Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Zkušený lékař zakládá kliniku celostní medicíny. Pacient není jen diagnóza, říká
Stál u zrodu tří zdravotnických zařízení, které prodal, když mohla naplno fungovat bez...více
Překročila hranici. Tělo přetrénovala. „Hrdinka mého filmu je odstrašující příklad. Žila ale...
Když se kvalifikovala na olympiádu, netušila, že její jméno bude za pár let spojené především...více
Nechoď na fotbal, zemřeš. Strach a samota Angličana, který se v Brazílii zamiloval
Život, láska a klubová věrnost při emotivním návratu brazilského klubu Santa Cruz ze čtvrté...více
Septembrové zvyšovanie platov na Slovensku: Koho sa týka a kto dostane najviac?
Rok 2023 je pre štátnych zamestnancov a zamestnancov vo verejnom sektore obdobím zvyšovania...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Toman
advokát
David Eder
podnikatel, Exclusive Tours

71,43 %
z 7 duelů

33,33 %
z 6 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Cestovat rychleji a pohodlněji nemusí znamenat dráž
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
25. 1. 2006 10:32, Jirka
Na trasách mezi dvěma metropolemi OK. Ale do menších měst tyhle nóbl vlaky nejezdí. Polovinu spojů zajišťuje motorák nacpaný studenty a pracujícími, případně partou trampů. Pak jde taky o to, že na nádraží a z nádraží v cílovém místě to často bývá pěkný kus cesty a ne všude jezdí MHD nebo Taxi. A když se z okresního města nechám dovézt taxíkem do sídla firmy v nějakých Praskolesích, vyjde mě to celkově dráž, než když jedu celou cestu autem. Nehledě na čas strávený zbytečným čekáním po nádražích. A s tím pohledem obchodních partnerů jste se také trefil. Břídil v drahém fáru a o něco levnějším oblečku má bohužel v mnoha firmách větší šance, než pomačkaný turista. Já osobně sice na image nedám, ale spousta manažerů bohužel ano. Kdysi jsem se nechal přemluvit a šel jsem do jednoho MLM. Na semináři nám pak mimo jiné řekli i přísloví: "Sytý hladovému nevěří." Volně přeloženo a okořeněno českou mentalitou: "Schopný podnikatel si umí vydělat a je to na něm znát." Asi proto si hodně podnikavců hned po živnostenském oprávnění kupuje na leasing nějaké lepší vozítko. Tedy ukazují svoji "schopnost" ještě dřív, než ji skutečně prokážou prací. Právě proto se divím, že se auto mohlo stát měřítkem úspěchu. Ale k divení by se toho našlo mnohem více.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
27. 1. 2006 23:36, Jiří Kuchta
Já si počítal svoje auto - škodifka Forman - a byl jsem přesně v polovině mezi Octavií a Fabčou. Ale stejně se jen potvrzuje stará pravda - na autobusově lukrativní trati mne to vyjde na dvojnásobek busu a na obyčejné je to srovnatelné. Jenže k tomu se musí připočítat cesta na nádraží a z nádraží. U mne v Brně to znamená 13Kč a 30 minut+doba na přestup, autem je to srovnatelná cena a doba poloviční beze ztrát. Je-li návrat večer či v noci, čas na MHD se násobí dvěma.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)
27. 1. 2006 23:36 | Jiří Kuchta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 1. 2006 16:26 | Jarmila
Náhradní soupravy do Ostravy do Prahy jezdí dnes bez obavy a bez zpoždění. Neklopí, neklopí, zato v zimě zatopí, na wécé vám nebrání, ani z něho ven. Talián s úsměvem pokutičku platí, režisti jásají: "Režijka zde platí" *) Substráte otravný, když chceš jet do Ostravy neznič nám poslední kus - máš Žlutý Autobus!!!
25. 1. 2006 17:08 | Jarmila
25. 1. 2006 15:59 | Petr J.
25. 1. 2006 11:15 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2006 10:53 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2006 10:32 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2006 0:37 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:52 | Michal Kára
a) Zjistite, ze musite jezdit jen par jizd rocne a ty vas stoji silene penize. Takze by bylo efektivnejsi si na ne auto treba pujcit z pujcovny. Proc to nedelate?
b) Zjistite, ze nemusite jezdit vubec a platite vlastne desitky tisic rocne "za nic". Proc to tedz delate?
V obou dvou pripadech je odpoved stejna - abyste mohl jezdit cesty, ktere jezdit nemusite.
Takze jedina smysluplna cesta je rozpocitavat amortizaci na veskere cesty autem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:46 | JirkaZ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 15:48 | Josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:38 | Josef
Že jste jel za rok 3x a z toho si 2x nesedl, to není moc významný statistický vzorek. Ale jinak ano, já bych si klidně vestoje četl, proč ne?:) A zážitek vašeho kolegy - určitě uznáte, že to je extrém. Zrovna tak můžu argumentovat tím, že kdykoli jedu v pátek do Brna (1 - 3x měsíčně), je na dálnici nějaký problém a stojím v zácpě, což se mi vloni bohužel s takřka železnou pravidelností stávalo.
Ale jsou samozřejmě lidé, kteří prostě nemají jinou možnost, než používat auto. A pak jsou zase lidé, kteří by ničím jiným než autem nejeli. A nechci nikomu upírat právo volby, ale obávám se, že v dnešní době už volba dopravního prostředku není tak úplně soukromá věc, protože ovlivňuje i ostatní, čím dál víc.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:23 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:21 | Petr
Jinak já v autobuse číst nedokážu (nedělá mi to dobře), takže se zbůhdarma dívám z okna. Za poslední rok jsem autobusem do práce jel 3x, z toho 2x jsem si nesedl - vy byste si ještě ve stoje četl? Ve vlaku číst můžu, ale jaksi nepostavili koleje mezi mým bydlištěm a prací...
A teď perlička na konec. Včera můj kolega, co jezdí do práce autobusem, přijel včera až na 10 hodin. Šel na zastávku na sedm - autobus nejel. Potom na osm - zase nejel. Tak jel až v devět. Príma zážitek při -20°C. Já jsem nastartoval bez problémů a byl v práci za 30 minut.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:18 | Michal Kára
A to je dost podstatne - napriklad pri zapocitani tech "ucetnich" 5,50,- na km vam vychazi cesta Praha - Ostrava pres dva tisice. I kdyz pojedete autem v peti, tak vas to vyjde draz, nez vlak. A to nemluvim o tom, ze ve vetsine aut je v peti o dost mensi komfort, nez ve vlaku.
Prave jak pisete, vycislovat ma smysl ekonomicke naklady. Zbytek je dost individualni. Nekoho rizeni bavi a zase nesnasi kdyz musi cestovat s jinymi lidmi, jiny je rad, ze muze ve vlaku pracovat...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 16:02 | Martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 15:40 | Petr
Ale hlavně - ekonomické porovnání není to nejdůležitější. Je třeba vzít v úvahu i pohodlí a úsporu času, která se špatně porovnává. Takže např. já dojíždím do práce 22 km. Autobusem to trvá přes hodinu (s přestupem), autem 25 minut a můžu jet kdykoli. Když počítám jen benzín, jsem mírně nad cenou jízdenky autobusu, při započítání amortizace a dalších nákladů je to autem 2,5x dražší. Ale přesto jezdím autem a ušetřím hodinu denně. Nakolik si ceníte vlastní volný čas?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 15:40 | Matthew
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 15:35 | Matthew
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2006 15:15 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí