu
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
30. 3. 2006 9:22
Proc pouzivat jen elektrochemicke akumulatory a elektromobily. Vzdyt je k dispozici auto na slaceny vzduch, ne? Tato technologie je slibna Viz http://www.autonavzduch.cz/
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
29. 7. 2006 23:25, klopp
a tady jeste link co opravdu stoji za zhlednuti,pro potvrzeni predchoziho nazoru :http://elektromobily.wz.cz/El ektromobily/loremo-electric
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)
17. 10. 2015 20:57 | Ondra S.
29. 7. 2006 23:25 | klopp
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 6. 2006 18:15 | klopp
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 3. 2006 12:01 | Jirka
Dejme tomu, že pro tlačení auta po rovině (udržování rozjetého vozu v jízdě) rychlostí chůze musím tlačit silou odpovídající 10kg, tedy cca 100N. Chůze má rychlost asi 1m/s, takže se nám to bude snadno počítat. Na 1m dráhy tlačení během sekundy musím tedy mít výkon 100W. 300km dráhy bych ujel za 300.000 / 3600 = 83 hod. a 20 min. Energie potřebná k ujetí této dráhy je pak 83,33 x 100 = 8,33kWh. Při jízdě rychlostí až 110km/h bude samozřejmě potřeba energie stoupat na několikanásobek, nehledě na krabicovitý tvar vozů MDI, který aerodynamickými vlastnostmi nevyniká. A zatím jsem nezapočítal účinnost kompresoru pro tankování a účinnost motoru na vzduch. Zajímavé by jistě bylo prozkoumat i mazací vlastnosti rostlinného oleje pří -30°C, což je teplota vzduchu ve výfuku podle technických dat MDI. Rovněž mám pochybnosti o lehkosti nádrží, které snesou tlak 300 atmosfér a pojmou dostatek vzduchu k pohonu vozu. No, nechme se překvapit. Pokud to není nesmysl, budou toho brzy plné silnice. Cena je pouhých $9000, tedy lidová. Rozhodně ale nebudu mezi prvními zájemci.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 3. 2006 16:55 | ddo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 3. 2006 11:24 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 3. 2006 11:10 | Jirka
P.S.: Díval jsem se na ty odkazované stránky a tuším v tom podvod. Jednak je divné, že se o takové senzaci dávno nemluví jako o možné alternativě. Ale hlavně mne zaujal jeden údaj: Auto MDI je prý vybaveno kompresorem napájeným z běžné sítě, který natankuje plnou za tři hodiny. Jak jsem počítal v příspěvku níže u problematiky nabíjení akumulátorů elektromobilů, není možné z běžné zásuvky dodat množství energie odpovídající provozu spalovacího motoru na jednu nádrž benzínu za tak krátkou dobu. Dojezd MDI vozů je prý 200-300 km, což je asi polovina dojezdu mého vozu na plnou nádrž při průměrné spotřebě podle TP. Ani rychlost není nijak skromná - 110 km/h. Tedy energie pro nádrž MDI musí být asi polovinou energie nádrže mého auta. Počítejte se mnou: Nádrž 35 litrů, prům. spotřeba 6,16 l/100km = dojezd 35 / 6,16 x 100 = 568 km Při průměrné rychlosti 60 km/h bych projel nádrž za 568 / 60 = 9,47 hod. Max. výkon motoru 61 kW (pro běžnou jízdu uvažujme potřebný výkon třetinový) = 20kW Využitelná energie v nádrži je pak 9,47 x 20 = 189,4kWh Při napětí 230V a proudu na jistič pro běžnou přípojku max 16A by doba bezeztrátového tankování energie (komprese vzduchu) byla 189,4 x 1000 / 230 / 16 = 51,5 hod. !!! Ve skutečnosti více než dvojnásobná.
Závěr: pan Guy Négre prodává podvod, nikoli auto na vzduch!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 3. 2006 9:22
25. 3. 2006 8:45 | petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 19:14 | TaF
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 3. 2006 10:22 | Jirka
Na nabití běžné autobaterie 12V 44 Ah (528Wh) za hodinu (teoreticky - ve skutečnosti by tak rychlé nabíjení baterii zničilo) bychom potřebovali proud cca 4A na primární straně (síť 230V). Na nabití elektrické obdoby mé nádrže bychom pak potřebovali asi 4400A na primární straně. I při několikahodinovém nabíjení je tedy jasné, že běžné přípojky v garážích na to nemohou stačit ani u méně výkonných vozidel.
Speciální přípojka by pak měla samozřejmě zvláštní sazbu, tak jako dnes máme různé sazby podle odběru. A tato sazba může být zatížena spotřební daní, která se použije na dopravní infrastrukturu. Spotřební daní lze zatížit i akumulátory. Budou se muset realtivně často měnit. Výstavba a údržba silnic by pak ovšem byla podstatně snazší, protože při takovémto pohonu a nutné době "tankování" si spousta lidí vlastní vůz odpustí. Kamiony nejspíš zmizí docela. Ty by potřebovaly trolejové vedení nad vozovkou. Takže nám silnice více vydrží, budou bezpečnější.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 3. 2006 13:10 | ddo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 3. 2006 11:14 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 3. 2006 11:11 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 3. 2006 11:00 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 17:22 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 14:31 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 13:35 | comment
Tim horsi je kratkozrake spalovani cenne suroviny, jimz se neziskava nic, jen pomijiva energie.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 11:45 | tom
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 10:49 | hnědka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí