Cestovat rychleji a pohodlněji nemusí znamenat dráž

Cestujete po naší vlasti často? Super rychlým Pendolinem na pomalých kolejích? Super rychlou Octavií v koloně za předhánějícími se kamiony? Super luxusním autobusem "all inclusive" konkurujícím letadlu? Připravili jsme pro vás porovnání nákladů a komfortu některých druhů dopravy, na trase Praha - Brno a Praha - Ostrava.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2006 10:32, Jirka

Na trasách mezi dvěma metropolemi OK. Ale do menších měst tyhle nóbl vlaky nejezdí. Polovinu spojů zajišťuje motorák nacpaný studenty a pracujícími, případně partou trampů. Pak jde taky o to, že na nádraží a z nádraží v cílovém místě to často bývá pěkný kus cesty a ne všude jezdí MHD nebo Taxi. A když se z okresního města nechám dovézt taxíkem do sídla firmy v nějakých Praskolesích, vyjde mě to celkově dráž, než když jedu celou cestu autem. Nehledě na čas strávený zbytečným čekáním po nádražích. A s tím pohledem obchodních partnerů jste se také trefil. Břídil v drahém fáru a o něco levnějším oblečku má bohužel v mnoha firmách větší šance, než pomačkaný turista. Já osobně sice na image nedám, ale spousta manažerů bohužel ano. Kdysi jsem se nechal přemluvit a šel jsem do jednoho MLM. Na semináři nám pak mimo jiné řekli i přísloví: "Sytý hladovému nevěří." Volně přeloženo a okořeněno českou mentalitou: "Schopný podnikatel si umí vydělat a je to na něm znát." Asi proto si hodně podnikavců hned po živnostenském oprávnění kupuje na leasing nějaké lepší vozítko. Tedy ukazují svoji "schopnost" ještě dřív, než ji skutečně prokážou prací. Právě proto se divím, že se auto mohlo stát měřítkem úspěchu. Ale k divení by se toho našlo mnohem více.

Zobrazit celé vlákno

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 1. 2006 23:36, Jiří Kuchta

Já si počítal svoje auto - škodifka Forman - a byl jsem přesně v polovině mezi Octavií a Fabčou. Ale stejně se jen potvrzuje stará pravda - na autobusově lukrativní trati mne to vyjde na dvojnásobek busu a na obyčejné je to srovnatelné. Jenže k tomu se musí připočítat cesta na nádraží a z nádraží. U mne v Brně to znamená 13Kč a 30 minut+doba na přestup, autem je to srovnatelná cena a doba poloviční beze ztrát. Je-li návrat večer či v noci, čas na MHD se násobí dvěma.

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

24. 1. 2006 14:47 | Michal Kára

Prijde mi ponekud tristni, ze na ekonomicky zamerenem serveru se pri pocitani nakladu na cestu autem naprosto zanedbava jeho amortizace + dalsi provozni naklady. Pak totiz vyjde cena na kilometr cca 2x vetsi.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2006 12:10 | jezevec

Nechápu proč se motáte s autem po městě které neznáte - to je leda tak nebezpečné pro vás i pro vaše okolí. To já zaparkuju někde u nádraží (koleje se najdou snadno a nádraží bývá často i značeno) a vezmu drožku. Nemám starosti s parkováním v centru a je to levnější než pokuta za parkování, obvykle srovnatelné s poplatkem za parkoviště.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 12:06 | jezevec

Víte určitě, že autobus jezdí tuto trasu PŘESNĚ za 2:30, resp 2:40 hodiny? Není náhodou též jako auto zcela závislý na situaci na dálnici a stavu vozovky - a když je nějaký štau, stojí tam stejně jako auta (linka navíc nesmí volit cestu po objižďkách, ale musí si to odskákat)?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2006 11:44 | autorka

Dnes se porouchala i poslední souprava Pendolino. Cestující tak museli přestoupit do náhradního vlaku EC Košičan u Krasíkova na Ústeckoorlicku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2006 11:36 | Josef

Nechápu proč, jel jste někdy vlakem Inter City? Velmi slušný komfort, můžete si cokoli číst, pracovat na počítači, prostě využijete čas strávený cestou efektivně. Nebo to snad myslíte tak, že by se na vás obchodní partneři dívali opovržlivě, kdybyste nepřijel autem? Asi se to může stát, ale přišlo by mi to k smíchu. Nebo spíš k pláči?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 11:27 | Jirka

Já naštěstí v poslední době cestuji na větší vzdálenost jen párkrát do roka. Ale vidím to stejně. Moje poslední cesta vlakem vypadala tak, že jsem se po přesunu ze Střekova na Západ v Ústí a 2 hodinách čekání na zpožděný Vsacan do vlaku málem nedostal, protože byl přecpaný díky nějakému skautskému táboru tak, že po otevření dveří mi cestující stojící v chodbičce málem vypadli do náručí. Nalisoval jsem se tam na poslední chvíli. V Teplicích naštěstí skauti vystoupili a já se mohl nadechnout. Vzpomněl jsem si na známou Šimkovu povídku "Moje jízda tramvají". Mít auto a nejezdit s ním leze stejně do peněz, jako když jezdí. Rozdíl je jen v benzínu. Takže když jsem si jel do Plzně vyřizovat komisionářskou smlouvu na obchodování s akciemi, raději jsem jel autem. Byla by to pohoda, nebýt toho, že se v Plzni vyskytnu 1x za 15 let a toto město je proslulé svojí dopravní situací. Po chvilce pokusů trefit se do správné ulice jsem díky neprůhledné dodávce přede mnou přehlédl dopravní značku a hned se na mne v uličce vytahoval místní polda s pokutovým bločkem. Fyzická srážka s blbcem oblečeným do jiného auta může být ještě dražší. Ale nedovedu si představit, že bych třeba na obchodní jednání s notebookem jel hromadnou dopravou, byť v lepším kupé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 10:21 | ja

A abych nedelal jen reklamu - pokud chcete mistenku, tak stejne i s kilometrickou bankou (nemusite ji mit u sebe) musite navstivit nadrazi osobne a zaplatit za mistenku 30 Kc. Prodej jizdenek pres internet totiz Ceske drahy neumi. Jedinou vyjimkou je pendolino, ale to je jeste tragictejsi pribeh...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 10:18 | Pavel

Bohužel, odkaz na zdroj nemám , ale jedná se výsledek německé studie provedené před několika lety porovnávající ekologickou náročnost jednotlivých druhů dopravy se započítáním externalit. Při obhajobě železnice zkuste uvažovat např. také o tom, že vlaky jezdí, i když nejsou vytížené, zacímco autem jedete jen, když to potřebujete, že pro vlaky je třeba mnohem náročnější infrastrukutra než pro auta, atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 10:16 | ja

Kilometricka banka je 2000 predplacenych kilometru na pul roku. Vyplatila by se Vam tedy i kdyby jste jezdil Ostrava-Praha a zpet jednou za dva mesice. A neni na jmeno a je prenosna.
Jen je mi nejake divne, ze o tom produktu tady musi psat zakaznik a reklamu ze strany CD jsem nevidel ani jednu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 9:48 | autorka

přemluvili jste mě ;) V článku jsem tedy doplnila příklad pro ty z vás, kteří často cestují mezi Prahou a Ostravou. Porovnala jsem cestu pomocí KM 2000 ČD a kreditové jízdenky SA.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 8:58 | Larus

Závidím těm, kdo si mohou vybírat z tolika možností přepravy. Dojíždím ze severu čech do Českých Budějovic a tam zdaleka není tak na výběr. Cesta hromadnou přepravou má obvykle tři přestupy a trvá cca 6 hodin, autem se často vejdu pod tři hodiny. Opravdu hodně jsem se snažil cestovat "hromadně", abych šetřil přírodu, ale po zkušenostech s ČD a ČSAD jsem si radši koupil auto. Sorry, přírodo, ale nemám náladu na cestování balkánským standartem. Z vlaku (2.třída), a když mám v autobuse smůlu na vozidlo či cestující (často) tak i z autobusu, obvykle vylezu smrdíc jako somrák. A to lze mluvit o štěstí, když nazdory "přesnosti" ČD stihnu přestup v Praze. K hromadné dopravě se neplánuji vrátit kvůli kompikacím s přestupy, ale kdyby chtěli z Prahy do ČB jezdit Student Agency, alespoň jednou bych se s nimi rád svezl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2006 8:53 | autorka

o kilometrické bance jsem se nepomněla zmínit, pokud jste článek opravdu četl, našel byste ji tam. Ale to je specifický produkt, který se vyplatí, když cestujete častěji (maximální platnost půl roku). To bych pak musela uvádět i všemožné slevy na autobusy, a to vážně není v možnostech jednoho článku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 8:52 | Martin Zika

Ano, ale to se týká lidí, kteří na lince cestují pravidelně, ne? Pro člověka, který tuhle cestu potřebuje udělat např. 1x, 2x měsíčně, je kilometrická banka k ničemu. Ale zase chápu, že tihle cestující nejsou pro ČD zajímaví. Asi máte pravdu, kilometrická banka měla být v článku zmíněná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 8:47 | Larus

Mohl byste uvést nějaký zdroj, který tuto vaši hypotézu potvrdí? Pokud je mi známo (neuvádím zdroj, protože ho neznám), je vlak řádově méně náročný na energie, než osobní auto. To, co uvádíte jistě platí z hlediska ceny, o nákladech na životní prostředí silně pochybuji. Jestli si dobře pamatuji, tak moderní dopravní velkoletadla mají spotřebu blízko ke 3 l/100 osobokm. Takže v tomto případě by zhruba platilo, co píšete. Ale jsem si jistý, že vlak "žere" méně než letadlo :-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 8:45 | ja

Nejak nevim, jak si ten clanek prebrat. Na jednu stranu se tu porovnava relace (Praha-Ostrava), ktera je pro Ceske drahy nejvyhodnejsi (neexistujici silnicni spojeni) v cele republice. A na druhe strane se zapomenete zminit o kilometricke bance, coz je asi nejlepsi nabidka Ceskych drah a se kterou cestuje na teto trase vetsina lidi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 8:28 | Pavel

Trochu OT, ale k tomu ekologickému hledisku: Auto se dvěma cestujícími je stejná ekologická zátěž, jako kdyby jeli vlakem, od tří cestujících už je jízda autem z ekologického hlediska lepší. On totiž rozdíl mezi vlakem a autem je hlavně ten, že ten vlak smrdí jinde než jede.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 8:22 | dchytilova

;) tu budete těžko shánět, ale koupit Fabii 1.4 už nebude takový problém. Díky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2006 7:52 | Josef

Dobrý článek. Ovšem rozhodně nesouhlasím s tím, že jedinou nevýhodou přepravy autobusem je délka přepravy. V autobuse je výrazně méně pohodlí, než ve vlaku. Nejenom že nemáte kam složit nohy, ale o otevření novin nebo dokonce notebooku nemůže být řeči! Když stál IC do Brna 180 Kč s kartou Z (která stojí pakatel), nebylo vůbec co řešit, ovšem tuhle "relační slevu" ČD zrušily, pro mě naprosto nepochopitelně. A auto? Strávit 2 hodiny (popř. víc při cestě do Ostravy) za volantem? To je neuvěřitelně ztracený čas, nehledě na to, že pořád musíte počítat s nějakou bouračkou na dálnici, po které vás čeká zácpa. A to vůbec nemluvím o ekologickém hledisku. Doufám a těším se, že se i na trasu Praha - Brno (Ostrava) dostanou soukromí dopravci na dráhu. ČD se je neuvěřitelný podnik.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2006 7:11 | Chrochnik

Fabia 1.6 ? Kde se dá fabia s touhle motorizací koupit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Teplý

podnikatel, Madeta

David Marek

ekonom

Milan Teplý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services