Vládní podpora podnikání: bohatým dává, co chudým bere?

Česká vláda si hýčká velké investory, zejména pak ty zahraniční, a na jejich cestě na naše území zametá i ta nejmenší smítka. Naopak drobným českým podnikatelům hází klacky pod nohy. Jak jinak by šel interpretovat fakt, že ČR loni získala historicky nejvyšší počet velkých investičních projektů, zatímco počet českých podnikatelů již dva roky klesá? Přečtěte si naši analýzu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 12. 2006 11:25

Ano. Vláda postupuje tak jak je jí umožněno, momentálně volí nejracionálnější postup. Po nás potopa. Používat pojmy bohatý a chudý mě připadá příliš emotivní, nahradil bych je za označení úspěšný bankrotář a lidský zdroj. Stačí si vybrat. Na vysvětlenou židovská anekdota: Malý dlužník je otrokem věřitele a velký dlužník je otrokářem věřitele. Lehkost s jakou vláda, politici rozhodují je přímo úměrná jejich všehoschopnosti mimo veřejné funkce. Dříve ministr financí je ve vězení a další Bublava? Pěkný den Jiří Viliam Daubner

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 2. 2006 13:31

Jak to tady všechno pročítám, děsím se, že se u nás nic moc nezměnilo. Pořád máme nahnáno a nějaké autority bez citu a vzdělání nám za naše peníze pořád strpčují život. Žít se tady slušně nedá, podnikat také a divím se, že si to všechno necháme líbit! Zahání nás do "úzkých" a vůbec se nestydí. Neuvědomují si, že oni jsou tady pro nás a ne my pro jejich blaho. Co připravíme našim dětem z půdu k žití? Nebo chcete, aby žili z ruky do huby, jak teď přinutili nás? Proč ta inteligence je pořád zalezlá někde v díře a nedovedou vystrčit hlavu a něco změnit? Jde to, jen se pořád něčeho bojíme a na něco ohlížíme! A jak se Ti politici suverénně z těch TV na nás šklebí! A vytváří dojem, že co nás je po čem? Co si to vůbec dovolujeme na něco se zeptat?

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

3. 1. 2007 1:07 | JJ

je to tak... kdyz se bavim se zamestnanci a to nejen s nasimy tak mi ani neuveri ze zamestnavatel na ne ma mimo vyplatni pasek jeste dodatecne naklady... at zije demagogie a vysmivani se poctivim lidem kteri plati jak mourovati ( kolikrat i vic) a potom je neakej obtlostlej blbecek z televize oznacuje za zlodeje...
-16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 1. 2007 0:57 | JJ

Ono kdo taky v tomhle státě stojí o minimální plat když jako nezaměstnanej má kolkrát po odecteni cestovnich nakladu i vic a muze se doma valet u televize Tyto podniky mají naopak problém sehnat si zaměstanance... Jen by mne zajimaly celkove financni naklady ( podpora ) na jedno pracovni misto obsazene cechem... Obavam se ze bychom vsichni jen koukali s otevrenou pusou...
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2006 11:25

Ano. Vláda postupuje tak jak je jí umožněno, momentálně volí nejracionálnější postup. Po nás potopa. Používat pojmy bohatý a chudý mě připadá příliš emotivní, nahradil bych je za označení úspěšný bankrotář a lidský zdroj. Stačí si vybrat. Na vysvětlenou židovská anekdota: Malý dlužník je otrokem věřitele a velký dlužník je otrokářem věřitele. Lehkost s jakou vláda, politici rozhodují je přímo úměrná jejich všehoschopnosti mimo veřejné funkce. Dříve ministr financí je ve vězení a další Bublava? Pěkný den Jiří Viliam Daubner
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2006 23:35

a mate i potrebnych 200 milionu?
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2006 16:40 | pavel

Kolik z toho bude místníh a kolik Poláků a Slováků? Tipuji, že místních bude měnšina...
Takže žádná sláva.
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2006 16:26 | otázka

Česko získalo další obří investici. Automobilka Hyundai potvrdila, že postaví továrnu v Nošovicích v Moravskoslezském kraji. Zaměstná až 3000 lidí. Je to dobře, nebo špatně?
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2006 22:44 | Venca P. (Mostecko)

13 let jsem měl u nás na vesnici malý obchůdek. Kšefty nic moc, ale dalo se vyžít. V prosinci jsem to zabalil a přihlásil se na pracák. Od žádného úřadu jsem nikdy nedostal ani korunu a ani jsem potom netoužil. Teď už se ty odvody do státní kasy nedají utáhnout a být v krámu každý den, za těch pár stovek co mi zbydou po odvodu všech poplatků, se mi nevyplatí. "Voni jsou hlava, pane sociální demokrat!" by asi dnes napsal Hašek.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2006 22:27 | jezevec

Dá se říci, že jsou živnostníci leda blbý, že na to už dávno nepřišli. Stačilo by zřejmě, kdyby se smluvilo pět tisíc živnostníků OSVČ, utvořili by akciovku, a slíbili by že vytvoří 5000 pracovních míst. Flákli by s živností, nechali se zaměstnat v té akciovce, a dělali by to co doposud. Akorát že k tomu navíc by vožulili vládu o miliardy, neplatili by daně, a ještě by dostali pozemek. Herdek tak mně napadá - - - to je ale NÁPAD!!!!! Nevíte někdo, kde sehnat 5000 nepracujících bezdomovců?
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 22:21 | jezevec

Uvádět tzv. superhrubou mzdu (neboli kompletní mzdové náklady) na výplatní pásce ale vůbec není zakázáno.
Já to tak u svých zaměstnanců dělám už od roku 1998 a zhruba od stejné doby to trousím po všech chatech na toto téma.
Všichni mají napsáho hezky pod sebou: - hrubá mzda - zdravotní pojištění - sociální pojištění - záloha na daň z příjmu - zdravotní pojištění hrazené mazěstnavatelem - sociální pojištění hrazené mazěstnavatelem - mzdové náklady celkem - qýplatě celkem
Taky se divím, že o tom kdekdo jen pindá a málokdo to dělá - je to zcela legální a mně dokonce dodavatelská firma udělala zakázkovou úpravu softu v tomto smyslu zdarma (se špatně skrývanou škodolibostí k anticipovaným xychtům levicově zaměřených zaměstnanců).
Myslel jsem že komentujete text článku pod nějž přispíváte, tam má hrubá mzda (bez daní a odvodů) svou (srovnávací) logiku.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 17:25

Aneb zivnostnici - zamestnali byste jednoho cloveka, kdyby vam za to dali zadarmo pozemek, odpustili na 10 let dane z prijmu, a jeste k tomu dali 1.071.337,-Kc ? A navic s prislibem, ze v pripade problemu vam stat da jeste na jednoho cloveka 236.220,-Kc? To by se to podnikalo, ani by nevadilo, ze zamestnanci delaji neco, co nema moc smyslu...
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 17:10 | Honza

Proč?
Protože by pak zaměstnanci viděli, jak je stát odírá.




-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 14:48 | Michal

Proč by tou vaší hrubou mzdou nemohla být mzda nákladová? To je údaj stejně porovnatelný, jak požadujete. Jen by se to na výplatní pásce trochu změnilo. Ostatně se divím, že na to soudruzi od Paroubka ještě nepřišli. Jedině snad proto, že to má ODS ve svém volebním programu.
Kdyby to zavedli, tak by měli ke splnění slibu docela blízko.
Průměrná Hrubá mzda - 18.883 Průměrná Čistá mzda - 14.300 Nákladová mzda - 25.500
Proč by nemohl zaměstnanec dostat Nákladovou mzdu a pak se vyrovnat se státem, jako to dnes dělají OSVČ? Samozřejmě by to za něj mohl dělat zaměstnavatel.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 13:34

Jak to tady všechno pročítám, děsím se, že se u nás nic moc nezměnilo. Pořád máme nahnáno a nějaké autority bez citu a vzdělání nám za naše peníze pořád strpčují život. Žít se tady slušně nedá, podnikat také a divím se, že si to všechno necháme líbit! Zahání nás do "úzkých" a vůbec se nestydí. Neuvědomují si, že oni jsou tady pro nás a ne my pro jejich blaho. Co připravíme našim dětem z půdu k žití? Nebo chcete, aby žili z ruky do huby, jak teď přinutili nás? Proč ta inteligence je pořád zalezlá někde v díře a nedovedou vystrčit hlavu a něco změnit? Jde to, jen se pořád něčeho bojíme a na něco ohlížíme! A jak se Ti politici suverénně z těch TV na nás šklebí! A vytváří dojem, že co nás je po čem? Co si to vůbec dovolujeme na něco se zeptat?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2006 13:33 | jezevec

Hrubá mzda není přesný údaj o množství peněz, ale je to údaj nejsnáze srovnatelný. Díky všelijakým odečitatelným položkám, daňovým slevám na dítě, progresívní daňovou sazbou, a kdejakým zhůvěřilostem - se stejná mzda v hrubém může od čisté lišit klidně o dvojnásobek. Čistá mzda je bez složitých údajů o nezdanitelných a odečitatelných položkách a aplikované daňové sazbě jen číslo bez vypovídací hodnoty. To je to samý, jakobyste řek, že pět set korun je nesmyslný údaj o ceně - protože když se za tu pětistovku necháte ostříhat u souseda, je pětikilo cenou úkonu; zatímco když u kadeřníka plátce DPH, tak za tu samou pětibábu dostanete ostříhání jen za 420 korun (neřkuli co kdyby ten kadeřník platil ještě daně!).
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 13:31

Jak to tady všechno pročítám, děsím se, že se u nás nic moc nezměnilo. Pořád máme nahnáno a nějaké autority bez citu a vzdělání nám za naše peníze pořád strpčují život. Žít se tady slušně nedá, podnikat také a divím se, že si to všechno necháme líbit! Zahání nás do "úzkých" a vůbec se nestydí. Neuvědomují si, že oni jsou tady pro nás a ne my pro jejich blaho. Co připravíme našim dětem z půdu k žití? Nebo chcete, aby žili z ruky do huby, jak teď přinutili nás? Proč ta inteligence je pořád zalezlá někde v díře a nedovedou vystrčit hlavu a něco změnit? Jde to, jen se pořád něčeho bojíme a na něco ohlížíme! A jak se Ti politici suverénně z těch TV na nás šklebí! A vytváří dojem, že co nás je po čem? Co si to vůbec dovolujeme na něco se zeptat?
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2006 7:48 | Michal

Průměrný plat je statistický údaj o průměrné hrubé mzdě. Je to údaj nesmyslný, nebot nic nevypovídá o konečné čisté mzdě. Je to zcestný politický nástroj na oblbování obyčejných lidí. Socialistická vláda může klidně lidem slíbit, že koncem roku 2010 budou mít průměrný plat 27.700 Kč. Stačí když k tomu zvýši odpočty na sociální a zdravotní pojištění (plánuje Rath a Škromach), tím donutí zaměstnavatele zvýšit hrubou mzdu, ale lidé budou mít k dispozici skoro pořád to samé. Mírně navýšené o inflaci. Pro každého je rozhodující čistá mzda, neboli to, co každému skutečně zůstane k dispozici. Proč se nepoužívá tento údaj?
Z hlediska pohledu zaměstnavatele je pojem hrubá mzda také nic neříkající údaj. Nezahrnuje celkové mzdové náklady. Podle mého názoru by se měly používat pouze tři základní údaje:
1) Nákladová mzda - celkové mzdové náklady zaměstnavatele, 2) Odvody státu - odvod státu pod jednou sumou (stát si jej sám rozdělí do svých kapitol), 3) Čistá mzda - částka, kterou má zaměstnanec skutečně k dispozici.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2006 0:55 | Hofy

Podnikam sam, delam 20 hodin denne, vydelam si slusne penize, ale ty mi stat hne dveme a zbyde mi sotva prumerny plat, ktery do dnes nechapu dle ceho je prumerny, protoze se asi nezapocitavaji platy lidi v TESCU atd, kde nikdo nema pres 9000. 2 roky podnikam a do dnes nezamestnavam jedineho cloveka, protoze by to bylo legislativne slozite a hlavne je to velmi drahe nekoho zamestnavat....je mi z toho smutno a ikdyz vim, ze v podstate neni skoro koho volit, ale levici URCITE HLAS NEDAM!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2006 19:22 | Dušan D.

Krátký článek z loňského Reflexu na toto téma je tady http://www.reflex.cz/Clanek21559.html
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2006 10:34 | Kateřina

S první větou absolutní souhlas. Kdysi v dřevních dobách počátku 90. let exostoval institut "odpuštění daně" v prvních třech letech podnikání, pokud podnikatel ušetřenou daň investoval. Bylo to nějaké snižované - první rok 100 % a pak míň, ale to je jedno. Byl to druh pomoci pro rozjezd. Já bych vznik nových pracovních míst nedotovala nikomu - on tenhle typ pobídky existoje i pro české zaměstnavatele, a je - jako všechno - zneužíván. Jenže nikomu znamená opravdu nikomu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2006 10:21 | Grumpa

Jen bych k tomu naříkání dodal, že hlavním důvodem proč nemít zaměstnance, je pro drobného živnostníka neuvěřitelná složitost. Vyznat se ve všech těch zákonech je nemožné. Hlídat si "firmu" tak, aby nebyl zaměstnanec třeba je právě tou bariérou, která brání účinnému snižování nezaměstnanosti. Když během roku deset tisíc drobných firmem skončí, tak zas deset tisíc jiných začne. Ale když skončí nějaký ten pobídnutý moloch, tak je tu hned několik set či tisíc nezaměstnaných, jejichž řešení v dalších investičních pobídkách... Levice se vzhlédla v tom, co vypadá silně. Vzpomeňme na nezapomenutelná slova M.Zemana, že "člověk, který nemá na registrační pokladnu u mě není žádný podnikatel", či že "vzorem podnikatele je pro mě pan Čuba". Jenže to je jako v přírodě: Silný kmen je lákavý, ale bez drobných kořínků a větviček uhyne. Stejně tak velké firmy a drobné firmyčky se na trhu výborně doplňují. Myslím, že to je nějaký mindrák levičáků, snažit se všechno vyřešit, plošně, jednou pro vždy. Možná by bylo zajímavé pohlédnou do jejich dětství, nakolik se mohli spolehnout na sebe a svoje okolí. Bohužel k vítězství levice přispívají i někteří "podnikatelé", kteří podvádějí, jak jen to jde, což jejich zaměstnanci vidí a nenávidí. Také povýšenost některých zbohatlíků je dost trapná. Často se ke svým zaměstnancům neumějí chovat, hovořit s nimi. Myslím, že má-li člověk začít u sebe, má pravice prostor právě tady. A nemusí hned kvůli tomu vítězit ve volbách. To přijde potom, automaticky. No, mějte se fajn. Sluníčko vychází, ptáci zpívaj. Nenechme se semlít svými nářky.:o)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Drábek

politik

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services