Stavební spoření: obchodní zástupci zneužívají důvěry klientů

Tvrdí vám obchodní zástupce, že po pěti či šesti letech musíte smlouvu vypovědět a uzavřít novou? Pak vám lže. Chcete jen spořit a agent stavební spořitelny vám doporučil cílovou částku nad 250 000 Kč? Zbytečně jste zaplatili vyšší poplatek. Případy, kdy agenti zneužijí nevědomosti a důvěry klientů a fakticky je oberou o peníze, bohužel nejsou výjimečné. Nesedněte na spořitelní lep, poradíme vám, na co si dát pozor.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 6. 2006 14:18, Petr

clanek vystihuje velmi presne soucasnou praxi pojistoven, muj vydelek u Hypo Stavebni sporitelny byl -36% (tedy ztrata) z vlozeneho vkladu..vse je zalozeno na Podminkach smlouvy, ktere jsou nastaveny ve prospech Sporitelen, pokud nedodrzite jediny detail, stoji Vas to penize...Sporitelny dokazi velmi okrajet statni prispevek, u Hypo poplatek rocni cini 360 Kc, poplatek za predcasne ukonceni dokonce 0,5% z cilove castky..

+124
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 4. 2006 12:10

Samozřejmě chyby se dopustila stavební spořitelna, která peníze otci vyplatila. U naší stavební spořitelny musí být vždy podpisy obou rodičů, pokud dítěti není 18 let a přikládám k výpovědi RL dítěte. Nenechte to být jen tak a jak už tu někdo radil, s pomocí právníka to řešte.

Zobrazit celé vlákno

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 76 komentářů)

16. 10. 2014 12:52 | Františka

Moje zkušenost je taková,že při uzavření smlouvy obchod.zastupce ochotne prijel 2x domu,kdyz ji chci po 15 letech vypovedet,centrala odkazala na 2 obchodni zastupce z nichz jeden se neozal vubec a druha nepodala zadne informace a pry se nema jak dostat 8 km do meho bydliste,i kdyz jsem na tom zdravotne spatne a nemohu dojet.Pobocku v 15000 meste Wuestenrot pritom zrusila a tak vas necha tato stav.sporitelna bez jakekoliv pomoci,na stiznost jak mam tedy smlouvu vyplnit 2 mesice nereaguje a telefonicky ci emailem nechce zadne konkretni informace ke smlouve podavat s odkazem na udajne ochranu osobnich udaju..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2008 14:03 | Zdeněk Růžička

Dobrý den Martině,
přestně tak - uživatel Forest má pravdu - stavební spoření je výhodné tehdy, pokud je uzavřené do konce roku 2003 - tzn. zmíněná 25% podpora státu a 3% úrok. Nová stavební spoření mají podporu státu jen 15 % z ročního vkladu a zhodnocení peněz se drží okolo 3 % - což je nesrovnatelné s novými produkty na trhu, které mají lepší zhodnocení a o výhodách a možnostech ani nemluvim - alespoň né tady :). Takže Vaše stavební spoření si prodlužte a nedovolte bance, aby na Vás vydělala ještě "těžší peníze". Pokud budete v budoucnu přemýšlet o nových variantách, jak zhodnotit své peníze, obraťte se na finanční poradce (né od banky - ten Vám bude doporučovat produkty dané banky a né nejlepší produkty a trhu. Pokud budete mít jakékoliv dotazy, můžete mě kontaktovat na e-mail.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2008 22:24 | Forest

Dobrý den Martine, ve Vašem případě, podle těch informací které jste napsal je nejlepší smlouvu prodloužit. To znamená navýšit cílovou částku a dále pokračovat podle podmínek před rokem 2003 (tz. 25% příspěvek a úročení 3% ročně) Velmi rád vám s tím pomůžu a poradím i v dalších nejasnostech v oblasti financí. Hezký večer
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2008 20:19 | Martin

Před koncem roku 2003 jsen si u Buřinky založil stavební spoření. Teď na jeho konci bych si ho rád prodloužil, můžete mně pordit, zda je to výhodné a jaké jsou podmínky? V bance jsou spíše pro založení smlouvy nové, bude to však spíše výhodné pouze pro Buřinku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2007 13:21

No spíš jsem myslel koupit než stavět,a můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi Invest a Atraktiv.Ta částka mě byla doporučena větší prý nemá smysl,úrok prý bude stejný(spoření má i partnerka takže by byly 2).Řešilo by se to spíš hypotékou a na doplacení hypotéky by se dalo to stavební spoření.
+77
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2007 11:48 | liska

Pokud chceš stavět a mít úrok 3,7%, pak se jedná o tarif Atraktiv a ne Invest. Ale můžete mít Invest a změnit ho na Atraktiv, pokud v té době stále bude. Nevím, kdo Vám poradil CČ 200.000, za to asi nepostavíte. Cílová částka by měla vyjadřovat vaši "cílovou" potřebu. Mozaika je časopis, který se sice už jmenuje jinak, ale je to časopis pro klienty, je zdarma a doporučuju.
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2007 10:37 | MENEX,menex@seznam.cz

měl bych spíše otázku? jelikoš chci spořit a v budoucnu koupit nemovitost tak mě bylo doporučeno stavební spoření ČMSS a to tarif INVEST Standart na částku 200 000kč.Podle toho co jsem všude četl to není nejhorší ale zdá se mě že ČMSS má skoro nejniší úroky,poradíte mi někdo(mám už v tom trochu hokej).Ještě se chci zeptat že na smlouvě bych prej měl zaškrtnout MOZAIKU ale nevím co to znamená. Díky za odpovědi.
+70
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 6. 2006 14:18 | Petr

clanek vystihuje velmi presne soucasnou praxi pojistoven, muj vydelek u Hypo Stavebni sporitelny byl -36% (tedy ztrata) z vlozeneho vkladu..vse je zalozeno na Podminkach smlouvy, ktere jsou nastaveny ve prospech Sporitelen, pokud nedodrzite jediny detail, stoji Vas to penize...Sporitelny dokazi velmi okrajet statni prispevek, u Hypo poplatek rocni cini 360 Kc, poplatek za predcasne ukonceni dokonce 0,5% z cilove castky..
+124
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2006 15:06

Stavební spořitelna Buřinka změnila poplatek za změnu smlouvy. tento poplatek může být až několik tisíc korun, může se vyšplhat i přes deset tisíc korun. Počítá se totiž procentem z úroků od počátku spoření.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2006 13:23 | Tomáš Marný

A že si maminka nenechala poradit od Vás?
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2006 11:53

Pozor na Vss Kb v Krnově obzvláště na p. Handla, místo aby poradil jak má ve svém názvu - obchodní poradce, tak moji maminku svou radou doslova okradl. Po 5 letech spoření jí navýšil cílovou částku a změnil tarif, čímž smlouva s úrokovým zvýhodněním až 4,5 % přešla na 2 % od samého začátku. Je to od něj doslova hyenizmus, protože moje maminka má 80 let a využil její neznalosti a důvěru v jeho radu. Hlavně že si p. Handl udělal čárku za navýšení a získal provizi. Je to hnus. Bývalý obchodní zástupce Vss Kb
+89
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2006 22:32

Moc pěkně jsi napsal svůj názor, ale vypadá to, že ti tchýně na to přišla. Smutné. :-(
+78
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2006 19:54 | Vesela

omlouvám se, ta 4 je omyl, prosím o vymazání, pokud to jde.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2006 22:10

Musím reagovat na všechyn příspěvky. Znám z vlastní zkušenosti, kdy doopravdy pojišťovák, obchodní zástupce nebo fin.poradce jsou "sviňuch" dokonce je to i u nás v rodině tchýně. Jenže si nikdo z vás neuvědomuje, že je to o lidech, nemůžete hned zavrhnout všechny finanční poradce, jsou mezi nimi doopravdy poctiví lidé. A to že mají velké provize, není to lehká práce, zkuste jí dělat a mluvili byste všichni jinak !!!
+53
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2006 9:46 | Marie4

Souhlasím s příspěvky a redaktory Čt, že finanční poradci (obecně) a stavební spořitelny speciálně jsou největší HYENY na klientech. Z vlastní zkušenosti - v rodině jsme již vyzkoušeli 4 stavební spořitelny a máme možnost porovnávat solidnost jednání FP před 10 léty a nyní. Při řádném úvěru před 8 léty byly úvěrové podmínky jasně definovány bez jakéhokoliv zamlčování podmínek. Pokud se člověk setká se soukromým FP, který pracuje na živnost. list, můžete si být jisti, že vás bude vodit za nos a budete oškubáni z peněz. Moje nejhorší zkušenost byla s hyenami v Modré pyramidě - POZOR!!!!! doporučuji se jí obloukem vyhnout!!!! Po 2,5 letém spotření při naspořené částce přes 40 % jsem podle jejich kalkulace ještě nenaplnila bonmitní číslo a tak jsem přistoupila na překlenovací úvěr a na doporučení FP i snížení cílové částky, pak mně vodili za nos 2 měsíce stále se vymlouvali na Prahu, že oni za nic nemohou, vmanipulovali mně do uzavření nové smlouvy stav. spoř. a životní pojistky - kolektivní pro případ úmrtí. Peníze na koupi bydlení jsem si nakonec musela půjčit jinde a spořitelna Modré pyramidy plnila pro mně nevýhodné smlouvy až 3 měsíc vyřizování úvěru, když jsem již měla převod vlastnictví zaregistrovaný a platný na příslušném katastrálním úřadu. Při uzavírání překlenovacího úvěru mi bylo sděleno na můj dotaz, že mimořádné splátky jsou možné, avšak již FP poradce zamlčel - že pouze po předchozím souhlasu centrály v Praze - no my nic to všechno Praha - dále jsem se nestačila divit, když jsem se snažila doplatit půjčenou částku, že požadují ty hyeny zaplacení celé cílové částky 300 000 Kč bez ohledu na mých uspořených 150 tis. Kč, což zdůvodňují tím, že se jedná údajně o !jiný pytel peněz. Přitom úvěrový účet má stejné číslo, jen si tam jako podúčet přihodili nějaké trojčíslí, na kterém ožebračují lidi.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2006 13:56

Před ttřemi týdny jsem se rozhodl informovat se na pobočce KB-MP o možnosti čerpání úvěru ze stavebního spoření. Informace jsem obdržel od obchodního zástupce jsem dostal, ale jak říkal jsou pouze informativní od 1.3., jsou nové podmínky a pro přesné info si mám přijít za dva dny. Protože se mi informace až tak úplně nezdály (proč překlenovák - spořím letos pátý rok, 18000 ročně a cíl. částka 250000,-) podíval jsem se na Web - Modré pyramidy. Za dva dny, trochu moudřejší jsem navštívil obch. zástupce znovu. a chtěl jsem přesné podmínky úvěru a mimo jiné i zodpovězení dotazu zda má existence ručitele nějaký vliv na výši úroků. Byl jsem ujištěn že nikoliv a byl mi po určitém zdráhání (nesmí podle pokynů z centrály předávat klientům stavy jejich účtů a splátkové kalendáře !!??) předložen rozpis splátek úvěru. Tentokrát už konkrétně jsem se ptal proč musím mít překlenovací úvěr. Bylo mi sděleno, že si ho lidé sami přejí??! Dále jsem byl seznámen s tím, že minimální dvouletá doba spoření se vztahuje pouze na případ, kdy je 40% cílové částky složeno při podpisu smlouvy a dva roky tam leží !!! a vypočítání parametru ohodnocení je velmi složité (s tím se dá i trochu souhlasit). Když jsem mu zopakoval svoji variantu (bez překl. úvěru) tak ji připustil, že i tak by to mohlo jít, ale že bych měl poslední splátku zaplatit před čerpáním úvěru, protože poskytnutím úvěru smlouva končí. Takže pokud bych se řídil pokyny obch. zástupce zaplatil bych jenom na úrocích z překl. úvěru o cca 15000,- Kč navíc,. Pokud bych si vzal ručitele je úrok o půl procenta nižší a smlouva končí teprve splacením poskytnutého přiděleného úvěru. Z výše uvedeného je patrné,že obch. zástupci jsou asi opravdu silně zainteresováni na překl. úvěru, protože mi byl nucen opravdu nevybíravým způsobem a i mé ostatní dotazy byly zodpovězeny velmi účelově (spíš bych použil slovo lživě). Teď jen přemýšlím jak asi dopadnou ostatní klienti, kteří si tyto věci sami předem nezjistí a jdou se poradit v dobré víře, že vše dopadne k jejich prospěchu. Sám si musím najít nějakého jiného poradce, protože myšlenka, že ten pán by z mého úvěru mohl mít byť jen korunu provize je pro mě naprosto nepřijatelná a ostatní písečáci si z toho snad vezmou ponaučení. Je to asi bohužel jediný způsob jak s takovýmto jednáním bojovat :-(
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2006 12:42 | P.S.

Mně můj FP řekl, že když budu spořit 6 let, můžu mít CČ těch 150.000, ale když budu spořit dýl (pokud by třeba SP už pak byla zase menší), tak nesmím naspořit víc než 40%, protože když splním podmínky na úvěr, tak mi po vázací době spořitelna smlouvu vypoví nebo sníží úroky apod. Je to tam někde v podmínkách fakt i napsaný. Takže v tomto případě podle mě je lepší mít cč vyšší než to nechávat na osudu. Jsem se svým FP již několik let velmi spokojen, poradil nám dobré finty, jak získat větší výnosy a jestli dám 1500 za poplatek navíc a on si vydělá, tak mu to i přeju (jednou za 5 let si vydělá a pravidelně mi a mojí rodině radí). Je to věc pohledu, ale na poplatcích v bance dám za 5 let mnohem víc a výnosy žádný. Pavel Svoboda
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2006 12:36 | bmw

Přečti si VOP a budeš mít jasno. Jinak jsme včera měli v kanclu klienta, který chtěl před 5 lety ušetřit a trval na CČ 150... spořil si 1500,- a po 5 letech, kdy už byl skoro u CČ, trval na zvýšení CČ a že si chce dál spořit se starou SP. Přišel o úroky, což jsme mu předem řekli (někdy to tam i píšem, abychom měli jistotu, že nás klient neobviní ze zatajování). Klient viděl Reportéry a včera naběhl do kanclu, že jsme ho okradli a bla bla bla... :-( Co na to říct, nemám ráda, když někdo chce ušetřit na poplatku a pak riskuje, že jednou bude chtít pokračovat ve spoření a přejde na horší podmínky. Přitom naopak vyšší CČ si otevíráte víc možností (třeba dnes úvěr nepotřebujete a za 3 roky ho najednou budete potřebovat), v případě ukončení smlouvy lze přeci smlouvu rozdělit a mít tak následnou ZDRAMA! (Tedy je předplacená tím vyšším poplatkem na začátku). Toto svým klientům vždy radíme, když mají původní CČ velkou. A děláme to zadarmo, fakt ne každý chce klienta oškubat.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2006 12:28 | liška

Samozřejmě, vaše přítelkyně si může na smlouvu začít spořit a spořit až do výše CČ za původně sjednaných podmínek. :-)
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2006 12:24

Když si tady čtu příspěvky o špatných poradcích, musím k tomu konstatovat také svůj postřeh. Pracuju pro stavební spořitelnu a i v mém okolí jsou poradci "zloději", kterým není hanba zvýšit smlouvy bezdůvodně (odůvodňují to vlastními lži), ale jsou i poradci velmi slušní a poctiví, kteří po nocích počítají, jak to udělat, aby klient maximálně vydělal. Jenže nejhorší na tom všem je, že ti poctiví tráví nad svou prací spousty času, ale logicky mnohem míň vydělávají, zatímco ti, o kterých se tady pak píše a kazí pověst stavebního spoření, vydělávají slušné peníze. Můj názpr je ten, že by si měl každý klient vybrat svého poradce, u kterého si spoření uzavře a se kterým pak bude vše řešit. Co můžu dělat, když někomu poctivě udělám CČ 150 a pak příjde jinej a řekne mu, že to má blbě a zvýší mu to na 500 a vydělá si (a klient příjde o úroky). Sama bych nad tím brečela, ale klienti nám to dělají sami a pak háží všechny poradce do jednoho pytle. :-( Ale věřte, že tak to není. Souhlasím s autorkou článku, že je dobré se obracet na někoho, kdo rozumí i úvěrům, dá se podle toho leccos poznat o vědomostech poradce. Nesouhlasím s výší provize, kterou v článku uvádí. Dělám tu už pár let a fakt 1% z úvěru nemám :-(
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Fischer

politik

Jaroslav Havel

advokát

Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Jaroslav Havel
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services