Česká spořitelna: rušíme bezpečnější Servis 24

Česká spořitelna zřejmě nepovažuje vyšší bezpečnost přímého bankovnictví za důležitou. Přestala totiž prodávat jednu z nejméně zneužitelných forem, a to autentizační kalkulátory, a nahradila je méně bezpečnými klientskými certifikáty.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 1. 2006 10:59

to je zvláštní, já ho mám 5 let a dosud jsem nazaznamenala žádný problém

Zobrazit celé vlákno

+55
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 1. 2006 8:57, MarBen

Mě nejvíce vyhovuje zabezpečení pomocí mobilního telefonu ve spojení se zašifrovanými sms zprávami. Používám u eBanky i ČS (zde by to mohli ještě dost doladit).

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

11. 1. 2006 0:28 | skritek.bloguje.cz

Zrovna předevčírem jsem to změnil. Jen přemýšlím, jak odposlechnete číslo smlouvy, když to běží šifrovaně přes https? A heslo taky neodposlechnete, když ho naťukáte přes grafickou klávesnici myší, tak mají keylogery taky smůlu, ne? Takže zbývá jedině login a ten je bez zbytku k ničemu.
Jinak souhlasím, že by ta změna mobilu mohla proběhnout po vygenerování autorizační sms na původní mobilní číslo a máte to vyřešeno, ne? Mě by se při změně mobilu nechtělo jít si sednout na půl hoď ky do Spořky:-/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 20:45 | zarecky

Baterie v kalkulátoru, to je taky zajímavá kapitola. I při občasném používání mi vydržela cca 4 měsíce. Firemní kalkulátor oproti tomu vydržel při denním používání 7 let. Pokud se přiblížíte k druhému případu, máte po starostech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 16:17 | Dan

Zkoušel jsem změnit mob.číslo a asi máte pravdu. Pokud útočník zná číslo smlouvy, tak je problém... Měla by se změna asi vázat přímo na banku, člověk přeci jen nemění tel.číslo každý týden a bylo by to bezpečnější, v bance by snad chtěli občanku i po zloději:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 16:10 | Dan

No, možná máte pravdu, nicméně ... já jsem své mobilní číslo zadával do smlouvy, takže teď mě napadá, že změna čísla musí být potvrzena písemně bankou, nebo to není nutné? Potom by měl útočník zřejmě smůlu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 15:53 | j.

> takže pokud vám útočník neukradne mobil, tak má smůlu Bohuzel se mi zda, ze to tak neni. V Servisu 24 si zadavate cislo mobilu sam na webu! Takze utocnik si muze zadat svoje cislo a na nej prijmout autorizacni kod. Aby to dokazal, musi se uspesne na Vas zalogovat (tj. asi odposlechnout login_jmeno/heslo) a pak zadat i cislo smlouvy. To jste ovsem musel zadavat i Vy, kdyz jste zadaval cislo sveho mobilu. Pokud tato komunikace je odposlechnuta, je zle.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 15:39 | Dan

To jsem trochu nepochopil ... vy přece můžete snížit denní limit v Servisu 24 na 0 Kč a potom musíte každou transakci potvrdit pomocí kódu zaslaného na mob.telefon, takže pokud vám útočník neukradne mobil, tak má smůlu a transakci nepotvrdí. Nebo se mýlílm? A jinak kalkulačka je skvělá hlavně v tom, že když si nastavíte přihlášení s pomocí kalkulátoru, tak bez něj se na účet prostě nepřihlásíte, tudíž jste ochráněn před neoprávněným vstupem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 14:31 | kerensky

Urednice za prepazkou mi rikala, ze pro autorizaci pres SMS plati vzdy limit transakce 20 000 (nebo 200 000?) Kc. Ptal jsem se ji totiz, jestli je mozne ten limit snizit, aby bez autorizace SMS neslo vybirat z uctu nic - nejde to. Takze staci, kdyz utocnik udela nekolik transakci pod timto limitem.
Jednoduse receno, autentizacni kalkulator mel vyznam pro lidi, kterym se na uctu pohybovaly velke castky a chteli skutecne slusnou miru bezpecnosti pouzitelnou na vsech pocitacich bez nutnosti instalace software.
Pro lidi, kteri maji na uctu par tisic, autentizacni kalkulator asi neni. Mam ale pocit, ze by se CS z logiky veci mela snazit vyjit vstric predevsim prave tem, kteri na ucte maji vic nez par tisic.
Inu, CS je stale do velke miry sporitelna. A to se ukazuje nejenom v pripade internetbankingu, ale take napr. v oblasti podilovych fondu a jinych produktu pro zakazniky s prebytkem hotovosti. Uz aby na trhu byla banka, ktera temto typum klientu bude alespon trochu rozumet!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 13:15 | mpe

Ke kalkulatoru:
Me nejvic vadi ze u eBanky je kalkulator docela drahy. Pokud by nestal 89 Kc mesicne, ale treba jen 400 Kc jednorazove, mozna bych si ho taky koupil. Ale takhle si myslim ze se ta vyssi mira zabezpeceni oproti SMS autentizaci za 1068 Kc rocne nevyplati.
Na uctu nechavam prumerne asi 40 tis na pokryti pravidelnych nakladu. Uspory mam samozrejme jinde. Abych si takovou castku nechaval pojistovat nejakym elektrotechnickym zazrakem tak to mi za to nestoji. Mozna kdybych tam mel miliony, ale takhle...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 13:03 | j.

Bezpecny pristup k Servisu 24 s autorizaci SMS? Asi neco nechapu. V Servisu 24 si nastavuji sam mobilni cislo, kam se ma autorizacni kod zaslat. Pak ovsem si ho muze nastavit kdokoli, kdo se mi naboura na ucet. Vim, zadava se navic cislo smlouvy, ale kdyz mi nekdo odposlechne login/heslo pak uz to cislo smlouvy zvladne asi taky. A navic mam pocit, ze pri uziti autorizacnich SMS nelze nastavit individualni limit uctu - plati obecny limit 200000Kc. Ach jo, Sporitelna ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2006 12:01 | Michal Kára

Pokud vim, tak u eBanky bude manzelka jina osoba - s vlastnim mobilem - a akorat ji pridate prava ke svemu uctu.
Pouzivam take SMS a je to super. Mobil s sebou stejne nosim, nabijim atp., takze vetsina nevyhod popsanych v clanku odpada. Stejne tak nemusim prepisovat udaje o platbe, opisu jen autorizacni kod.
Na druhou stranu mam velmi bezpecnou a pritom flexibilni komunikaci s bankou - muzu pouzivat internet banking odkudkoli, kde je pripojeni k netu a beze strachu o bezpecnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 11:54 | PeS

U CS je to v pohode, mame dva nezavisle pristupy Servis24, ja jsem disponent k uctu me pritelkyne a mam tam nastaveny vlastni mobilni telefon, stejne jako ma ona na svem Servis24 uctu nastaven svuj mobil. Pokud pouzivat oba dva jeden Servis24, porusujete doporuceni CS o nesdelovani hesla a uzivatelskeho ID....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 10:34 | KarelM

Neni pravda - mam ucet u Postovky a jako disponenta manzelku. Muze normalne provadet transakce a SMS ji chodi na jeji mobil. Nevidim v tom zadny problem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 10:00 | indigo

Pořizoval jsem si autentizační kalkulátor a dal jsem za něj jen 300 Kč, což mi přišlo jako velice výhodné. Jsem zvědav co bude, až mi chcípne baterka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2006 10:00 | Larus

Nevím, jestli jste to už nezkoušeli, ale u eBanky můžete mít zároveň mobil i "kalkulačku". Před pár lety mi v bance říkali, že si lidé berou kalkulačku do zahraničí, když si nejsou jistí, že jim v pořádku a včas dojde autentizační sms. Takže byste možná mohl mít mobil a manželka kalkulačku. Je to ovšem dražší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 9:04 | TaF

Mobil s SMSkami je skvělé řešení, ale jen pro jednoho. Pokud mám disponenta (např. manželku), tak už neprovede transakci bez mého mobilu, protože do systému lze vložit jen jedno mobilní číslo. (Měnit "operativně" mobil. číslo při znalosti čísla smlouvy je strašně komplikované.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 8:57 | MarBen

Mě nejvíce vyhovuje zabezpečení pomocí mobilního telefonu ve spojení se zašifrovanými sms zprávami. Používám u eBanky i ČS (zde by to mohli ještě dost doladit).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2006 8:50 | kerensky

Od ledna zacinam podnikat, internetbanking se mi zdal jako dobra volba pro zvladnuti souvisejici administrativy. Jenze s podnikanim je nutne spojeno to, ze Vam na konte nekdy pristane i vetsi castka - takze jsem chtel vyssi zabezpeceni.
Kdyz jsem 15. prosince prisel do CS, rekli mi, ze ode dneska kalkulatory nevydavaji. Jelikoz jsem s tim nepocital a banka na to (jak jinak) nikde neupozornila, radeji jsem se otocil na pate a sel s vedomim, ze mi CS zase jednou "usetrila" cestu na pobocku.
Dnes musim CS s odstupem casu podekovat. Naucili me totiz, ze se i podnikani na me urovni da zvladnout papirove pres sberny box. Sberny box je samozrejme daleko mene bezpecny nez internetbanking, ale pokud dojde k problemu, ma banka jen malou sanci se vyvlect z odpovednosti za vytunelovani konta. U internetbankingu je tomu jinak, jak uz na teto strance nekolikrat zduraznovali (prave proto jsem pozadoval tu nejvyssi miru zabezpeceni...).
Takze jsem usetril 1350 Kc, ktere mohu "investovat" do vyssich poplatku za papirove prikazy. O internetbanking jsem prozatim ztratil zajem a cekam, az konecne bankovni uredniky napadne, ze vice penez z klientu dostanou nikoliv intenzivnim marketingem na nevyhodne produkty, ale lepsi kvalitou a vetsim vyberem sluzeb.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2006 6:54

zdravim z Australie,
v lete jsem si zakoupil kalkulacku a byl jsem s ni velice spokojen....divim se, ze CS rusi bezpecnou formu pristupu na bankovni ucet. Co bude s kalkulackami ? Muzeme je vyhodit ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2006 0:49 | Dan

Jak jsem začínal být se Spořitelnou spokojený, tak je vidět, že opět nezklamali. Používám kalkulačku a jsem spokojený. Jsem zvědav, kdy ji zruší úplně, nehledě na to, že když budu potřebovat vyměnit baterku, tak mám jako smůlu a zruší mi ho? V tom případě bude na čase se poohlédnout po jiné bance...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 717 198 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Co nás čeká na podzim? Stačí se podívat do Ameriky…

Co nás čeká na podzim? Stačí se podívat do Ameriky…

České zpravodajství v minulých týdnech plnily v souvislosti s USA hlavně novinky kolem...více

Chceme čtyřdenní pracovní týden a zvýšíme odvody OSVČ, říká Pícl z ČSSD

Chceme čtyřdenní pracovní týden a zvýšíme odvody OSVČ, říká Pícl z ČSSD

V pokračování našeho předvolebního dotazníku dostává slovo ČSSD. Do boje o vaši přízeň...více

Nemůžu mít sex. Příběh ženy s vaginismem

Nemůžu mít sex. Příběh ženy s vaginismem

Bolestivý nebo nemožný průnik penisu, prstu nebo jakéhokoliv předmětu do vagíny, a to...více

Chaotická kauza OnlyFans ukazuje nejasnou budoucnost porna

Chaotická kauza OnlyFans ukazuje nejasnou budoucnost porna

Platforma OnlyFans se na konci srpna pokusila zakázat pornografický obsah. O týden později...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
46,84 %

z 79 duelů
×
Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
48,81 %

z 84 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.