Jak uplatnit výdaje paušálem v daňovém přiznání 2005

Rozhodli jste se letos využít zvýšených odpočtových paušálů a daň z příjmu vypočítat s jejich pomocí? Máme pro vás poradenský článek, ve kterém si takový scénář krok za krokem představíme. Podrobnou, ale srozumitelnou formou, s ukázkou na konkrétním příkladu, vám pomůžeme nejen spočítat daň za rok 2005, ale i vyplnit potřebné dodatečné daňové přiznání za rok 2004. Máme samozřejmě i formuláře.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 3. 2006 11:59

Dobrý den,
jdu si sem pro radu.Letos jsem se rozhodla uplatnit daň paušálem.Za rok 2004 jsem měla pohledávky na konci zdaňovacího období 16520Kč.Ty jsem v dodatečném přiznání dodanila,ale nevím,jak postupovat v r. 2005.Jestli napsat,že pohledávky na začátku zdaň období byly 16520Kč,nebo ne.Předem díky.

+72
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 3. 2006 13:39, Michal (ale jinej ;-))

Pokud jste prodejce mobilu a notebooku, tak je to spravne. Pokud ne, tak to zadny zasoby nejsou.
PS: Ale nezavisle na tom, dodanovani je cely nesmyslny. Sobotka byl zas jednou ve forme ;-)

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 55 komentářů)

22. 8. 2007 9:40

Počítá se s možností uplatnit výdaje paušálem i po přijetí daňové reformy- Děkuji
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 12. 2006 23:09

Tak já mohu Váš dotaz upřesnit, včera 5.12. 2006 jsem od finančního ú. dostal flastr za toto dodatečné dodanění pohledávek z r. 2004 (i když finančně realizovaných až v r.2005) tak, jak to chtěla novela zákon. Počkali si rok, až naběhlo penále ,tak si to vyložili si to jako pozdní plnění a uložili pokutu( a pěknou). Na dotaz, po vysvětlení sdělili, že si tedy mám podat žádost o prominutí, ale musím zaplatit 1000, 00 Kč kolek, aby to mohli projednat v komisi. Nemám slov ...
S pozdravem B. Kotráš
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2006 16:32 | Monika71

Budou tyto paušální výdaje platit v DP i za rok 2006? Z DP(používala jsem DE) za rok 2005 mám závazky vůči VZP,Fú,OSSZ ,pohledávky žádné- musím také podávat dodatečné DP za rok 2005,kdybych chtěla uplatnit výdaje paušálem? Předem děkuji za odpověď
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2006 21:01

Dobrý den, rád bych se dozvěděl, zda je problém podat dodatečné přiznání, ve kterém uplatním náklady 50% příjmů, když jsem podal přiznání s náklady v jejich skutečné výši. Vedu DE a nemám pohledávky ani závazky. Děkuji za radu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2006 18:41

výnosy na papíře jsou určující. může se tedy stát, že zaplatíte dph ještě dříve, než vám klient/partner ze smlouvy plynoucí částku skutečně zaplatí. to se stává velmi často malým firmičkám pracujícím pro obrovské společnosti, jež si s včasným placením hlavu rozhodně nelámou.
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2006 17:12

Bohužel nemáte pravdu. Takzvaná změna režimu byla vždy!!! podmíněna dodaněním pohledávek, majetku v zůst.ceně a zásob a odečtem závazků!!! Pozor na to!!!!
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2006 2:20 | hink

Podle mě je to blbost. DPH není příjem, vy ji jen inkasujete od zákazníka a odvedete, ani na to nesáhnete. Kvůli tomu musíte vést kompletní záznamní evidenci pro výpočet DPH.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2006 11:59

Dobrý den, jdu si sem pro radu.Letos jsem se rozhodla uplatnit daň paušálem.Za rok 2004 jsem měla pohledávky na konci zdaňovacího období 16520Kč.Ty jsem v dodatečném přiznání dodanila,ale nevím,jak postupovat v r. 2005.Jestli napsat,že pohledávky na začátku zdaň období byly 16520Kč,nebo ne.Předem díky.
+72
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2006 14:11 | VladaC

Mam jeste dotaz ohledne vydaju pausalem u platce DPH. Dle nazoru spravce dane na FU jsou v tomto pripade zakladem vsechy prijmy vcetne DPH. Je to skutecne tak? Priklad: Prijmy vcetne DPH (19%) 119000. Pausal 50%. 19000 se odvede jako DPH. Bude zaklad pro zdaneni 50000 nebo 59500? Diky
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2006 23:29 | J. Wesley

Ale ta věta tam bohužel byla.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2006 21:27 | Vláďa

Věta : Způsob uplatnění výdajů podle tohoto odstavce nelze zpětně měnit . Já nechci nic zpětně měnit ( dodatečné přiznání za rok 2004), ale chci uplatnit své rozhodnutí z června 2005 před platností této novely zákona, že přejdu na výdajové paušály a přestal jsem vést daňovou evidenci. Tenkrát se to ještě smělo udělat bez dodańování. Ta nesmyslná věta tam ještě nebyla. Co se pak stane ?
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2006 21:27 | Vláďa

Věta : Způsob uplatnění výdajů podle tohoto odstavce nelze zpětně měnit . Já nechci nic zpětně měnit ( dodatečné přiznání za rok 2004), ale chci uplatnit své rozhodnutí z června 2005 před platností této novely zákona, že přejdu na výdajové paušály a přestal jsem vést daňovou evidenci. Tenkrát se to ještě smělo udělat bez dodańování. Ta nesmyslná věta tam ještě nebyla. Co se pak stane ?
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2006 11:01 | Karel R.

Prosím o vysvětlení, jak je myšlena velmi obecná věta "Způsob uplatnění výdajů podle tohoto odstavce nelze zpětně měnit." uzavírající § 7, odst. 9 zákona o dani z příjmu. Děkuji
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 3. 2006 23:09

Dobrý den, prosím o radu. Pokud je FO zapsaná v OR (vede tedy podv.účetnictví) a za rok 2005 chce uplatnit výdaje poušálem, tak za příjem bere výnosy nebo opravdu jen skutečné příjmy za rok 2005 jí zaplacené. Děkuji za odpověď.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2006 13:39 | Michal (ale jinej ;-))

Pokud jste prodejce mobilu a notebooku, tak je to spravne. Pokud ne, tak to zadny zasoby nejsou. PS: Ale nezavisle na tom, dodanovani je cely nesmyslny. Sobotka byl zas jednou ve forme ;-)
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2006 13:12 | Michal

Dobrý den. V roce 2004 jsem vedl daňovou evidenci a uplatňoval výdaje ve skutečné výši. V daňovém přiznání za rok 2004 v příloze č. 1, oddílu D mám v zásobách ne zrovna zanedbatelnou částku, tvořenou nákupem drobného investičního majetku (mobilní telefon, notebook atd.). Není mi zcela jasné, z jakého důvodu bych měl například zmíněný notebook dodaňovat. Nebo jsem udělal chybu, když jsem drobný investiční majetek zařadil do zásob?
Děkuji. Michal
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2006 12:10 | Michal

Ale za to musim zaplatit 1 000,-. A jaká je šance na prominutí?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2006 12:08 | Lenka

Dobrý den, penále se počítá (0,05 %), ale máte možnost následně podat žádost o jeho prominutí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2006 11:44 | Michal

Dobrý den! Chtěl jsem se ještě zeptat, zda z dodatečně zaplacené daně za rok 2004 je třeba platit penále. Četl jsem už různé verze, že to má být odpuštěno, že nemá apod., tak teď nevím. Pokud by tomu tak bylo, tak celá novela jaksi pozbývá smyslu. Děkuji.
S pozdravem
M. Mojžíš
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 3. 2006 15:09 | Lenka

Myslím, že přehledy na ZP a OSSZ by podávány být neměly, protože dodatečným přiznáním za rok 2004 nedojde ke změně příjmů a výdajů, ze kterého se pojistné vypočítává, ale k úpravě výsledku hospodaření.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 916 764 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Pusťte dětem animáky studia Ghibli. Vysvobozují z karantény i stereotypů

Pusťte dětem animáky studia Ghibli. Vysvobozují z karantény i stereotypů

Asi už nikdy nebude příhodnější konstelace okolností pro prozkoumání fantazijního světa...více

Proč Korejky nemají dokonalou pleť a další kosmetické mýty

Proč Korejky nemají dokonalou pleť a další kosmetické mýty

Týden předtím, než se oficiálně začalo mluvit o pandemii, jsem se sešla s doktorkou farmacie...více

Chci vidět děti. Jak řešit rodičovské konflikty v době nouzového stavu?

Chci vidět děti. Jak řešit rodičovské konflikty v době nouzového stavu?

Období nucené izolace a nouzového stavu je zvlášť těžké pro všechny, kdo zrovna řeší partnerské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.