Makro: velkoobchod pro podnikatele, nebo pro osobní spotřebu?

Velkoobchod je nákupem zboží za účelem jeho prodeje k další podnikatelské činnosti. Vše, co zde pořídíte, byste měli evidovat a používat ke svému podnikání, což ovšem nebývá vždy pravidlem. Ve velkoobchodním řetězci Makro můžete nakupovat zboží i pro svou vlastní potřebu, a nemusíte ho tedy zohledňovat v účetnictví. Takové zboží pak rovněž můžete i bez dokladu prodat. A tím, kdo v obou případech tratí, je stát.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 3. 2006 15:11

V Makru se vyplatí tak akorát alkohol a cigarety, někdy parfémy. Vše ostatní je tam dražší než v levném hypermarketu.
Taky mám kartu, párkrát do roka tam zajdu na zboží z letáku. Většinou se jedná o ty samé položky. Lacalut, Wella lak na vlasy občas nějaké cukrovinky.

+58
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 12. 2011 14:09, Nikita

Dneska mě v Makru okradli o 250 korun. Bohužel jsem neměla brýle, abych
si účet zkontrolovala u pokladny. Koupila jsem 2 ks drti z lososa a
počítali mě 2 balení po 6-ti kusech. Dejte si lidičky pozor na ty
fašisty.

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

16. 10. 2019 13:01 | Nejedlá

Dá se získat karta na Makro, když jsem obyčejný člověk a nejsem podnikatel?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2017 11:14 | jirka

muzu nakupovat v makru jen pro sve ucely ?? mysli na jako když jdes normalne do obchodu a nakoupíš si muzu to same i tam ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2016 19:42 | Inka

Proč nemohou nakupovat v Makru všichni??
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2014 10:12 | Divný Velkoobchod

Po několika špatných zkušenostech jsem se rozhodl, že už nikdy nebudu v Makru kupovat žádnou elektroniku. Připadá mi to tak, že se tam prodávají největší zmetky a neprodejné ležáky, které někdo někde vyšťourá a v Makru se to dá do akce. S nadějí, že se najde pár důvěřivců, co si ty krámy koupí.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2011 14:09 | Nikita

Dneska mě v Makru okradli o 250 korun. Bohužel jsem neměla brýle, abych si účet zkontrolovala u pokladny. Koupila jsem 2 ks drti z lososa a počítali mě 2 balení po 6-ti kusech. Dejte si lidičky pozor na ty fašisty.
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2011 23:00 | yacobbo.n

hele nebudu ti brat tu ideu ze makro je zavisle na takovem koncovem zakaznikovi jako ses ty. Ale chodi tam fakt dost lidi z oblasti podnikani, takze ten tvuj komentar je stejna kravina jako ten clanek...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2006 12:05 | kuchta

I když,právě mne napadlo - ve světle nejnovějších událostí v mém zaměstnání - třebas autorka vyhrabala nějaký předpis na základě kterého je nákup v Makru pro osobní potřebu nelegální. U nás se totiž právě dopisují k již dávno vyřízeným fakturám za poslední rok ještě objednávky a nikdo neví proč !
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2006 10:22 | JaB

Myslím že by se redakce měla ve vlastním zájmu měla ke komentářům vyjádřit, nebo k tomu dokopat autorku textu. Nebo má redaktor dovolenou?
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2006 2:01 | hink

Makro jako velkoobchod je pěkná blbost. Všichni v něm nakupují pro domácí potřebu. Až na nějaké zoufalce, co dělají párky v rohlíku. Tuhle jsem tam jednoho potkal, který se chlubil, jak dostal párky samá křupka za 30 Kč. Proč kupovat dražší, že? Nikdy bych si neotevřel obchod, kdybych byl nucen nakupovat v Makru. To bych nakupoval raději v Glóbusu. Tam je to za stejnou cenu a s většími zárukami kvality. Makro se jen tváří jako velkoobchod a vyžaduje registraci, aby mohl vést osobní údaje o zákaznících. Samozřejmě taky mi není známo, co je na tom nelegálního, koupit cokoliv kdekoliv a nezavést to do účetnictví. Vždyť z Makra se všechy daně řádně odvedou a čerta je (Makro) zajímá, kam si to zboží zákazník strčí (nebo do čeho). Otevření pro normální zákazníky je dobrý nápad, ale já už prakticky neznám nikoho, kdo by do Makra neměl alespoň propadlou kartu na neexistující firmu. Nebudu se raději podepisovat, protože jsem jedním z nich i já. Makro ale nemá zájem tyto osoby z nákupů vyloučit, protože by mu obrat klesl alespoň na polovinu. Já do Marka chodím 1-2x za měsíc a jsem spokojen, protože vím, pro co si tam jdu. Zboží v akci (i když často není, ale s tím počítám), víno, maso, hajzlpapír, kafe, jogurty, mražené ryby, někdy chlast. Vždy pro domácí potřebu. Ušetřím až 20% proti hypermarketům. U ostatních komodit je úspora zanedbatelná. Já myslím, že je zbytečné o tom pindat. Makro i my zákazníci víme, na čem jsme. My se budem tvářit, že chodíme do velkoobchodu a Makro se bude tvářit, že neví, že moje průkazka by neměla platit.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2006 14:01

Vážení, článek mi přijde jako docela slušný blábol. Pokud chci podvádět při podnikání, tak budu nakupovat naříklad v Kauflandu nebo v jiných obchodech. Tam alespoň nenechám nějakou případnou stopu pro eventuální aktivitu finančního úřadu, protože dostanu pouze prodejní doklad a nikoho nezajímá moje totožnost. Pokud budu nakupovat v Makru tak se nechá pochopitelně zpětně dohledat co jsem tam nakoupil. Pokud doklady nezavedu do účetnictví, tak v případě kontroly ze strany FÚ je důkazní břemeno na mé straně. Další kapitola je to, že v Makru čas od času něco nakupuji a ceny se mi nezdají příliš zajímavé. Pokud je nějaká akce, tak často pak zboží není k dostání.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2006 13:35 | JaM

Nebyo by lepší změni název článku na "Makro: velkoobchod na H***"?
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2006 9:10 | Jarmila

Dívala jsem se na jejich webové stránky. Makro má v ČR 13 prodejen, tedy nic moc hustou síť. Do prodejny se může pouze s jakousi kartou, kterou ovšem nedostane každý, ale pouze majitel ŽL, a to bez ohledu na předmět podnikání. Nebylo by lepší, kdyby celé Makro opustilo strategii jakéhosi "velkoobchodu" pro podnikatele a otevřelo své brány jako supermarket pro všechny? Nebo má dojem, že podnikatelé jsou pouze v krajských městech a všem se do Makra vyplatí dojíždět?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2006 21:53 | jadr

Ten blábol sepsala asi zarputilá členka KSČ ne tedy nynější KSČM Jinak to snad ani není možné, Vždyť ona zcela popírá snad všechny právní norny platné v ČR. A tvrdit, že nákupem v MAKRu někoho okrádám, tak to je na Bohnice.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2006 16:38 | xlator

Naprostý souhlas. Ta účetní je stejně jak ta autorka naprosto mimo. Makro je krám jako ktejejkoli jinej. Jako podnikateli mi je naprosto jedno, jestli mám daňový doklad na mě nebo bez hlavičky, záleží čeho se to týká.
Bohužel některý lidi z těch socanskej řečí už blbnou, je to vidět i tady v diskusi. Když někdo něco někde koupí a pak to se ziskem prodá, tak je to zavrženíhodný spekulant, který si zaslouží jedině tak konfiskaci majetku a znárodnění.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2006 15:22 | Jarmila

Byla jsem u toho, kdy se blízko nás otevíral nejmenovaný elektroobchod (cca před 1/2 rokem). Při slavnostním otevření bylo hodně zboží v akci. Byli tam lidé, co brali najednou třeba 10 ledniček, protože sleva na jedné byla kolem 4-5.000,- Kč. přesto se nedalo mluvit o nějakém "překupnictví". Kupující byl majitel drobného elektroobchodu, vzdáleného 30 km. Ledničky koupil za své peníze, na koupi dostal řádný doklad, pak zboží převezl do svého obchodu, kde je prodal. Jeho zákazníci už ale nemuseli jezdit oněch 30 km. Pokud si do ceny započítal náklady na cestu a nějaký zisk, bylo to od něho zavrženíhodné? Prosím, přemýšlejte. Pokud to bylo zavrženíhodné, proč nenakupujeme ledničky nebo auta u výrobce a vstupuje mezi nás nějaký obchod? Proč si teda v obchodě můžeme koupit třeba plazmovou televizi a neletíme pro ni až do Japonska? Pokud někdo v supermarketu kupuje více zboží, které je zrovna v akci, nemusí být hned špatný a k tomu ještě překupník. Co třeba včelař, který ke konci léta potřebuje X kg/metráků cukru, protože potřebuje nakrmit včely? Co šéfová kuchyně, která ze zboží ve slevě uvaří jídlo a se slevou poskytne strávníkům v restauraci, aby také nalákala zákazníky? Co důchodce, který kupuje potraviny i pro rodiny svých dětí, protože ty na třeba nemají tolik času? A Vy osobně jste ve slevě ještě nic nekoupila, že ne? Já vím, Vy schválně nakupujete tam, kde je zboží nejdražší, nevozí Vám ho vrtulníky přímo od výrobců?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2006 15:21 | jezevec

A vy ste prosím účetní kde? Na Gibraltaru???? Natáhnout stát můžete dvěma způsoby: a) pokrátíte (nepřiznáte) tržby, neboli cokoliv "šikovně prodáte" bez papíru - k tomuto účelu je UPLNĚ fuk, kde zboží nakoupíte, nebo jestli ho i nakupujete bez papíru b) uplatníte jako výdaj cokoliv, co spotřebujete soukromně - to se nemá, ale zaúčtovat takhle se vyplatí třeba auto pro manželku, nebo notebook pro děti, ne flašku whisky
Jaxtim hergotsakta souvisí MAKRO???????
Jaxtim souvisí nezjednodušený daňový dokald? To jako myslíte, že když firemní kartou zaplatim firemní večírek, a neuplatnim to jako daňový náklad, a neodečtu si z toho DPH - že tím stát o něco přijde? O kolik? A v účetním systému které země na světě????
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2006 15:11

V Makru se vyplatí tak akorát alkohol a cigarety, někdy parfémy. Vše ostatní je tam dražší než v levném hypermarketu. Taky mám kartu, párkrát do roka tam zajdu na zboží z letáku. Většinou se jedná o ty samé položky. Lacalut, Wella lak na vlasy občas nějaké cukrovinky.
+58
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2006 15:06 | Jarmila

Aby stát přišel o daňové příjmy, na to nemusíte chodit do Makra. Pokud opravář účtuje jednu cenu s dokladem a nižší bez dokladu, jde pravda o daňový únik. Na druhou stranu je třeba vidět, že mně se prodlouží život ledničky, on mi ji v ten okamžik neopravil jako živnostník, ale jako známý který to umí, navíc se doba životnosti ledničky prodloužila, ušetřili jsme ze její recyklaci a výrobu nové, já měla levnější službu, ale on stejně ten náhradní dío koupit musel, protože na koleně si ho neudělal,... a tak můžeme pokračovat dokola. Pokud budeme za každou cenu hledat daňové úniky, musíme k počátkům vzniku státu na zeměkouli. Ani středověký rolník nechtěl odvádět desátek, aby mu zbylo víc pro jeho rodinu, a v době, kdy se blížil výběrčí daní, zahnal krávy do lesa a před výběrčím dělal kejkle, že se neurodilo a krávy hladem chcíply. Za komunistů se zase nehlásily stavy domácích zvířat ani rozlohy záhumenků, protože lidi státu nevěřili, proto statistiky vypadaly, jako že se v Čechách ani nejí. Slivovice se donedávna pálila na černo, to asi proč? Aby ji člověk doma měl a státu platil na daních nekřesťanský peníz? Neobhajuju tímto nelegální podnikání ani daně, jen mi vadí jejich výše a pokud už desátek není uváděn jako daň, tak se povinný odvod schová za různé poplatky a poplatečky, často nařízené zákonem na hlavu. Ono pokud by byla rozumná výše daní, tak by lidi podobné kejkle nepotřebovali. Co to je za pojem "zboží šikovně prodáte"? Máte na mysli stav, kdy podnikám bez oprávnění nebo předražuju zboží? Předražené zboží nikdo nekoupí, na podnikání bez oprávnění se dřív nebo později přijde.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2006 14:45 | r2d2

Clanek je uplny paskvil......nechapu.......... (kdyzto zjednodussim) co je spatny na tom ze si v obchode neco koupim??? od toho prece obchody jsou ne??




+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2006 13:37 | dchytilova

Můžu potvrdit, že když zboží koupíte pro vlastní potřebu a šikovně ho prodáte, přichází stát o daňové příjmy. Stát samozřejmě můžete taky natáhnout, když nakupujete na zjednodušený daňový doklad.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 455 309 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Táto, chybíš mi! Odchod otce sebere půdu pod nohama i dávno dospělé ženě

Táto, chybíš mi! Odchod otce sebere půdu pod nohama i dávno dospělé ženě

Otec je bezesporu zásadní postavou našich životů. Existují různé teorie na to, jak moc...více

Radši uvěříme svůdnému příběhu, než abychom mysleli logicky, říká forenzní genetička Halina...

Radši uvěříme svůdnému příběhu, než abychom mysleli logicky, říká forenzní genetička Halina Šimková

Rukama jí prošly tisíce biologických stop, ze kterých s pomocí DNA usvědčovala vrahy a...více

Gastro procházka letní Prahou: Dejte si langoše, koktejl i rajskou, po karanténě si to zasloužíte

Gastro procházka letní Prahou: Dejte si langoše, koktejl i rajskou, po karanténě si to zasloužíte

Letošní léto je pro většinu Čechů ve znamení tuzemských dovolených. Nejrůznější kampaně...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Aleš Michl

ekonom

Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 26 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
51,85 %

z 27 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.